VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!.


Gast

#576

2015-05-23 14:43

de reden is dat geld niet de doorslag mag geven boven de werkgelegenheid in deze dorpen.

Gast

#577

2015-05-23 14:52

om dat ik graag vrij uitzicht wil hebben over zee,zonder dat het uitzicht bedorven word door die windmolens.

Gast

#578

2015-05-23 14:53

Ik heb deze petitie getekend omdat ik als geboren en getogen Katwijkse niet tegen een windmolenpark wil aankijken. Het verzetten is voor alle partijen beter!

Gast

#579

2015-05-23 14:55

Omdat er voldoende weloverwogen alternatieven bestaan tot duurzame energie en waarbij deze niet een negatieve economische ontwikkeling van de toeristische sector in de weg staan. Minimaal verplaatsing verder uit de kust zonder horizon verbreking en hogerop aan de noordzeekust heeft vele malen minder invloed op het nederlandse toerisme en daarbij genoemde economische belang hiervan.

Gast

#580

2015-05-23 15:04

Windmolens zijn horizon vervuiling

Gast

#581

2015-05-23 15:17

Behalve horizonvervuiling, hebben windturbines nog andere schadelijke effecten. Het positieve effect van verder op zee is een wapen tegen de uit de hand lopende visvangst.
Guijt

#582

2015-05-23 15:54

Omdat het de kust van oa Katwijk geen goed doet.

De schets van hoe het eruit zou komen te zien komt niet overeen met hoe het er echt uit ziet. Als je naar de horizon kijkt zie je een duidelijk hekwerk ontstaan wat het uitzicht niet meer mooi en vredig maakt maar een industriegebied. Dit zal dus nadelig zijn voor het toerisme in de kustdorpen. Naast het feit dat de bewoners zelf er niet meer met zoveel genoegen kunnen wandelen en verblijven.

Je weet dat de huizen in de kustdorpen duurder zijn dan erbuiten maar dit is dus een waardedaling van de huizen van zo'n 62.000 inwoners of 24.410 huishoudens. Stel dat alle huizen gemiddeld slechts zo'n €5000 in waarde dalen is dat 125 miljoen euro!

Plaats zo'n windmolenpark niet voor bewoond gebied èn plaats het dieper in zee zodat er echt geen windmolen te zien is en de recreanten en bewoners en geen last van hebben. Dit mag dan wel duurder zijn dan het huidige plan maar daarin is de waardedaling van huizen en inkomstenderving van verminderd toerisme niet in opgenomen voorzover ik weet.

Dan niet eens gesproken over het verminderen van het woongenot.


Gast

#583

2015-05-23 16:10

Ik maak me ernstige zorgen over de tendentieuze manier waarop er in dit land keuzes worden gemaakt: geld, omgeving en uitzicht worden opgeofferd aan slecht bewezen grootschalige onzinprojecten.

Gast

#584

2015-05-23 16:15

Omdat ik niet naar windmolens wil kijken wanneer ik van een zonsondergang geniet !!!

Gast

#585

2015-05-23 16:43

Er is zoveel narigheid om ons heen. Ontneem ons niet de pure vreugde van de natuur: koeien in de wei, dieren in 't wild, wegen zonder reclamezuilen en vooral gewoon zonsondergangen aan een "lege" horizon! Daar word je blij van en HET KAN!

Gast

#586

2015-05-23 16:49

Voor eeuwig zonde dat het prachtige vergezicht er niet meer zal zijn !

Gast

#587

2015-05-23 17:05


Geen gezicht en totaal onrendabel. Draaien alleen maar op subsidies. Was er maar een oplossing voor kerncentrales.

Gast

#588

2015-05-23 17:08

We moeten dit tegenhouden. We hebben al molens staan en dat is genoeg. Het is absoluut horizonvervuiling aan een zeer belangrijk stuk kust waar veel mensen wonen en komen. Economisch belang geldt hier voor Den Haag. Zet de molens neer op de alternatieve locatie, maar niet hier. Het zou een enorme fout zijn.

Gast

#589

2015-05-23 17:40

Het is jammer dat de regering de ueropesegemeenschap boven de bevolking van Nederland steld dus niet luistert. Later zal het uitkomen dat de kosten hoger zijn dan de opbrengsten dan hebben we nogmaals de extra kosten.

daarbij kan je de centrales niet sluiten, heb je storm kunnen de molens niet draaien en bij windstilte ook niet.

deze centrales hebben een week nodig om op te starten dan is de storm voorbij. Dus je maakt dubbele kosten!!


Gast

#590

2015-05-23 18:02

Niet tegen windmolens maar wel zo dicht aan de kust. Graag verder uit de kust. IJmuiden Ver is voor mij geen probleem.

Gast

#591

2015-05-23 18:06

Omdat ik opgegroeid ben aan de kust. Daarna in Amsterdam heb gewoond en nu in Zandvoort woon. Het kan niet zo zijn dat er geen oneindige horizon meer is. Het eind van de wereld. Ik weet zeker dat dat voor iedereen geldt: je komt naar zee omdat het je alle rust geeft. Politici staan zo ver af van deze belevenis. Ik ben overigens wel voor groene energie.

Gast

#592

2015-05-23 18:21

Ik ondersteun de petitie voor de volle honderd procent daar het een grote fout is om windmolens zo dicht aan de kust te plaatsen. Alternatief IJmuiden Ver is veel beter daar niemand er dan last van heeft. Landschap wordt al jaren verpest door de geplaatste windmolens. Laten we deze fout niet weer maken en kiezen voor een grote afstand van de kust en ons mooie uitzicht niet bederven. Dan maar wat meer geld uitgeven. Zijn al fouten genoeg gemaakt door opeenvolgende kabinetten zoals met de Betuwelijn, de Fyra, Schiphol en andere projecten, waar miljarden verspilt zijn. Leer van je fouten!!!! Doe IJmuiden Ver. Tom Grootveld.

Gast

#593

2015-05-23 18:35

We hebben hier een uniek landschapsarchitect we buitengewoon zuinig op moeten zijn. En buiten dat zijn windmolenparken geheel achterhaald.
Vraag me ook af of we nog enige invloed hebben, want de molens staan er voor een deel. Ik woon in Zandvoort.
Ook zijn we voorgelogen, want de molens zijn echt niet alleen te zien bij zeer helder weer!

Gast

#594

2015-05-23 18:54

Waarom van deze onderhoudsonvriendelijke gevaartes neerzetten. Ik zeg iedereen aan de zonnepanelen . Duitsland doet dit ook en verkoopt de energie aan Nederland.

Gast

#595

2015-05-23 19:00

Niet tegen windmolens maar wel tegen zo dicht onder de kust.

Gast

#596

2015-05-23 19:06

Er zijn betere en op de lange termijn goedkopere alternatieven voor schone energie.

Gast

#597

2015-05-23 19:25

Ik wil in mijn woonplaats de prachtigste zonsondergangen niet laten bederven door windmolens!

Gast

#598

2015-05-23 19:26

Als geboren Haģenaar en dus Hollander vind ik een vrije zee van wezenlijk en histoŕisch belang. De economische opties voor het toerisme zijn uiterst belangrijk en moeten dus blijvend op waarde worden geschat.

Gast

#599

2015-05-23 19:31

Omdat ze ook verder uit de kust kunnen. Ik zie het windmolenpark dat nu al gebouwd wordt dagelijks terwijl het maar 6% van het jaar te zien zou zijn. Het hele uitzicht verdwijnt, van de zon in de zee zien zakken.

Gast

#600

2015-05-23 19:43

Totaal absurd plan, horizon vervuiling en achterhaalde en kostbare manier van energiewinning!.