DINAMO in de kou?

DINAMO organiseert vorming voor volwassenen overdag en op maandagavond. Bijzonder hierbij is dat alle cursussen, workshops en uitstappen begeleid worden door deskundige vrijwillige begeleiders en lesgevers. Tien personeelsleden (7,1 voltijdse equivalenten) sturen 230 vrijwilligers aan die een 400-tal activiteiten begeleiden, goed voor 2600 deelnemers en 6100 inschrijvingen.

Dit maakt DINAMO de grootste aanbieder van persoonlijke groei en ontwikkeling, duurzame werkgever van vrijwilligerswerk én netwerkmakelaar (www.warande.be/dinamo).

DINAMO weet maar al te goed dat iedereen moet besparen. Ook DINAMO wil daarbij een stevige duit in het zakje doen. Net zoals aan andere verenigingen werd gevraagd, is zij bereid te aanvaarden dat de stadssubsidies met 20% dalen. De door de stad opgelegde besparing van 40% is niet alleen onrechtvaardig maar tevens té veel om leefbaar te blijven.

DINAMO wil niet raken aan de ziel van haar bestaan: vorming, ontmoeting, vrijwilligerswerk, zinvolle tijdsbesteding voor alle soorten mensen, initiatieven voor kansarme doelgroepen, ... zijn pijlers van haar bestaan.

Met deze petitie vragen ondergetekenden aan het stadsbestuur dat ze terugkomt op haar eerder genomen besluit, namelijk dat ze de besparing terugbrengt tot maximum 20% en dat ze het project verder blijvend zal ondersteunen!

Laat DINAMO niet de kou staan: steun deze actie en vul uw gegevens in: