merchtem_treint

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie merchtem_treint.


Gast

#1

2014-09-15 13:54

Hoewel ik geen direct gebruiker ben op deze lijn, ben ik solidair met allen die direct getroffen dreigen te worden door deze nieuwe afbraakmaatregel. Een goed uitgebouwd en goed werkend (= aangepast aan het potentieel gebruik) openbaar vervoer is een must, zeker als alternatief voor de auto. Ondanks het enorme mobiliteitsprobleem en de dringende noodzaak om de uitstoot van broeikasgassen drastisch te beperken, is het opvallend hoe weinig consequent en coherent het gevoerde beleid is. "Luister naar mijn woorden en kijk (vooral) niet naar mijn daden?"

Gast

#2

2014-09-15 18:26

Het is al langer geweten dat de NMBS achteruit boert. Zelfs wij "spoorwegpersoneel" zijn een nummer. Overal spreekt Men over "beter openbaar vervoer". Wat doet men: Afschaffen en reizigers voor voldongen feiten zetten. En dan zouden ze in Wolvertem weer een tramlijn aanleggen.... Snappen wie snappen kan..

Gast

#3

2014-09-16 09:14

Hebben de burgemeesters van de gemeenten op de lijn Brussel-Dendermonde er al eens bij stilgestaan dat mogelijks meer mensen opnieuw de wagen zullen nemen. Het is niet alleen minder treinen naar Brussel, maar ook nog eens bijna geen meer door de Noord-Zuid-verbinding.

Gast

#4

2014-09-17 06:22

Niet alleen in Merchtem, maar ook de andere stations op de lijn gaan veel slechter bedient worden met als gevolg overvolle treinen en moeilijkere combinatie gezin/werk (bvb. afhalen/wegbrengen kinderen).


Gast

#5

2014-09-17 08:19

Ik sta volledig achter deze petitie

Gast

#6

2014-09-17 18:48

In plaats van een betere uurregeling, wordt het nog slechter. Waar gaan ze al die mensen steken als ze zoveel treinen afschaffen

Gast

#7

2014-09-18 12:17

De trein mag ook stoppen in Lebbeke want daar zijn ook heel wat reizigers die op- en afstappen.


Gast

#8

2014-09-22 08:01

Als een NMBS-topman ooit eens de trein zou nemen, dan zou hij weten dat dit een zeer slecht berekend vervoersplan is voor de lijn Brussel-Dendermonde, maar het is gemakkelijk door privé-chauffeurs vervoerd te worden, de gewone mensen moeten dan maar op bomvolle treinen gaan zitten, de vele vertragingen erbij nemen en dan op de koop toe worden nog piekuur treinen afgeschaft, zo promoot men niet het openbaar vervoer, maar kilometers autofiles.

Gast

#9 Re:

2014-09-23 06:04

 het is algemeen ook voor andere stopplaatsen tussen Brussel/Dendermonde


Gast

#10 Asse & Zellik

2014-09-23 07:17

Niet alleen in Merchtem, maar ook de andere stations zoals Asse en Zellik gaan veel slechter bedient worden met als gevolg overvolle treinen en verplicht om terug de auto te nemen

Rik

#11

2014-09-24 21:51

Zo verdwijnt de rechtstreekse trein van Asse naar Brussel noord om 8u30 ook ! 

Saskia

#12

2014-10-14 09:07

Hello,

 

Ik ben het in principe helemaal met jullie eens, maar in de praktijk heb ik de nu wegvallende of dubbel zo lang sporende treinen nodig vanuit Merchtem op 8u23 of 9u23, en terug uit Brussel op 16u55,17u04, 17u15 en 17u55.  Zou het niet opportuun zijn om in een enkele petitie het over al die wegvallende treinen te hebben en zo samen sterk te staan? Want als ik nu jullie tekst lees, staan ik en alle andere wat later vertrekkende reizigers nog in de kou en kunnen we precies een aparte petitie opstarten als we het over 'onze' treinen willen hebben...