Petitie tegen eens per 4 weken ophalen huisvuil in Hoorn e.o.


Gast

#526

2016-02-25 09:38

Omdat rest en plastic meer keren opgehaald moet worden i.v.m stank en te volle plastic bakken.

Gast

#527

2016-02-25 11:29

Het is te gek voor woorden dat het huisvuil maar 1x in de 4 weken zal worden opgehaald. Ten overvloede, maar dat is veel te weinig!

Gast

#528

2016-02-25 15:55

Graag 1x per 2 weken plastic (oranje) container legen, tegen stankoverlast.
Restafval (grijs) mag van mij 1x per 4 weken.

Gast

#529

2016-02-25 16:22

eenmaal per 4 wkn is te weinig ook ivm stankoverlast en mensen gaan vuil ergens anders dumpen

Gast

#530

2016-02-25 22:24

Ik heb het artikel over de plannen om eens in de 4 weken, de grijze containers op te halen gelezen en voorzie ook dat er stankoverlast ontstaat en zeer grote kans op ongedierte. Ik heb zelf 4 katten en weet uit ervaring dat de kattenbakken zeer regelmatig schoongemaakt moeten worden om stank en ziektes te voorkomen,om dan een grijze container met kattengrit (natuurlijk in een plastic zak),4 weken voor mijn huis te moeten houden lijkt mij voor mijzelf en in het belang van de volksgezondheid niet wenselijk. Zelf ben ik werkzaam als kwaliteitscontroleur in de voedingsindustrie en weet dus wat bacteriën en ongedierte kunnen veroorzaken.

Onze afvalheffing is al erg hoog (338 euro) daar bovenop nog eens een verhoging van ruim 3%, maar de ophaalfrequentie daalt?

Redenen genoeg om hier geen genoegen mee te nemen en de petitie te steunen.

Dus gewoon 1x in de 2 weken de containers ledigen.


Gast

#531

2016-02-26 07:17

Ik vind het vooral jammer dat er zo weinig overleg is tussen gemeenten onderling. Bijna elke gemeente heeft zijn eigen manier van ophalen, goed en slecht. Haal al het goede eruit en je hebt een perfect lopend systeem. Maar zoals altijd wil iedereen graag op een eilandje zitten en wij burgers hebben het nakijken

Gast

#532

2016-02-26 12:26

omdat ik het ermee eens ben dat 1x in de 4 weken legen van de plastic en grijze bak problemen gaat geven

Gast

#533

2016-02-26 18:13

Wij hebben geen grote tuin.
Dus ook geen plek voor weer een emmer erbij. Straks krijgen we ook een emmer voor papier en karton.
Beter is betrijding aan de bron. d.w.z. fabrikanten verplichten geen of zo weinig mogelijk plastic te gebruiken.
Nog een beter idee zou zijn ondergrondse afvalcontainers geïntegreerd n de stoep.
Is één verzamelpunt dus ook makkelijk ophalen voor de ophaaldienst.
Nog een beter idee is hiervoor perscontainers te gebruiken zodat deze containers bijv. eens per twee maanden kunnen worden opgehaald.

Gast

#534

2016-02-27 08:24

Heb in de zomer al last van maden in mijn emmer bij eens in de twee weken legen. Ruim mijn "eigen"hondenpoep op (waarvoor ik hondenbelasting betaal) en als dat vier weken in de emmer ligt kan je raden wat er gebeurt. Net zoals de lege blikjes van hondenvoer, soepen e.d.

Gast

#535

2016-02-27 12:18

wij betalen genoeg..en de bakken zijn overvol in een maand

Gast

#536

2016-02-27 13:00

Omdat het een smerige en een onhygiënische bende wordt

Gast

#537

2016-02-27 17:09

Vind dit nodig vanwege hygiene. Mijn man is dement en incontinent en ik kan mijn vuilniszak zeker niet langer dan 2 dagen gebruiken.
Ik heb geen rolemmer maar gebruik ondergrondse container. Toch vind ik dat ik moet reageren

Gast

#538

2016-02-28 09:36

vuil stinkt, gezinnen moeten er dan een bak bij hebben..doe het dan om de drie weken..de plastic bak red het ook niet 4 weken, dan komt er evengoed nog los spul naast

Gast

#539

2016-02-28 19:41

Ik kan mij niet vinden in het voorgenomen lledegings-rooster.
Onze achtertuin begint zo langzamerhand wel op een toverbal te lijken met al die bizarre deksel kleuren.
Tzoumaz

#540

2016-02-28 21:58

We betalen te veel voor eenmaal per maand huisvuil ophalen.

De kans is groot dat men het huisvuil in plastic afvalzakken elders gaat droppen!

Grotere huishoudens komen in de problemen.

 


Gast

#541

2016-02-29 18:34

-tarieven zijn te hoog
-ophalers zijn af en toe erger dan de stassies in de DDR. Ophalers graven in vuilnisbakken, maken foto,s en kicken op hun macht. En dat voor je dure geld
-vuilniswagens rijden te hard en overtreden regels waar men mag rijden
-HVC maakt enorme winsten
-waarom niet jaarlijks een openbare aanbesteding van ophalen huisvuil, europese regelgeving.
-op stortplaatsen zie je vaak dat er zakelijk wordt gestort zonder dat er iets wordt gezegd. Ook wagens met buitenlnds kenteken zie je er vaak. Dus inwoners betalen voor andere.

Gast

#542

2016-03-03 19:55

Omdat ik ook vind dat de containers vaker geleegd moeten worden . Op de manier zoals ze het nu willen word het een smerige boel .

Gast

#543

2016-03-08 16:09

Waanzinnig idee....nu al vaak ruimte tekort en zomer's zal hij er niet frisser van gaan ruiken...

Gast

#544

2016-03-12 09:55

Te gek voor woorden
Vies huisvuil eens in de vier weken
Stank


in de vier weken

Gast

#545

2016-03-14 19:38

Ik woon in Purmerend en vind het belachelijk om de 4 weken. We moeten dan massaal Rentokill bellen allemaal want we krijgen een overlast van ongedierte denk daarbij aan ratten die op hun beurt weer ziektes verspreiden. Kortom het is van de zotte!!!!!!!!! We betalen genoeg afvalstof heffing maar dit gaat de spuigaten uitlopen. Dit kan ik niet accepteren, de afvalbakken staan vlak bij mijn tuin met een muurtje ertussen nou de vliegen vliegen om mijn oren en de stank is straks niet te harden en kan ik gedwongen binnen blijven zitten en geen gebruik maar maken van mijn tuin, dus ik zeg STOPPEN MET DIE ONZIN EN ELKE WEEK DE BAKKEN LEGEN OM VERSPREIDEN VAN STANK EN ZIEKTES EN ONGEDIERTE TEGEN TE GAAN!!!!!!!!!!!!!

Gast

#546

2016-04-16 14:22

zie mijn e-mail aan Frank van Rooij

Gast

#547

2016-04-30 09:41

Een keer per week huisvuil ophalen is te weinig. Kans op stank en ongedierte is groot. Het is niet hygienisch.

Gast

#548

2016-04-30 19:00

bah onzin bah


Gast

#549

2016-05-09 10:59

Ik heb straks twee kinderen in de luiers, dat zal een fijne bron van stankoverlast en kans op infecties geven in de zomer :-(

Gast

#550

2016-05-27 19:30

4 weken is tekort, het moet naar om de week zoals het altijd was.
stank, ongedierte in deze warme zomer tijden zal het nog erger gaan maken met stank en ongedierte, geuren en maden en is zo onhygienisch.
En waar moeten we met al die diverse bakken naar toe? de ramen staan vol ermee, zoveel kleuren en bakken kan echt niet meer.
En dan de stijgende onkosten die dit met zich mee gaan brengen, waar blijft nou eigenlijk een positieve beloning en/of dank bijdrage voor de inzet van al die burgers die hiermee opgezadeld worden?
want glas inzamelen, papier inzamelen, bio/groen inzamelen, plastic inzamelen, blik inzamelen, chemisch/batterijen inzamelen, divers scheidend inzamelen, etc, etc, waneer houdt het nu eens op, en waar is nu eens een positieve stimulans, lasten verlichting, financieele verlichting of een tegemoetkoming voor al die inzet?

Maar ja die burgers die zullen het wel weer niet weten!
bye, bye.