REFERENDUM MOBILITEIT AALST
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie REFERENDUM MOBILITEIT AALST.
De wakkere burger Gast |
#1 Zonder verkeer staat alles stil / stopt het afsnijden van deze belangrijke verkeersaders te Aalst2015-07-09 05:16Aalst; Eénrichtingsverkeer heeft voor de kleine middenstander op de Moorselbaan,Denderstraat,Dendermondsesteenweg.... nu en in de toekomst een geweldige negatieve impact = dalende omzet, de waarde v/h handelspand verminderd. Verlies van passage door het éénrichtingsverkeer is nefast => heeft hier totaal geen meerwaarde in tegendeel. |
Gast |
#22015-07-09 09:12moorselbaan moet 2 richtingen blijven, was altijd zo en blijft beter zo. Parkeren mag wel Blauwe Zone gemaakt worden |
Gast |
#32015-07-10 08:32Als bewoner van de Doolhofstraat is het een hele omweg langs de Binnenstraat om op de Molendries of centrum te geraken en zeker 's morgens om de kinderen op tijd op het Atheneum te gaan afzetten(soms meer dan 25') ook door de gewijzigde rijrichting in de Doolhofstraat is er veel sluipverkeer langs de garages in de hoek Doolhofstraat. Ook komen er regelmatig nog auto's van de verkeerde kant de straat ingereden, maar een politieagent ziet ge hier niet, idem aan de Fortis bank, verboden in te rijden aan de Appelstraat en uit te rijden aan de kerk, nog nooit controle gezien door een motoragent, maar vergeet uw schijf niet te zetten of ge hebt prijs. |
Jurisco |
#42015-07-10 08:54Ik woon niet in Moorselbaan of omgeving , wel rond Sintjobstraat. Ben tegen eenrichting verkeer ,reden: Als men parkplaatst moet zoeken( welke al schaars is) heeft men 15 tal minuten nodig. Tijd ok nog, maar mileuimpact is ENORM!!! , uitstoot van rondrijdende wagens,onnodige verkeer en veel andere negatieve elementen zijn enorm toegenomen. Niet allen in Moorselbaan maar in ganse Aalst! Wat is er met ring van Aalst gebeurd, kapot gemaakt met gevolge file tot en met en alemaal voor zo gezegd veiligheid :-( , Niet dus! |
Gast |
#52015-07-10 10:38Mijn dochter volgt les in SAI en daardoor moet ik veel rondjes rijden |
Gast |
#72015-07-10 17:28Omdat ik vind dat de zelfstandigen het al moeilijk genoeg hebben, bij enkel richting zal dat idd klanten weghouden!!!! |
Gast |
#82015-07-10 19:33Enkelrichting Moorselbaan zorgt nog voor extra file op de ring en lost niets op. |
Bartvdb1988 |
#92015-07-11 07:23Ik begrijp niet dat ze blind zijn op het stadhuis. Maar ik vermoed ook dat alles vriendjespolitiek is en ook dat ze met de fiets komen of openbaar vervoer. Men tracht ons wijs te maken de drukte uit het centrum weg te houden. Maar een mens kan je toch niet tegenhouden? Welke weg die ook moet nemen, die zal en moet op zijn eindbestemming geraken en zal altijd kiezen voor de auto als er geen goede verbinding is met openbaar vervoer. Daar gaat een nieuw plan niets aan veranderen. Een voorbeeld. Nu er werken zijn in Erembodegem (Denderbrug), rijd iedereen om langs colruyt omdat ze moeten! ... maar eens dit probleem opgelost is, rijd men terug langs het dorp. 'de vlugste en kortste weg...' Hou dit in jullie achterhoofd en maak op basis van deze zin de banen beter... Maak de banen van en naar de E40 vlotter... en bouw dan een plan rondom... En voor de Moorselbaan moet je rekening houden met scholen, handelszaken... Nu doen ze het tegenovergestelde... eerst 'kleine' banen saboteren en dan de grote werken zoals op de Gentsesteenweg... Totaal onlogisch toch?
|
Gast |
#102015-07-11 19:19Omdat dit de mobiliteit van Aalst waar Ik iedere dag rij Bijlange niet te goede komt, laat staan dat dit een verkeerd effect heeft op de mobiliteit! |
Gast |
#112015-07-12 11:29Als je merkt dat tijdens de proefperiode alle palen van de verkeersborden in de straat zijn verankerd en de fietspaden op de grond zijn geschilderd en de rest al voor 90 % al definitief is opgesteld dan weet je dat deze "PROEFPERIODE" geen kans op slagen had |
Gast |
#122015-07-12 11:54De Moorselbaan is slechts een klein deel van het probleem. Er moet eerst een ruyimer mobiliteitsplan komen die de hele stad en het eigen hinterland omvat en waarin alle belanghebbende hun inspraak moeten krijgen. Naast de bewoners de weggebruikers, de werkenden, ondernemers, onderhoud wegen, enz. Een mobiloiteitsplan moet bekrachtigd worden door de bevolking via een referendum. De GR is zelkf al te veel bij de neus genomen. |
Gast |
#132015-07-12 16:23omdat het zeker veel geld kost met die omleidingen, veel files,en ook voor de zelfstandige, daarvoor doe je geen ommetje meer, en ga je zoeken naar iets alternatief. |
Gast |
#142015-07-15 07:32Ik woon in de binnenstraat. Het verkeer is niet te doen, bussen, vrachtwagens, auto's razen hier voorbij. Is dit "LEEFBAAR AALST". |
Gast |
#152015-07-16 09:35Omdat het veel te druk is geworden in de binnenstraat, levensgevaarlijk met al die bussen en vrachtwagens die voorbij razen. Terwijl de moorselbaan breed genoeg is om twee richtingsverkeer toe te laten, de binnenstraat is niet geschikt voor al dat verkeer. |
Gast |
#162015-07-21 21:51Omdat ezels van achter een bureau niet over mobiliteit in de stad mogen beslissen. |
Jan Sieren |
#17 Kruispunt moorselbaan N411 met R41 en berijkbaarheid2015-07-22 06:09Als er eenrichtingsverkeer moet komen, is het beter dat je via de hoofdassen de stad binnen kan rijden. Je kan als je de binnenstraat (die geen hoofdas is) omkeert van richting een lus creeeren. Redenen: 1- De moorselbaan gaat niet rechtdoor op het kruispunt. Door het omkeren van de richting is er geen verwarende situatie op het kruispunt voor het verkeer van de moorselbaan. Nu zie je heel vaak dat er verwaring is over langs welke kant moet gekruist worden. 2- Als je naar een handelaar rijdt is het eenvoudiger. Je moet niet beginnen tellen en plannen bestuderen zoals aangegeven op het omleidingsbord om te weten de hoeveelste straat je in moet.
|
|
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Tong Tong Fair Malieveld Den Haag is cultureel erfgoed
1506 Gemaakt: 2024-05-03
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
2355 Gemaakt: 2024-04-23
Blaas de plannen voor Windpark Vletgaarsmaten af
891 Gemaakt: 2024-04-28
Petitie Groen blauwe zone tussen Moordrecht en Westergouwe
323 Gemaakt: 2024-04-28
Petitie bestemmingsplan Vijfde Dorp
738 Gemaakt: 2024-04-25
Stop het dierenleed op Curaçao!
148 Gemaakt: 2024-05-03
Help vluchtelingengezinnen samen te brengen!
145 Gemaakt: 2024-05-04
Permanent hondenpark Winterswijk
145 Gemaakt: 2024-04-30
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9830 Gemaakt: 2024-04-05
AZC DOKKUM NEE
136 Gemaakt: 2024-04-28
Openbare basisschool Baanbreker blijft
248 Gemaakt: 2024-04-26
Veilig oversteken Leenderbos
220 Gemaakt: 2024-03-14
De inwoners van Losser willen de gekleurde koeien behouden in en om Losser
242 Gemaakt: 2024-04-27
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
21149 Gemaakt: 2023-01-17
Tegen het besluit om ligfietsen en tandems in de trein te verbieden.
80 Gemaakt: 2024-04-28
Help mee om kringloop/pakket-afhaalpunt/ontmoetingsplek 't Bruishuis in de binnenstad van Harderwijk te creëren
51 Gemaakt: 2024-04-30
Boscafé het Maasdal moet blijven!
2612 Gemaakt: 2024-02-26
Houd spoedpoli 24/7 open in hoofdstad Lelystad
111 Gemaakt: 2024-04-23
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
191 Gemaakt: 2024-04-15
Voetbalveld GOOR CENTRUM schreeuwt om gebruikt te worden !!!
38 Gemaakt: 2024-05-03