Huisartsenpost Hellevoetsluis moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Huisartsenpost Hellevoetsluis moet blijven.


Gast

#76

2014-10-22 20:59

Het is zeer belangrijk dat de huisartsenpost blijft bestaan. Het zijn niet alleen de inwoners van Hellevoetsluis die gebruik maken van deze post maar ook de omringende plaatsen o.a Oostvoorne, Rockanje, Brielle enz. In de zomermaanden zijn het ook de campinggasten in deze plaatsen die in geval nood gebruik moeten maken van deze post. Er gaat veel te veel tijd verloren als er naar Spijkenisse moet worden gegaan.

Gast

#77

2014-10-22 21:14

Het is kan toch niet waar zijn dat de huisartsenpost dicht gaat. Hier worden heel veel mensen de dupe van. Niet alleen de inwoners van Hellevoetsluis maar ook voor de inwoners van de omliggende plaatsen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er maar 1 post is in de hele omgeving.

Gast

#78

2014-10-23 05:48

Wat dacht u van alle toeristen in de zomer die op de diverse campings verblijven. Ook deze vaste gasten zijn gebaat bij de huisartsenpost in Hellevoetsluis. Vandaar dat ik de petitie ook heb ondertekend, wonende in Schiedam maar zomers in Rockanje op de camping.


Gast

#79

2014-10-23 07:04

zeer goed initiatief,laat iedereen deze actie aan bekenden doorgeven .
Pierre

#80 Aandacht op RTV Rijnmond, 22.10.2014

2014-10-23 09:11

Gisterenavond is aandacht besteed aan de sluiting van de HAP in Hellevoetsluis in het nieuws van TV Rijnmond wat tot heden 16.00 uur voor het laatst te bekijken is. De uitzending is ook te bekijken op http://www.rijnmond.nl  Op dezelfde site bij item nieuws ook audiobestanden met interviews van mogelijke gebruikers huisartsenpost, woordvoerder van de Centrale Huisartsenpost Rijnmond.

13 maanden geleden hing de vlag er anders bij. Toen waren er plannen de HAP Spijkenisse te gaan verhuizen naar een locatie op een centralere plek op het eiland, omdat de SEH van Spijkenisse MC ging sluiten tussen 21.00 uur en 07.00 uur. Deze info is ook terug te vinden onder nieuws op http://www.rijnmond.nl. Deze sluitingstijden van de spoedpost zijn nog steeds van toepassing. 

 

 


Gast

#81

2014-10-23 11:05

Ongehoord

Gast

#82

2014-10-23 11:11

Duidelijk zaak, hier in Soest is dat gewoon een ABC'tje, die blijven in de wijk.
wake up

#83 HAP

2014-10-23 11:30

Onduidelijk is de reden waarom de Hap gesloten moet worden. De macht van verzekeringsmaatschappijen is hier te ver doorgeslagen. Vanuit Rotterdam wordt bepaald of het hier noodzakelijk is om een huisartsenpost te hebben en te houden zonder valide argumenten. Onduidelijk is ook de mening van de huisartsen. Die hebben hier toch ook een mening over. Heel wazig net zoals de sluiting van het ziekenhuis in Spijkenisse. 


Gast

#84

2014-10-23 11:32

De info in de pers is onjuist. Op de huisartsenpost zijn altijd 2artsen aanwezig en 1arts heeft achterwacht. CZ heeft hier waarschijnlijk weer baat by, dus ik stel voor pak deze zorgverzekeraar maar eens goed aan.
Pierre

#85 Re:

2014-10-23 12:25

#84: -  

 De heer Prins directeur van de Huisartsenpost Rijnmond en woordvoerder Adrie van der Born hebben beiden aangegeven dat er in de avonduren 1 huisarts aanwezig is op de HAP in Hellevoetsluis. In de avonduren bij spoedvisites is er geen huisarts aanwezig op de post, maar wel verpleegkundige die niet die kwaamheid hebben als een arts. 

Spijkenise heeft 2 artsen in dienst. 

 


Gast

#86

2014-10-23 12:30

wat een grote onzin is dit als de hap vedwijnt is er voor de begrafenis ondernemers meer werk te doen DUS DE HAP MOET GEWOON OPEN BLIJVEN

Gast

#87

2014-10-23 12:42

Het is belachelijk voor woorden.
Als inwoner van Nederland worden wij overal op beknibbeld.
Kijk naar ouderenzorg, duurdere zorgverzekeraars,thuiszorg.
Zo kan ik wel een hele reeks neerzetten.
Maar iedereen kan dat
zelf wel invullen.

Praat dan nog niet eens over discriminatie.

Alles wordt hier afgenomen en dan bedoel ik ook echt alles.

Huisartsenpost Hellevoetsluis.
Qua inwoners moet dit gewoon kunnen en dan hebben we ook nog eens de omliggende dorpen.
Niet iedereen heeft vervoer, er zijn ook mensen die niemand hebben wat moet daar mee gebeuren.
Met medicatie zijn ze al heel ver, kijk naar kanker er zijn al meer mensen die het overleven.

Maar dit wat eenvoudig is daar gaan de deuren gewoon van dicht.

Ik hoop uit grond van mijn hart dat de deuren van HUISARTSENPOST niet dicht gaan.
Denk deze keer eens aan de mensen.

de hel

#88 Re: Re:

2014-10-23 12:44

#85: Pierre - Re:  

 ja dat kan wel maar niet iedereen heeft vervoer om daar te komen en daar komt dan nog bij dat je moet betalen voor parkeren.

in de haast wordt geld meenemen vergeten


Gast

#89

2014-10-23 13:51

De huisartsenpost is een belangrijke bereikbare basisvoorziening voor Hellevoetsluis en omgeving.
Bij onverwachte ziekte of problemen met de gezondheid 's avonds of in het weekend is deze voorziening onontbeerlijk.
Dankzij deze voorziening konden wij vorig jaar 's avonds snel geholpen worden met een verwijzing naar het ziekenhuis.
helderziende

#90 Gebruik busbaan

2014-10-23 14:24

De busbaan naar Sp0ijkenisse mag niet gebruikt worden door particulieren, alleen door de huisartsen.

Maar.....de particulieren moeten naar Spijkenisse.

Dus de voorlichting in de pers dat de busbaan gebruikt mag worden is onjuist!


Gast

#91

2014-10-23 14:54

heb geen eigen vervoer ,dus als er iets gebeurd sávonds is het een heel eind lopen naar spijkenisse of dirksland. Daarbij heb ik geen goede ervaringen met spijkenisse dus zou dan zowiezo naar dirksland moeten zien te komen


Gast

#92

2014-10-23 15:02

De huisartsen post moet blijven. Het is toch te gek dat een grote plaats als Hellevoetsluis en de plaatsen in de omgeving indien nodig geen huisarts kan bereiken. Mocht je echt iets hebben ben je al van slag af dan nog naar Spijkenisse rijden of met de bus erheen. Is toch te gek voor woorden. Vanaf de bushalte naar de spoedeisende hulp is ook al een flink eind lopen.
Mocht de huisartsen praktijk toch sluiten is 112 bellen de beste oplossing, moet er een arts of ziekenwagen uit Spijkenisse komen rijden. Is dat dan een goede optie? Dit kan nooit goed gaan.
Pierre

#93 Re: Re: Re:

2014-10-23 15:49

#88: de hel - Re: Re:  

Ik kan geen oordeel vormen hoe het zit met parkeren bij de HAP in Spijkenisse. Weet wel dat het betaald parkeren is op het terrein van het Spijkenisse MC. Parkeren hoef ik nooit, daar ik afhankelijk ben van openbaar vervoer of kennissen mocht ik een keer naar de HAP moeten in Spijkenisse. 


Gast

#94

2014-10-23 16:51

gewoon te gek ! 112 dan maar gelijk bellen ?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-10-23 17:09



Gast

#96

2014-10-23 17:11

Gewoon open laten de Huisartsenpost Hellevoetsluis.
Denken de mensen die het willen sluiten ook aan mensen met een rolstoel.
A.hoe kom je 's nachts in Spijkenisse?? Regiotaxi en Valys rijden niet in de nacht.
B.Zorg moet dicht bij huis van het Kabinet? volgens mijn is dit juist, ver van deze gedachten goed af.Gewoon open laten de Huisartsenpost Hellevoetsluis.
Denken de mensen die het willen sluiten ook aan mensen met een rolstoel.
A.hoe kom je 's nachts in Spijkenisse?? Regiotaxi en Valys rijden niet in de nacht.
B.Zorg moet dicht bij huis van het Kabinet? volgens mijn is dit juist, ver van deze gedachten goed af.

Gast

#97

2014-10-23 17:54

De huisartsenpost is nodig in een stad als Hellevoetsluis.Het is te gek voor woorden dat er steeds minder rekening gehouden word met burgers in dit soort besluitvorming!Hellevoetsluis kent vergrijzing en niet iedereen heeft een auto.Kortom de huisartsenpost moet blijven waar hij is!

Gast

#98

2014-10-23 17:59

de partij die dit bewerkstelligt krijgt mijn stem

Gast

#99

2014-10-23 18:11

De organisatie achter de huisartsenpost meent dat de patiënten op Voorne beter afzijn met alleen een post in Spijkenisse. Toch wel een ernstige vorm van krompraterij. Ouderen zonder auto, veelal in de nacht of in het weekeind komen er helemaal bekaaid vanaf.

Gast

#100

2014-10-23 18:16

Belachelijk dat ze sluiten. Dit kan toch niet als ze zo' 'n groot bereik hebben.