Aanlijnplicht = meer overzicht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aanlijnplicht = meer overzicht.


Gast

#1

2016-04-29 09:07

Het is fijn om rustig in aanlijn gebieden te wandelen en niet steeds om je heen te kijken of er geen losloper aankomt dat Is voor ieder mens en dier ontspannender

Gast

#2

2016-04-29 09:42

Ik vind het persoonlijk een heel goed idee! Ik word er gek van als ik met mijn 2 staffords of met mijn bulldog buiten ben en er honden loslopen waar het niet is toegestaan! Want stel je eens voor dat dat escaleerd door de loslopende hond of de mijne snauwt dan worden mijn honden er op aan gekeken omdat het "vechthonden zijn" terwijl ik ze netjes aan de lijn heb! Altijd!! Mijn honden mogen nooit los!! Gooi er maar toren hoge boetes en extra controles op! Als ze graag hun hond los laten lopen dan maar op gebieden waar het toegestaan is!

Gast

#3

2016-04-29 10:08

Voorkomt onnodige bijt incidenten.

Gast

#4

2016-04-29 10:10

Wij hebben een herder die niet los kan en wordt lastig gevallen door loslopende honden in de binnenstad, dus extra aandacht voor aanlijnen zou geweldig zijn

Gast

#5

2016-04-29 10:20

Ik heb zelf een stafford die een verleden heeft van 5 jaar mishandeling en ellende. mijn hond gaat niet samen met reuen dus ik heb mijn beide honden aangelijnd en aan de riem van mijn stafford nog een gele band terwijl mijn andere hond wel makkelijk los kan maar doe het niet, ik loop in een gebied met aanlijn plicht 95% houdt zich daar niet aan waardoor ik regelmatig in situaties kom dat ik andere honden van me af moet houden omdat de honden niet naar de baas luisteren en ik krijg te horen de mijne doet niks hoor gaat wel goed nou g.v.d de mijne niet, vorige week zo uit het niets kwam er een herder uit de bosjes gesprongen die woest op mijn staff afkwam, dus links en woeste herder vast en rechts een woeste stafford en de eigenaar van de herder stond op een afstand krom van het lachen en kwam langzaam op me af terwijl ik 2 krachtige honden met al mijn kracht uit elkaar aan het halen ben. Gelukkig zag iemand het gebeuren en schoot mij te Hulp en zei meteen dat het niet aan mijn hond lag maar aan die herder, maar jullie weten ook als ik ze niet uit elkaar had gehouden dat er weer in het nieuws had gestaan pitbull achtige bijt hond dood want mijn staff had het gewonnen. en nogmaals dit is in een gebied met aanlijnplicht!!!!!! ik kom ook niet met mijn honden in een losloop gebied op confrontaties te voorkomen, ik doe er alles aan zodat mijn honden niks kunnen doen maar die andere honden eigenaren die zich NIET AAN DE REGELS HOUDEN en hun hond niet aanlijnen brengen mij en wat ik nog erger vind mijn honden in GEVAAR!!!! En ik verzeker uw ik zal mijn honden ten alle tijden beschermen al gaat het dan ten koste van een ander.


Gast

#6

2016-04-29 10:55

Omdat ik vind dat honden aangelijnt horen er zijn dokr gemeente niet voor niets losloopveldjes gemaakt. En zo voorkom je onnodig risico zoals bijt wegloop en andere voorvallen.

Gast

#7

2016-04-29 10:56

Mijn hond is maar beperkt sociaal naar andere honden als een loslopende hond op mijn aangelijnde hond afkomt kan dat problemen geven en dat zou ik graag voorkomen 


Gast

#8

2016-04-29 10:57

Honden aanlijnen . Geen gezeur meer . Wel losloopgebied instellen .

Gast

#9

2016-04-29 11:03

Omdat ik aanlijnen van honden heel belangrijk vind, en het is veiliger.

Gast

#10

2016-04-29 11:12

helemaal mee eens! ik teken zeker

Gast

#11

2016-04-29 11:13

Omdat ik nog steeds veel te vaak benaderd word door loslopers waar het niet mag. Dan kan ik nog zo verantwoord omgaan met mijn honden...Ik kom zelf niet in losloopgebieden en wil graag ook relaxt met mijn honden kunnen wandelen.

Gast

#12

2016-04-29 11:24

heb zelf geen hond,maar hoor en lees het nog regelmatig dat honden aangevallen worden door loslopende en dat moet niet mogen

Gast

#13

2016-04-29 11:38

Omdat hondeneigenaren van andere rassen (mijn hond doet niks) zich ook aan de aanlijnplicht moeten houden of in ieder geval hun hond bij zich moeten houden als ze een aangelijnde hond zien, welk ras dan ook.

Gast

#14

2016-04-29 12:24

Als eigenaar van de zogenaamde "vechthond" o wat heb ik een hekel aan dat woord ik heb geen vechthond ik heb gewoon een engelse staff die heel graag flinke stukken met de baas gaat wandelen die wil helemaal niet vechten trouwens dat gaat ook helemaal niet want hij zit aan een lijn en die houdt de baas vast en die baas corrigeerd als de staff aan het einde van die lijn iets doet wat de baas niet goed vindt en dan luisterd die staff want de baas is zijn beste vriend Als baas van een power breed weet je heel goed waartoe je hond in staat is maar andere hondeneigenaren schijnen het nog steeds niet te snappen nooit je losloper op aangelijnde honden aflaten gaan die zitten vaak niet voor niets aan een lijn je stuurt perslot van rekening ook je peuter niet af op een aangelijnde rottweiler dus waarom wel je hond Dus als iedereen zich aan de wet houdt die dus al jaren bestaat kan iedere baas rustig zijn hond uitlaten

Gast

#15

2016-04-29 12:27

Omdat mijn hond veel te vaak te maken heeft met loslopers en vervelende baasjes!

Gast

#16

2016-04-29 12:34

Onze honden worden vaak als schuldige aangewezen, terwijl het vaak juist de eigenaren van de andere honden zijn die hun hond niet onder controle hebben. Al loop je rustig voorbij en de/het andere hond(je) begint te grommen/blaffen naar mijn hond, krijg ik een grote mond omdat de mijne dan terug blaft. Leer je hond rustig te blijven bij het passeren van een hond en hou ze idd netjes aan de lijn!!!

Gast

#17

2016-04-29 12:53

Omdat ik moe wordt van de loslopers


Gast

#18

2016-04-29 12:55

Omdat ik dus altyd met mijn oeb aan de riem loop dus nooit los en dan komen er honden dus wel los ik moet altyd in de gaten houden want mijn hond is dus 3 keer gebeten door loslopende honden en dus nu erg fel naar honden toe en ik vind dat ik ook moet kunnen wandellen met mijn hond op een rustige ontspannen manier en niet altyd van o jee daar komt er weer een los aan ik heb hondencurcussen gedaan maar helaas is het door andere verpest

Gast

#19

2016-04-29 13:01

Omdat "deze" honden van nature schatten zijn voor volwassenen en kinderen maar vaak net als andere rassen verpest worden door de eigenaren ZELF als je niet weet waar je aan begint moet je het laten en neem een knuffel.
Ook honde gevechten zijn funest voor deze geweldige rassen daar moet ook heel hard tegen gestreden worden.....geef honden hun waardigheid als hond TERUG je kunt van een Bull geen Poedel maken en die Poedel gaat het hem niet doen als Deense dog.

Gast

#20

2016-04-29 13:20

Omdat een aanlijn plicht vele malen beter is dan het alternatief dat er nu is !!!

Gast

#21

2016-04-29 14:05

alle honden aangelijnd is veilig voor honden en mensen

Gast

#22

2016-04-29 14:30

Ik heb de Regeling Agressieve Dieren ten einde gebracht en hoop dat iedereen het instinct van zijn hond weet. De gezegde: mijn hond doet dat niet...oeps foutje ben ik meer dan zat.

Gast

#23

2016-04-29 14:43

omdat veel mensen hun hond loslaten lopen en als er wat gebeurt hebben de (gevaarlijke) honden het gedaan terwijl die honden net wel vast gelijnd zijn

Gast

#24

2016-04-29 14:50

Teveel loslopers waar ze niet los mogen. Zijn een gevaar voor de honden.
Go go go

#25

2016-04-29 14:56

Honden HOREN aangelijnt in de bebouwde kom en als er een speciale verordening is in een gebied. Helaas houden vele mensen hier niet aan en grijpt politie niet in. Belachelijk.. want het is immers de wet overtreden. Politie, doe je werk en pak loslopers aan.