Zwarte Piet moet zwart blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zwarte Piet moet zwart blijven.


Gast

#1

2015-03-21 12:19

Omdat ik vind dat zwarte piet net zoals sinterklaas een vast onderdeel is van de traditie en deze samen door moeten gaan. De ene kan niet zonder de ander. En wij houden van zwarte piet.

Gast

#2

2015-03-21 12:33

Omdat ik heb geleerd dat zwarte piet zwart is en niet wit of bruin of geel

Gast

#3

2015-03-21 13:26

zwarte piet is een Moor, en heeft niets met discriminatie te maken.
Ook hoorde ik een initiatiefnemer roepen "Zwate piet moet helemaal verdwijnen, dan gaan we miljoenen claimen !!

Gast

#4

2015-03-21 13:49

Omdat ik vindt dat Zwarte Piet gewoon moet blijven, het is een traditie en dat moet zo blijven. Niet gekleurd gewoon zoals het was!! en nog steeds moet zijn.

Gast

#5

2015-03-21 14:05

dit is ons feest ,nog wel een volksfeest,,dan komen er buitenlanders hier en quinsy [waar hij vandaan komt vieren ze ook sinterklaas] liggen ze te zeuren,,ga fijn terug waar je vandaan komt ,kun je lekker mensen onthoofden en levend verbranden, dat is jullie volksfeest,,en dat vinden wij ook niet goed,,maar jullie stoppen daar ook niet mee ,,,wel?????????????
Bas

#6 Re:

2015-03-21 14:25

#1: -  

 Mee eens!


Gast

#7

2015-03-21 18:52

Van kids af aan thuis Sinterklaas gevierd. Mijn kinderen zijn er ook mee groot geworden. Mijn veel te jong overleden broer was jarenlang Zwarte Piet en later Sinterklaas. Wij hebben dit nooit gevoeld of bedoeld om zwarte mensen te beledigen. Nooit hebben wij iemand nageroepen of beledigd. Integendeel op Curacao hebben wij Sinterklaas gevierd met mensen uit allerlei landen en Zwarte Piet reed in een jeep. Iedereen was vrolijk, geen onvertogen woord.

Gast

#8

2015-03-21 23:29

Omdat het te gek voor woorden is, dat een aantal gekken met hun on gefundeerde protest een traditioneel nederlands kinderfeest om zeep willen helpen.

Gast

#9

2015-03-22 11:59

Omdat ik van '63 ben en de traditie altijd heb gekend zoals die altijd is geweest en niet van plan ben die in te leveren tbv stompzinnige argumenten.

Gast

#10

2015-03-22 11:59

Het sinterklaasfeest is nu op het cultureel erfgoed...en zwarte piet is daar een onderdeel van. En trouwens. Is zwarte piet GEEN rasisitisch persoon... maar een lieve helper. Racisme zit tussen de oren van de mens...PUNT En iets wat altijd al in Nederland is geweest... een kinderfeest... laat ik niet van mij afnemen. En als men dat niet bevalt... moeten ze maar in een ander land gaan wonen. Kinderen zien geen racisme. Het is allemaal gewoon door geschoten... Dus dan ook geen Joden koeken meer... Blankevla, Sigeuner schnitzel..ect ect..... 


Gast

#11

2015-03-22 14:50

Ik vind dit nodig.. cultuur beschermen....heeft niets met rascisme te maken
Loris

#12 Zwarte Piet

2015-03-22 23:04

Het gaat om een kinderfeest zoals het wordt gevierd. Laat volwassenen die hier een probleem mee hebben zich alsjeblieft concentreren op belangrijkere zaken. Mensen waar gaat het over!! Laat de kindjes toch genieten en plezier hebben van zwarte piet. Dat doen ze al zo lang, verpest dat niet!!


Gast

#13

2015-03-23 07:22

Ik vind zwarte piet geen racisme! Als nederland racistisch is waarom bestaan we dan uit zoveel culturen. Ik vind dat mijn kindje zwarte piet moet meemaken zoals wij dit hebben meegekregen gewoon zwart door de schoorsteen. Als iedereen zo moeilijk gaat doen dan is de disney film de prinses en de kikker ook racistisch. Mochten ze dit ooit veranderen ik zou dan altijd zelf of mijn vrienden zwart blijven schminken en aan de deur bonzen zodat mijn kind het echte sprookje meekrijgt.

Gast

#14

2015-03-23 08:57

het is een traditie en het moet blijven zoals het was
mensen met suikerziekte hoor je ook niet klagen over het suikerfeest

Gast

#15

2015-03-23 23:01

We respecteren de cultuur van elkaar dus ook de onze
zwarte piet is geen racisme
als je wat aan slavernij wil doen
op dit moment zijn er miljoenen mensen die bevrijding nodig hebben
of is dat te echt een beetje eng

Gast

#17 Re:

2015-03-28 22:46

#16: Mijn gedachte over... -  

 geweldige internet pagina

mijn complimenten


Gast

#18

2015-03-29 16:12

cultuur moet blijven anders rot je maar lekker op

Gast

#19

2015-03-29 16:58

zwartepiet moet zwart blijven het is een traditioneel kinderfeest

Gast

#20

2015-03-29 17:16

zwarte piet moet blijven zelf zwart als het kan. geen andere kleur?
renaldo

#21

2015-03-30 02:46

zwarte piet is gewoon racisme. Racimse wil je niet in een kinderfeest. een kleine aanpassing zou al voldoende kunnen zijn. Maar jullie verzetten je liever en zo zal zwarte piet door jullie eigen toe doen totaal verdwijnen. Beter komen we gezamelijk tot een leuke oplossing wat in mijn ogen heel goed mogenlijk is zolang we maar respectvol het gesprek aan gaan.


Gast

#22

2015-04-07 19:25

omdat zwarte piet bij ons sinterklaasfeest hoort in zijn huidige vorm zwart dus of bruin met kroeshaar en bloempje en bijtje

Gast

#23

2015-04-13 21:47

Ons land onze cultuur en dat mag niet verloren gaan nu niet nooit niet

Gast

#24

2015-05-28 17:33

Omdat zwarte piet gewoon bij Nederland hoord.ik hield als kind van zwarte piet en dat doe ik nu nog steeds.en ik accepteer het niet dat er van die malloten zijn die hier nog geen eens vandaan komen die dit feest voor ons eigen volk willen verpesten.tis triest dat onze regering geen ruggengraat heeft daarom moeten wij onze tanden maar laten zien

Gast

#25

2015-05-28 18:42

Dit kinderfeest mot blijven. Niet mee eens land uit