Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#651

2015-07-07 11:36

Stop de besparingen

Gast

#652

2015-07-07 11:44

Omdat het item levensbeschouwing in onze maatschappij in 't algemeen wordt verdrongen en best wordt gepromoveerd

Gast

#653

2015-07-07 12:00

Omdat ik weet hoeveel mensen daarvan genieten van de uitzendingen op zondag vooral voor de mensen die zich niet meer kunnen verplaatsen.
Hubertine

Gast

#654

2015-07-07 12:14

Omdat ik steeds met heel veel aandacht kijk en luister naar dergelijke programma's

Gast

#655

2015-07-07 12:25

is teveel oppervlakkigheid in veel tv-programma's. We willen thuis ook enkele waarden beklemtoond zien.

Gast

#656

2015-07-07 12:37

Ik onderteken in naam van mijn gemeenschap en het woon zorg centrum waar wij wonen. Braambos wordt veel door hen bekeken en zo zien en volgen zij het reilen en zeilen in de Kerk op een positieve manier.

Gast

#657

2015-07-07 12:38

De beleidsmensen moeten rekening houden met de mensen,
die NIET ECONOMIE als HOOGSTE DOEL in hun leven stellen !

Gast

#658

2015-07-07 13:35

In heelwat media krijgen we enkel 'onrechtstreekse' berichtgeving, met dikwijls de nadruk op sensationele details en tendensieuze kommentaar en een vooringenomenheid tegenover de spirituele en religieuze waarden van gelovige mensen. Zij ook hebben het recht degelijke en rechtstreekse informatie te krijgen over gebeurtenissen met diepere interpretatie door gelovi
ge mensen vanuit hun ervaring. Het is enkel door een open dialoog met elkaar, met anders-gelovigen, dat we tot een vredevolle samenleving kunnen komen. Ook in het buitenland, waar ik meestal verblijf, wil ik graag op de hoogte blijven van wat er leeft in Belgie.

Gast

#659

2015-07-07 13:52

Het Levensbeschouwelijk discours is samen met het Wetenschappelijk onderzoek de basis voor een gezonde onderbouw van een democratisch gestructureerde maatschappij in zoverre beiden niet zelf deelnemen aan de macht. Macht is een zaak van de politiek. Macht dient zich echter onafhankelijk gecontroleerd te weten, zowel voor wat de moraliteit betreft als voor wat kennis betreft. Moraliteit is hierbij een zaak van Levensbeschouwing, de exactheid van kennis moet kunnen gevrijwaard worden door Wetenschap. Vermenging met macht is zowel voor Levensbeschouwing als voor Wetenschap uit den boze. Die moeten een adviserende functie hebben en moeten dus de mogelijkheid hebben daartoe. Dat echter die macht (politiek) nu Levensbeschouwing buiten spel zet, is in feite niet meer of niet minder een verdoken staatsgreep. Een poging om macht absoluut te maken door te trachten zich te ontdoen van wat in feite voor die macht eigen, van zichzelf onafhankelijk, geweten zou moeten zijn om zo die eigen morele inkadering als enige waarheid aan de man te kunnen brengen; een moraliteit daarenboven die meer en meer gebaseerd is op de immoraliteit van een louter egocentrisch gericht economisch denken. Hiermede laten alle politici die deze optie niet daadkrachtig bestrijden blijken dat zij hun macht meer en meer ongecontroleerd bevestigd willen zien. Dit druist radicaal in tegen de fundamentele geest van elke grondwet die zich democratisch noemt.

De toekomst van de globaliserende wereld ligt er niet in om elkaars onderlinge verschillen in de grond te boren doch door elkaars verschillen in concreto te begrijpen, die passend in de eigen context te vertalen en er de elkaar aanvullende waarden van te ontdekken. Dit kan enkel door elkaar te gunnen de eigen specificiteit zo goed en diepgaand mogelijk op eerlijke wijze te beleven, de gedegenheid der eigen specificiteit te bevorderen en/of aan te moedigen. Het is juist in de elkaar aanvullende waarden en in de daadwerkelijke verwerkelijking ervan dat een vrede_volle constructieve toekomst in het visier kan komen. Het alternatief is verwoestende agressie en poging tot ongebreidelde dominantie.

De dingen in de werk_elijkheid
werken
op basis van hun (elkaar aanvullende)
verschillen
niet op basis van het gelijke.
Het gelijke
bevestigt alléén,
- ook deze bewering -
en maakt daardoor die verschillen tot
waarheid.

Alléén degelijk onderwijs vanuit deze opstelling inclusief daadwerkelijke beleving ervan vanaf de prilste jeugd, kan de wereld nog redden en zal ons behoeden voor zowel extremisme als totalitarisme.

Gast

#660

2015-07-07 13:57

Prachtig initiatief waar ik volledig achter sta!
Iris Staes

Gast

#661

2015-07-07 14:05

omdat braambos heel diepgaand en spiritueel is o.a met de journaliste ( ik ken haar naam niet) met kloosterlingen en spirituele personen over godskennis en uzelf. wegens besparingen is een grote leugen tenandere hij beslist daar niet alleen over . Daar zijn andere gekke dingen die moeten verdwijnen. Braambos zal blijven.

Gast

#662

2015-07-07 14:07

moet de vrije mening nu echt aan banden ???

Gast

#663

2015-07-07 14:17

De motivatie van het hele vlaamse vrijwilligerskader ( de zorg of verantwoordelijkheid voor alle socio - culturele organisaties ) steunt op levensbeschouwelijk geïnspireerde personen. Welke onverlaat haalt het in zijn hoofd dit onderuit te halen?

Gast

#664 Re:

2015-07-07 14:35

#608: -  

 Nou, nou nou. Vijmetselarij en doemdenken? Doed je huiswerk nog eens over zou ik zeggen. En lees onze tien geboden nog eens goed, voordat je weer dingen schrijft die daar mee in strijd zijn.


Gast

#665

2015-07-07 14:36

Omdat een mis op TV veel betekent voor mensen die omwille van hun leeftijd of omwille van hun gezondheid de miet meer kunnen bijwonen

Gast

#666

2015-07-07 15:05

omdat dit echt niet kan vooral als de tendens in de buurlanden voor ogen houdt
deze besparing is peanuts in vergelijking met andere extra uitgaven die zomaar de deur uitvliegen
elk levensbeschouwelijk programma moet de kans blijven krijgen om mensen, om de maatschappij aan het denken te houden zonder heikele punten uit de weg te gaan
zonder deze programma's zal het stil worden en lijkt het alsof er geen levensbeschouwelijke items meer zijn in onze maatschappij

Gast

#667

2015-07-07 15:16

Omdat ik overtuigd ben dat men ons wil monddood wil maken.
Christus wordt al 200 j. verkondigd en Hij is nog altijd levend.
Tegenwoordig loopt de duivel overal rond in mensenkleren.....
Maria zal hem de kop verpletteren.

Gast

#668

2015-07-07 15:18

Omdat elke mens recht heeft op een eigen levensbeschouwing en daarvan moet kunnen genieten langs de mediakanalen.

Gast

#669

2015-07-07 15:27

Schitterend dat er tegen de besparingen op de levensbeschouwelijke omroepen geprotesteerd wordt! Urenlang onnozel entertainment wordt nog altijd gesubsidieerd, voor 15 minuten levensbeschouwelijke uitzendingen is er blijkbaar geen geld meer. Belachelijk en schandalig!

Gast

#670

2015-07-07 15:39

Als ze de bron van het leven, via welke levensbeschouwelijke weg ook,ook onderdrukken, na alle materiele besparingen, dan is onze maatschappij ten dode opgeschreven. Cultuur en levensbeschouwing zijn juist de fundamenten van een samenleving

Gast

#671

2015-07-07 16:12

op vraag van een collega.........................

Gast

#672

2015-07-07 16:43

Omdat ik overtuigd ben dat via deze kanalen juist open en controleerbare communicatie i.v.m. levensbeschouwing geboden wordt. En omdat reflectie en bezinning broodnodig zijn in dit door winstbejag gedomineerd ongeleid projectiel dat onze samenleving geworden is.

Gast

#673

2015-07-07 16:44

Omdat het levensbeschouwelijke heel belangrijk is voor iedereen en dat dan te kunnen meedelen via radio of tv.
Trap

#674 Re:

2015-07-07 16:51

#653: -  

 Proficiat


Gast

#675

2015-07-07 17:56

Ik wil verder op zondag naar de TV-mis kunnen kijken