POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / UPDATE STAND VAN ZAKEN PETITIE / Opmerkingen


Gast

#26

2015-08-01 20:40

 

Bij elke onderhandelingen voor een CAO is er wel weer gedoe en gezeur. Uit geen 1 voorstel van de ministers blijkt enige waardering voor het werk van Politie ( en rijksambtenaren). Wij weten dat wij nooit rijk zullen worden van het werk maar toch staan wij dag, nacht, feestdagen en weekenden klaar om de burgers te helpen. Soms leuk, soms minder leuk.

De politie blij maken met een snoepje uit eigen doos vind ik niet te omvatten. Als ik dit voorstel zou uitvoeren in bijvoorbeeld het uitreiken van zakgeld dan geef ik mijn zoon meer geld per week. Maar dit haal ik dan wel van zijn eigen spaarrekening................. Top! gelukkig wil de politie niet van zijn wel verdiende rust genieten tegen de tijd dat wij eindelijk eens met pensioen kunnen...............en ach, wat heb je als oud politieambtenaar dan aan een goed pensioen???? tijdens het werken hadden we ook al niks te besteden!! maar bedankt van de Steur dat we salaris erbij krijgen uit onze eigen pensioenpot.

Vrije tijd is natuurlijk ook totaal overbodig voor de politie. Er wordt van ons verwacht dat wij 24 uur politie zijn, en met alles wat wij doen moeten wij rekening houden met het feit wij een voorbeeld functie hebben. Laten we lekker met zijn alle onregelmatig in onze onregelmatigheid werken. Lekker vroeg, nacht en een late dienst in 1 week met zo min mogelijk vrije tijd.

Collega's met een partner die geen onregelmatig werk hebben kunnen beter hun relatie op zeggen want je zult elkaar met deze plannen alleen nog in slapende toestand tegenkomen, met een beetje geluk.

De politie hoeft natuurlijk ook niet dichter bij de burger te staan. Laten we gewoon alle politiebureaus sluiten en iedereen vanuit de Touran laten werken. Makkelijk en lekker afstandelijk. Niks koffie of genieten van je onbetaalde pauze.

Meneer van de Steur, als u dit voorstel echt zo'n goed idee vind heb ik ook een voorstel: trek eens een week een uniform aan en loop eens gezellig mee op straat. Laat u eens lekker uitschelden, bespugen, en respectloos behandelen. Dit lekker in de vroege, late en meteen een paar nachtdiensten achter elkaar. Misschien dat u er dan achter komt dat u met alleen woorden niks bereikt. Uw woorden: “ik heb respect voor jullie werk” zijn betekenisloos als u niet weet waar u het over heeft.

Zet hem op bonden, en laat ons niet in de steek!!!!!!!


Gast

#27

2015-08-02 06:40

Ik sta achter de eisen van de bonden. Ik vraag van de minister dat hij de politiemensen serieus neemt als gesprekspartner en laat zien dat hij er rekening mee houdt dat politiemensen aan handen en voeten gebonden zijn wat de mogelijkheden van actievoeren betreft. Juist door deze positie van politiemensen mogen wij van de minister verwachten dat hij zijn verantwoordelijkheid voor ons laat zien.


Gast

#28

2015-08-03 05:22

Kom nou eens over de balk, het is toch van de zotte wat voor een maandelijkse compensatie wij krijgen als je kijkt naar het soort werk wat van ons verwacht wordt?

Gast

#29 Jon van Veen

2015-08-03 07:42

5.05% erbij. Wat een mooie geste van het kabinet. Zo gul na een zeer lange periode van keihard bezuinigen. Wie had dat verwacht.......?? Na bestudering van het bod blijkt dat er over twee jaar maar 2.85% aan concrete loonsverhoging in dat bod zit. De rest is de pensioenpremie die je anders aan het ABP had afgedragen voor je oude dagvoorziening. Als het aan de minister had gelegen, had je dus dat geld voor je oude dag mogen besteden aan de onregelmatigheidstoeslag en piketvergoeding. Dat is een hele grote sigaar uit eigen doos. Ga dus door met de acties. Laat deze minsiter zien dat politiemedewerkers verder kunnen kijken dan hun neus lang is!!


Gast

#30

2015-08-03 08:10

De politiecao moet beter. Dit is een sigaar uit eigen doos!


Gast

#31

2015-08-03 08:14

Laten we gewoon weer aan het werk gaan!

Gast

#32

2015-08-03 08:18

Het is te gek voor woorden dat de politie CAO niet van de kant komt. Wij hebben nu lang genoeg moeten wachten. Het mag eindelijk wel een keer genoeg zijn met deze kortzichtige regering. Men heeft kennelijk alleen oog voor het geen ver weg gebeurd maar niet wat er binnen hun eigen radar plaatsvindt. Te belachelijk dat politiemensen op een beestachtige manier aangevallen door van alles en nog wat en met een schijntje en soms zelf met een sigaar uit eigen doos naar huis te worden gestuurd. Ik zou zeggen kijk eens goed rond beste regering......Wij willen nu wel eens betaald voor de inzet die wij elke dag weer voor de dag moeten leggen en de gevaren waar we elke dag weer aan blootgesteld worden . Het parasiteren door deze regering op politiemensen moet nu maar eens afgelopen zijn. Ik sta 200 procent achter de acties van de bonden. Nu maar eens doorpakken!!!!!


Gast

#33

2015-08-03 08:18

Ik sta meer dan 100% achter deze brief betreffende een goed en realisties CAO voor de Politie.


Gast

#34

2015-08-03 08:20

Veiligheid en geborgenheid kost geld. Nu nog meer bezuinigen kost op termijn veel meer geld. Eerst de ouderen, de gehandicapten ... pakken ... hou nou eens op. Geef de collega's die het vuile werk opstraat uitvoeren nu - een eerlijke baan - en een fatsoenlijke vergoeding. Ze vragen niet om een gegarandeerde vertrekpremie .. of een vier jaar wachtgeld als ze ontslag nemen of krijgen. Nee gewoon een waardering waardoor ze niet hoeven bij te klussen op dagen die ze eigenlijk vrij moeten zijn om weer op te laden voor een volgende periode van werken.

Gast

#35

2015-08-03 08:24

Ikm ben het helemaal eens met de bonden! Een CAO die deels weer door versobering van pensioen wordt gefinancierd vind ik onacceptabel!

 


Gast

#36

2015-08-03 08:29

Ja ik onderschrijf de petitie.

Gast

#37

2015-08-03 08:39

Ga door met deze acties of meer en hardere acties totdat een goed CAO voor ouderen en jongeren is bereikt zoals de bonden het hebben voorgesteld. Er wordt genoeg over ons heen ge............. . Anderen dit gedrag over .
Nu is het genoeg. Respect en waardering van de werkgever (een goed voorbeeld doet volgen)

Gast

#38

2015-08-03 08:48

Volledig eens met de eisen van de bonden!!


Gast

#39

2015-08-03 08:53

De acties zijn mijns inziens nog veel te vriendelijk. Er zou bijvoorbeeld eens nagedacht moeten worden over het platleggen van de koninklijke beveiliging, dan gaan de bellen wel rinkelen. Neem een voorbeeld aan de Fransen, die weten wel wat actie voeren is.

Gast

#40

2015-08-03 09:03

Zelf bijna 45 dienstjaren op 63 jarige leeftijd en nog maar een matig pensioen. Voor de jongere collega's
ziet het er nog slechter uit en ze worden voor een 'habbekrats' dagelijk op straat bloot gesteld aan onveilige situaties.
Veilger werkomgeving en een flinke loosverhoging!

Gast

#41

2015-08-03 09:20

Ik ben het eens met de eisen van de vakbonden en wil via deze mail mijn steun betuigen


Gast

#42

2015-08-03 10:08

Ook ik ben een bezorgde diender!!!!
Ik onderschrijf de petitie ter ondersteuning van de eisen van de gezamenlijke Politiebonden volledig.
R. de Leeuw Landelijke Eenheid Driebergen

Gast

#43

2015-08-03 11:01

Ik ben het eens met de bonden. Het is weer een gedeeltelijke sigaar uit eigen doos. Het wordt eens tijd dat de politie op haar waarde geschat en beloond wordt. Na 5 jaar stilstand, eigenlijk gelet op indexering, achteruitgang is de limiet bereikt. Hans Berendsen Landelijke Eenheid


Gast

#44

2015-08-03 11:18

Zorgelijk is het ouderenbeleid. 40 pensioenjaren worden er zomaar 50. Onregelmatigheid slecht betaald. Opgebouwde rechten moeten worden gehandhaafd in het nieuwe CAO

Gast

#45

2015-08-03 11:30

Een goede zaak om dit door te zetten. Het zal toch eens tijd worden dat de minister gaat luisteren en ons voor de gek houden hebben we nu wel gehad!!.

Gast

#46

2015-08-03 12:26

Ik ben het volledig eens met de eisen van de vakbonden en steun ze daarom ook van harte.
eens met deze petitie!

#47

2015-08-03 12:46

eens met deze petitie!


Gast

#48

2015-08-03 14:29

De minister moet stoppen met verdeel en heers politiek

Gast

#49

2015-08-03 15:44

Ben er helemaal mee eens. Aanpakken en en volhouden. Het wordt nu eindelijk eens tijd voor een goede Cao. Iets waar de politie nimmer in slaagde en waardoor wij in tientallen jaren een grote loonachterstand hebben opgelopen

Gast

#50

2015-08-03 21:06

Zolang er geen verbetering in de asrbeidsvoorwaarden komt moeten we aktie blijven voeren



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...