Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#726

2015-07-08 18:04

Omdat het ook belangrijk is over geloof te spreken - iemand van 90 jaar zei : "vriendschap, kunst, religie, het kán zonder, maar "met" is leven méér dan overleven: een heerlijk, waardevol geschenk.

Gast

#727

2015-07-08 18:19

goed dat dit gebeurt, het is hard nodig deze omroepen te behouden, ze zijn leerzaam en hebben diepgang

Gast

#728

2015-07-08 19:37

Het is een zeer christelijk geïnspireerd programma met een menselijk gezicht.

Gast

#729

2015-07-08 19:45


Ik vind deze levensbeschouwelijke uitzending van Braambos uitzonderlijk goed en geeft mij brede kijk Ook zijn het verheffende inspirerende onderwerpen; Ik zou ze echt niet willen missen!!!!

Gast

#730

2015-07-08 19:50

goed initiatief

Gast

#731

2015-07-08 20:11

Het is een recht dat inwoners van een land erkend worden in hun godsdienstige, religieuze, filosofische levensbeschouwing.
Het spreekt voor zich dat dit ook tot uitinh mag komen in een deel beschikbare zendtijd voor iedere levensovertuiging.

Gast

#732

2015-07-08 20:45

Omdat ik mij geen objective media kan inbeelden zonder de stem van alle cultuur en religie...

Gast

#733

2015-07-09 07:37

Ik ben een democraat en heb respect voor elke overtuiging.

Gast

#734

2015-07-09 08:47

cultureel erfgoed van kerken , orgels en religieuse muziek mag aandacht krijgen op de nationale zender

Gast

#735

2015-07-09 09:54

Ik heb deze petitie ondertekend om dat het woord van Jezus christus tot de mensen moeten komen via onze kerken en de nieuwe bijbel vertaling via onze omroepen.

Gast

#736

2015-07-09 10:01

Neutrale berichtgeving bestaat niet. Iedereen heeft bepaalde waarden en normen. Het beste kan iedere levensbeschouwing zelf met kennis van zaken en met een eigen beleving spreken over zijn hoe ze in het leven staat.

Gast

#737

2015-07-09 10:39


Omdat ik op zondag naar de programma's van de levensbeschouwelijke omroepen kijk ,samen met mijn moeder van 94 die op haar leeftijd zeer geïnteresseerd meekijkt en de vieringen meevolgt en meezingt.

Gast

#738

2015-07-09 11:09

Omdat ik de kwaliteit van deze programma's niet wil missen want
het niveau van de VRT gaat er al genoeg op achteruit, om nog te zwijgen van de debiele commerciële zenders.

Gast

#739

2015-07-09 12:27

Ik vind dat iedereen zijn eigen religieuze overtuiging mag hebben en die ook vrij mag beleven en erover praten.
Er wordt zoveel (soms ook onzin) verkondigd op TV. Enkele uren per week, "s morgens vroeg of "s avonds laat, eens even nadenken over de manier waarop je in het leven staat is goed voor iedereen.

Gast

#740

2015-07-09 13:48

Wij kiezen allemaal de Vlaamse regering en we betalen allemaal belastingen voor de openbare omroep. De levensbeschouwelijke omroepen zijn een belangrijke bijdrage voor veel mensen die hiermee verbonden zijn, terwijl zoveel geld wordt gespendeerd aan inhoudloze programma's die veel ruimte innemen.

Gast

#741

2015-07-09 15:25

omdat ik Braambos een waardevol programma vind.
Vrijwilliger

#742 Subsidies

2015-07-09 15:40

Misschien moet men de zaken ook eens omgekeerd zien ...

Er worden al miljoenen uitgegeven voor steun aan kerken, goede doelen, kunst, ... en dan nog eens om dezelfde zaken in de media te brengen.

Op deze manier krijgen dezelfde organisaties via verschillende kanalen geld toegestopt van de overheid, geld dat afkomstig is van elke inwoner van ons land ... allemaal mensen die al een klein fortuin mogen afdokken voor allerlei zaken, niettegenstaande velen het zelf al moeilijk hebben om rond te komen.

Als men mensen of projecten wil steunen, dan kan dit niet altijd op kosten van de gemeenschap gebeuren, zeker niet als die gemeenschap zelf al besparingen moet doen om stand te houden.

Het is een mooi initiatief, maar een groot deel van de subsidies worden gebruikt om mensen te betalen, eigenlijk een commerciële activiteit dus.

Als we allen belastingen betalen met inbegrip voor de openbare omroep, dan is dit al een afgedwongen bijdrage, voor niemand geen vrije keuze en dan nog wel voor een van de minst goede openbare omroepen.

Mensen die overtuigd zijn van hun geloof (hopelijk veel), die inzitten met de gemeenschap, hulp willen bieden aan derden, die hebben geen TV nodig om hun boodschap over te brengen ... daarvoor zijn er de kerken, kerkdiensten in rusthuizen, vrijwilligers, organisaties en allerhande initiatieven.

Slechts een klein aantal mensen is geïnteresseerd in deze zaken via de openbare omroep, hoogstens een paar honderdduizend op 11 miljoen inwoners ... maar iedereen moet bijdragen, ook de armen.

Begrijp me niet verkeerd, ik breek deze zaken niet af maar men moet ook begrijpen dat er veel levensnoodzakelijkere zaken zijn in dit land welke veel meer aandacht mogen krijgen dan een omroep.

Spijtig vind ik dat door velen onder jullie distributielijsten misbruikt worden en privé e-mailadressen onbedacht naar vreemden worden doorgestuurd, gelieve iedereen in BCC te zetten als jullie dit toch willen doen ... zo voorkom je dat velen ongewild op andere SPAM-lijsten terecht komen.

En geloof me best, ik zet me al jaren in voor de gemeenschap en zonder enige vergoeding ... diegenen die het meest komen vragen om iets gratis te hebben zijn net deze met de grootste subsidies.

Met veel respect, maar dergelijke petietie is niet het meest gepast.

Mvg,


Gast

#743

2015-07-09 17:28

Wat komt er in de plaats? Nog méér rottigheid op tv? Neen, dank u wel.

Gast

#744

2015-07-09 17:29

Omdat ik niet tegen onrechtvaardigheid kan.

Gast

#745

2015-07-09 18:02

Opdat Gods boodschap moet verkondigd worden onder alle volkeren . en bemin uw naaste als u zelf .
Daarvoor is braambos een ideale manier .

Gast

#746

2015-07-09 18:23

Omdat levensbeschouwelijke uitzendingen levensbelangrijk
blijven voor de mensen, als voedingsbodem voor hun leven

Gast

#747

2015-07-09 19:33

Ik vind dat de levensbeschouwingen recht hebben om voor hun mening uit te komen. Dit is democratie. Volledige neutraliteit bestaat niet. Zelfs hetgeen als neutraal wordt bestempeld is niet neutraal, want het is ook en standpunt dat je inneemt.

Gast

#748

2015-07-09 19:35

Ik ondertekende omdat wij overspoeld worden in deze maatschappij met geweld, oorlog, executies ...
Een positieve boodschap moet kunnen en blijven!


Karel Evenepoel

Gast

#749

2015-07-09 20:09


bij elk programma dat ik zag leerde ik iets bij l

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-07-09 20:24