melle trails mag niet weg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie melle trails mag niet weg.


Gast

#1

2015-05-21 19:52

Een sportende jeugd...daar kan in alleen maar voorstander van zijn!

Gast

#2

2015-05-21 20:59

omdat er te weinig recreatie voor jongeren is om den aap uit te hangen en onozel te doen , en op die fieskes trainen ze , leren ze ,
steke geen kattekwaad uit en vallen niemand lastig socialelvaardigheden worden aangescherpt en ......

Gast

#3

2015-05-22 07:47

Door een klacht van 1 partij (die er dan nog geen last van hebben) zou het werk en plezier van velen tenietgedaan worden. Laat de jongeren zich buiten amuseren. De wereld is al onverdraagzaam genoeg.
gast

#4

2015-05-22 08:01

denk dat een manege even veel overlast veroorzaakt als die jongeren. het zij op een andere manier maar dankzij die manege rijden er veel meer auto's rond op elk mogelijk uur, dit vergroot zelfs de kans op ongevallen in die buurt. maar jongeren die in een bos hun hobby beoefenen, waar niemand bij gestoord wordt, moeten verdwijnen? op mijn begrip kan u niet rekenen... en zoals als vermeldt; de jongeren worden van straat gehouden, zijn actief bezig in plaats van binnen te zitten voor een tv of computer, en leren nieuwe mensen kennen. laat de trails waar ze zijn, het heeft geen nadelige gevolgen voor de buurt en de jongeren kunnen een geweldige jeugd beleven.


Gast

#5

2015-05-22 11:35

ik ben zelf ook een bmx'er en ik zou het zelf ook niet willen dat mijn trails verdwijnen !!!!
pim fortuyn

#6

2015-05-22 14:11

BMX never dies!!


Gast

#7

2015-05-22 16:03

We horen altijd maar slecht nieuws in verband met onze jeugd in het dagelijks nieuws. 21% van onze Belgische kinderen kamp met overgewicht, zoveel gevallen van jeugdcriminaliteit, het percentage van druggebruik bij de jongeren is verontrustend hoog, enzovoort.. Hoe zou dit toch komen....? Dit creëer je doordat jongeren zich niet meer kunnen uitleven, zich niet meer kunnen afreageren in hun hobby. Dus waarom zouden we in godsnaam deze jongeren hun creaties met de grond gelijk maken of verbannen? Ze hebben al jaren hun energie en tijd ingestoken, waardoor ze zelf in al die jaren al van het straatbeeld gebleven zijn en niet in de criminaliteit zijn beland. Deze jongeren oefenen gewoon hun sport uit, zonder dat men hierbij andere mensen lastig valt. Wees gewoon wat verdraagzaam, ons klein belgen landje is al zo verzuurd. We leven trouwens in een klein land, dicht bij elkaar. 

Mvg.

buurtbewoner

#8

2015-05-22 17:34

De NMBS kijkt  al jaren niet naar het bewuste gebied. Laat groeien wat groeit. De jongeren geraken vandaag niet van achter hun playstation of moeten honderden euro's betalen om bij een sportclub aan te sluiten. Wij konden vroeger gewoon kampen bouwen in de bossen (ja ook in het bewuste bosje), buiten spelen was de regel niet de uitzondering. Dus NMBS jullie zouden dit moeten gebruiken als gratis reclame : NMBS steunt jongeren om creatief buiten te spelen. Bovendien ben ik nog eens gaan kijken, wat die jongeren daar gedaan hebben is ongelooflijk. Laat je dat op een kampioenschap bouwen en het kost je tien duizenden euro's. Zet je schouders onder het project ipv ruimte aan brandnetels geef ruimte aan jongeren. De reden dat ze daar juist iets gemaakt hebben is omdat de grond daar perfect is, uitwijken is dus geen optie. En er werd net door de gemeente een nieuw groot speelbos aangelegd daar net tegenover, dus de konijntjes kunnen ook nog steeds buiten spelen. Bovendien wordt het bosje alle meer dan 30j gebruikt als speelplaats door de jeugd van Gontrode en Melle is dat niet een soort van erfdienstbaarheid ?


Gast

#9

2015-05-22 18:51

Ik snap de situatie helemaal. Ben zelf ook een mountainbiker :) daarnaast doet niemand iets kwaads en is het inderdaad ook een leuk initiatief en een goeie manier de kids bekend te maken met lol, vriendschap en biking!

Gast

#10

2015-05-22 19:21

Mijn zonen hebben hier jaren plezier beleeft. Anderen moeten dat ook kunnen meemaken. Ze doen daar echt niks fout en maken ook nog regelmatig het bos helemaal proper.
Ik begrijp niet wat daar fout aan is!
Deze plaats moet echt blijven en daar moeten we met zijn allen in geloven en voor vechten!

Gast

#11

2015-05-22 21:27

mijn kinderen zijn daar groot geworden.

Gast

#12

2015-05-23 09:15

Ik ga daar in de buurt dikwijls vissen ,en de mensen op dat bmx terrein doen niemand kwaad of brengen geen vernielingen aan of zo ,daarom is het kleinzielig dat vooral die paardenliefhebbers geen respect hebben voor andere mensen hun hobby ,tot voor hun klacht was er geen enkel probleem bij de NMBS en die lieten dat daar al jaren zoals het was voor deze groep kinderen/mensen .
Verzuurde respectloze maatschappij !!!!!

Gast

#13

2015-05-23 09:37

ik ken vele jongeren die'n daar met plezier spelen. Ze kunnen hen daar tenminste uitleven. als dit zou verdwijnen waar moeten ze dan naar toe? op straat? waar ze eventueel uit verveling dingen zouden uitsteken? hebben ze dit dan liever? ze doen toch verdorie niemand kwaad. hopelijk zien ze in dat ze verkeerd reageren...en dat het mag blijven bestaan. het is er nu al zo lang...
#14

#14

2015-05-23 12:08

Een vuurtje stoken in een bos? Ik denk niet dat dit mag 


Gast

#15

2015-05-23 13:46

Omdat ik zelf graag bmx en weet hoeveel werk erin gaat om doet te kunnen doen! Ook voor de jongeren die niet zomaar met hun bmx fiets gaan "streeten" zodat de gemeente er last van heeft en/of beschadigingen!

Gast

#16

2015-05-23 14:09

Het is te zot voor woorden waarom weeral zijn de mensen nu niet slimmer jongeren die niet mee doen aan die verwende drugs toestanden gaan ze hun parcours afnemen terwijl er zoveel jongeren van de straat blijven,mijn zoon is 30 en rijd ook regelmatig met zijn Bmx ,waar moet zijn kind het leren terwijl het een parcours is die jongens aangelegd hebben met veel plezier ,PAK DIT NIET AF,blijf van de jongeren hun plezier en laat ze genieten van hun vrijheid.


Gast

#17

2015-05-23 15:00

Omdat het heel jammer zou zijn dat de trails zouden weggaan. Jaren lang werk . Voetbalvelden kom je om de km tegen. Neem onze sport niet af

Gast

#18

2015-05-23 20:43

Dit is daar al veel langer of die manege, wat is dit nu voor iets? Kleinzielige bewoners.

Gast

#19

2015-05-24 09:21

Laat die jongens hun ding doen,een paar onnozele buurtbewoners gaan het even stopzetten!Wees verdraagzaam!

Als ze het parcours gaan sluiten kunnen er netels en onkruid van een meter hoog groeien.NMBS denk even na voor je het stopzet aub!Steek onverdraagzame buurtbewoners op een eiland,daar is hun plaats!


Gast

#20

2015-05-24 12:07

Omdat ik het parcours en plaats ook weet zijn, en het is een fantastisch parcours waar ze verdomd veel tijd in gestoken hebben, en ze doen daar niemand kwaad.. Dus waarom zou het nu plots weg moeten!

Gast

#21

2015-05-24 16:04

Als de NMBS dit stukje braakliggend grond mondeling heeft toegewezen aan deze jonge (misschien talentvolle) BMX'ers vind ik dat zij hun hieraan moeten houden. Wel vind ik dat ze geen kampvuren mogen maken en dat ze hierop gewezen moeten worden. Heb liever dat de jeugd zich bezighoud en hun sociaal leven verder kunnen uitbouwen met hun sport dan dat ze eenzaam achter hun pc of spelconsole kruipen en zich van de wereld afsluiten.

Gast

#22

2015-05-25 13:24

De vraag van de manege naar de gemeente was enkel betreffende het vuur. Dit nadat er reeds met de jongeren gesproken was.

Het ging hier om wat mag, en wat kan. Enkel het vuur was voor ons niet toelaatbaar. Vuur in een bos.... Wat als het overslaat. Wat dan..... Daar ging het ons om. Wat er verder is gebeurd, staan wij helemaal buiten en dient U bij de gemeente of bij de andere diensten te zijn.

Het ging trouwens zo ver dat men op den duur in het nieuw aangelegde speelbos, op de hoge berg, overdag ook reeds vuur maakte. En ook door jongeren.

Het is wel zo dat men niets zo maar kan en mag. Dat geld voor iedereen. Ik kan niet zo maar tegenover iedereens huis beginnen graven, vuur maken,.... Doen of het mijn eigendom is. Dat kan U zelf thuis niet zonder de nodige vergunningen.

 


Gast

#23 Re:

2015-05-25 13:26

#16: -  

 Er zijn hier in het verleden ook drugsfeiten geweest. Dus.....


Gast

#24 Re:

2015-05-25 13:30

#18: -  

 Euh, ik denk het niet. Maar dit terzijde. Het gaat hier blijkbaar om BMX ers die denken dat ze alles zo maar naast zich kunnen neerleggen.

Als men vraagt om, betreffende de veiligheid, geen vuur te maken in het bos, en men blijft het doen, ja....

Als je dan de gevolgen ziet van gewoon een telefoontje met de vraag of vuur maken in dat bos mag of niet, zulke gevolgen heeft...... euh, en als je dan blijkbaar al bezig bent op andermands gebied.....

 


Gast

#25

2015-05-25 13:34

En voor alle duidelijkheid, dit is geen braakliggend stuk. Dit is een stuk bos, in natuurgebied, waar de gemeente een aanpalend stuk speelbos heeft aangeplant. Zou wel leuk zijn mocht iedereen van ieder stukje bos dat in natuurgebied ligt, en dus niet in gewerkt wordt en zo, zo maar zijn hobby kon doen, graven, verbouwen, vuurtjes maken,....