Laat Emirates Schiphol niet leegzuigen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Laat Emirates Schiphol niet leegzuigen.


Gast

#501

2016-01-19 14:36

Omdat familie en vrienden van mij bij KLM werken!!

Gast

#502

2016-01-19 20:10

Omdat ik vind dat schiphol achter klm moet staan en niet recht tegen hun over en klm kapot wil maken en daarbij als.klm kapot gaat denkt schiphol dan nog een BESTAAN te hebben . Dus nee schiphol moet niet in zee gaan met hun

Gast

#503

2016-01-19 20:21

oneerlijke concurrentie
denk na

#504 Re: kijk naar je zelf

2016-01-19 21:44

#1: -  

 Missschien moet KLM een beetje beter zijn best doen dan maar wijzen naar concurentie. kwaliteit is sterk achteruit gelopen (zeker in de business class) en niet mee gegaan met de huidige ontwikkellingen. Beter dat KLM stopt met huilen en product verbeterd


Gast

#505

2016-01-19 21:55

Het is onbehoorlijk gedrag van de overheid, in het bijzonder van de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, dat er geen enkele actie wordt ondernomen voor het feit dat de ME3 door hun overheden gesponsord worden, iets dat binnen Europa nooit getolereerd zou worden. Het feit dat het om het 'machtige' Midden-Oosten gaat doet niet ter zake. De EU zou de rug recht moeten houden als het gaat om onrecht dat door deze regeringen met 39 miljard Euro gesteund wordt, daarbij de concurrentie geheel 'doodspelend' om nadat er een monopoliepositie is bereikt voor de ME3 het 'mes op de keel' van iedere luchtreiziger te zetten en feitelijk de vliegveiligheid geheel om zeep te helpen. Minister en Staatssecretaris, doe wat aan dit grove onrecht dat niet aan de Nederlandse burger is uit te leggen en op termijn ook niet aan iedere wereldburger!
zelf oplossen

#506 Re: lasten omlaag

2016-01-19 22:03

#34: -  

 ja lasten omlaag, lagere salarissen bij klm en stoppen met die pensioenleeftijd voor klm piloten. klm heeft een giga kosten nadeel hierdoor

SigmaH

#507 Re: Re: kijk naar je zelf

2016-01-19 22:13

#504: denk na - Re: kijk naar je zelf 

 U reageert helemaal niet op de overheidssteun die de drie Midden-Oosten maatschappijen kregen (het afgelopen jaar 39 miljard Euro) en dat is waarom ik tegen verdere toelating ben van meer (dump)-vluchten met zulke grote vliegtuigen. Dat de KLM iets aan haar product moet doen is een heel andere kwestie, maar op een even speelveld kan KLM zich dan beter manifesteren. Ik weet uit ervaring dat de trainingen en de veiligheidsituatie bij KLM gedegen en sterk zijn, maar tegen een valsspelende concurrent zal niets opgewassen zijn.

Reiziger

#508 Re: Re: Re: kijk naar je zelf

2016-01-19 22:23

#507: SigmaH - Re: Re: kijk naar je zelf 

 Het is totaal niet aangetoond dat Emiraters staatssteun krijgt.

En wat te denken van de jarenlange bescherming van KLM haar rechten op Schiphol. KLM moet zien te overleven in een internationale en concurrerende markt, waarin de klant bepaalt.

Helaas slaagt KLM daar tot op heden niet in. Ondanks het feit dat de ticketprijs bij KLM soms lager is dan bijv. Emirates.

Kijken naar de concureentie i.p.v. naar eigen organisatie kijken en te vernieuwen is wachten op een ondergang. Die ondergang bij KLM is ingezet. Probeer klanten van Emirates terug te winnen door een nog betere Economy Class dan Emirates.

precies

#509 Re: Re: Re: Re: kijk naar je zelf

2016-01-19 22:38

#508: Reiziger - Re: Re: Re: kijk naar je zelf 

Inderdaad, de kostenstructuur van emirates ligt heel veel lager dan die van klm. Die 380 verbruiken circa 20% minder brandstof dan 747 / 777, personeelskosten zijn veel lager en zij profiteren van schaalvoordelen. 

British airways bijvoorbeeld maakt enorme winsten terwijl er enorm veel emirates vlucshten zijn op londen en manchester. zij hebben geen moeite met emirates en qatar. (zit zelfs in hu alliantie).

Daarnaast heeft KLM een enorm slechte client reputatie opgebouwd. ons bedrijf vliegt heel veel, (business class) maar klm wordt veelal vermeden. zelf naar shanghai vliegt een groot deel liever via dubai ondanks dat dit 7 uur om is....

 

wim

#510 Re: Re: Re: kijk naar je zelf

2016-01-19 22:48

#507: SigmaH - Re: Re: kijk naar je zelf 

 75% van de lezers geeft aan de petitie niet te willen ondertekenen. Nederland wil niet zonder Emirates


Gast

#511

2016-01-19 23:23

Ik heb familie werken op Schiphol bij het grondpersoneel.

Gast

#512 Re:

2016-01-20 00:03

#505: -  

 is ryenair ook oneerlijke concurentie?? of gewone concurentie? low cost carriers zijn veel bedreigender dan die paar vliegtuigjes van emirates. laat nederlanders ook eens genieten van een fijne airline ipv die klm meuk.


Gast

#513

2016-01-20 08:55

Laat ons Nederlanders aub niet nog meer banen kwijt laten raken. Het gaat al zo slecht hier in Nederland!!

Gast

#514

2016-01-20 09:10

Houd de Nederlandse Economie in stand! Willen we trots blijven op de blauwe vogels, teken dan de petitie om te voorkomen dat Emirates Schiphol leegzuigt en KLM en partners voor nog meer bezuinigingsmaatregelen gaat stellen. En dat zien we weer terug in onze ticketprijs!

Gast

#515

2016-01-20 09:25

KLM doe wat aan je concurrentie positie, Nederlandse regering kijk eens met anticoncurrentie wetgeving naar Emirates. (Of praat eens met de Noorse regering over bescherming van onze economie!)
Btw, Europese Economie, dus misschien iets voor de EU?

Gast

#516

2016-01-20 10:43

schiphol is mijn werkplek.

Gast

#517

2016-01-20 11:03

Politiek wordt wakker!!!

Gast

#518

2016-01-20 11:07

In Dubai werken 75% buitenlanders voor hongerlonen op de luchthaven. Afhandelaars, bagagemedewerkers etc werken voor gemiddeld €300,00 netto per maand. Brandstof wordt tegen kostprijs geleverd aan Emirates en daarmee concureren ze iedereen en alles weg...stoppen die handel..!!
Consument

#519

2016-01-20 13:43

Ik zal geen uitspraak doen of Emirates staatsoverheidssteun krijg of niet, al zijn de bewijzen daarvan nog steeds ver te zoeken.

KLM moet maar eerst kijken naar het eigen product wat te verbeteren. Waarom vliegen wij liever met Emirates? Betere service, 30kg. bagagevrijdom, de lage prijzen die ze melden zijn veel beter beschikbaar dan van vele anderen. De airport van Dubai is 24 uur per dag open, vergeet men soms dat dat een reden kan zijn dat Emirates het goed doet? Wat dat betreft zou Nederland niet moeten klagen over geluidshinder of werken midden in de nacht, dan komen er meer tijden bij om te vliegen dus meer mogelijkheden voor KLM om de vluchttijden af te stemmen op onze wensen.
Overigens is het niet alleen KLM dat lijdt onder de concurrentie van Emirates, ook Singapore Airlines, Lufthansa etc. die vroeger veel mensen uit Amsterdam en elders vervoerden naar Azië raken passagiers kwijt.

Trouwens ook Etihad en Qatar doen nu mee met deze concurrentiestrijd, en Turkish Airlines (ongemerkt met vele vluchten per dag via Istanbul naar Azië, maar toch.......)

Statistiek

#520

2016-01-20 14:09

 










Nee, en dat ga ik niet doen.

 

75% (623 stemmen)



Ja.

 

15% (125 stemmen)



Nee, maar dat ga ik wel doen.

 

9% (75 stemmen)


Totaal aantal stemmen: 821






Aziaat

#521 Anders via Duitsland

2016-01-20 21:19

Als Nederland de Aziatische maatschappijen met hun goed service, ruime bagage-mogelijkheden en concurrerende tarieven zou gaan beperken, belemmmeren of tegenwerken, dan wijken wij uit naar een Duitse luchthaven.

Dan mist Nederland pas echt werkgelegenheid in de omgeving Schiphol.

Wij hebben de achterblijvende KLM al jaren terug afgeschreven. Vaak wel concurrerend in prijs, maar minder goede service en oude toestellen met afgeschreven interieur. KL-exit!


Gast

#522

2016-01-20 21:19

Marktwerking werkt niet en levert werkeloosheid en sociale dumping op.

Gast

#523 Re: Anders via Duitsland

2016-01-20 21:51

#521: Aziaat - Anders via Duitsland 

 Inderdaad, we zitten voor long haul vluchten helmaal niet op klm te wachten. Deze club heeft de afgelopen jaren al zijn klanten weggejaagd naar andere airlines. klanten zijn erg enthousiast geworden van de wereld buiten KLM. In eens wel fantastische service, chauffeurs service, bar, gratis wifi, prachtige wijnen, upgrades, flat beds, echt goede frequent flyers programma's etcetra. KLMs arrogantie is nu omgeslagen in KLM gehuil en iedereen heeft schuld: de politiek, low cost carriers, Emirates, Qatar, schiphol,  

Stop met IPB vliegen en probeer het zelf eens.....

Zou fijn zijn als KLM wordt overgenomen door Emirates.  

gast

#524 concurrentie

2016-01-20 21:58

'

Geen bewijs van prijsdumping Golfcarriers'

 
onze redactie

AMSTERDAM - Er zijn geen aanwijzingen dat de drie grote Golfcarriers, Emirates, Etihad en Qatar Airways collega luchtvaartmaatschappijen uit Europa benadelen door prijsdumping. Dat blijkt uit onderzoek van instituut SEO in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, die in handen is van het Financieele Dagblad.

Het ministerie gaf eind 2015, bij monde van staatssecretaris Sharon Dijksma, aan dat er geen belemmeringen voor Emirates uit Dubai zijn om ook de dagelijkse avondvlucht met een Airbus A380 in plaats van een Boeing 777 uit te voeren. Het rapport van SEO diende mede als basis voor het besluit.

Critici blijven echter hardnekkig claimen dat de drie maatschappijen uit de Golf profiteren van oneerlijke directe en indirecte staatssteun. Met name de vliegerbond VNV uit frequent bezwaar omtrent het reilen en zeilen van de zogenaamde ME3.

KLM, maar ook andere Europese maatschappijen, hebben veel last van de Golfcarriers omdat de inzet van hun grote vliegtuigen leidt tot overcapaciteit en een ongelijk speelveld.

In de studie heeft SEO het effect gemeten van de komst van Emirates en Etihad Airways op het passagiersverkeer tussen Nederland en de Verenigde Arabische Emiraten. Emirates is met een marktaandeel van 50 procent inmiddels de grootste partij in deze markt. Volgens de onderzoekers is de winstgevendheid van KLM's Dubai-route door de toegenomen concurrentie sterk afgenomen. 'In 2009, voor toetreding van Emirates, lag de winstgevendheid van de route boven het gemiddelde van KLM's intercontinentale routes. In 2015 ligt de winstgevendheid lager dan dat gemiddelde.' Toch is er volgens SEO geen sprake van prijsdumping. De kilometerprijs op de routes tussen Schiphol en Dubai en Abu Dhabi ligt zelfs hoger dan op andere routes waar KLM te maken heeft met een of twee directe concurrenten.


Gast

#525

2016-01-21 00:21

Beste petitie aanjagers,
Marktwerking is niet altijd even vriendelijk vooral als je niet als organisatie niet goed in je vel zit. NL is een handelsland en uit dat gezichtspunt moeten SPLC en AFIKLM hun degens durven op te nemen tegen elk Arabier......Tanti forze per tutti