Red het bos bij de Kalmthoutse Heide

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het bos bij de Kalmthoutse Heide.


Gast

#1101

2011-11-09 13:14

Het is wederom een schande in België dergelijke praktijken te mogen ondevinden.
Waar komt het dus op neer: de zogenaamde democratie wordt stilletjesaan herleidt naar een dictatuur, niemand van het gewone volk heeft nog iets in de pap te brokken, enkel de "hoogbeklede" fuctionarissen hebben nog recht van spreken! Bekijk alleen nog maar de belachelijke tijdsduur alvorens er een regering kan gevormd worden, laat staan dat ze zich met de natuur gaan bezig houden!

Gast

#1102

2011-11-09 13:24

Hulp is hier broodnodig, wil het geen KalmeKale Heide worden!!!!!

Gast

#1103

2011-11-09 13:24

Ik vind het heel belangrijk dat de natuur beschermd wordt
voor de volgende generaties, zeker zulk een waardevol gebied

Gast

#1104

2011-11-09 13:58

Draag zorg voor onze 'op den buiten'.

Gast

#1105

2011-11-09 14:00

Hoe wij voortdurend worden bedot!! Onvoorstelbaar en moeder natuur verwoest!
dramatisch

Gast

#1106

2011-11-09 14:06

Eens te meer hebben geld en macht voorrang op het welzijn van de bevolking

Gast

#1107

2011-11-09 14:34

Laat het beetje stukje groen, bos, heide enzo bestaan. Ga ergens anders woonwijken bouwen ipv dieren hun natuurlijke habitat af te nemen.Neem alles wat de projectontwikkelaars dierbaar zijn eens af, wedden dat ze geen zin meer hebben om te bouwen! De Kalmthoutse Heide moet blijven zoals ze is, een plek waar ieder tot rust kan komen en genieten van de natuur. Waar de natuur zijn gang kan gaan zonder inmenging van de mens, die maken al genoeg kapot!

Gast

#1108

2011-11-09 14:47

Zelfde is gebeurd bij het lapperfordbos in Brugge, zoals jullie je allemaal nog wel herinneren van het nieuws nog niet zo héél lang geleden. Dit zijn HELAAS geen alleenstaande gevallen. Misschien een keer nationaal protesteren :)
Anja

Gast

#1109

2011-11-09 15:01

Ik vind het schandalig om weeral een stuk van de mooie
Heide te willen vernietigen. Wij hebben al zo weinig
bomen en groen in Antwerpen. Proficiat voor al de mensen die zich willen inzetten om de Heide te redden.

Gast

#1110

2011-11-09 15:07

als oud Kalmthoutenaar (Achterbroek) feliciteer ik deze actievoerders en betiug ten volle mijn steun.
Stan Francken.

Gast

#1111

2011-11-09 15:33

Laat ons een boom en wat gras dat nog groen is.
De wereld die moet nog een eeuwigheid mee.

Gast

#1112

2011-11-09 15:34

Ik ga voor de buldozers staan en zal geen milimeter wijken. Ik hoop dat het niet nodig is. Ik ben voorts volledig tegen geweld maar ik ga vredevol voor de buldozers staan.

Gast

#1113

2011-11-09 15:46

Het zou handig zijn een kaartje toe te voegen aan de uitleg.

Gast

#1114

2011-11-09 15:50

Ik hoop dat er nog veel mensen wakker worden en meetekenen. Er zijn nog genoeg lege plaatsen waar men kan bouwen zonder een waardevol gebied te moeten verkwanselen. Elk mooi natuurgebied dient bewaard te blijven om in te kunnen gaan wandelen,of als klein groene long te dienen voor dit overvolle landje.

Gast

#1115

2011-11-09 16:05

Laat een beetje natuur over voor de volgende generaties.
Groen in mooi, het maak je vrolijk en de kinderen leren hoe ze moeten omgaan met de natuur.Als jullie zo blijven doen, in de toekomst zal de bossen alleen bestand in boeken. Lang leve het bos bij Kalmthoustse Heide.
Robert Diavatis - hoef geen pseudoniem

#1116 Re: red de Kalmthoutse Heide

2011-11-09 16:17

#1: -

Een minimaal aantal mensen loopt met het meeste geld weg, en als er besparingen moeten komen, valt de last het zwaarst te dragen door zij die het minst hebben om mee te beginnen.

Dat minimaal aantal mensen dat rijk is, heeft doorgaans ook een lekker grote lap grond rond hun ruime woonst, waar ze al dan niet echt van genieten, maar alleszins niet toegankelijk is voor anderen.

Gaan we nu écht de laatste stukjes natuurgebied die voor iedereen toegankelijk zijn nog wat inkrimpen?

 

En da's alleen nog maar het egoïstische standpunt van de mens.

Wat met de dieren? Binnenkort enkel nog een paar exepmlaren in de dierentuin, en de rest gewoon laten uitsterven?

 


Gast

#1117

2011-11-09 16:28

Daar draait het allemaal om .... "de duiten", veel is nooit genoeg ! Lessen leren uit het verleden .... nooit van gehoord zeker.

Gast

#1118

2011-11-09 16:33

Het is keer op keer het zelfde (zielige) liedje, voor het kapitaal moet alles en iedereen wijken. De zeldzame natuur die we nog amper bezitten in onze provincie moet eraan voor decadente villa's en dito woonwijken. Er liggen aan de kant van kapellen en regio nog voldoende verkavelingsgronden ter beschikking. Maar nee, die gebruiken ze niet, want al die rijke piefen willen in een 'bosrijke' omgeving wonen in hun villa met 12 slaapkamers en 6 badkamers... Gevolg: aah nee hé die bomen moeten eraan, want wij willen geen afgevallen bladeren in onze tuin! Bomen weg dus! Mijn reactie hierop aan iedere rijke eikel die zo ingesteld blijkt te zijn: "Ga godverdomme ergens in een weide wonen en leg u daar een betonneke van een paar hectare!" En laat onze regio (ons dorp) zoals het is. Maar spijtig genoeg vrees ik dat er weinig te doen is tegen het kartel 'Van Wellen, Van Mechelen, Buchmann, Helsen...) Het is een wereldje van ons kent ons, en daar raak je niet tussen tenzij je zelf het één en ander achter de hand hebt...

Gast

#1119

2011-11-09 16:51

dat stukje bos moet blijven er is bijna niks meer

Gast

#1120

2011-11-09 16:54

wij burgers moeten alles doen wat mogelijk is om de natuur rondom ons te beschermen.
de door ons verkozenen zijn te beïnvloedbaar door grotere machtsgroepen die, omwille van het grote kapitaal, stenen verkiezen boven groen, natuur, rust
zo kan er op den duur niemand nog "komen ademen" en tot rust komen in de natuur nabij een woonzone....

Gast

#1121

2011-11-09 17:02

Er zijn eigenlijk geen woorden voor....

Gast

#1122

2011-11-09 17:06

Wat me vooral tegen de borst stoot is dat wanneer een bouwvergunning niet goedgekeurd wordt door de gemeente en dit voldoende en oprecht geargumenteerd is, dit naast zich neergelegd wordt op het provinciaal niveau ten voordele van vriendjespolitiek!

Gast

#1123

2011-11-09 17:44

t'zijn weer de vriendjes van de liberale die dit goed keuren schandaalig

Gast

#1124

2011-11-09 17:49

wanneer gaat de zogenaamde beleidvoerders eens luisteren naar de mensen die hen hun heel goed betaald jobke aan de hand hebben gedaan = hun kiezers
of worden ze nu maar beschouwd als kannonnenvoer ?

Gast

#1125

2011-11-09 18:21

Goed , onze mooie natuur is veel belangrijker dan al die meloenen. Mensen zouden moeten beseffen dat het leven niet te koop is , en zeker niet de natuur.. Stop aan de gelddictators er is al zoveel verwoesd.
Stem voor het leven , de natuur is leven.....