REFERENDUM MOBILITEIT AALST

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie REFERENDUM MOBILITEIT AALST.

De wakkere burger
Gast

#1 Zonder verkeer staat alles stil / stopt het afsnijden van deze belangrijke verkeersaders te Aalst

2015-07-09 05:16

Aalst; Eénrichtingsverkeer heeft voor de kleine middenstander op de Moorselbaan,Denderstraat,Dendermondsesteenweg.... nu en in de toekomst een geweldige negatieve impact = dalende omzet, de waarde v/h handelspand verminderd. Verlies van passage door het éénrichtingsverkeer is nefast => heeft hier totaal geen meerwaarde in tegendeel.


Gast

#2

2015-07-09 09:12

moorselbaan moet 2 richtingen blijven, was altijd zo en blijft beter zo. Parkeren mag wel Blauwe Zone gemaakt worden

Gast

#3

2015-07-10 08:32

Als bewoner van de Doolhofstraat is het een hele omweg langs de Binnenstraat om op de Molendries of centrum te geraken en zeker 's morgens om de kinderen op tijd op het Atheneum te gaan afzetten(soms meer dan 25') ook door de gewijzigde rijrichting in de Doolhofstraat is er veel sluipverkeer langs de garages in de hoek Doolhofstraat. Ook komen er regelmatig nog auto's van de verkeerde kant de straat ingereden, maar een politieagent ziet ge hier niet, idem aan de Fortis bank, verboden in te rijden aan de Appelstraat en uit te rijden aan de kerk, nog nooit controle gezien door een motoragent, maar vergeet uw schijf niet te zetten of ge hebt prijs.
Jurisco

#4

2015-07-10 08:54

Ik woon niet in Moorselbaan of omgeving , wel rond Sintjobstraat. Ben tegen eenrichting verkeer ,reden: Als men parkplaatst moet zoeken( welke al schaars is) heeft men 15 tal minuten nodig. Tijd ok nog, maar mileuimpact is ENORM!!! , uitstoot van rondrijdende wagens,onnodige verkeer  en veel andere negatieve elementen zijn enorm toegenomen.

Niet allen in Moorselbaan maar in ganse Aalst! Wat is er met ring van Aalst gebeurd, kapot gemaakt met gevolge file tot en met en alemaal voor zo gezegd veiligheid  :-( , Niet dus!


Gast

#5

2015-07-10 10:38

Mijn dochter volgt les in SAI en daardoor moet ik veel rondjes rijden

Gast

#6

2015-07-10 15:17

Tiijdverlies we staan al meer dan genoeg stil

Gast

#7

2015-07-10 17:28

Omdat ik vind dat de zelfstandigen het al moeilijk genoeg hebben, bij enkel richting zal dat idd klanten weghouden!!!!

Gast

#8

2015-07-10 19:33

Enkelrichting Moorselbaan zorgt nog voor extra file op de ring en lost niets op.
Bartvdb1988

#9

2015-07-11 07:23

Ik begrijp niet dat ze blind zijn op het stadhuis. Maar ik vermoed ook dat alles vriendjespolitiek is en ook dat ze met de fiets komen of openbaar vervoer. Men tracht ons wijs te maken de drukte uit het centrum weg te houden. Maar een mens kan je toch niet tegenhouden? Welke weg die ook moet nemen, die zal en moet op zijn eindbestemming geraken en zal altijd kiezen voor de auto als er geen goede verbinding is met openbaar vervoer. Daar gaat een nieuw plan niets aan veranderen. Een voorbeeld. Nu er werken zijn in Erembodegem (Denderbrug), rijd iedereen om langs colruyt omdat ze moeten! ... maar eens dit probleem opgelost is, rijd men terug langs het dorp. 'de vlugste en kortste weg...' Hou dit in jullie achterhoofd en maak op basis van deze zin de banen beter... Maak de banen van en naar de E40 vlotter... en bouw dan een plan rondom... En voor de Moorselbaan moet je rekening houden met scholen, handelszaken... Nu doen ze het tegenovergestelde... eerst 'kleine' banen saboteren en dan de grote werken zoals op de Gentsesteenweg... Totaal onlogisch toch?

 


Gast

#10

2015-07-11 19:19

Omdat dit de mobiliteit van Aalst waar Ik iedere dag rij Bijlange niet te goede komt, laat staan dat dit een verkeerd effect heeft op de mobiliteit!

Gast

#11

2015-07-12 11:29

Als je merkt dat tijdens de proefperiode alle palen van de verkeersborden in de straat zijn verankerd en de fietspaden op de grond zijn geschilderd en de rest al voor 90 % al definitief is opgesteld dan weet je dat deze "PROEFPERIODE" geen kans op slagen had

Gast

#12

2015-07-12 11:54

De Moorselbaan is slechts een klein deel van het probleem. Er moet eerst een ruyimer mobiliteitsplan komen die de hele stad en het eigen hinterland omvat en waarin alle belanghebbende hun inspraak moeten krijgen. Naast de bewoners de weggebruikers, de werkenden, ondernemers, onderhoud wegen, enz. Een mobiloiteitsplan moet bekrachtigd worden door de bevolking via een referendum. De GR is zelkf al te veel bij de neus genomen.

Gast

#13

2015-07-12 16:23

omdat het zeker veel geld kost met die omleidingen, veel files,en ook voor de zelfstandige, daarvoor doe je geen ommetje meer, en ga je zoeken naar iets alternatief.

Gast

#14

2015-07-15 07:32

Ik woon in de binnenstraat. Het verkeer is niet te doen, bussen, vrachtwagens, auto's razen hier voorbij. Is dit "LEEFBAAR AALST".

Gast

#15

2015-07-16 09:35

Omdat het veel te druk is geworden in de binnenstraat, levensgevaarlijk met al die bussen en vrachtwagens die voorbij razen. Terwijl de moorselbaan breed genoeg is om twee richtingsverkeer toe te laten, de binnenstraat is niet geschikt voor al dat verkeer.

Gast

#16

2015-07-21 21:51

Omdat ezels van achter een bureau niet over mobiliteit in de stad mogen beslissen.
Jan Sieren

#17 Kruispunt moorselbaan N411 met R41 en berijkbaarheid

2015-07-22 06:09

Als er eenrichtingsverkeer moet komen, is het beter dat je via de hoofdassen de stad binnen kan rijden. Je kan als je de binnenstraat (die geen hoofdas is) omkeert van richting een lus creeeren. 

Redenen:

1- De moorselbaan gaat niet rechtdoor op het kruispunt. Door het omkeren van de richting is er geen verwarende situatie op het kruispunt voor het verkeer van de moorselbaan. Nu zie je heel vaak dat er verwaring is over langs welke kant moet gekruist worden. 

2- Als je naar een handelaar rijdt is het eenvoudiger. Je moet niet beginnen tellen en plannen bestuderen zoals aangegeven op het omleidingsbord om te weten de hoeveelste straat je in moet.