voorstraat 92 moet geel blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie voorstraat 92 moet geel blijven.


Gast

#1

2014-09-11 12:46

Gemeente ga je aub bezig houden met belangrijkere dingen en laat het huisje de kleur die degene die erin wonen willen en maak jullie lekker druk om dingen die echt belangrijk zijn

Gast

#2

2014-09-13 08:28

Het gaat hier niet om een willekeurige verfbeurt. De bewoner heeft eerst zorgvuldig onderzoek gedaan naar de kleur waarmee het huis oorspronkelijk geverfd was, dit blijkt geel te zijn (niet grijs). Het initiatief van de bewoner om het huis in de kleur van zijn oorspronkelijke staat te verven is een geweldig initiatief. Het kan zorgen voor meer toerisme en waardering van bezoekers, precies wat de gemeente graag wil! Waarom geen tijd en moeite steken in huizen die in verval staan in plaats van moeilijk doen over een huis die er nu weer prachtig bijstaat. En laten we eerlijk zijn, zulke oude panden verdienen het om er stralend bij te staan en voorbijgangers verwonderd te doen opkijken!
Alexandra

#3 Re:

2014-09-13 09:58

#2: -  

 Het Gele huis is een aanwinst voor Lekkerkerk. De hr Terlouw heeft jaren lang het huis in zo veel mogelijke oorspronkelijke staat gerestaureerd met liefde en aandacht voor details. En ook de oker gele kleur is wel overwogen aangebracht. Gemeente Lekkerkerk, ga eens kijken en zie het huis als een aanwinst voor uw gemeente ipv grijs te denken. 


Gast

#4

2014-09-13 10:37

Tis te belachelijk voor woorden dat dit huis in de zogenaamde grijze staat terug gebracht moet worden. De bewoner(s) leggen al jaren lang ziel en zaligheid in om het huis op te knappen. Het ziet er ook nog eens vrolijk uit en het zou zomaar een 2e Volendam kunnen worden. Dit oogt toch veel gezelliger. Hans Terlouw succes ermee.


Gast

#5

2014-09-13 11:06

Bij het ontstaan van deze aardbol zag alles er gekleurd uit.
Nu komen er een paar kasplantjes bij een gemeente werken die het over kleuren moeten hebben.
Zeker teveel naar Rutte gekeken, zwarte piet!

Gast

#6

2014-09-13 11:21

Moeilijk vechten tegen een gemeente met oogkleppen op.

Gast

#7

2014-09-13 11:31

Ome Hans je huis moet geel blijven.
Jaymz

Gast

#8

2014-09-15 07:05

Als de mensen de omgeving mooi maken ,is het toch positief voor de rest van de omgeving.

Gast

#9

2014-09-19 17:23

Wat een verfrissing in het dorpsgezicht van zo`n kleine gemeenschap.
doet me denken aan de huizen op het eiland Gotland in Zweden.
Daarnaast vind ik dit als landschapsadviseur passen binnen de grenzen van een dorpskern als de uwe. Binnen het plan van een dorpskern zal men eraan moeten wennen maar het misstaat echt niet vandaar dat ik deze petitie vanuit de Betuwe teken ook al ken ik daar niemand.

Gast

#10

2014-09-20 11:49

in vele landen zijn de huizen in diverse kleuren geverfd.
kijk bijvoorbeeld eens in italië, maar ook in belgië.
dat is toch veel vrolijker dan in de eenheidsworst wijken in ons land.
tevens blijkt uit zelfonderzoek dat de originele kleur van dit huis ook geel is.
dus gemeente houdt op met betutteling , er zijn belangrijkere zaken.

groet.....leo van der heide

Gast

#11

2014-09-22 08:54

het is met ambtenaren kwaad kersen eten dus wens ik je veel geluk in de strijd ,maar het huisje vind ik mooier in het geel dan in muis grijs toi toi toi

Gast

#12

2014-09-22 09:40

De "grijze"ambtenaren die dit verzinnen, moeten eerst maar eens een historisch besef ontwikkelen, lijk me zeer gewenst.
e.e.a.

#13 vergunning aanvragen

2014-09-22 10:45

Misschien helpt het om vergunning aan te vragen voor de verflaag. Gemeenten houden meestal wel van vergunningaanvragen, want het biedt via de legesaanslag een welkome bron van inkomsten.


Gast

#14

2014-09-22 11:36

prachtig mooi geel huis, een aanwinst voor de dijk!!! Er zijn huizen die hier een voorbeeld aan kunnen nemen, zeker vanaf het water is het een goede reclame voor de prachtige lekkerkerkse dijk!

Gast

#15

2014-09-22 12:10

Als ik de beelden zie van Curacao dan denk ik wat zijn we saai in Nederland. Ik zeg veel meer gevels in kleur. En dan blijkt ook nog dat dit de originele kleur is, het zoveelste voorbeeld van het falen van een ambtenarenapparaat.

Gast

#16

2014-09-22 12:19

prachtig, houden zo ipv al dat grijze in holeland

Gast

#17

2014-09-22 12:23

Gemeente ga je over nadere dingen druk maken er zijn zat zaken die meer aandacht nodig hebben.
Zeker weer zo'n zakkenvuller die deze actie bedenkt om een gewone burger het leven zuur te maken

Gast

#18

2014-09-22 12:26

Het omgekeerde zou moeten gebeuren - de eigenaren van al die saaie witte en grijze huizen zouden verplicht moeten worden hun huis ook in een leuke (pastel-)tint te verven. Kijk maar eens in de landen om ons heen en in bv de Caribic


Gast

#19

2014-09-22 12:30

Huisje ziet er fantastisch leuk uit zo! Mooi geel laten.

Gast

#20

2014-09-22 12:30

Heb uitgebreid berichtgeving gevolgd en het pand en de omringende panden via Streetview bekeken. De gemeente mag blij zijn dat iemand zijn huis er zo mooi uit wil laten zien. Laat in godesnaam deze man zijn gang gaan, het aanzien van de gemeente en de betreffende straat gaat er alleen op vooruit!!

Gast

#21

2014-09-22 12:31

een leuk en fris gezicht deze gele kleur. die andere huizen ernaast zijn troosteloos.in ecuador waar ik alweer 7 jaar woon vindt men de frisse kleuren juist leuker dan dat troosteloze grijs......
ga zo door succes !!!!

Gast

#22

2014-09-22 12:31

Geel huis, prachtig! Er zouden veel meer huizen in mooie gezellige kleuren geverfd moeten worden. Dit zou de blik op de wereld een stuk gezelliger maken :-) Alsjeblieft geen grijze massa, daar is er al genoeg van!

Gast

#23

2014-09-22 12:34

k woon (gelukkig) al tien jaar niet meer in Nederland, waar alles zo benepen is geregeld in zaken als deze, hier in Montreal spetteren de kleuren je tegemoet, heerlijk!Hopelijk blijf het zonnige geel stralen en laat de grijze massa het dit keer afweten in benepen calvinisties Nederland!

Gast

#24

2014-09-22 12:34

 Wat een onzin van de gemeente. Ziet er harstikke mooi uit die gele kleur. De foto's op GoogleStreetView zien er veel lelijker uit (waarschijnlijk voor de renovatie). 


Gast

#25

2014-09-22 12:39

Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken! Ik zag een foto in het AD van het huisje (online) en als ik toerist was, zou het zeker opvallen en zou ik er een leuke foto als aandenken van maken. Dus: lekker geel laten!