€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#1851

2011-11-21 15:15

Ja en men vergeet ook nog eens de duizenden ernstig getraumatiseerde asielzoekers, met nauwelijks leefgeld laat staan geld voor de nodige zorg!!!!

Gast

#1852 Ja dat is zeker waar het om draait!!!!!!!Re:

2011-11-21 15:18


Gast

#1853

2011-11-21 15:45

deze regering heeft een grote dikke plaat voor de kop. op alle punten van kritiek uit het land en van de oppositiepartijen blijven ze halstarrig en gewoon lachen. een echt vvd clubje.

Gast

#1854

2011-11-21 15:59

Alle drempels die worden opgeworpen maken dat je preventief bijna niemand meer kunt helpen.

Gast

#1855

2011-11-21 17:37

Ik overweeg mijn behandeling te stoppen omdat ik het stomweg niet betalen kan.

Gast

#1856

2011-11-21 18:14

En weer is de kleine man de lul die de zorg nodig heeft met deze bende van een gedoog regering.

Gast

#1857

2011-11-21 21:19

sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik vanaf 2012 een eigen bijdrage moet betalen voor GGZ. Dat betekent voor mij dat ik €200,- moet betalen en daarnaast ook nog €220 eigen risico. Dat is voor 2012 in totaal €420,-. Ik vind het belachelijk. In 2013 zal dat wel weer veel meer worden. Ik ben al ziek waardoor ik minder kan werken dan een gezond persoon. Ik verdien daardoor minder waardoor ik ook minder te besteden heb. Als de kosten blijven stijgen kan ik het financieel niet meer aan. Nu zal je denken van nou dan ga je toch niet naar je psycholoog en psychiater.. dat is voor mij geen optie maar als deze kosten zo blijven stijgen dan heb ik geen andere keus dan me uit te schrijven. Met als gevolg dat ik nog zieker word en nog minder kan werken en dus meer uitkering zal krijgen. Dus uiteindelijk kost het de overheid juist meer! Ik wil heel graag blijven werken en het liefst wil ik genezen. Helaas zijn mijn stoornissen NIET te genezen. Ik moet ermee leren leven. Hoe moet ik dat in vredesnaam doen als ik er geen professionele hulp meer bij krijg omdat het te duur word.
Nu staat op er de site van de overheid dat ze e-health willen stimuleren. Of terwijl dat je straks via thuis via je computer met je therapeut praat. Ik vind dat ronduit belachelijk. De burgers en overheid blijven maar klagen over hoe slecht computerspellen en tv kijken is en dat het problemen veroorzaakt. en nu wil de overheid e-health dus wel stimuleren ivm de kosten. Psychiatrische mensen zijn vaak al geisoleerd door hun problemen en door de oordelen van andere mensen. Met e-health komen ze helemaal niet meer buiten. Is dat dan waar we heen willen?

De regering zou eens moeten weten hoe het is om ziek te zijn. Dan praten ze wel anders. Het is puur de kortzichtigheid van de regering. Alles draait alleen maar om geld. Het draait niet meer om mensen maar alleen maar om geld..... Ik ben er helemaal klaar mee. Toch zal ik het er maar mee moeten doen. Dat maakt het zo frustrerend!

Gast

#1858

2011-11-21 22:10

ik heb de ggz zorg heel hard nodig en kan
tweehonderd euro niet missen van mijn minimum
uitkering. als de bijdrage doorgaat, moet ik gedwongen
stoppen met de ggz zorg, en sta ik helemaal alleen.
ik weet ook al niet hoe ik die eigen bijdrage voor de zorgverzekering moet ophoesten, laat staan een extra bijdrage voor de GGZ zorg.(en ik heb geen eens schulden!!!)
LAAT ONS NIET STIKKEN!!!!!!!
WAARVOOR BETAAL IK EIGENLIJK ZO;N HOGE ZORGPREMIE VOOR EIGENLIJK???????????

Gast

#1859

2011-11-21 22:12

de mensen die daar over gaan hebben nog nooit van een minimum salaris geleeft

Gast

#1860

2011-11-21 22:48

Geen verdere reactie noodzakelijk lijkt me duidelijk dat deze petitie succesvol moet worden!

Gast

#1861

2011-11-21 22:49

Wees eens barmhartig christelijk Nederland

Gast

#1862

2011-11-21 23:13

Ik zit in de Wajong. Ik werk sinds kort 30 uur in de week omdat ik daar inmiddels in staat toe ben maar twee jaar geleden had ik dat voor geen mogelijkheid gekund, en dit soort dingen gaat mensen dwingen te gaan werken als ze daar nog niet in staat toe zijn. Dat leidt tot slechtere gezondheid, extra mentale problemen, en uiteindelijk meer kosten voor de overheid. Zelfs als dat deel over het slechter gaan met mensen niet uitmaakt (en dat maakt het voor de overheid niet), zou dat laatste toch moeten uitmaken... oh de intelligentie...

Gast

#1863

2011-11-22 00:03

Het is onverkoopbaar dat er mensen op deze manier opgelicht en afgedankt worden en daar dan op zo'n grove wijze voor mogen betalen, terwijl het Kabinet WEET dat de kosten op deze manier niet meer op te brengen ZIJN voor de meeste clienten van de GGZ.

Komt bij dat wij in de afgelopen jaren het stijgen van de verplichte zorgverzekeringen, ondanks beloftes onder het motto 'marktwerking zal de prijs laag houden' van dhr. Hans Hoogervorst ten tijde van de privatisering van de zorgverzekeringen, maar hebben moeten slikken. Alsmede het op onverantwoordelijke wijze om gaan met ONS BELASTINGELD van regering en banken maar even moeten oplossen nu.

De grens ligt bij het mensen laten stikken en over de rand van wanhoop drijven. Die grens ligt dus hier.

Zorg dat zorg betaalbaar blijft, dat is een basisbehoefte voor ieder mens en daar betalen we GENOEG voor.

Gast

#1864

2011-11-22 07:56

De mensen die denken het op een rijtje te hebben, moeten nu echt eens na gaan denken over mensen die psychisch uit balans zijn. laat ze niet op straat staan.

Gast

#1865

2011-11-22 09:42

Hallo,
Ik heb in het verleden twee keer therapie gehad. Het was echt nodig en heeft me goed geholpen. Het is echter een hele stap om daarvoor te kiezen. Er zit een stukje schaamte bij maar ook een stukje "struis-vogelgedrag". Wanneer ik er straks meer voor moet betalen wordt de drempel nog hoger, eigenlijk onneembaar omdat ik simpelweg het geld er niet voor heb. Mijn dwang- en angststoornis zal daardoor verergeren, terwijl ik zelf niet altijd de ernst ervan in de gaten heb. Bovendien ben ik met mijn man in relatietherapie. Ook niet onnodig. Dus naast de individuele zorgvragers, komen ook echtparen in de knel. Vaak zijn er relatieproblemen mede door de financiële situatie, die niet rooskleurig is en voor spanningen zorgt.

We hebben in Nederland een bepaald niveau van geestelijke gezondheidszorg opgebouwd, laat dat niet verloren gaan!

Een hartelijke groet (lees: roep),
Karen

Gast

#1866

2011-11-22 10:13

Ach, ach, wat triest toch dat Nederland zo ver gaat zakken. Het heet toch al de Lage Landen? Hoeveel lager wil je gaan?

Ik, als volwassene, kan het (misschien) nog wel begrijpen dat ik een noodzakelijke therapie niet kan bekostigen maar mijn kind? Hoe leg ik mijn kind uit dat papa en mama dat echt niet kunnen betalen? Je hart doet zeer als je ziet dat je kind hulp nodig heeft maar je hem/haar dat niet kunt geven?

Dus de niet-rijken zijn straks goed herkenbaar: geen gaaf beugelbekkie, geen dure merkkleding, geen sporten of clubjes, geen vakanties, geen goede geestelijke of lichamelijke gezondheid, geen dure beroepsopleiding, geen eigen woning, geen verzekeringen, geen auto. Eigenlijk: (over)leven in Nederland, niets meer, niets minder.
Hoever wil je de Nederlandse bevolking gescheiden hebben? Immigranten hier, minder-bedeelden daar, boeren ook in een bepaald gebied, de rijken, ach, die hebben het voor het kiezen, stadsmensen, dorpsbewoners. Vaak heb je het niet voor het kiezen.
De rijken leven hun leventje en hebben er ook plezier in, kunnen eigen keuzes maken. Mensen met (veel) minder geld niet!

Beleidsmakers: denk vooruit en niet zo'n klein stukkie maar ver, ver voor je uit! Langer dan je neus, die al aardig lang is aangezien die op de neus van Pinokkio gaat lijken.

Gast

#1867

2011-11-22 10:38

Ik ken iemand die bij de politie werkt. Die heeft al voorspeld dat het aantal zelfmoorden zal toenemen door de situatie in Nederland. Stel dat zo'n maatregel er door komt dan komen er alleen maar meer zelfmoorden bij. Dat is weer meer werk. Iedere zelfmoord moet namelijk onderzocht worden. Er moet vastgesteld worden of het wel een zelf-moord is of dat iemand anders het heeft gedaan.
Ik kan gewoon die geestelijke nood aanvoelen die mensen ervaren: je zo wanhopig voelen of je zo lamgeslagen voelen. Vreselijk!

Kom op: zint eer ge begint.

Gast

#1868

2011-11-22 11:33

Welke maatschappij heeft er baat bij minder zorg? Meer welzijn betekent meer mogelijklheden tot zorg en betere zorg.

Gast

#1869

2011-11-22 14:21

Onze medemensen met psychische problemen ZO financiéel laten bloeden is pure DISCRIMINATIE en ASOCIAAL!!!!!

Gast

#1870

2011-11-22 14:26

Deze groep mensen met een psychiatrische aandoening ZO aan de kant zetten is PURE DISCRIMINATIE!!!!!!

Gast

#1871

2011-11-22 14:52

In Vlissingen wordt een alcoholpoli geopend voor jonge comazuipers. Hoeveel eigen bijdrage gaan zij betalen?

Gast

#1872

2011-11-22 14:59

Ik ben jarenlang misbruikt door mijn vader. Het spijt me verschikkelijk dat ik therapie nodig heb om hier overheen te komen.
We gaan 50 jaar terug in de tijd. Met een lichamelijke aandoening ben je zielig en moet je geholpen worden. Met een psychische aandoening moet je niet zeuren.
Bedankt pa.

Gast

#1873

2011-11-22 15:02

Herstel: Naam is Lembeck, niet Lemebeck. Er zullen zeker meer suicides voor gaan komen en niet alleen hiervan...
Eliane61
Gast

#1874

2011-11-22 16:27


Beste Allen
De politiek van nu is helaas ziek.....
Hoeveel meer mensen willen we als "Kars" En "Triststan" nog kweken en als wandelende tijdbommen loslaten in de samenleving......???
Juist dan moeten we hoge eigen bijdrages vragen aan mensen die zelf vinden dat ze "niets" mankeren...
hoe dom kun je dan zijn.........
Wat mij betreft mogen ook zogenaamde politici (iedereen kan dat zomaar worden) ook psychisch en psychiatrisch getest worden, voor ze met zogenaamd hun "eigen mening"hele bevolkingsgroepen tegen elkaar op mogen blijven zetten.......Dat gebeurt nu helaas al jaren en daar wordt de samenleving niet respectvoller en aangenamer veiliger door......
Door de rottige marktwerking in de Zorg en Dienstverlenende sector weigert men helaas veel meer oprecht samen te werken...
Dat is waar ik al jaren research naar doe.......


Gast

#1875

2011-11-22 17:35

ik ben bijna afgestudeerd als toegepast psycholoog en zal rond de zomer een baan gaan zoeken in de geestelijke gezondheidszorg. ook ik ben niet blij met deze bezuinigingen, aangezien het daardoor steeds lastiger wordt om een baan te krijgen. ik ben een erg gemotiveerde student en wil graag een fijne baan, en zal er er ook alles aan gaan doen om dit voor elkaar te krijgen. maar het gaat niet makkelijk worden denk ik.. verder wordt de drempel voor mensen/cliënten steeds hoger en hoger om hulp te zoeken.....en ik vraag me af of die uiteindelijk niet veel meer geld gaat kosten..