€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#1726

2011-11-14 15:25

Zelden zo'n domme bezuiniging gezien !
De kosten zullen op andere terreinen (justitie, politie etc) enorm gaan toenemen.
Een rampzalige tekentafel bezuiniging die helemaal geen bezuiniging is maar een ongehoorde belediging van mensen met een psychiatrische beperking !

Gast

#1727

2011-11-14 16:58

heel goed verwoord, gevolgen duidelijk uitgelegd

Gast

#1728

2011-11-14 17:32

Schandalig en Asociale bezuiniging. Website:www.sociopol.nl .

Gast

#1729

2011-11-14 17:33

mensen met een ggz verwijzing ,zitten vaak al in een financieel zwaren positie en overzien de zorg niet.
Om dan ook nog ekstra geld te vragen is onmenselijk.Zeker nu iedereen het finacieel zwaar heeft.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-11-14 17:54



Gast

#1731

2011-11-14 18:16

Er zullen ouderen uit mijn caseload afhaken en geen zorg meer willen, vanwege de eigen bijdrage.
Met name ouderen worden de dupe, ze betalen al voor de AWBZ, hulpmiddelen, KDO enz, en dat van hun AOW.
Velen zullen moeten aankloppen voor bijzondere bijstand.
Waar blijven de beloofde gelden voor onze ouderenzorg!!!!


Gast

#1732

2011-11-14 18:26

een veel te hoge bijdrage, met name voor de chonisch psychiatrische patienten, en minder bedeelden.
leidt tot onnodige stops in behandelingen waardoor terugval in klachten en dus uiteindelijk duurdere zorgkosten.

Gast

#1733

2011-11-14 18:48

Heel hinderlijk dat er bij een serieuze petitie reclameboodschappen gedaan worden.

Gast

#1734

2011-11-14 20:39

De mate van beschaving in een land kan men
aflezen aan het respect voor de zwaksten.

Gast

#1735

2011-11-14 20:46

Wij mensen met een psychisch probleem zitten meestal al in de onderste regionen van inkomsten. Een schande dat we nu nog meer kwijt zijn door deze maatregel. En het wordt schande is zeer zacht uitgedrukt

Gast

#1736

2011-11-14 20:55

Ik , en nogal wat mensen vinden het allemaal maar belachelijk . Een deel van ons geld wat wij al die jaren reeds betaald hebben voor een betere gezondheidszorg willen we ook uitbetaald zien naar ons zelf .

Gast

#1737

2011-11-14 21:15

Juist de mensen die het al niet breed hebben worden hierdoor getroffen.

Gast

#1738

2011-11-14 22:58

Goede Petitie

Gast

#1739

2011-11-14 23:01

Stijl komt niet voor in deze regering; het geld regeert. mensen komen op een lagere plaats

Gast

#1740

2011-11-14 23:04

hoezo de overheid betrouwbaar, beloften niets te veranderen, dus duurder en minder faciliteiten, schandalig en m.n. de zwaksten in de maatschappij.
Ronduit A-SOCIAAL.

Gast

#1741

2011-11-14 23:07

Geestelijk ziek is ook ziek en net zo ziek (of misschien wel erger) als fysiek ziek.

Gast

#1742

2011-11-14 23:12

Dit is werkelijk te gek.

Kan dit zomaar in Nederland???

Gast

#1743

2011-11-14 23:33

Dit is een slecht besluit waar vele mensen onterecht de dupe van worden en zal veel extra's vragen van de naaste omgevingdie hier vaak ook de nodige kennis ontbeert.

Gast

#1744

2011-11-14 23:47

Meteen stoppen met deze omissie. Op deze wijze gaten vullen heeft geen enkele zin. Legitieme afpersing?
Charmante en aanvaardbare oplosing voor zoeken!!

Gast

#1745

2011-11-14 23:53

wist niet dat het zo ernstig zich laat aanzien.
hoe kan men op zo,n idee komen!

Gast

#1746

2011-11-15 01:26

Het is van de zotte,dat de minister dit allemaal van plan is.
Vooral de sociaal zwakkeren onder ons worden zwaar gedupeerd en veel onnodige ontslagen van mensen met een roeping!!

Gast

#1747

2011-11-15 01:55

Wat valt er nog over te zeggen...
Dit is gewoon TZVW, ofwel Te Zielig Voor Woorden wat deze regering doet, ze doen maar wat, omdat ze er zelf niets mee te maken hebben of hebben gehad en daarom is het een zogenaamde liefdadigheidsinstelling geworden voor een gezellig praatje in hun ogen.
De gezonde/zieke mensen worden door deze regering nog zieker gemaakt  zowel mentaal als lichamelijk, door dat ze al weinig geld overhouden door al die bezuinigingen, en dan nog een keer extra moeten dokken (en niet eens een klein bedrag nee gelijk voor 200,- Euro,
belachelijk hoog voor meer als 100 min. ik zit soms maar voor een half uurtje in behandeling want tja die bezuinigingen he, er is geen tijd meer over, maar kost wel veel geld) voor een behandeling die wij zo hard nodig hebben in de GGZ en andere instellingen.
Mijn broekriem staat al heel erg strak vanwege de bezuinigingen en doordat ik mijn baan ben kwijtgeraakt heb ik nog meer last van angst en paniekstoornissen de medicijnen moet ik hiervoor al zelf betalen, nog strakker en de stekker gaat eruit bij mij, bij wijzen van spreken zo erg is het gewoon al.

Ofwel het gaat nog steeds op de rijken (=regering e.d) worden als maar rijker en de armen (=mensen met een laag inkomen door baanverlies beperking(en)/stoornis(sen)) worden alleen maar armer waaronder ik zelf ik heb dit jaar al een keer financieel aan de grond gezeten, niets is erger voor mij als kind, dan mijn hand ophouden bij mijn lieve ouders van sorry ik heb geen geld meer...  dit door alle hoge vaste lasten geen baan etc. Met mijn 32 jaar mag ik al met bij wijze van met pensioen, want er zijn geen (fulltime) banen voor deze leeftijdsgroep (want de jeugdwerkloosheid gaat nog voor en dan hebben werkgevers liever niet iemand die vaak ziek is (waar die persoon zelf niets aan kan doen), want dat kost alleen maar meer geld, en de groepen die hoger zitten die mogen nog niet met de VUT want zij moeten doorwerken tot hun 65-67ste..
Ik vraag je hoe krom is Nederland?
Goh ja laten we heel Zuid Europa maar gaan helpen want goh wat hebben we het in Nederland toch goed... ja in de ogen van de rijken wel, maar niet in de ogen van de armen, die steeds in grotere aantallen naar de voedsel-banken moeten (zelfs deze banken raken leeg door die "geweldige" bezuinigingen) en ga zo maar door..Maarja dit zien de rijken toch niet en ze willen het maar niet zien, want we hebben het toch zo goed in NL.


Ik laat het hierbij maar zit nog heel erg vol met frustraties en ergernissen dat ik niet eens meer weet waar ik het zoeken moet...
Ik weet niet hoe ik het bol moet werken, je moet in de gezondheidszorg overal voor vechten letterlijk met bloed zweet en heel veel tranen, terwijl je ik weet niet hoeveel aan premies al per maand betaald via de werkgever e.d.

De vraag is: waarvoor betaal ik met nog tig anderen zo`n hoge prijs aan premies, als je zelf nog moet vechten (letterlijk bloed zweet en heel veel tranen) voor een operatie o.i.d vergoed te willen krijgen omdat je al zo`n laag inkomen hebt. Waarvoor betalen wij al zoveel premie voor dan, kan iemand dit uitleggen of valt het niet meer uit te leggen?!?


Gast

#1748

2011-11-15 01:56

Nog duurder :S de prijzen lopen helemaal uit verband met de geleverde diensten. laat ze eerst maar eens een evenredig verdeling maken. Ik ga nauwelijks naar een arts 1x per jaar huis arts is al veel voor mij. maar ik heb wel elke maand een toren hoge rekening voor een dienst waar ik nauwelijks gebruik van maak. beetje erg uitverband gerukt allemaal.

Gast

#1749

2011-11-15 02:31

Door omstandigheden ooit zelf eens deze hulp nodig gehad, in de tijd dat het nog gratis was.. en hard nodig. Het heeft voo9r een deel geholpen en dat gaan we toch anderen nu niet onthouden?

Gast

#1750 Re:

2011-11-15 02:32

#1724: -

Ik ben het volkomen met je eens

 

MGV 1747