Stop opslag honden door justitie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop opslag honden door justitie.


Gast

#201

2015-06-14 08:09

Gewoon omdat het nergens op slaat .Pakken jullie ook een teckel op na een bijt incident.Nee uiteraard niet dat word goedgepraat .

Gast

#202

2015-06-14 08:11

Omdat vaak honden de schuld krijgen terwijl de baas het verkeeerd aan pakt.

Gast

#203

2015-06-14 08:19

Belachelijk het opsluiten van de liefste soort honden die Door verkeerde mensen vals worden gemaakt

Gast

#204

2015-06-14 08:22

Omdat het niet eerlijk is tegenover de hond en de baasjes dat het door een deskundige beoordeeld wordt. En dat uiteindelijk de hond altijd aan het kortste eind trekt. Dieren hebben ook rechten.

Gast

#205

2015-06-14 08:22

Het is al erg genoeg als een hond bijt, om welke reden dan ook. Door de hond dan ook nog uit zijn/haar thuis situatie te trekken, opsluiten en door wildvreemde "deskundigen"te laten beoordelen, lijkt logisch, maar kan alleen een negatief resultaat geven voor de hond. Vragen stellen in de omgeving en onderzoek doen, terwijl de hond een aanlijn- en muilkorf plicht krijgt. is goedkoper en eerlijker.

Gast

#206

2015-06-14 08:24

Omdat er vaker misverstanden zijn dan daadwerkelijk gevaarlijke situaties; in die gevallen is een oordeel van een vreemde over de hond allicht minder positief aangezien honden zich dan vaak anders gedragen. Kortom het proces gaat niet goed en daarvoor mijn handtekening.

Gast

#207

2015-06-14 08:30

Ik vind t onnodig. waarom bijt een hond! Dat zal die niet zomaar doen. En kijk een wat er gebeurt is waardoor een hond bijt. En al een hond zo vals is kijk ook naar t gedrag van zijn baasjes, misschien is daar ook wat aan te doen.

Gast

#208

2015-06-14 08:31

Ook honden hebben recht op een eerlijke berechting en het mag niet zo zijn dat ze eerst maanden in opsluiting zitten voor ze getest worden. Ook normale honden worden daar gestoord van.

Gast

#209

2015-06-14 08:43

Wanneer houd het eens op,honden dood te maken om hun uiterlijk!!
Rust zacht alle honden die dit hebben moeten meemaken!!
Hopelijk hebben jullie het daarboven beter ,als jullie het hier hebben gehad!!

Gast

#210

2015-06-14 08:49

Omdat ik er tegen ben,dat de honden gelijk geeutaniseert worden.zonder dat ze een 2de kans krijgen.waar ze recht op hebben.dat heeft een mens ook.waarom de stafford niet.

Gast

#211

2015-06-14 08:50

Alle honden zijn individuen en verdienen derhalve een kans op een normaal hondenleven.

Gast

#212

2015-06-14 08:55

Honden zijn zelden de reden van bijtgedrag. Vaak wordt het veroorzaakt door ondeskundig gedrag van mensen. Waarom dan wel de honden bestraffen, en niet de veroorzaker hiervan?
Dit moet stoppen.

Gast

#213

2015-06-14 08:56

onschuldige dieren worden gedood door domheid van eigenaar, soms is het een ongeluk, maar het is nooit de schuld van het dier. een flinke boete voor de eigenaar lijkt me veel effectiever! waarom moeten er zo nodig nog meer dieren sterven na zoiets vreselijks. het lijkt wel alsof men denkt dat de dieren schuldig zijn en gestraft moeten worden...best een middeleeuwse gedachte, we leven in 2015 en weten onderhand wel beter toch? we zijn toch geen barbaren?

Gast

#214

2015-06-14 08:58

Omdat ik tegen het vermoorden van elk levend wezen ben.

Gast

#215

2015-06-14 08:59

Omdat wij vinden
..dat wat jullie ook al aangeven ...zo n dierke verdient ook nog een kans ...als wij mensen fouten maken worden wij ook no giet (meteen (afgemaakt..Vaak is t dat de dierke ook vals gemaakt worden..of Door angstig te zijn of wat ook ...

Gast

#216

2015-06-14 09:03

Ben totaal niet eens dat honden of elk ander dier zomaar word afgeslacht

Gast

#217

2015-06-14 09:03

De honden en eigenaren hebben geen eerlijke kans op een juiste beoordeling. Vaak is er niets aan de hand en er heel vaak een oorzaak te vinden waarom de hond "fout" heeft gereageerd.

Gast

#218

2015-06-14 09:20

Omdat er te veel honden gedood worden zonder goede kennis van justitie...
Doe dat maar bij de mens

Gast

#219

2015-06-14 09:30

Kijk niet alleen naar de hond, maar zeker ook naar de opvoeder!

Gast

#220

2015-06-14 09:35

Honden verdienen ook een kans. Hoeveel kansen krijgt een mens soms en zij worden toch ook niet ingeslapen.

Gast

#221

2015-06-14 10:02

Vind sowieso dat een hond in een hondenopslag alleen maar wantrouwender wordt, omdat het voor de hond een totaal vreemde situatie is, verder moet elke hond een eerlijke kans krijgen en niet door 1 persoon beoordeelt worden, maar ik vind dat dit door meerdere moet gebeuren. Daarbij vind ik dat de baasjes van de hond in ieder geval op de hoogte moeten worden gehouden, maar ook afscheid moeten kunnen nemen als ze dit willen. Een bijtincident hoeft niet altijd met opzet door de baasjes gebeurt te zijn. En dus hoeft de hond ook niet altijd opgejut te zijn om tot een bijtincident te komen, het kan ook iets zijn wat spontaan vanuit de hond komt, ongeacht welk ras. Daarom moeten de baasjes toch afscheid kunnen nemen. Maar vooral vind ik het belangrijk dat de hondenopslag alleen maar ten nadele van het gedrag van de hond werkt!

Gast

#222

2015-06-14 10:20

Omdat ik vind dat honden te snel als gevaarlijk worden neer gezet vooral als het over bepaalde rassen gaat. Ipv de hond afmaken kennen ze beter aan de slag gaan met de eigenaren.. dat zijn degene die een hond maakt zoals ie geworden is en elke hond verdiend een kans , elke hond is te helpen en te heropvoeden. Dieren worden altijd de dupe Door acties en beslissingen van mensen.

Gast

#223

2015-06-14 10:20

Omdat iedere hond altijd recht heeft op een tweede kans. In 98 procent van de gevallen waarin het fout gaat betreft het fouten gemaakt door de eigenaar/begeleider van de hond. Als je een hond niet kunt lezen of leiden neem dan geen hond maar een knuffelbeest. Een beoordeling van een hond kan zelden correct door één gedragsdeskundige worden uitgevoerd. De trainer naar verbetering moet hier ook zeggenschap in krijgen. Tenslotte is ook nog altijd een traject met, al dan niet van bepaalde duur, muilkorfplicht mogelijk.

Gast

#224

2015-06-14 10:30

je hebt geen gevaarlijke honden, maar gevaarlijke baasjes. Sluit deze op!!!

Gast

#225

2015-06-14 10:31

dieren hebben rechten net als mensen daar komt bij dat je voor een dier als eigenaar verandwoordelijk ben dus als ze loslopen moet je de eigenaar in beslag nemen en af laten spuiten niet de honden het zijn en blijven afhankelijk gemaakte huisdieren. DOOR DE MENSHEID.!