Vind jij 19 fietsslachtoffers per week aanvaardbaar? Wij niet!


Gast

#51

2016-10-03 12:25

Voor een vriend

Gast

#52

2016-10-03 13:38

De wereld kan je niet veranderen maar wel jezelf.
Als iedereen even daarbij stil staat dat je eerst bij jezelf moet beginnen.
En begin al eens met je rijstijl aan te passen en dat geld voor iedereen. Niet alleen in het verkeer maar ook in het leven.Begin bij jezelf.
Diana More
Begin bij jezelf

#53 Re:

2016-10-03 13:43

#52: -  

De wereld kan je niet veranderen maar wel jezelf.Als iedereen even daarbij stil staat dat je eerst bij jezelf moet beginnen.
En begin al eens met je rijstijl aan te passen en dat geld voor iedereen. Niet alleen in het verkeer maar ook in het leven.Begin bij jezelf.
Diana More


Gast

#54

2016-10-03 13:52

Ik heb ook kleinkinderen die nog moeten opgroeien en moeten leren met de fiets rijden.
Ik heb altijd met de fiets naar school gereden, maar dat kan in deze tijd niet meer.Wij zijn verwent en hebben geen respect meer voor de kleine dingen en vinden alles vanzelfsprekend.

Gast

#55 Begin bij jezelf

2016-10-03 13:54

De wereld kan je niet veranderen maar wel jezelf.
Als iedereen even daarbij stil staat dat je eerst bij jezelf moet beginnen.
En begin al eens met je rijstijl aan te passen en dat geld voor iedereen. Niet alleen in het verkeer maar ook in het leven.Begin bij jezelf.
Diana More


Gast

#56

2016-10-03 16:49

Merel en Sofie zijn geen onbekenden, onze kinderen beoefenen dezelfde sport als de twee meisjes deden en dit brengt deze drama's meteen een stuk dichter. Voorts hebben we 4 fietsende tieners, waarvan de jongste 11 is maar sinds Merel en Sofie durven wij hem niet meer alleen met de fiets naar school te laten rijden.

Gast

#57

2016-10-03 17:10

Ik ben zelf mama van een verkeersslachtoffer. Het leven van onze zoon en van iedereen rondom hem, is voor altijd getekend door de impact (NAH) die het ongeval heeft op de rest van zijn (en ons) leven. ...Elk bericht in de pers ivm verkeersslachtoffers bezorgd me kippenvel en brengt alle emotie elke keer opnieuw terug naar boven...
Ik bewonder de mensen die de kracht en de moed hebben om zich telkens opnieuw te engageren om onze wegen veiliger te maken. Dankjewel daarvoor!

Gast

#58

2016-10-03 17:42

Fietsen doe ik zelf vaak, men moet zeer goed opletten in het verkeer of je wordt omver gereden. Sommige dagen zijn er zeer vriendelijke attente chauffeurs :-), Jonge mensen moeten meer gewezen worden op de gevaren in het verkeer, soms zijn ze teveel met iets anders bezig ...Autobestuurders moeten wanneer ze voorbij een fietser langs gaan, een grote bocht maken langs de zwakke weggebruiker!!!

Gast

#59

2016-10-03 17:42

zodat er meer word gedaan aan de veiligheid voor fietsers , speciaal voor fietsende kinderen .

Gast

#60

2016-10-03 18:05

Omdat groen licht voor beiden (Sofie en chauffeur ) het einde betekende. Meisje haar leven, man zijn geweten. Verander de luchten zodat eerst de zwakkere weggebruikers veilig kunnen oversteken en nadien de rest. Wat langer wachten t.o. een mensenleven , ??? Geen probleem, veiligheid primeert .

Gast

#61

2016-10-03 18:47

dit is gewoon echt sduperbelangrijk

Gast

#62

2016-10-03 18:54

Dochtertje van mijn zus is op 3jarige leeftijd eveneens overleden door een aanrijding van een vrachtwagen. Dodehoekongeval !

Gast

#63

2016-10-03 19:47

Ik werd zelf opgeschept door een onoplettende en te hard rijdende auto, vorig jaar, met zware gevolgen: na tien maanden heb ik nog elke dag pijn, en kan ik nog altijd niet aan het werk. Als je aangereden wordt aan 50 per uur, heb je één kans op vijf om het na te vertellen (als je aangereden wordt aan 30 per uur heb je negen kansen op tien). Ik behoor tot die 'lucky twenty percent', ik wil mijn stem laten horen, vooral ook voor de veiligheid van mijn kinderen.

Gast

#64

2016-10-03 20:21

Mijn eigen dochter werd slachtoffer van een zwaar verkeersongeval als 16-jarige fietster. Zij is nu een volwassene met een niet-aangeboren hersenletsel wat ontzettende gevolgen heeft op haar dagelijkse leven.Haar hele toekomst werd zwaar gehypotikeerd door het ongeval en de gevolgen zijn blijvend. Ik sta duizend procent achter jullie voorstellen. Er wordt véél te laks opgetreden tegenover veroorzakers van verkeersongevallen door dronkenschap, overdreven snelheid, GSM-gebruik,druggebruik... Chapeau voor jullie initiatief!

Gast

#65

2016-10-04 05:32

Elk slachtoffer is er 1 teveel...

Gast

#66

2016-10-04 05:58

Elke dag met de fiets naar het werk.Maak een grote lus om de levensgevaarlijke punten te vermijden.(fiets ongeveer een uur naar/terug werk)
Serge Sanchez

Gast

#67

2016-10-04 07:30

omdat ik de ouders van Merel persoonlijk ken en ik vind dat er meer moet gedaan worden voor de veiligheid van fietsers in het verkeer en dan zeker kinderen en vooral dat vluchtmisdrijf zwaarder moet gestraft worden....

Gast

#68

2016-10-04 08:10

omdat deze rampen die zijn gebeurd ons ook treft

Gast

#69

2016-10-04 09:52

Veel teveel fietsslachtoffers onder de school gaande jeugd. Mijn oudste ging naar school in Vilvoorde, zij werd regelmatig aangereden , gelukkig zonder letsel, zonder dat de auto stopte om te kijken of ze gekwetst was. Een medestudente van haar klas was had minder geluk en kwam in het ziekenhuis terecht.

Gast

#70

2016-10-04 10:42

Omdat ik hoop dat we ooit het STOP principe konsekwent toepassen in Bebouwde Kom en dus ook bij de aanleg van de infrastructuur. Nu is ruimte voor voetgangers en fietsers slechts een restruimte. Automobiliteit heeft de voorrang.

Gast

#71

2016-10-04 11:25

Omdat ik met de mama van Merel heb gewerkt en vind,dat er meer moet gedaan worden voor de veiligheid , en zeker voor de jonge fietsers !


Gast

#72

2016-10-04 13:49

Uit sympathie voor de familie De Ridder en omdat ik zelf een zoon heb die dagelijks met de fiets naar school gaat. Inderdaad, veel te veel doden in het verkeer en dit alle dagen opnieuw.

Gast

#73

2016-10-04 14:56

Jullie blijven voor altijd onze sterretjes. XXX


Gast

#74

2016-10-04 15:30

Dat het moed gedaan zijn om kliederen fietsslachtoffers te maken het zou u kid eens moeten zijn en dan. Ik rijn ook met een vrachtwagen wel als ik kliederen zie dan stop ik om ze over te laten

Gast

#75

2016-10-04 19:32

Familie van 4, bijna elke dag op de fiets, bijna elke dag heeft één van ons vier een bijna ongeval beleefd. Sommige beslissingen zijn niet te begrijpen zoals bv rond punt met vuist in Vilvoorde waar fietsers geen voorrang meer hebben...