Geen AZC in Apeldoorn Zuidbroek

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Apeldoorn Zuidbroek.


Gast

#1

2015-02-19 07:37

Zoals ik heb begrepen zijn er meerdere opties voor de locatie voor het AZC. Op zuidbroek dient er nieuwbouw te worden gerealiseerd voor het AZC. Waarom nieuwbouwen terwijl er bestaande locaties zijn. Wij belasting betalers draaien voor deze kosten op, daarbij zal de waarde van ons net nieuw gebouwde huis in waarde dalen.


Gast

#2

2015-02-19 09:23

Heb er alle begrip voor dat men asielzoekers ergens moet onderbrengen, echter is dat mijns insziens niet in een woonwijk.

Zeker gezien de enorme hoeveelheid mensen, 600-800, op een enkele locatie zorgt dit voor een veel te grote druk op de omgeving.

De gemiddelde samenstelling van een AZC is 70% jonge mannen, vaak getraumatiseerd en met een gigantische culturele/linguistische/educatieve kloof. Dit heeft een behoorlijke impact op de sociale veiligheid, waaronder een stevige toename van criminaliteit. (bron: http://arjenleerkes.nl/Asielmigratie%20en%20Criminaliteit.pdf )

Een buitenlocatie zoals bijvoorbeeld Nieuw-Milligen lijkt mij een veel beter locatie.

De gemeente ziet Zuidbroek blijkbaar als "dumpplek" voor alles wat lastig plaatsbaar is. (Crematorium, AZC, gesplitste woonwagenkampjes)


Gast

#3

2015-02-19 10:57

Alle begrip, niet bij mij, ergens anders, niet zo groot, criminaliteit (rapport met cijfers tot 2004? Serieus?), veiligheid, infrastructuur, bla, bla, bla, bla, bla.

Hebben we dit niet al eerder gehoord? Pakweg, op elke plaats waar een AZC gepland wordt? Is dat wat er over is van de Nederlandse gastvrijheid, tolerantie, hulpvaardigheid?

Bah, bah, bah, wat een volk…


Gast

#4

2015-02-19 12:31

Dat er op elke plaats waar men een dermate groot AZC wil plaatsen deze signalen komen vind ik eerder een teken om eens kritisch te kijken naar de manier waarop dit georganiseerd wordt, dan  "bla bla bla". Maar ieder zijn mening. Het rapport is inderdaad enigszins gedateerd, er zijn helaas weinig onderzoeken te vinden van na die tijd. Echter is er niet bijzonder veel gewijzigd in het beleid, dus zal de huidige praktijk niet zeer sterk afwijken.

Ik zie overigens geen enkele relatie tussen gastvrijheid, tolerantie, hulpvaardigheid en bezwaren tegen dermate grote concentraties van een kwetsbare groep op één plek. Naar mijn mening is het voor zowel de omgeving als de asielzoekers zelf sowieso prettiger om kleinschaliger te worden opgevangen, waarbij je jezelf bevind in de maatschappij waar jij toegang toe wilt krijgen ipv in een massale omgeving met lotgenoten. (en, zoals recente gebeurtenissen aantonen, de nodige fricties tussen groepen die bijvoorbeeld aan andere kanten van een conflict hebben gestaan)

Het afserveren van de mening van velen dat dermate grote AZC's niet in woonwijken thuishoren, al dan niet onderbouwd met feiten, als niet-gastvrij, niet-tolerant en niet-hulpvaardig is vrij kort door de bocht en zegt ook wat over jouw tolerantie.

Zuidbroek bewoner

#5 COA

2015-02-20 10:12

 

Ik heb een e-mail gestuurd naar het emailadres opvang apenstaartje apeldoorn .nl emailadres stond vermeld op de website van de gemeente Apeldoorn. Je kon op die manier je aandachtspunten aan het COA kenbaar maken.  Ik heb naar aanleiding van mijn e-mail de  volgende reactie gekregen

Dank voor uw mail waarin u uw zorg met betrekking tot de situatie in de wijk Zuidbroek en de eventuele komst van een AZC in deze wijk aangeeft.Wij zullen de door u genoemde aspecten, net zoals andere signalen uit de samenleving, zoveel als mogelijk betrekken bij het vervolgproces van de locatiestudie voor een AZC

Hopelijk nemen ze het mee in de overweging. Al je argumenten kun je emailen waarom je tegen een AZC bent. Let op je aandachtspunten maak je kenbaar aan de COA en niet aan de gemeente. Je moet het COA overtuigen in je email. COA heeft geen idee wat er allemaal speelt in de wijk Zuidbroek. Leg het uit.  Hoe meer mensen dit doen hoe beter.

 

 

 


Gast

#6 Re:

2015-02-20 10:55

#4: -  

 Bla, bla, bla.


Gast

#7

2015-02-20 20:31

Jammer dat het nodig is. Dit is niet normaal in onze plaats.

Gast

#8 Re: wat een volk???

2015-02-20 20:46

#3: -  

Genoeg is genoeg lijkt mij voor zo'n klein landje. Maar dat ter zijde, ik heb gekozen voor een kind vriendelijke wijk. Niet voor een centrum met getraumatiseerde mensen voor mijn deur van welke afkomst dan ook. Realiteit is dat dit voor overlast zorgt en de veiligheid in het geding stelt. Ik spreek uit ervaring


Gast

#9

2015-02-20 21:27

Een AZC in een nieuwbouwwijk, hoe kunnen ze het verzinnen. Ik snap dat deze mensen een nieuw bestaal willen opbouwen, maar dit lijkt mij niet de juiste oplossing. de overlast die dit met zich meebrengt, de waardevermindering van je huis en grond. ik zit er niet op te wachten! gemeente apeldoorn zoekt hier maar een beter geschikte locatie voor, bijvoorbeeld in alle leegstaande kantoorruimte's!
Deze kantoorruimtes zijn een probleem voor de omwonenden en gemeente doordat deze gebouwen verpauperen. waarom iets nieuws bouwen in zuidbroek terwijl er al genoeg gebouwen ter beschikking zijn!

Gast

#10 Re: Re: wat een volk???

2015-02-20 22:44

#8: - Re: wat een volk??? 

 En dus moet dat centrum maar bij iemand anders voor de deur, die er (laat ik het maar verklappen) ook niet voor gekozen heeftom het voor de deur te krijgen.

"Vol is vol", zeiden Janmaat en Glimmerveen destijds. Heel Nederland viel over hen heen omdat hun haat voor alles wat niet Edelgermaan was niet te tolereren viel. Nu roept half Nederland het en moet de rest daar begrip voor opbrengen? En de hulpzoekende moet maar verder vluchten naar nog weer een ander land, want de volgevreten Nederlander blieft geen vreemdelingen?

Schaamt helemaal niemand van jullie zich?


Gast

#11

2015-02-21 08:04

ik kan mij voorstellen dat de bewoners al genoeg hebben aan alles er omheen zij gaan straks weer meer betalen en verliezen de waarde van hun huis

Gast

#12 Re: Re: Re: wat een volk???

2015-02-21 09:01

#10: - Re: Re: wat een volk??? 

 Ik denk dat wij ons moeten schamen voor de linkse beesten zoals jou die Nederland naar de kl#te helpen. Maar ik eindig deze discussie want wij gaan het hier toch niet over eens worden. Hoop dat het AZC zich bij jou voor de deur vestigd,  dan kom je er wel achter.


Gast

#13 Re: Re: Re: Re: wat een volk???

2015-02-21 16:49

#12: - Re: Re: Re: wat een volk??? 

 Zolang jij onzin blijft verkopen als "linkse beesteb die Nederland naar de kloten helpen", zullen we het inderdaad nooit eens worden. Waar haal die onzin vandaan? Ten eerste, waarom denk jij dat ik "links" ben, laat staan een beest? Vul jij altijd zomaar van alles voor anderen in? Is dat jouw probleem? En wie zegt dat ik niet uit Apeldoorn kom of dat er bij mij voor de deur geen AZC ligt of gepland staat? Vul je ook voor het gemak maar weer in. Wat valt er dan nog te discussiëren als jij toch steeds mijn plaatje invult?

Maar als ik dan moet kiezen, dan ja, zal ik altijd liever kiezen voor een "links beest" dan voor een vermomde neonazi.

Kijk in Godsnaam eens een keer verder dan je eigen neus lang is en besef eindelijk eens dat wij mensen moeten SAMENleven op deze planeet.


Gast

#14

2015-02-21 17:46

Gefeliciteerd, u gaat door voor de Godwin Award.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Strakke actie om een discussie dood te slaan door een volledig ongepaste vergelijking met nazi's.

Ik gun ieder zijn eigen mening en visie en juich het toe dat je zo optimistisch bent over immigratie en onze verantwoordelijkheid in de wereld.

Dat neemt echter niet weg dat het ook valide is om van mening te zijn dat niet alle problemen in de wereld door ons opgelost kunnen worden, noch dat het onze taak is om iedereen die het beter wil hebben (zei het economisch, politiek of qua zaken als vrijheid etc) op te vangen.

De grens wordt mijns inziens daar overschreden waar het de integratie-capaciteit van een land te boven gaat en ik denk dat dat punt in Nederland zo rond 1980 reeds bereikt is. Laten we eerst maar eens energie steken in het wegwerken van alle integratie-problemen die er zijn voordat we extra mensen opvangen.

Dit neemt niet weg dat we nog steeds kunnen assisteren in de opvang van mensen in de regio zelf, bijvoorbeeld door het helpen van Turkije, Jordanië etc in de opvang van grote groepen mensen uit Irak en Syrië, maar dan met het oog op een terugkeer in een x aantal jaren. Overigens is Saudi-Arabië het grootste land in de gehele regio, lichtbevolkt... en guess what? Men neemt er exact 0 vluchtelingen op. Uiteindelijk kunnen we daar dmv de enorme oliegebaseerde geldstromen die kant op ook iets van vinden. Mocht men geen interesse tonen in Irakezen en Syriërs, dan hebben wij nog wel wat Feyenoord-"supporters" in de aanbieding die graag onder de Sharia wetgeving willen vallen, er gaat vast een vliegtuig vanuit Rome. Schept ook weer wat integratie-ruimte.

Maar laten we vooral beginnen met stoppen van de veerdienst tussen Afrika en Europa genaamd Frontex, bedoeld als bewaking van de Europese grenzen, maar inmiddels meer als gratis veerdienst voor mensensmokkelaars die er dik geld aan verdienen en een extreem aanzuigende werking op alle mensen die het graag beter willen hebben. (Hoezeer ik dat begrijp wil dat niet zeggen dat wij dat moeten faciliteren)

 

Allemaal nogal offtopick, maar punt is en blijft dat een zo massaal opgezette opvang met de demografie van de gemiddelde asielzoekers-populatie (zie post #2) simpelweg niet past in een woonwijk.


Gast

#15

2015-02-21 19:02

Toen mijn dochter en schoonzoon hun huisje daar kochten wad hier echtet niks van bekend.
u en ik weten echt wel dat dit in waarde zal zakken.
Hoop echt voor hun dat deze plannen niet doorgaan .
Een bezorgde oma.....

Gast

#16 Re:

2015-02-21 21:29

#14: -  

 Maar dat ik een "links beest" genoemd wordt, ontgaat jou helemaal?!?

Selectief blind, heet dat. Mafketel.

Niemand heeft het gehad over het oplossen van alle wereldproblemen door ons pietluttige landje. Waarom meen je zaken te moeten verdraaien, insinueren, uitvergroten? Als ieder welvarend land zijn deeltje doet, zijn veel problemen al opgelost of op zijn minst verkleind. Maar zolang we doorgaan met jengelen dat de ander dat maar moet doen, want wij doen al zoveel en we kunnen niet alles, doen we dus HELEMAAL NIETS. Daar helpt jouw zwakke poging om de discussie echt van het spoor af te helpen, geen ene malle moer aan.

Probeer niet belezen over te komen, als je de meest elementaire en fundamentele zaken niet eens ziet door zelfgekozen blindheid.

-_-"

#17 Schaamte

2015-02-21 21:52

Jammer dat er zoveel comotie onstaat over dit. Men maakt elkaar bang en stookt elkaar op. Ga eens goed met elkaar om de tafel. Een petetie beginnen daar begint de afkeur naar deze mensen al. Jammer dat men hier elkaar half afmaakt maar je helpt hier niemand mee. Ik schaam me ervoor om Nederlander en bewoner van Apeldoorn te zijn door deze petetie!


Gast

#18 Re: Re: Re: Re: Re: wat een volk???

2015-02-22 07:00

#13: - Re: Re: Re: Re: wat een volk??? 

 Ik moet eerlijk zijn dat mijn uitspraak "links beest" niet correct was. Maar uw vergelijking met een neo-nazi lijkt mij toch even net wat extremer. 

 

Ik wens u succes met het steunen van het AZC en hoop dat u het voor elkaar krijgt dat mijn kinderen straks mogen spelen tussen de getraumatiseerde medemens.  


Gast

#19

2015-02-22 10:16

#18: - Re: Re: Re: Re: Re: wat een volk??? 

 Stigma. Jij plakt meteen alweer een stigma ("de getraumatiseerde medemens") op mensen die zelfs nog moeten komen. Hoe liberaal.

Lees je je eigen woorden wel eens?

En wat die "vergelijking met een neo-nazi" betreft: lees mijn woorden nog eens en zie dat ik die vergelijking helemaal niet maak. Ik maak een keuze, geen vergelijking. Leg mij geen woorden in de mond. Jij maakte een rechtstreekse vergelijking ("linkse beesten zoals jou die Nederland naar de kl#te helpen") ten koste van mij. Erg min om dan vervolgens de tafel om te draaien en schuld in mijn schoot te werpen.


Gast

#20

2015-02-24 15:12

11 handtekeningen van mensen die niet eens uit Apeldoorn komen en alle 11 te laf zijn om hun woonplaats te vermelden. Denken die nu werkelijk een petitie te helpen op die manier?


Gast

#21

2015-03-01 11:46

Er staan genoeg gebouwen leeg, om daar asielzoekers in op te vangen. Deze mensen moeten geholpen worden, maar dat wil niet zeggen, dat men ze super de luxe onderkomens moet aanbieden, door nieuwbouw.
Zo krijgen de lege gebouwen, weer een nieuwe bestemming!!!!

Gast

#22 Re:

2015-03-01 13:49

#21: -  

 Ben jij ooit van je leven in een asielzoekerscentrum geweest? Dacht je nu werkelijk dat die mensen in "super de luxe" kunnen leven? Doe dan ook niet zo'n domme uitspraken!


Gast

#23 Re:

2015-03-02 01:27

#21: -  

 Ga d'r zelf in wonen als dat zo super de luxe is!


Gast

#24 Re:

2015-03-02 15:13

#21: -  

 Heb jij enig idee hoeveel er aangepast moet worden om van een kantoorruimte woonruimten te maken? Als jij denkt dat dat goedkoper is, dan heb je dus erg weinig verstand van de bouw.

Bovendien zouden in die verbouwing toch dezelfde faciliteiten komen, dus werd het omgebouwde kantoorpand even "super de luxe" als nieuwbouw. Wat is jouw probleem?

lees je eigen woorden

#25 Re:

2015-03-11 13:29

#19: -  


De vraag is, wie kijkt er niet verder dan zijn/haar neus langer is?
Risico's? andere opties?

 Veel geluk met deze AZ 'ers, dat ze je huis maar helemaal mogen leegroven.