Herziening Prijzen Plopsaqua voor Inwoners De Panne


Gast

#51 wettelijk contract

2015-02-23 13:51

#45: A. Kano - Re: Zoekplaatje 

 Ook kunnen er vragen gesteld worden bij het contract waarbij gemeente ged. 20 jaar jaarlijks 750.000 euro aan NV plopsaland zal betalen. Is dit wettelijk in orde ?
De politici van de panne denken blijkbaar dat het overheidsgeld of het geld uit de gemeentekas hun  eigen geld is en dat ze daarmee doen wat ze willen.
Maar ook voor de politici gelden de Vlaamse, Belgische, Europese wetten. Zouden ze dat soms niet beseffen ?


Gast

#52 belangenvermenging

2015-02-24 14:34

SP.A: ‘Studie over Uplace was pure belangenvermenging, beslissing moet ingetrokken worden’

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150224_01546104 

Zou de sp.a burgemeester van De Panne dat ook onderschrijven en wat dan te denken van dat contract en de milieuvergunning voor Plopsaland ?

A. Kano

#53 Re: Re: wetten en decreten

2015-02-24 17:57

#50: - Re: wetten en decreten 

 Gast vergist zich mijn inziens.  Er is overeengekomen dat dit zwembad dienst zal doen als het 'gemeentelijk zwembad'.  Een Gemeente is inderdaad principieel niet gerechtigd tot vaststelling van de toegangsprijzen tot het (private) complex, maar heeft wel (enige) zeg in de toegang voor de eigen inwoners, scholen en tweedeverblijvers.

De overeenkomst met Plopsaland lijkt ook in die zin geschreven: Plopsaland heeft toegezegd de tarieven voor de inwoners en scholen van de Panne in overleg met de Gemeente - die een aanzienlijke duit betaalt - te bepalen.  Ik zie dus geen onterechte inmenging, maar een optreden ten gunste van eigen inwoners en schoolgangers, op grond van een overeenkomst waarin de private onderneming zich daartoe - tegen royale vergeoding - verbonden heeft.

De overeenkomst zelf is reeds enkele jaren oud en is bij mijn weten niet geschorst of ingetrokken door de hogere overheid.


Gast

#54 Re: Re: Re: wetten en decreten

2015-02-24 20:07

#53: A. Kano - Re: Re: wetten en decreten 

 Die overeenkomst is nergens gepubliceerd en wordt geheim gehouden. Dus moeilijk daarover een oordeel te vellen.

Maar toch is duidelijk de collusie tussen de gemeente en het private bedrijf zichtbaar. De gemeente betaalt niet alleen het 25 meter zwembad maar ook al de andere infrastructuur en andere subtropische aquafun modaliteiten. En de winst daarvan gaat naar de private partner en de gemeente betaalt en geeft overheidsteun aan 1 bepaald bedrijf.

Mogelijk wacht de hogere overheid om in te grijpen tot de betalingen zijn uitgevoerd. Als de hogere overheid hiertegen niet optreedt, is het normaal dat de mensen alle geloof in het  politiek bestel kwijt geraken en de politici niet meer als eerlijke mensen beschouwen.

 

 


Gast

#55 Re: Re: Re: wetten en decreten

2015-02-24 21:08

#53: A. Kano - Re: Re: wetten en decreten 

 plopsaland en de politiekers flikken van alles en ze lachen de mensen iedere week vierkant uit, in de kranten. en maar champagne zuipen op ons kosten bij de miss belgie verkiezingen. en ze zetten dan nog zelf die fotos op facebook!!!!!!


Gast

#56 Re: Re: Re: Re: wetten en decreten

2015-02-25 09:02


Gast

#57

2015-03-03 12:51

Zot veel zoveel geld
boertje

#58 Gertje

2015-03-12 13:12

Gertje lacht in zijn baard en lacht zich een bult met die domme achterlijke bachten de kupe boertjes en boerinnekes van het gemeentebestuur van De Panne die zich voor 15 miljoen euro hebben laten oplichten.

https://youtu.be/Bp2Av3ttOFg

A. Kano

#59 Re: Re: Zoekplaatje

2015-03-21 11:06

#45: A. Kano - Re: Zoekplaatje 

 Kanootje kon het niet meer aanzien en heeft bij de procureur een uitvoerige strafklacht ingediend tegen de illegale bouwwerken en ongeoorloofde exploitatie, en tegen de overheden, de gemeente voorop, die dit alles mogelijk maakten door niet op te treden tegen manifest onwettige (want onvergunde) bouwwerken.

Elke Adinkerkenaar en Pannenaar die hinder of nadeel heeft geleden door de onvergunde bouw van het zwembadcomplex in 2013-2015 (de onwettigheid strekt zich uit van de eerste spadesteek tot einde maart 2015), kan zich aanmelden bij commissaris Jan De Vriendt van de Federale gerechtelijke Politie te Veurne ( jan.devriendt.4992@police.be ) en aan hem laten weten welke hinder je ondervonden hebt (officieel heet dat melden als benadeelde van een misdrijf).  Hij zendt dit door aan de behandelende procureur of substituut.

Eenmaal de zaak voor de Correctionele rechter komt, dient die dan te oordelen over een gepaste schadevergoeding.

Waar zitten de Pannenaars en Adinkerkenaars die durven opkomen tegen deze grove wetteloosheid en de arrogantie van de bouwheer en aannemers (in samenspraak met de overheden)?

jawatte

#60 Een staartje

2015-03-26 10:59

#59: A. Kano - Re: Re: Zoekplaatje 

 Veel kans dat er gehoor aan die strafklacht wordt gegeven.


Deze petitie wordt gesteund door de N-VA. Toch de grootste politieke partij van België.

Een vette kluif voor de advocaten. Ze zullen er goed aan verdienen.

Opnieuw een zaak zoals er in De Panne is geweest ten tijde van burgemeester Versteele ?

A. Kano

#61 Re: Een staartje

2015-03-26 22:12

#60: jawatte - Een staartje 

 Een provinciale medewerker meldde me het tegenovergestelde, nl. dat stedenbouw geen prioriteit was en dat er wellicht geen gevolg aan zou worden gegeven.  Reden genoeg dus voor elke Adinkerkenaar die schade of nadeel heeft geleden door de onwettige bouwwerken tussen 2013 en 2015 om zich aan te melden bij de FGP-commissaris. Vermits elke handeling aan het zwembadgebouw tussen oktober 2013 en maart 2015 onwettig was (er was geen uitvoerbare stedenbouwvergunning - die is pas vanaf morgen (!) uitvoerbaar), is elk type nadeel (modder op auto, voetpad of straat; aanschuiven in de file; fietsband kapot gereden op steenslag) voldoende.

Ik ben zelf teleurgesteld in de mentaliteit van de Adinkerkenaren; ik hoor ze op recepties en sociale contacten steen en been klagen over de hinder van Plopsaland, en nu ze recht van spreken en aanklagen hebben, beweegt er niemand! Of hopen ze zelf te genieten van dezelfde lakse houding van het gemeentebestuur inzake stedenbouwmisdrijven (zodat ook zij zonder vergunning een of andere constructie kunnen neerpoten, zonder enige opmerking van de toezichthouders)?

A. Kano

#62

2015-03-26 22:48

Voor wie er meer over wil weten, uittreksel uit de strafklacht tegen Plopsaland, aannemers, gemeente en stedenbouwinspectie, wat betreft de illegale bouw van het complex (sorry, de referenties en brondvermeldingen komen niet door op deze site):

Ten vroegste op 26 maart 2015 mocht er – behoudens administratief beroep tegen de milieuvergunning – gestart worden met de bouwwerken; pas dan zou de schorsing van de stedenbouwkundige vergunning voor het zwembad een einde nemen.  In werkelijkheid hebben de bouwheer en zijn aannemers – nochtans alle professionelen inzake immobiliën en stedenbouw - de bouwwerken aangevat in de loop van 2013 (september 2013, volgens de webstek plopsafansite) en zonder geldige (d.w.z. uitvoerbare) stedenbouwvergunning uitgevoerd in 2013-2104-2015.

Op de website  is de progressie van de werken in de tijd te volgenTussen september 2013 en februari 2015 is er voortdurend gebouwd, eerst door ondernemingen voor grondwerken, dan door ruwbouwaannemers en nadien door andere bedrijven.

Meer info is beschikbaar op de fora rond Plopsaland, onder meer .

Plopsaland nv en haar aannemers en onderaannemers hebben het stedenbouwrecht (en het milieuvergunningsrecht) dus aan hun laars gelapt:  voor hen gelden de decreten inzake stedenbouw en milieu niet, zij mogen een reusachtig complex optrekken zonder voorafgaande milieuvergunning.

Het gaat hier niet om een klein bouwwerk zoals een berghok of een garage. Zowel het gebouw als de buitenwerken (glijbanen, buitenbad edm) zijn immens groot (Plopsaland heeft het in de bouwaanvraag over een Indoor waterpark). In een persbericht van april 2014 luidt het zo:

“ (een) zwemcomplex van 4.000 vierkante meter in Plopsaland De Panne. Het zwemparadijs wordt ingericht rond Wickie de Viking in een decor dat een dooiend sneeuwlandschap bij zonsondergang uitbeeldt. Naast een 25-meterbad met vier banen komt er een ruim speelgedeelte met 4 verschillende zwembaden en 6 glijbanen. Daarnaast zullen in het zwemparadijs bubbelbaden, waterkanonnen, een wildwaterbaan en een playhouse met verschillende watereffecten te vinden zijn.”

Bron:

 

Gedurende meer dan anderhalf jaar is er ZONDER uitvoerbare bouwvergunning en ZONDER milieuvergunning gebouwd aan dit reusachtige complex.  Dit is één van de grofste bouwovertredingen uit de Westhoek van de voorbije vijf jaren.

 

jawatte

#63 kassakassa

2015-03-27 13:02

Ook met het contract tussen de gemeente en plopsaland is er blijkbaar van alles mis


Gast

#64

2015-04-17 15:21

Ik vind deze prijzen eenvoudigweg schandalig hoog.
Christien

#65

2015-04-17 15:24

Ik vind deze toegangsprijzen eenvoudigweg een schande en zal dit zwembad zeker boykotteren.

Met de jaren zullen de onderhoudskosten voor dit zwembad uit de pan vliegen, en een failliet onvermijdbaar zijn. Wie zal dan de rekening betalen ? De arme Panne- en Adinkerkenaars waarschijnlijk ?


Gast

#66

2015-04-30 08:36

Omdat mijn dochter niet bij mij gedomicilieerd staat,moet zij waarschijnlijk de volle pot betalen, af heb ik dat mis

Gast

#67 wijkbewoner

2015-04-30 08:48

het leven is al duur genoeg en ook wij hebben er geen extra voor over om in een overvol zwembad te gaan zitten gewoon om een ander rijk(er) te maken..

raakt tijd dat gemaakte afspraken ook eens nageleefd worden


Gast

#68

2015-04-30 09:37

Met een gezin van 3 kinderen is dit een dure grap. Met mijn geld kan ik beter naar het zwembad van koksijde gaan, dan hebben de kinderen ook gezwommen en fun gehad op de glijbaan. Ieder jaar heb ik al een plop-abonnement genomen maar daar zal ook verandering in komen !!!!

Gast

#69

2015-04-30 17:24

Kijk,wijzelf zijn indertijd naar Adinkerke komen wonen omdat hier de prijzen van een huis nog meevielen.
Ondertussen wonen wij al 12 jaar in Adinkerke,in de Heldenwijk.
Maar ook wij zijn ons bewust van de alsmaar duurder wordende samenleving!
Het klopt inderdaad dat er vanuit politiek standpunt beloftes worden gemaakt maar wanneer die dan ook effectief worden uitgevoerd,dat is de grote vraag...
Enja,zelf heb ik ook 2 kinderen die ik niets wil ontzeggen maar wat moet een mens doen als alles altijd duurder wordt?
Ik hoop dat het nu eindelijk toch eens correct word uitgevoerd omstreeks de prijzen van Plopsa Aqua!
Gryp Pascal
Ondervoorzitter van het Heldenwijkcomite
pannevischer

#70 Re: Re: discrimatie

2016-01-07 13:43

#15: Pier Kloefe - Re: discrimatie 

 aangespoeld en de naam pier kloeffe gebruiken... sterk

de deen

#71 Re: Re:

2016-01-07 13:49

#39: keizer van het proletariaat - Re:  

 haha onze burgemeester is zo rood als haar collega keizer in Oostende