Stop Stichting PaardenOpvang Amsterdam

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop Stichting PaardenOpvang Amsterdam.


Gast

#1

2014-09-21 12:44

Deze praktijken moeten stoppen , dierenwelzijn hoort bovenop te staan ..

Gast

#2

2014-09-21 12:56

Ik heb met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe de gang van zaken is op deze stichting. Paarden staan lang in hun boxen. Er wordt inderdaad opgestrooid, maar de uitwerpselen van de vorige dagen blijven gewoon onder het opstooisel liggen. Er wordt paardgereden op de paarden. Er worden wedstrijden gehouden. En er zijn paarden voor enorme bedragen aangekocht, met 3 laptops in de aanslag bij de veiling omdat deze kosten wat het kost moesten worden aangekocht om de bloedlijn of het niveau van kunnen (zzzwaar) Ook deze paarden worden gewoon weer bereden.

Gast

#3

2014-09-21 13:27

Het bestuur van deze stichting beschikt niet over de kennis die nodig is om een paardenopvang te runnen. Dus mijn verzoek aftreden en een nieuw bestuur. Kijken of er met de juiste personen nog iets te redden is.


Gast

#4

2014-09-21 14:47

Als we hier niet snel actie in nemen dan zal het ten koste gaan van de paarden. Binnen 3 maanden tijd zijn er veel paarden mager geworden. Ook is het water afgekeurd en dit is niet goed voor het welzijn van de paarden. Er moet iets veranderen. Elk paard verdient een nieuw huis...een beter huis en daar doet deze stichting niet aan omdat ze manege activiteiten hebben! Ze hebben geen geld om de paarden te onderhouden dus gun ze dan aan mensen die wel geld hebben en de volledige aandacht voor een paard hebben!
ToBloom
Gast

#5

2014-09-21 15:08

Er moet iets veranderen en dat gaat niet gebeuren zolang mensen bang blijven voor bedreigingen etc. Paarden opknappen en een nieuw thuis geven hoort voorop te staan, maar dit gebeurd gewoon weg niet. Erg sneu hoe dit loopt. De bedoeling zal vast ook goed zijn, maar het loopt uit de hand.


Gast

#6

2014-09-22 08:05

Lijkt mij een goede zaak om deze stichting halt toe te roepen . Ook ik wilde een paard adopteren en een goede oude dag geven bij ons op de boerderij .Waar hij samen met meerdere paarden het top zou krijgen ....helaas niet gelukt ....

Gast

#7

2014-09-22 14:27

Ik heb er niet direct iets mee te maken maar wel indirect. Een goede vriendin van mij heeft een hele lange tijd haar hart en ziel in de opvang gestoken en was daar bijna 7 dagen per week te vinden.Om daar voor 35 paarden te zorgen. Ook daar heeft zij een hele mooie band opgebouwd met een van de paarden, en deze ook geadopteerd. De band werd steeds sterker tussen die twee, het was heel mooi om te zien. Omdat het desbetreffende paard sociale moeilijkheden had, en zij daar met liefde doorheen heeft geprikt. Door verhuizing naar een andere stad wilde zij heel graag haar paard meenemen (wat mij heel logisch lijkt) maar kreeg via het bestuur te horen dat dat niet doorging. Met de rede dat ze niet genoeg tijd zou hebben om voor het paard te kunnen zorgen. Wat overigens niet waar was, want zoals hierboven al geschreven staat was zij 7 dagen per week aanwezig. de indruk die het mij wekte was dat ze haar hulp niet meer hadden 7 dagen in de week, en het haar daadwerkelijk niet gunde. misselijke streek vooral voor een opvang. terwijl ze er voor horen te staan dat een paard een goed huis krijgt De zakelijke aspecten meng ik me niet in. maar ik vind wel dat de emotionele aspecten, onverantwoord zijn, ondoordacht en zelfs ernstig egoïstisch zijn. Zowel voor het paard als voor mijn vriendin. Ik heb haar nog nooit zo emotioneel gebroken gezien. het was alsof er een kind van iemand afgepakt is. er zitten aan dit verhaal nog wel meerdere haken en ogen ten nadele van de opvang. vandaar dat ik dit vertel. mvg, Annie. Hoop dat jullie er wat aan hebben.
gast

#8 Het is niet alles stront dat stinkt!

2015-01-21 17:36

Vergeten jullie 1 ding niet? Naast dat een paard fysiek in orde moet zijn, moet het ook geestelijk gezond mogen zijn. Als paarden in een kudde jarenlang vriendschappen hebben opgebouwd en opeens worden ze uit elkaar gerukt omdat iemand een paard wilt adopteren, dan ruk je dus een paard weg bij zijn vrienden. De kudde draagt bij tot het helen van het paard, want als je goed in je geest zit, herstel je ook eerder. Als je daarentegen constant je vrienden/kudde moet achterlaten om elders weer opnieuw te beginnen, dan verzwak je het paard mentaal, wat ook weer fysieke gevolgen kan hebben. Wij mensen zijn ook eerder ziek als we stress hebben, dat is een feit. 

Daarnaast ontneem je niet alleen dat ene paard de kudde, maar ook de kudde dat ene paard!

Als een stichting om die reden besluit om een paard bij een kudde te laten, dan dient dat gerespecteerd te worden en dan is het pas echt egoistisch als iemand dan toch dat paard ergens anders wilt gaan houden. Adopteer dan een paard dat niet in een groep kan, dat voedernijd heeft, agressief is, of te kwetsbaar.


Gast

#9 #Reactie 8

2015-01-22 07:37

Dan kun je beter een manege beginnen of een rusthuis ipv een opvang die bedoelt is op paarden tijdelijk op te vangen. Of nog beter een privéstal!