Erkenning beroepsziekte PTSS Brandweer Nederland

Doordat PTSS nog geen erkende beroepsziekte binnen Brandweer Nederland is, moeten medewerkers die te maken krijgen met psychische problemen, bij veel regio's zelf hulp gaan zoeken. Daarnaast worden alle medewerkers die door PTSS worden getroffen en daardoor tijdelijk uitvallen op werk, of helemaal niet meer kunnen terugkeren, gekort op het salaris. Dit is onacceptabel, als je beseft dat het merendeel van de trauma's die deze mensen oplopen tijdens hun dienst, veroorzaakt worden door reanimaties en zelfdoding. De Brandweer is 9 van de 10 keer als eerste ter plaatse na de melding en verleend daarom direct 1e hulp aan het slachtoffer voordat Politie of Ambulancezorg aanwezig is! Hierdoor stijgt het aantal medewerkers met PTSS klachten binnen de Brandweer Korpsen. Dit is een serieus groot probleem, die niet lachend weggewuifd mag worden!

Sinds 2013 is PTSS officieel erkend als beroepsziekte bij Politie Korps Nederland. Het is een slopende ziekte die de geest aantast, depressiviteit, niet meer kunnen slapen, psychoses of zelf in het erge geval, gedachtes hebben aan het niet meer willen leven! Dit zijn vaders of moeders waarvan het hele gezin door een hel gaan! Het wordt tijd, dat ook Brandweer Nederland deze officiële erkenning gaat krijgen. Daarom hebben wij jullie hulp keihard nodig!

Wij hebben zoveel mogelijk handtekeningen nodig om dit probleem bij de kamer neer te leggen.

Help deze slachtoffers, die tijdens hun dienst misschien wel u of één van uw familieleden heeft geholpen.

UW HANDTEKENING IS KEIHARD NODIG!!!

8E257F57-7C35-4F7C-BAE0-74B48AB49988.jpeg

Door te ondertekenen, machtig ik Wilma Bouitida-Sibbelee om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...