Verlichting in Oostkamp

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verlichting in Oostkamp.


Gast

#1

2015-12-16 09:10

We betalen belastingen oa voor onze veiligheid! niet alleen op straat maar ook in ons eigen huis! idd: verlichting is nodig want je ziet niet waar je fietst, en ook anti-inbraak!

Gast

#2

2015-12-16 09:27

1. Voor de mensen die 's nachts met de fiets naar huis komen is dit levensgevaarlijk (zowel qua zichtbaarheid als voor opmerkzaamheid voor de auto's)
2. Criminaliteit... Bijna elke dag staat er een artikel in HLN over inbraak in regio oostkamp. Toch meer dan vroeger?
3. Optie voor led-verlichting? Verbruikt bijna niets maar is wel een enorme investering. Maar zeker iets wat in de toekomst nodig zal zijn.

Mvg

Gast

#3

2015-12-16 10:45

Kerst verlichting kan maar levensnoodzakelijke verlichting bijzonder in huidige tijden kan niet! Waar is de logica???

Gast

#4

2015-12-16 11:57

Ik moet soms nog naar huis waneer de lichten uit zijn en dat is redelijk bangelijk en zeker voor met de fiets

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-16 12:23



Gast

#6

2015-12-16 12:53

Voor dezelfde redenen als iedereen,maar de vraag is,besparen ze daar dan zoveel mee met de lichten uit te laten?

Gast

#7

2015-12-16 21:40

De veiligheid van de inwoners is belangrijker dan besparingen

Gast

#8

2015-12-17 00:38

Veel te donker zie niets in de wijk. Men zoon vertrekt smorgens terwijl de lichten nog uit zijn

Gast

#9

2015-12-17 01:32

Ik teken de petitie omdat ik vind dat de lichten aan moeten voor de vieleheid van onze jongeren

Gast

#10

2015-12-17 04:37

Ik moet bijna elke dag om 4u45 van huis vertrekken en het is enorm gevaarlijk geworden voor iedereen sinds de lichten uit zijn.
Ik ben heel blij dat er een petitie is want ik had al gehoord dat het ging veranderen maar zag niets komen... Ik hoop dat deze petitie eindelijk iets eraan gaat veranderen.
iemand met boerenverstand

#11 verlichting oostkamp

2015-12-17 06:57

De criminaliteit viert hoogtij, prachtig idee om inbrekers een handje te helpen.  Welk groot licht komt op het idee om de lichten 's nachts te doven.  Moet heel lang naar school geweest zijn.

Wij betalen ons blauw aan belastingen dus verwacht ik toch dat men onze veiligheid garandeerd, waarom hebben we anders gemeentebesturen ????

 

Hopelijk hebben ze hier weer geen studiebureau aangezet want dat zou nog eens een besparing zijn (misschien kan men zelf niet meer nadenken).

 

 

 


Gast

#12

2015-12-17 08:21

Zichtbaarheid is nul en de criminaliteit zal wel stijgen!
Straatverlichting mss halveren maar niet helemaal uit

Gast

#13

2015-12-17 11:25

VEILIGHEID EN INBRAAK

Gast

#14

2015-12-17 13:19

onveilgheid tijdens deze donkere dagen, ideaal voor mensen met slechte bedoelingen E40 ligt hier niet ver vanaf

Gast

#15

2015-12-17 13:38

Ik wil niet teruggecatapulteerd worden naar de vijftigerjaren!

Gast

#16

2015-12-17 17:38

Het is onverantwoord om in tijden als deze, waar het aantal diefstallen toeneemt de ganse gemeente in het duister te zetten, vooral in de wijken is dit niet verantwoord, je breekt de poten en je kan uw eigen sleutelgat al niet meer vinden

Gast

#17

2015-12-17 18:25

Omdat ik reeds zelf ten val ben gekomen door niet verlichte wegen snachts om 4.30 u en dit reeds aan de gemeente heb gemeld

De auteur van deze petitie

#18

2015-12-17 18:52

Ik ben slechtziend en vind dit heel vervelend om zonder verlichting te moeten fietsen.

Met verlichting zie ik voldoende, maar wanneer de lichten uitgaan rijd ik precies in een zwart gat. Ik was heel erg verschoten wanneer het opeens gebeurde en was bijna gevallen.

Wil dit zeggen dat ik niet meer kan uitgaan tijdens de week?


Gast

#19

2015-12-17 19:22

Ik vind het levensgevaarlijk voor voetgangers en fietsers en als je in ploeg werkt het niet leuk is om in de donkerte te vertrekken terwijl er in die straat enorm veel ingebroken wordt

Gast

#20

2015-12-17 20:44

 Men heeft hier vroeger al eens ingebroken bij mijn buurman , gans zijn huis overhoop enkel om een handtas te stelen !

Men plaatse de wagen een eind verder en dan komen ze tevoet af om in te breken en dan gaan ze met de buit terug naar de vluchtwagen .

Als het donker is in de straat is het voor hen veel te gemakkelijk om onherkenbaar rond te lopen .

Ik heb al een zeer grote investering gedaan in een alarm systeem met meldkamer, waarvoor ik elke maand 20 euro betaal .Beeld u maar eens in , dat u 's avonds thuiskomt en dat ze in uw woning binnenzitten om nog maar te zwijgen van 's nachts .

Gelukkig hebben we nu een buurtinformatienetwerk en kunnen we als buren kontact nemen met elkaar , ingeval van verdachte sytuaties .

 

Ik heb ook nog op mijn ramen en deurem bijkomende veiligheidssloten geplaatst , het heeft mij al flink wat geld gekost .

 

 

 

 

 

 

 

 


Gast

#21

2015-12-17 20:51

voor meer veiligheid , ik voel mij niet meer veilig als ik in het donker ergens naartoe ga

Gast

#22

2015-12-17 21:19

Omdat we ook inspraak willen.
EL

#23 Gevaarlijke weg.

2015-12-17 22:36

Ik moet iedere weekdag met de fiets naar het werk,de ene week vroege shift,de andere late shift.Bij de vroege moet ik om 4:00 vertrekken richting Zedelgem.Als er geen maanlicht schijnt dan is het gewoon onmogelijk te zien waar je rijd,de Rustoordstraat en de Loppemse baan zijn gewoon levensgevaarlijk.Het fietspad durf ik echt niet te gebruiken dan want voor je het weet lig je naast de stoep en dan die natte bladeren en takken niet te vergeten.Dus ik rij op de rijweg wat zeker ook niet zonder gevaar is.

Alsjeblief stop ermee en terug licht alsjeblief voor er slachtoffers vallen.

En dan bedenken dat het weer nog goed is,wacht maar tot er gladde plekken of rijm zal liggen.Dan vraag je gewoon om ongevallen.

Dave

#24 Re: Gevaarlijke weg.

2015-12-17 22:49

#23: EL - Gevaarlijke weg. 

 al jaren strijden we met sommige buren voor de Oedelemsestraat in Moerbrugge veiliger te maken .

 

desondanks de flitsacties van de politie , kennen we nu de werkelijke cijfers van het aantal overtredingen . 

 

Na deze acties , blijft de Schepen van Mobiliteit Roelof ontkennen dat er hier te rap wordt gereden , ze trekt zelfs de cijfers van de politie in twijfel. 

 

 

Ik vraag mij werkelijk af of sommige personen wel degelijk op hun plaats zitten als schepen ? Misschien omdat ze per toeval op de juiste lijst stond bij de gemeenteraadsverkiezingen , maar dat geeft nog geen blijk van kennis of competentie ....

Auteur

#25 Re: Gevaarlijke weg.

2015-12-17 23:09

#23: EL - Gevaarlijke weg. 

 Beste,

We hebben de krant al gehaald! Hopelijk heeft dit een goed einde 

 

Mvg. (Auteur petitie)