Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#176 Geef vluchtelingen maar een enkeltje verwegiestan!

2015-09-29 23:05

Omdat ik niet vind dat land vreemde mensen alles in hun kont gestopt moeten krijgen, gratis en voor niets nota bene, dat ten eerste. Ons eigen volk zou op nummer 1 moeten staan, nee daar word niet naar omgekeken. Te schandalig voor woorden, daar mag de regering zich voor schamen. Beter gezegd mogen ze van mij, samen met de vluchtelingen een enkeltje naar verwegiestan krijgen!! Daarbij de veiligheid van de burgers word op het spel gezet zoals artikel al aangeeft. Daar komt nog eens bovenop dat alle vluchtelingen hierheen halen een uitnodiging is voor een 3e wereldoorlog. Die vluchtelingen slaan niet op de vlucht, nee ze maken ons land en Europa in het geheel hartstikke onveilig! Ze dachten zeker dat ze hier met rust gelaten werden, nou ik dacht dus van niet. Ik denk dat dit pas het begin is van heel veel problemen wat gaan komen!


Anonymous

#177 Re:

2015-09-29 23:55

#176: -  

 Zelden zoveel domme praat op een hoop gehoord. Hoe krijg je het bj elkaar verzonnen. En als je je afvraagt of dit het begin van veel problemen is: ja, maar dat is omdat jullie er zo'n probleem van maken. Nogal wiedes dat dat dan voor problemen gaat zorgen.

ik lees kranten

#178 Re: Re:

2015-09-30 08:25

#177: - Re:  

 Domme praat? Je moet maar eens de kranten lezen en jij woont zeker niet ergens waar een azc komt


Anonymous

#179 Re: Re: Re:

2015-09-30 08:51

#178: ik lees kranten - Re: Re:  

 Dan lees je de verkeerde kranten of je leest de goede kranten verkeerd, want het blijft domme praat.

Het Nederlandse volk staat immers nog steeds op één, of wil je beweren dat plots alle voorzieningen voor Nederlanders zijn opgeheven ten faveure van de vluchtelingen? Nee, dus domme praat.

Op welke wijze wordt de "veiligheid van de burgers" op het spel gezet? Weet jij al wie er zal gaan komen? Weet jij al wat die gaan doen? Als ik de opstootjes die plaatsvinden in AZC's (ja, waar veel mensen samen zijn op een kluitje gebeurt altijd wel wat, kijk maar in de kroegen ieder weekend) afzet tegen de ciminaliteit die de drugswereld met zich meebrengt en dus ook iedere willekeurige coffeeshop omringt, dan weet ik wel wie ik zou deporteren naar "verweggiestan". Is dus ook domme praat.

"Alle vluchtelingen hierheen halen een uitnodiging is voor een 3e wereldoorlog". Ten eerste: niet "alle vluchtelingen" worden hierheen gehaald. Ten tweede: hoe zou dat een "uitnodiging zijn voor een 3de wereldoorlog"? Die mensen vluchten juist voor een oorlog. Het is zeer onwaarschijnlijk dat juist zij een nog grotere hier gaan beginnen. Waarom altijd die belachelijke overdrijving? Domme praat, dus.

Vlcuhtelingen die niet op de vlucht zijn geslagen. Wat zijn het dan? Toeristen, die net even iets anders wilden, omdat hun huis er niet meer stond en de meeste familie toch al gedood was of anders was gaan camperen op een vluchtelingenkamp in Libanon? En die toeristen dachten dus: "Laten we voor de aardigheid eens naar Nederland gaan, we horen altijd zulke positieve verhalen over moslimhaat en islamofobie, kopvoddentax en tuigdorpen, daar moet iets te doen zijn". Die hebben daarop hun boeltje gepakt en een joyride op een gammel bootje met goudgeld betaald om hier even door jullie met de nek te worden aangekeken. Of zijn het allemaal "gelukszoekers", die hun leven riskeren voor de o zo riante Nederlandse uitkering? Als die uitkering, die zij niet eens krijgen, want als vluchteling hebben zij voorlopig nog geen verblijfstatus, toch zo geweldig is, wat zeuren en klagen jullie dan? Domme praat, dus.

En als jij nu al belooft dat die mensen niet met rust gelaten gaan worden, dan is dat een openlijke bedreiging en zou je je verhaaltje niet hier, maar voor de rechter moeten doen.

Ja, bij herlezen kan ik nog steeds geen andere conclusie trekken dan "zelden zoveel domme praat op een hoop gehoord".


Gast

#180

2015-09-30 09:16

Eigen volk eerst

Gast

#181

2015-09-30 12:23

Ik vind 't belangrijker dat eerst de hulpbehoevende brunssumer, en onze oudere generatie ondersteund worden...

Gast

#182 Re:

2015-09-30 12:33

#180: -  

 Die worden toch al geholpen, oetlul!


Gast

#183

2015-09-30 13:06

ben erop tegen. ...geen uitschot in het land

Gast

#184 Re:

2015-09-30 14:26

#183: -  

 Mooi. Wanneer vertrek je?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-09-30 16:32



Gast

#186

2015-09-30 17:34

Ik ben op het geheel tegen, voor onze eigen ouderen en de zorg is geen geld. Mijn vrouw is werkzaam bij de thuiszorg Meander, hier werkt zij ruim 22 jaar en heeft zij zich opgewerkt van loongroep "thuiszorg Basis" naar "Thuiszorg Plus", Omdat de gemeente Brunssum dit niet wil betalen, wil men bij de thuiszorg van Meander de thuishulp collectief terug brengen van loongroep "Thuiszorg Plus" naar "thuiszorg Basis". Maar wel handen vol geld uitgeven zonder einde aan deze projecten. Het is schandalig hoe hier met onze eigen mensen wordt omgegaan. Al die asielzoekers die hier heen komen hiervan zal het gros nooit meer terug gaan. Allemaal profiteren op de kosten van onze bevolking, b.v. betalen geen ziekenfondspremie en geen eigen risico. Wel onze ziekenfondspremie en eigen risico gaan extra omhoog om dat deze kosten van deze asielzoekers toch ergens mee betaald moeten worden. Hoe je het ook wendt of keert, het komt voor onze rekening. Dan de hieruit voortvloeiende criminaliteit, ze slaan zich nu al in de AZC's, diverse plaatsen in Nederland en o.a. Duitsland de koppen in met beddebodems en brandblussers, ook hebben er al messenstekerijen plaats gevonden. Dan de woongelegenheid, onze mensen moeten schuiven of deze asielzoekers krijgen een eensgezinswoning en onze eigen mensen worden in een flat afgeschoven. Deze culturen moet je daar houden waar ze thuishoren. Ze denken dat wij Europeanen ons aan hun moeten aanpassen i.p.v. zij aan ons, straks zijn we nog geen baas meer in eigen land en worden de slaaf van deze culturen.


Gast

#187 Re: helemaal mee eens

2015-09-30 17:36

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-09-30 17:37



Gast

#189 Re: Re:

2015-09-30 17:39

#182: - Re:  

 Noem je dit helpen, het is de ene bezuiniging na de andere, ......


Gast

#190 Re: triest volk

2015-09-30 18:27

#3: - triest volk  

 Dan zou ik zeggen : dan moet jij maar een of meerdere van deze asielzoekers in je woning opnemen, krijg je  ook subsidie of misschien een orde met speld van verdienste.

 


Anonymous

#191 Re: Re: Re: Re: Re: triest volk

2015-09-30 19:40

#27: - Re: Re: Re: Re: triest volk  

 Moeten wij hier dan voor boeten, als hier zo'n situatie was, dacht je dan, die landen ons zouden opvangen met alles erop en er aan , vergeet het. Als jij het zo goed weet, dan zou ik zeggen : dan moet jij ook maar een of meerdere van deze asielzoekers in je woning opnemen, krijg je  ook subsidie of misschien een orde met speld van verdienste.


Gast

#192 Re: Re: Re: Re:

2015-09-30 19:56

#179: - Re: Re: Re:  

 Dan luister maar eens naar je zelf, betweter


Gast

#193 Re: Re: Re: Re: Re: Re: triest volk

2015-09-30 22:18

#191: - Re: Re: Re: Re: Re: triest volk  

 Hoe wil jij weten of die landen ons wel of niet zouden opvangen? Heb je het uitgeprobeerd? Of komt dat ook weer uit die dikke duim van je? Baseer jij ook wel eens iets op iets anders dan vooroordelen?

En misschien is het inderdaad wel zo dat die landen ons niet zouden opvangen. Maar zou dat niet kunnen zijn omdat die landen bestuurd worden door een regering (Assad) waarvoor de inwoners juist vluchten?

Denk jij ook wel eens verder dan je neus lang is? Of roep je liever gewoon dat wat jou voorgekauwd is? Probeer eens een keer zelf te denken. Doet echt geen pijn, hoor.


Gast

#194 Geen

2015-09-30 23:18

In het asielzoekerscentrum in het Nederlandse Drachten is gisterenavond een grote vechtpartij uitgebroken. Tientallen bewoners gingen met elkaar op de vuist, zei een woordvoerder van de politie.

Drie asielzoekers zijn aangehouden. Zij zouden de aanstichters zijn, aldus de woordvoerder. "Het was een fikse vechtpartij, met duwen en trekken, waarbij ook met stokken werd geslagen'', zei de woordvoerder.

De politie was met meerdere auto's snel ter plaatse. Na aankomst van de agenten was het snel weer rustig. De oorzaak van de onrust is nog niet bekend. Ook de nationaliteit van de amokmakers is niet duidelijk.


Gast

#195 Geen vluchtelingen meer of het loopt uit de hand

2015-09-30 23:21

In het asielzoekerscentrum in het Nederlandse Drachten is gisterenavond een grote vechtpartij uitgebroken. Tientallen bewoners gingen met elkaar op de vuist.


Gast

#196 Re: Re: Re: triest volk

2015-09-30 23:23

#75: - Re: Re: triest volk  

 Ik kan mij hier volledig bij aansluiten en ik vind dit heel goed gefomuleerd.


Gast

#197 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: triest volk

2015-09-30 23:46

#193: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: triest volk  

 Als jij dit niet ziet, begrijpt, dan is het heel zielig met jou gesteld, men zou meer medelijden met jou hebben, dan met die "asielzoekers". Als jij zo hier achterstaat, moet jij maar een of meer van die gasten bij je in huis opnemen, ik weet zeker, dat je woning niet durft te verlaten met die gasten in huis. Voor zie ze van zakgeld, kunnen ze naar het bordeel gaan en hoeven ze onze vrouwen en dochters niet lastig te vallen. Denk hier dan maar eens over na, langer als dat jouw neus lang is. Kijk maar goed in de kranten wat voor rotzooi schoppers het zijn, er zijn dagelijks meldingen van geweld uitbarstingen in de bestaande AZC's


Gast

#198 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: triest volk

2015-10-01 00:31

#197: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: triest volk  

 Hebben jullie ook eens een keer een ander antwoord dan "neem er zelf een in huis"? Als je iemand wilt overtuigen van zijn ongelijk, dan moet je met argumenten komen en niet met dit kindrachtige gedrag.

Je wilt het hebben over de "uitbarstingen" in de AZC's? Zullen we het dan ook hebben over de uitbarstingen in de wereld buiten die AZC's? Vraag eens aan Sven Prins hoe vredelievend de werled is buiten de AZC's.


Gast

#199

2015-10-01 08:01

Het azc komt te staan in een arbeidersbuurt met minderbedeelden. Aan de achterkant is wel een mooi bos waarin men heerlijk kan wandelen maar toch. Brunssum is een gemeenschap die al genoeg problematiek kent en dat eerst maar eens moet zien op te lossen voordat men een nog groter probleem erbij krijgt.

Gast

#200 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: triest volk

2015-10-01 10:02

#197: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: triest volk  

 Er zijn al heel wat mensen die asielzoekers in huis nemen. Heb er nog geen een gehoord die zo paranoïde is als jij. Gek genoeg hebben die mensen ervaring met een asielzoeker in huis en jij niet. Wiens woord denk jij dan dat ik ga geloven? Doe die oogkleppen eens af.

Weet je hoeveel mensen gemiddeld in een AZC zitten? Weet je hoeveel privacy die mensen gemiddeld hebben? Weet je hoe groot het gemiddelde kamertje is waarin de asielzoeker moet leven? Weet je hoe de procedure verloopt van een asielaanvraag? Doe dan toch die oogkleppen eens af.