Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#651 Re:

2011-10-13 18:08

#646: -

als het een kerk was geweest, was ik er net zo goed tegen... ik wil rust in mijn wijk, punt.. die jehova zijn al vervelend (met dat langs de deuren komen) dus die moslims komen er echt niet bij.


Gast

#652

2011-10-13 18:16

En als die moslims zo graag daar een moskee willen hebben, laat ze het dan ook maar uit de eigen zak betalen, want dit gaat echt niet van mijn belastingsgeld gebeuren.

Gast

#653

2011-10-13 18:29

Het is hun eigen keuze geweest om in Nederland te komen wonen!
Dit is ons land, met onze regels en cultuur.
Als ze zich niet aanpassen en wat missen flikkeren ze maar op naar hun eigen land.
Dit is Nederland!

Geen buitenland!
Overal waar je kijkt zijn er buitenlanders
Word er gek van!
Weg met die lui
Ons land! Niet van hun.

Aanpassen of opflikkeren

Gast

#654

2011-10-13 18:30

wij vinden het geen goed plan en zeker geen goed idee.
wat denk je dat er gaat gebeuren en zeker wat er niet over na is gedacht wat denk je dat er gaat gebeuren met de kerk van de jahovas denk niet dat dat goed gaat op een gegeven moment he.
die worden weg je gaat.
en wat denk je wat er met ons wijk gaat gebeuren en met de mensen die kinderen hebben en huisdieren,dat betekend dus dat als wij met ons honden of ander dier lopen dat wij dus met een bocht en een ander weg moeten lopen.
het is mooi groen dus wij zeggen nee


Gast

#655

2011-10-13 18:31


ZOETERMEER - Moet een moskee midden in een Zoetermeerse woonwijk gerealiseerd worden?


Het houdt nog al de gemoederen bezig, het realiseren van een moskee in de wijk Segweart Zoetermeer. De eerste vraag die opkomt is: op basis van welke gronden is men tegen. Gaat het om de moskee, de moslimgemeenschap, de vermeende radicale banden die men op het internet leest, gaat het om mogelijk duistere geldstromen, is men bang voor extremisten aan de rechter of andere kant. Niet alles is waar.

Het simpel antwoord ligt veel dichterbij: Het plannen van een moskee in een woonwijk als Seghweart brengt andere problemen met zich mee. Wat te denken over de grote parkeer druk in de woonwijk, de zorgen over de sneller dalende huisprijzen, de mogelijk irritaties in de woonwijk. Laat duidelijk zijn, dat TROTS afd. Zoetermeer in geen enkele woonwijk een moskee zou willen hebben of er dient ruimtelijk zo veel grond aanwezig te zijn zodat een ieder zich vrij kan bewegen.

Maar wie is eigenlijk als eerste hiervoor verantwoordelijk?

Volgens TROTS is dat het college van Burgemeester en Wethouders van Zoetermeer inclusief hun beleidsambtenaren. De manier van communiceren is eigenlijk niet veranderd ten opzichte van het recente verleden ondanks de gedane beloften.

Waarom propt de gemeente in een ongeadresseerde brief rond 5 oktober 2011 een zinnetje " op 13 oktober kunt u kennismaken met uw nieuwe buren" .
Zelfs een klein kind weet dat dit voor problemen gaat zorgen.

Waar TROTS zich grote zorgen om maakt is dat de gemeente wederom niet duidelijk gecommuniceeerd heeft met de belanghebbende en man en paard niet heeft durven noemen (althans dat blijkt zo) niet de wil heeft om te luisteren naar de petitiegroep SIP en andere bezorgden en het plan gewoon doorzet. Overigens is TROTS benieuwd of er Zoetermeerse wethouders in Segweart woonachtig zijn.

Wat ons ook zorgen maakt is het volgende: (Betrouwbare bronnen beweren dat een van de huidige wethouders gezegd heeft, dat hij/zij absoluut geen moskee in zijn/haar wijnk zou willen hebben). Dat is toch wel opmerkelijk te noemen. Maar draagt dit ook bij aan het geheel? NEE, ABSOLUUT NIET!

Het geeft aan dat de discussie nog lang niet gevoerd is.

Dit artikel is voor het laatst aangepast op: 13 oktober 2011

Gast

#656

2011-10-13 18:48

Nieuwe criminele moslims bedoelt u!

Die mensen zijn door en door slecht!

Als die moskee komt is het een levende hel op aarde!

In wat voor een land leven we mensen?!

Wij hebben niks meer te vertellen!

Wanneer stopt het nou eens!

Straks is ons mooie land naar de klote en bepalen de buitenlandse mensen wat er gaat gebeuren!

Het is klaar!
Geen buitenlanders meer!

Nederland is vol..... Pim Fortuin!!!

O ja, ook doodgeschoten door........
Theo van Gogh, ook doosgeschoten door.....

Gast

#657

2011-10-13 18:50

Helemaal mee eens!!

Die buitenlanders nemen Nederland over!!

Ze moeten weg!!!!!!!

Ik wil mijn eigen land terug!!!!!!!!!


Geen buitenlanders!

Wilders ook ik stem dit keer op de PVV!!!

Het is klaar!

Gast

#658

2011-10-13 18:52

Buitenlanders
Wij zijn het zat!!!!!!!!


Dit is ons land!!!!!


Vanavond gaan we dat ook laten horen!


En niet op de manier waarop jullie dat zouden doen!



Wij doen dat netjes maar zeer duidelijk

Gast

#659

2011-10-13 18:55

Als je dit nummer hoort weet je al genoeg van wat ik hiervan vind...

http://www.youtube.com/watch?v=MpmqJub99x8

Gast

#660

2011-10-13 19:03

Ze kunnen beter gebruik maken van de ruimte van Locomation.

Gast

#661

2011-10-13 19:04

Hallo ik ben uw nieuwe buurman.
Mijn naam is Bin Laden.

Binnenkort draagt u ook een burka!
Als u dat niet doet?

Oh, dan maak ik u dood!


Gast

#662

2011-10-13 19:06

...

Gast

#663 Re:

2011-10-13 19:08

#661: -

ok dit gaat wel heel erg ver mensen... kunnen we het ook nog fatsoenlijk houden hier..


Gast

#664 Re: Re:

2011-10-13 19:11

#663: - Re:  

 

Wellicht moet u dat tegen de getinte medemens zeggen.

Gast

#665

2011-10-13 19:13

Grote opkomst gewenst.

Gast

#666 Re: Re: Re:

2011-10-13 19:13

#664: - Re: Re:

vergeet in dat geval het woordje "ook" niet.


Gast

#667

2011-10-13 19:16

Mensen praten over een groenstrook wat ook zeer belangrijk is,zeker als u kijkt naar de gehele staat van Zoetermeer (groen en open) wat ik mijzelf afvraag is wat een moskee(gebedshuis) doet met de waarde van koop huizen in de buurt aangezien een bus halte al een negatieve invloed kan hebben op de waarde van huizen in de tijd waar we ons alle in bevinden is dit denk ik geen wenselijk toevoeging in de wijk.

Gast

#668

2011-10-13 19:16

Per definitie ben ik van mening dat de Gemeenteraad van Zoetermeer niet transparant cq zorgvuldig te werk is gegaan met het toekennen van deze bestemming. Ik maak bewaar tegen iedere uitbreiding binnen Zoetermeer van kerken, synagoges en moskeeën. Zeker als ook nog duidelijk is dat men onzorgvuldig is.

Gast

#669 Re: Re: Re: Re:

2011-10-13 19:17

#666: - Re: Re: Re:  

 

:) sorry..... Ook

Gast

#670

2011-10-13 19:19

Geen moskee hier in Zoetermeer !

Gast

#671

2011-10-13 19:24

geen moskee in onze buurt!!!!!!!!!!!!!

Gast

#672 Re:

2011-10-13 19:30

#659: -

je hebt dan helemaal gelijk:)

ik zie al genoeg snotlappen over straat lopen, straks moet ik ook nog tegen een kudde snotlappen aankijken als ik mijn straat uitloop.

wat is überhaupt het nut van een moskee. je kunt ook thuis een theekransje houden met je familie en vrienden. daar heb je toch geen heel gebouw voor nodig?


Gast

#673

2011-10-13 19:33

Ze nemen Nederland over!!!


Gast

#674 draagkracht??

2011-10-13 19:41

#646: -

ik begrijp dit werkelijk waar niet.......ooit wel eens gehoord van onderdrukking in welke vorm dan ook? Ik zou jezelf maar eens gaan verdiepen in de cultuur en dan die van de stroming waar deze moskee voor bedoelt zou zijn


Gast

#675 Re:

2011-10-13 19:53

#646: -  

 

Weer zo'n buitenlander!!!! Tyft op jo!!!!