HU ITT afstudeerstage 2016-2017

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie HU ITT afstudeerstage 2016-2017.


Gast

#1

2016-04-20 08:44

Omdat de school die mij gesmeekt heeft bij hun terug te komen niet in se lijst staat en er eigenlijk geen enkele van mijn stage scholen tussen staat waar ik al stage heb gelopen en dan zou ik dus een afstudeer stage op een totaal nieuwe school moeten lopen.

Gast

#2

2016-04-20 08:49

Omdat er geen stagescholen in mijn directe omgeving zijn, waardoor ik ver moet reizen. Er zijn meerdere stagescholen in mijn omgeving die hebben gevraagd of ik bij hun mijn afstudeerstage kom lopen, dit kan helaas niet meer omdat zij niet een categorie 1 of 2 school zijn

Gast

#3

2016-04-20 08:59

Te laat geïnformeerd over de nieuwe regeling bij de afstudeerstages!

Gast

#4

2016-04-20 09:52

Ik vind dat ik in de afstudeerstage een goede kans mag maken op een baan. Omdat de kans heel klein is dat ik op een school geplaats wordt in mijn omgeving zal ik daar dus geen baankans hebben!

Gast

#5

2016-04-20 10:03

Belachelijk dat de HU zo laat deze informatie verschaft, terwijl ik al een stageplaats zeker ben. De HU zorgt ervoor dat deze plaats niet meer zeker is, terwijl de HU in dit geval een derde is. Stageschool en student zijn akkoord. Nu de HU nog...

Gast

#6

2016-04-20 10:32

Vrije keus en de tijd die het onderwijs nodig heeft om zich te ontwikkelen, waaronder dus ook onze stageplekken.

Gast

#7

2016-04-20 10:57

Door de late bekendmaking doet de HU ons tekort in het kiezen van een geschikte afstudeerplaats. Het eigenaarschap over onze studie wordt ons in de laatste fase van de opleiding ontnomen. 


Gast

#8 Geen enkele school die ik ken

2016-04-20 11:06

 Geen enkele van mijn stage scholen waar ik al stage heb gelopen staan op deze lijst ,dan zou ik dus een afstudeer stage op een totaal nieuwe school moeten lopen.

Daarnaast zijn alle school ver bij mij vandaag. Ik zou dik 2 mischien wel meer uur moeten reizen om ergens te komen. 


Gast

#9

2016-04-20 11:29

Heeft betrekking op mijn studie

Gast

#10

2016-04-20 11:34

Ik vind als ouder dat de HU veel veranderingen heeft doorgevoerd het laatste jaar. Zonder enige goede onderbouwing. En het lijkt mij voor de student onze toekomstige leerkrachten niet meer dan rechtvaardig om lio te lopen bij een school waar ze meer dan welkom zijn. En open staan voor deze student. En zelfs gevraagd hebben of student a.u.b. bij hun komt lio lopen. De student de school en de leerlingen een goed half jaar geven daar gaan we toch voor!!!!!! HU denk hier maar eens goed over na. Namens ouder en tevens leerkracht groep 1 en 2

Gast

#11

2016-04-20 14:07

Na 3 jaar de gang van zaken op de HU te hebben waargenomen, ben ik er van geschrokken dat er zo'n slechte communicatie is naar de studenten en alles lijkt wel op het laatste moment te worden bedacht en dan als feit neergelegd. Uiteindelijk is de HU wel verantwoordelijk in de kwaliteit van de geboden leermomenten.

Gast

#12

2016-04-20 14:10

Goede vooruitzichten voor een baan op de school waar de lio kan worden gedaan. Echt niet dus.

Gast

#13

2016-04-20 18:30

 Op de HU werd altijd gezegd: 'Je bent piloot van je eigen opleiding'. Ik voel me nu een stewardess. Bestemming onbekend en geen eigen regie meer. 


Gast

#14

2016-04-20 19:13

Nieuwe regeling komt ineens uit de lucht vallen. Studenten worden op deze manier de dupe van slechte communicatie en van mogelijk slechte voorbereiding door de HU.


Gast

#15

2016-04-20 19:50

De Nederlandse regering heeft geen idee wat onderwijs betekent. De slogan "Nederland kenniseconomie" is een farce--we moeten echt investeren in ons onderwijs. Ons onderwijs moet beter.

Gast

#16

2016-04-21 07:47

De HU meent begrijp ik dat een gemiddeld schoolteam niet in principe al capabel genoeg is om studenten op te leiden, dit is natuurlijk een absurd idee.

Gast

#17

2016-04-21 07:54

Begrip voor jullie actie.....maar opleidingsscholen en schoolopleiders steken veel tijd en moeite in het begeleiden / opleiden van studenten. Ze zijn niet voor niets gecertificeerd om kwaliteit te bieden! Dan zou het dus ook fijn zijn als komende 4e jaars inderdaad op onze scholen komen solliciteren. Voor die tijd altijd welkom om alvast een keer de school te komen bekijken en sfeer te 'proeven'.


Gast

#18

2016-04-21 08:45

Te snelle en niet doordachte doorvoer van veranderingen!

Gast

#19

2016-04-21 09:01

Omdat het waardeloos door de HU is geregeld. Het is schandalig!

Gast

#20 Re:

2016-04-21 09:03

#17: -  

 Helaas zijn niet alle opleidingsscholen zo goed opgeleid. 


Gast

#21

2016-04-21 09:10

Ik zou graag een keer stage lopen op een Montessorischool. Ik heb zelf als kind op zo'n school gezeten en ik voel er veel voor om daar mijn LIO stage te doen. De HU biedt geen mogelijkheden om op een dergelijke school stage te lopen, omdat zij daar geen contacten mee hebben. Omdat opleidingsscholen (in mijn ervaring) tot nu toe simpele openbare klassikale scholen zijn, vaak met slechte begeleiding, lijkt het mij een goed idee om gewoon zelf je stage scholen te benaderen. Ik zou dan ook in Rotterdam een stage kunnen genieten i.p.v. ergens in Gouda en omstreken. 

Er zijn tenslotte genoeg goede scholen in Rotterdam.


Gast

#22 Re: Re:

2016-04-21 09:19

#20: - Re:  

 vanuit de studenten gezien is deze regeling een enorm nadeel.


Gast

#23 Goed initiatief

2016-04-21 14:20

Helemaals eens met deze petitie!
De school waar ik mijn LIO wil lopen staat gewoon in de lijst en met hen heb ik al langere tijd een afspraak hierover staan. Echter kan ik mij inleven in andere studenten waarvan hun gewenste school voor de LIO en eventueel zelfs een kans op baan nu een mogelijkheid ontnomen is.
Het verbeteren van stageplekken en daarvoor eisen aan scholen stellen klinkt heel goed maar niet op deze manier.

De studeerbaarheid van de opleiding gaat hierdoor achteruit en dat mag nooit het doel of gevolg zijn van een actie vanuit de hogeschool.


Gast

#24

2016-04-22 08:52

Ik heb op een aantal scholen hele goede begeleiding gehad die niet op de lijst staat. Op de twee scholen die wel op de lijst staan waar ik heb stage gelopen, heb ik echter een veel mindere begeleiding gehad.
Daarnaast vind ik de verdeling van type scholen erg minimaal. Ik wil graag naar het speciaal onderwijs of naar een zwarte school. De keuze hiervoor is echter heel erg beperkt. Wat ik erg vreemd vind in multicultureel Utrecht.

Gast

#25 Re:

2016-04-23 21:15

#24: -  

 De rede dat die scholen er weinig tussen zitten komt omdat er veel tijd/energie in gaat zitten om een opleidingsschool te worden (en blijven). Scholen met het publiek waar jij het over hebt hebben het zo druk dat ze die investering niet kunnen doen.