De enige bank in Serskamp moet blijven!

Op 01/04/2019 valt het doek over Belfius Bank in Serskamp. Er waren plannen om deze onder te brengen in een volledig nieuw gebouw in de dorpskern, maar in plaats daarvan gaan ze de bank gewoon dicht doen.

Vanaf dan kunnen de inwonders van Serskamp nergens meer terecht, want er is gewoon geen andere bank hier! Voor geldafhalingen en stortingen moeten we naar Wetteren, Wichelen of Lede. Zelfstandigen zullen worden verplicht om hun geld "op te potten" en met aanzienlijke bedragen te gaan rondrijden om deze in één van de omliggende dorpen te gaan storten.

Serskamp telt ook nogal wat oudere en minder mobiele mensen. Deze worden al helemaal gestraft want zij moeten ofwel met de auto op de baan, of ze moeten iemand zoeken om hen te willen brengen, of ze moeten de bus nemen... Allemaal niet evident toch?

De werknemers van Belfius Serskamp zijn stuk voor stuk mensen met een hart voor hun klanten. We zien hen dan ook niet graag verdwijnen, samen met het gebouw.

Daarom wil ik een oproep doen aan de bestuurders van Belfius en in het bijzonder aan de bestuurders van Belfius Scheldeland (waar het kantoor Serskamp deel van uitmaakt) om hun plannen te herzien en de oorspronkelijke versie van een nieuw gebouw alsnog te herbekijken en te laten doorgaan.