ScoutingSintJozef

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie ScoutingSintJozef.


Gast

#1

2015-05-09 22:05

Omdat deze buurt niet geschikt is voor de huisvestiging van Moveo clienten vanwege de volgende redenen:
- De imago van de buurt en bedrijven en verenigingen (Scouting St Jozef, zorg boerderij, restaurant, overige zelfstandigen) die erin zijn gevestigd worden gecompromiteerd
-Dit zal tevens lijden tot afname van bezoekers van de hierboven vermelde organisaties, en kan schadelijk zijn voor hun bestaan
-Veiligheidsgevoel in de buurt wordt gecompromiteerd
- Verslechterde buurt imago en veiligheidsgevoel zullen als gevolg hebben dat woz waarde van de woningen in de buurt zal dalen
Moveo clienten, hebben recht op huisvesting, maar het moet op een geschikte locatie zijn, waar geen kinderen, ouderen en andere kwetsbare groepen met drugsgebruikers geconfronteerd moeten worden.

Gast

#2

2015-05-09 22:09

Omdat ik me ernstige zorgen maak als deze doelgroep naast onze kinderen komt te wonen. Ik ben bang dat dit weer een geval wordt van wachten tot het mis gaat, maar dan is het dus te laat!!

Gast

#3 Re:

2015-05-09 22:13

#2: -  

 Ook ik ben van mening dat deze mensen het volste recht hebben op hulp en de juiste zorg. 

Ik heb geen moeite met hulp aan deze mensen,  alleen Is het niet een geschikte plek naast een jeugdvereniging en een speelbos. 


Gast

#4 Re:

2015-05-09 22:19

#2: -  

 Dat is precies onze angst. Wij willen de veiligheid van onze kinderen kunnen waarborgen naar de ouders toe en zien dit als een serieuze risicofactor. Bedankt voor jullie steun!


Gast

#5

2015-05-09 22:48

Mijn vriend zit bij deze scouting groep.Deze scouting groep is zijn lust en zijn leven en hier heeft hij al zijn sociale contacten. Mensen van moveoo verdienen zeer zeker een kans in de maatschappij,maar ergens op een plek waar geen jeugd verenigingen of andere instanties zijn waar deze mensen enige vorm van schade zouden kunnen toebrengen.


Gast

#6

2015-05-10 02:01

Heel goed dat jullie deze petitie houden, is absoluut geen goed idee om zo iets in de buurt van jonge beinvloedbare kinderen te hebben!

Gast

#7

2015-05-10 05:19

Wanneer scouting deze buren krijgt wordt het moeilijk het scoutingspel te blijven spelen rond het clubgebouw.
Bovendien zal het ledenaantal snel teruglopen en is deze groep ten dode opgeschreven.

Gast

#8

2015-05-10 05:32

Na zo'n 30 (dertig) jaar jongerenwerk en jeugdhulpverlening weet ik wat voor een extra werkbelasting dit voor zowel de leiding van de scoutinggroep als voor de begeleid(st)ers in het opvangcentrum betekent. Daarnaast gaat dit ten koste van de nieuwe, jonge aanwas van de scoutinggroep. Ouders zullen hun jonge kinderen niet naar deze scoutinggroep laten gaan.

Gast

#9

2015-05-10 05:45

Wat een vreemde keuze om tot dit besluit te komen.
stel je voor dat ze hun afval dumpen in de omgeving en kinderen zullen ermee in aanraking komen!
de gevolgen die daaruit vloeien, daar moet je toch niet aan denken.......

Gast

#10

2015-05-10 06:02

Het lijkt me niet bevorderlijk voor een bloeiende Scouting-vereniging en zo wie zo vind ik het geen gepaste lokatie binnen Sittard in een zo mooie omgeving waar toch veel mensen vertier zoeken.
fietslampje

#11 Re:

2015-05-10 06:05

#1: -  

 Eens, al vind ik de WOZ hoogte het minste probleem.


Gast

#12

2015-05-10 06:31

Opvang is nodig maar strak naast spelende is niet verstandig ivm conflicten en problemen die kunnen ontstaan.

Gast

#13 Re: Re:

2015-05-10 06:38

#11: fietslampje - Re:  

 Maar gemeente niet ;) ons veiligheid boeit hun het minste


Gast

#14

2015-05-10 06:48

Het is inderdaad prima dat zoiets er komt, maar niet naast een scouting gebouw!
Deze kinderen worden met vertrouwen van de ouders hier achter gelaten en gaan ervan uit dat ze een veilige leuke dag hebben.

Gast

#15

2015-05-10 06:49

Opvang naast een vereniging met jeugdleden is zeer zeker niet gewenst.


Gast

#16

2015-05-10 06:50

Als scout heb ik beloofd iedereen te helpen waar ik kan.
Ik ben mij er van bewust dat veel mensen hulp nodig hebben, maar vindt dat de gemeente ook een plicht heeft t.o.v. de scouts om hen een veilige omgeving te garanderen!!!


Gast

#17

2015-05-10 06:57

Scouting moet blijven bestaan voor de kinderen

Gast

#18

2015-05-10 07:02

Het is absoluut geen goed idee om mensen die "gecontroleerd" mogen gebruiken te laten verblijven in de nabijheid van jeugdigen. Wanneer dit plan doorgaat kunnen jeugdigen onbedoeld in aanraking komen met drugs.
Daarnaast nog het feit daf ik mijn kinderen niet naar een scoutingvereniging zou laten gaan waar in de nabijheid een soortgelijke opvang is. Zo zullen vast meer ouders denken en dat kan de doodsteek zijn voor deze vereniging.
Gemeente: bezint eer ge begint

Gast

#19

2015-05-10 07:05

Ik vind het niet goed voor de gezondheid voor de kinderen als ze in contact komen met verslavden

Gast

#20

2015-05-10 07:14

Dit hoort niet bij kinderen

Gast

#21

2015-05-10 07:27

Niet echt een bewuste plaats voor een dergelijke opvang!

Gast

#22

2015-05-10 07:44

Scouting bied kinderen speel en ontwikkelmogelijkheden in een veilige omgeving.

Gast

#23

2015-05-10 08:01

Omdat kinderen van mijn vriendin bij de scouting zitten en zij zich zorgen maken over de veiligheid als dit plan doorgaat en dat zou ik zelf ook hebben in deze situatie

Gast

#24

2015-05-10 08:07

Er is sprake van een verlies, verlies situatie. Mensen met drugsproblemen worden onnodig geprikkeld door drugsdealers die er nu al dealen bij de roeivijver. Scoutingleden en kinderen die het stjad speelbos bezoeken lopen groot risico door de problematiek van hun buren. Het stjad speelbos is met veel inzet tot stand gebracht om de jeugd ongedwongen en vrij te laten ravotten. Dat is niet meer mogelijk als er mensen met psychische en drugsproblemen rondom dit speelbos vrij rondlopen.

Gast

#25

2015-05-10 08:24

Omdat kinderen al genoeg geconfronteerd worden met het falen van de regeringen en waardoor de mensheid steeds zwarter de toekomst in gaan.