ScoutingSintJozef

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie ScoutingSintJozef.


Gast

#26

2015-05-10 08:41

Een beetje respectabel College van B&W weet dat Scouting thuis hoort in de eerstelijns jeugdzorg. Dit is een opgave waar geen miljoenen in omgaan zoals de prof. organisaties waar zij zaken mee doen. Onbegrijpelijk dat ze de keuze maken ten kosten van het jeugdbeleid

Gast

#27

2015-05-10 08:43

Onbegrijpelijk wat een gemeente ertoe beweegt om mensen met psychiatrische en of verslavingsprobkematiek te huisvesten op een plek waar scouting, een kinderboerderij en een speeltuin zijn gehuisvest. Natuurlijk hebben deze mensen ook recht op woonruimte. Maar niet hier.

Gast

#28

2015-05-10 08:43

omdat verslavingszorg niet naast een "kinderspeelplaats" hoort

Gast

#29

2015-05-10 08:55

Omdat ik er niet achter sta dat deze doelgroep op deze plek gevestigd wordt, naast een scoutinggebouw, naast het speelbos. Daarnaast zal ik mijn kinderen ook niet meer zonder toezicht naar het speelbos kunnen laten gaan. Ook kan ik me voorstellen dat deze doelgroep anderen verslaafden aan zal gaan trekken en dat zij gaan rondhangen in het park en omgeving. Het park heeft nu een goed aanzien en ook dit zal gaan veranderen , zonde. Ik begrijp ook niet hoe deze keuze gemaakt is, het lijkt erg ondoordacht, snap er niks van.

Gast

#30

2015-05-10 08:57

Dit geeft precies aan hoe groot de afstand tussen de politiek en de bevolking is. Als er een nadenkpremie betaald zou worden in plaats van een aanwezigheidspremie, zouden veel van deze 'beLIJDmakers' veel honger lijden....

Wie bedenkt dit? Is er in de gemeente Sittard-Geleen geen andere plaats te vinden? Hebben ze geen leegstand? Misschien een verdieping leeg maken in het gemeentehuis?


Gast

#31

2015-05-10 09:01

Om exact dezelfde reden als de reden waarom deze petitie is opgestart: geen probleem met opvang van verslaafden, echter de combinatie om dit te doen op een locatie waar wekelijks honderden jeugdleden recreëren lijkt me onverstandig. Ouders zullen hun kids niet meer met een gerust hart achterlaten, scholen en andere instellingen zullen deze locatie links laten liggen bij mogelijke huur van het gebouw. Dit zou nog wel eens het eind kunnen betekenen van een beweging welke het al niet gemakkelijk heeft om in deze tijd de jeugd aan zich te binden.

Gast

#32

2015-05-10 09:18

Belachelijk voor de kleineren als die in een of andere drug lucht rond moeten spelen daar... Gemeente van tegen woordig geen verstand meer in het inzien van...

Gast

#33

2015-05-10 09:19

Verslavingsopvang naast kinder vrije tijds besteding !!!! Dat kan toch niet !!!!! Waar is het verstand gebleven ?

Gast

#34

2015-05-10 09:22

Ik ben zelf ook leiding bij scouting, en vindt niet dat jonge kinderen met verslaafde mensen ook al zitten ze in rehab in aanraking moeten komen.

Gast

#35

2015-05-10 09:23

omdat de jeugd in een beschermde omgeving moet kunnen opgroeien!!
joop

#36

2015-05-10 09:36

Dit hoort echt niet naast elkaar.

 

 


Gast

#37

2015-05-10 09:41

Omdat ik het belang en veiligheid van de jeugd belangrijk vindt

Gast

#38

2015-05-10 09:43

Gezien het verhaal lijkt mij dit erg logisch

Gast

#39

2015-05-10 09:45

maatschappelijk onverantwoord om personen met verslaving en/of psychische problemen in het geniep te plaatsen naast een verblijf van kinderen.

Gast

#40

2015-05-10 09:45

Iemand bij de gemeente heeft heel hard zijn hoofd gestoten als hij of zij denkt dat dit een goed plan is...

Gast

#41

2015-05-10 09:48

Het is namelijk niet verstandig om een centrum met drugsverslaafden naast een gebouw van een scouting vereniging te zetten ivm veiligheid van de kinderen

Gast

#42

2015-05-10 09:54

Het is niet wenselijk. Dat drugs verslaafden in het zelde gebouw worden gehuisvest. Dit ter bescherming van de kinderen. En de gemeente is verplicht om de veiligheid van zijn inwoners te waarborgen. Dus Gemeente niet doen!!!!!!

Gast

#43

2015-05-10 10:02

Scouting is cool!

Gast

#44

2015-05-10 10:12

Ik ben zelf welpenleiding en vind het belangrijk dat kinderen in een veilig omgeving scouting moeten kunnen beleven.
Met verslavingszorg naast de deur kun je de veiligheid niet waarborgen .

Gast

#45

2015-05-10 10:26

Ik ben zelf bij scouting Gregor Brokamp Groep Kerkrade en ben beslist van oordeel dat dit niet kan.wil de gemeente nog meer verslaafden maken op deze manier.

Gast

#46

2015-05-10 10:29

Scouting wil een veilige speelomgeving bieden aan haar (toekomstige) jeugdleden. Met de plaatsing van een opvang voor mensen met psychische en/of verslavingsproblematiek wordt hier inbreuk op gemaakt en/of geeft dit een dergelijk signaal af naar (de ouders van) (toekomstige) jeugdleden.

Gast

#47

2015-05-10 10:42

Jeugd en jongerenwerk staat haaks op drugsopvang naast zo een locstie.

Deze 2 doelen staanlijnrecht tegen over elkaar.

P. Fredrix
Penningmeester scouting westelijke mijnstreek

Gast

#48

2015-05-10 10:45

Kinderen horen beschermd te worden en vrij te kunnen spelen en opgroeien in een veilige omgeving. Wij ouders zijn het aan hen verplicht deze omstandigheden voor hen te creëeren!

Gast

#49

2015-05-10 10:49

Typisch voorbeeldje van gemeentelijke politiek die te kort schiet... kom op raadsleden die vergoeding die jullie krijgen is ook om na te denken

Gast

#50

2015-05-10 10:52

Omdat het NIET te verantwoorden is "deze groep" tussen zeer kwetsbare groepen te zetten. Het gaat hier dan over: Spelende kinderen in het speelbos Sjabolleke, de kinderen op de Scouting, de kwetsbare mensen op de Zorgboerderij, de gehandicapten op de Andreasommegang, de vele ouderen in
de flatjes en de van niets wetende gasten van de Ophovenermolen.De interne toezicht is beperkt tot 1 persoon. Er is geen cameratoezicht. Deze mensen mogen blijven gebruiken weliswaar op hun eigen kamer !!!!!. Het is een doelgroep die waarschijnlijk zelfs buiten hun wil dealers zal aantrekken naar onze kinderrijke omgeving.Al met al "DIT MOET JE NIET WILLEN". De afrastering met de scouting is gaas van ca. 120 cm hoog. Je moet er niet aan denken dat onze kinderen die in vertrouwen door hun ouders daar heen worden gebracht door troep besmet raken. College en Wethouder bezint er U begint. Dit risico is de paar centen aan huurpenningen niet waard.En als U toch van mening bent, dat ze daar moeten worden geplaatst omdat het een verantwoordelijkheid van de gemeente is: Zet ze dan bij U in de straat of laat ze op de locatie Watersley zitten waar die mensen een rustige en veilige omgeving hebben maar ver weg van kwetsbare groepen zoals hierboven genoemd.