Petitie tegen eens per 4 weken ophalen huisvuil in Hoorn e.o.


Gast

#476

2016-02-17 19:30

Geen korting we bljven max betalen ondanks alle scheiding en onspanning.

Gast

#477

2016-02-19 13:34

Wat een leuke actie zie ze graag meer langskomen ..onze mannen..
Met een groet R.Zwaal Boekerij 7

Gast

#478

2016-02-19 16:25

Ik heb geen ruimte voor nog een bak en het is slecht voor de gezondheid om zo'n bak in de zomer maar 1x per maand te legen, om over de stankoverlast maar niet te spreken

Gast

#479

2016-02-20 06:30

Omdat ik het niet eens ben met het feit dat de rest afvalcontainer om de 4 weken wordt geleegd.

Gast

#480

2016-02-22 06:26

elke vier weken huisvuil op halen is echt te weinig. voorl in de zomer wordt het een stink bende en onhygiene

Gast

#481

2016-02-22 07:38

Als om de vier weken geleegd word dan is de container veel te klein als je een kind in de luiers hebt en gaat ook enorm ruiken.
Gast

#482 Vuil Hoorn

2016-02-23 10:08

Hier in het Venelaan kwartier zijn de mensen tegen een keer in de vier weken de bak legen maar ook tegen de oranje bak.

De meeste huizen hebben gewoonweg geen ruimte om ook nog de oranje de bak fatoenlijk te plaatsen.

Het is heel erg kwalijk dat de gemeente en de afvalverwerker hier gewoon niks mee gedaan,wel zijn er een aantal plekken waar men een ondergrondse vuilcontainer/cilinder kunt plaatsen.

Het is niet zo dat men tegen het scheiden van afval is maar dit kan gewoon niet door de beugel.

Misschien is het een idee om alle oranje bakken bij het gemeentehuis te zetten na ontvangst of meteen door naar de vuilstort te brengen.


Gast

#483

2016-02-23 18:09

Dat ik het eens ben dat het huisvuil moet blijven om de twee weken en niet een keer per maand
Groot gezin

#484

2016-02-23 18:14

Ons gezin bestaat uit 6 personen en onze grijze conainter is echt vol na 2 weken. En het plastic houden wij al apart. Waar moet ik ons afval laten en moet dat dan weer in losse vuilniszakken er naast worden gezet? 


Gast

#485

2016-02-23 18:32

Deze petitie onderteken ik omdat het nieuwe ophaalschema als gevolg heeft dat de containers bij warm weer vreselijk gaan stinken en er maden in komen.

Gast

#486

2016-02-23 18:47

Wij scheiden al ons afval en hebben iedere week een plastic zak met plastic afval. Toch is de grijze container iedere twee weken voor meer dan de helft vol. Eens in de 4 weken legen is echt te weinig voor een gezin met drie grote/volwassen kinderen.

Gast

#487

2016-02-23 18:58

Omdat ik 1x in de maand het legen van de grijze bak te weinig vind. Inderdaad luiers, kattebakgrit etc.

Gast

#488

2016-02-23 19:03

Vooral het ophalen van één keer per 4 weken van de grijze bak, gaat veel stankoverlast bezorgen.
organisatie petitie

#489 Re:

2016-02-23 19:20

#471: -  

 Kosten afvalheffing Hoorn in 2015 €  338,-  per jaar, voorgenomen verhoging 3,6 % ,                                                            Dit bedrag was bij het 5 keer ophalen van afval, twee keer grijs, twee keer groen, en één keer een aparte wagen voor het plastic.                                                                                                                                                                               Straks zal er nog maar 4 keer worden opgehaald, derhalve een vermindering van de service met 20 %.

Hoorn is de op 14 na de duurste gemeente van Nederland met huisvuil.

Alle andere gemeenten die de HVC hebben zitten ook ver boven het gemiddelde van Nederland, namelijk € 244,09.                                                                                                  De toppers zijn Medemblik en Enkhuizen( € 374,-) 

In totaal zijn er 404 gemeenten, Hoorn staat op 390, Enkhuizen en Medemblik 400 en 401.

Als tegenhanger op NUMMER 1 de gemeente NIJMEGEN  € 109,59 per jaar.                                                                               Rara hoe kan dit allemaal????  over 2 weken gesprekje met de wethouder, hij gaat het mij allemaal precies uitleggen!!! ???

 


Gast

#490

2016-02-23 21:03

Onhygiënisch besluit!

Gast

#491

2016-02-24 06:12

De verhoging van de belasting en het verminderen van het ophalen staat haaks op elkaar. Bovendien is 1 x per 4 weken te kort voor het ophalen van huisvuil.

Gast

#492

2016-02-24 06:28

Buitengewoon goed initiatief. Andermaal zien we dat er achter bureaus van alles wordt geregeld en het klopt altijd allemaal. De praktijk zal laten zien dat dit weer een gemeente actie is waar niet over is nagedacht. De reinigingsheffing is sky-high en we mogen zelf het afval scheiden. Waar blijft de korting. Kippenbotjes in de groencontainer die met een 2-persoons huishouden nooit voldoende vol komt om het 1 maal in de twee weken aan de weg te zetten. We snoeien nu eenmaal niet wekelijks in de tuin en van wat bloemkoolafval moet je het ook niet hebben.
Grijze bak zal ook heerlijk gaan ruiken met kattengrid, of moeten we straks de kattendrollen ook in groen doen en het grid eruit zeven voor de grijze bak. Zoals gewoonlijk snapt de gemeente weer niet hoe het zit in haar gemeente. Jammer! Hulde voor dit petitie initiatief.


Gast

#493

2016-02-24 07:02

Ik heb getekend omdat ik 4 wekelijks ophalen van huisvuil van de grijze en van de nieuwe rolemmer beschamend weinig vind.
Ik wil geen stank en maden bij mijn huis.
Ook wil ik geen drie rolemmers naast mijn deur.
En ik vind het een schande dat we daarnaast gigantisch veel geld kwijt zijn aan ons huisvuil.

Gast

#494

2016-02-24 07:19

Grijze bakken moet je minimaal eens per 2 weken ophalen vooral vanwege rottende en dus stinkende zaken die daarin verdwijnen. 4 weken is veel te lang met name in de warmere maanden van het jaar.

Gast

#495

2016-02-24 07:40

Hierdoor komt een hoop stank en zwerfafval

Gast

#496

2016-02-24 08:03

plastic bak wordt te vol en kattegrid is te veel en stinkt.

Gast

#497

2016-02-24 08:20

De stank en ongedierte die ontstaat in de groene en nu ook de oranje container en de prijs voor het ophalen staat in geen enkele verhouding met het ophalen/ledigen van de container.
gast

#498

2016-02-24 08:46

Uit dit artikel:  Derde rolemmer voor plastic afval in West-Friesland

Met de komst van deze nieuw emmer zal het aandeel van het restafval aanzienlijk afnemen.

Daarom heeft de HVC aan de gemeenten voorgesteld elke 14 dagen de groene emmer te blijven legen - anders gaat dat stinken. De grijze rolemmer wordt dan eenmaal in de maand geleegd. Tussendoor wordt dan ook de oranje rolemmer één keer in de maand geleegd. ,,Wij willen niet minder gaan rijden, de indeling wordt anders’’, beklemtoont de directeur.

Ondertussen gaan ze dus wel, zoals al eerder geschreven, 20% minder rijden waarvoor wij hetzelfde (zelfs meer) moeten betalen!

Daarnaast de volgende opmerking: Wij hebben een 5-persoons huishouden met drie tieners (12, 16 en 19 jaar oud), maar hebben zelden de grijze rolcontainer helemaal vol, meestal max. 60 tot 70%. Daarnaast hebben we wel redelijk wat plastic afval wat ik soms zelf wegbreng omdat ik niet alle zakken wil beworden tot ze weer opgehaald worden. Ik zie containers van mensen met een 2-persoonshuishouden die elke 2 weken overvol zit (deksel kan niet meer dicht); laat iedereen eens goed naar zijn of haar afval kijken en goed scheiden!

 

Gast

#499

2016-02-24 09:23

Ik moet er niet aan denken hoe het gaat stinken bij warm weer. Bovendien heb ik weinig ruimte voor nog een nieuwe container. Ik vind ook dat ik genoeg betaal aan huisvuil en niet in de stank hoef te zitten.

Gast

#500

2016-02-24 09:27

De gemeente heeft niet voldoende gekeken naar de mogelijk met sorteerfabrieken, welke veel in Nederland voorkomen. Dit is goedkoper en veel efficienter dan de consument laten sorteren. De ophaal frequentie is ook veel te laag. Het probleem van opslag van de container wordt bijna niet op gereageert door de gemeente. In mei 2015 om informatie gevraagd en eind augustus antwoord gekregen. Van: is reeds aangenomen in het college??? De lachende derde is HVC?