Stop het verbod op halal

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop het verbod op halal.


Gast

#226 Re:

2011-12-13 15:34

#220: -

Als je naar dit filmpje kijkt zie je dat halal slachten helemaal niet op een brutale of een mishandelde manier is.

http://www.youtube.com/watch?v=pK47xPUv9bw


Gast

#227

2011-12-13 20:29

wij willen dat het halal blijft, want het goede manier dat is dat we juist vlees mogen eten!

Gast

#228

2011-12-13 20:56

het is een vrijeland dus het verbod heeft nergens effect op...... en het is al een economie crisis en als jullie halal gaan verbieden dan gaan veel minder mensen kopen waardoor er een nog grotere crisis ontstaat dus voor dat je wat zegt moet je eerst heel goed nadenken...

Gast

#229

2011-12-14 18:32

Nederland is een land van '"vrijheid"'en het verbod op halal kan nooit, want het lijkt op een kerst verbod

Gast

#230

2011-12-14 22:52

gelof vrijhied geven

Gast

#231

2011-12-16 13:56

Het is belachelijk om halal te verbieden en in strijd met de vrijheid van godsdienst. Verbieden om je geloof uit te oefenen is een mens verbieden te leven. Zeker een idee van Geert Wilders die er alles aan doet om moslims het leven zuur te maken.

Gast

#232

2011-12-17 15:21

De vraag of Halal wel Kosher is wordt gesteld door mensen die zich blijkbaar niet bewust zijn van het feit dat de andere manieren van slachten (in ieder geval) meer leed veroorzaken. Wie het 'huilen' van varkens op weg heeft meegmaakt vergeet dit niet. Alleen is de discussie niet of we vegetariër moeten worden of niet, maar of we mensen die al duizenden (Kosher) en bijna duizend jaar (Halal) moeten beletten in hun geloofsovertuiging. Zolang zorgvuldigheid wordt betracht tijdens de slacht mag er geen onderscheid worden gemaakt!
gast

#233 halal

2011-12-18 15:19

alle Marokanen terug naar Turkije.......
gast

#234 halal

2011-12-18 15:20

nu is't halal, straks is't Sharia, moslims misbruiken westerse vrijheid om hun geloof op te dringen.....of wat dacht je

Gast

#235

2011-12-19 00:37

d.m.v. verdoofd slachten zal het dier meer onder lijden in tegenstelling d.m.v. halal slachten. Het bewezen!
Ján-jan

#236

2011-12-21 22:19

Rituele slacht door joden en mohammedanen is ten diepste bedoeld om de Schepper te eren. Daar kunnen wij als christenen alleen maar respect voor hebben. Alleen al daarom mag deze wet niet goedgekeurd worden.
Maar er is meer. #132 geeft de essentie weer: de regels moeten niet opeens veranderen. De meeste mohammedanen zijn naar Nederland gekomen in de tijd toen ze vrij hun geloof konden beleven. Niets duidde erop dat dit ooit zou veranderen. Om het nu te verbieden zou buitengewoon unfair zijn. Tot mohammedanen en joden zeg ik: zie het niet als een wetsvoorstel dat álle Nederlanders vertegenwoordigt. Het is het steeds agressiever wordende atheïsme van heidenen en afvallige christenen die dit wil. Gelovige katholieken en protestanten staan aan uw kant.

Gast

#237

2012-01-09 23:06

Ik ben voor dierenwelzijn en tegen dierenleed vandaar (halal) vlees moet blijven.
STOP HALAL

#238 Zelfverworven recht

2012-01-12 19:40

Het is niet jullie recht om je eigen wetten en regels te verwerven. Als de bevolking hier voor een verbod kiest eindigt sowieso dat zogenaamde recht, en wordt het terecht strafbaar. En dan zijn in dit besluit de bewijzen goed afgewogen zoals dat hoort in een niet corrupte rechtstaat.


Gast

#239

2012-01-16 22:29

Toon respect voor mede mens doet men dat niet, moet je ook respect verwachten.Wij zijn allang moe van alles laten niet erger worden.

Anonymous

#240

2012-01-25 11:03

Teken deze petitie ook even aub:

http://www.petities24.com/haal_gtst_van_de_buis

Alvast bedankt

Gast

#241

2012-01-25 21:41

niet doen dus
Kees

#242

2012-03-16 16:53

Geloof je nou echt dat het vlees beter wordt als je het dier volgens een ritueel slacht??? Geloven is o.k. maar blijf wel nuchter. Voor onze Moslimbroeders: als je niet richting Mekka bidt komen dan je gebeden niet aan???

Gast

#243

2012-03-19 13:28

halal is belangrijk want anders mag ik geen vlees kopen
en dan hebben jullie een CRISIS dus stop het verbod!

Gast

#244 Re:

2012-08-21 00:59

#7: -

ga u recht dan in u land van herkomst vieren , in belgie bestaat er dierenrecht en het onnodig laten lijden van een dier kan niet in mijn ogen ongeacht de religie . het zou mooi zijn moest elke religie in belgie zijn eisen gaat komen stellen

boomer

#245

2012-12-02 11:27

Het halal slachten moet per direct verboden worden,
boomer

#246 6

2012-12-02 11:32

#236: Ján-jan -

Luister, jij mag vinden wat jij wil.

Maar je hebt niét het recht om voor alle cristenen, katholieken, en of protestanten!

Ik ben gelovig katholiek en ben tégen het onverdoofd slachten.

Dus spreek alleen voor jezelf en niet uit naam van mij.

gast

#247 Re:

2012-12-02 21:09

#7: -

Ik wil jou wel even ritueel slachten hoor, dan weet je meteen of het zeer doet!


Gast

#248

2013-07-09 20:21

En de nek omdraaien is wel okee?

Gast

#249 Re:

2013-10-22 15:45

#5: -

ja zijn ze ook !

 

Nogod

#250 Re: Re: krankzinnig nederland, ham groeit zkr aan de bomen?!?

2014-01-31 15:16

#152: - Re: krankzinnig nederland, ham groeit zkr aan de bomen?!?

U noemt ter verdediging een aantal zaken op die eveneens slecht... dat is zoals zeggen dat sigaretten roken geen kwaad kan omdat anderen sigaren roken.  Zoiets heet een drogreden.  Het offeren van dieren, of het nu schapen of kalkoenen zijn getuigt niet van een groot beschavingsnivo.

Het is rationeel niet verdedigbaar dat het pijnlijk slachten van dieren nodig is zodat u een beter mens kan zijn.  Het is niet omdat u dat 'gelooft' dat het ook een goed idee is.

Maar het geloven in goden is natuurlijk al niet zo logisch op zich...   als één mens gelooft in een ingebeelde vriend dan verklaart men hem gek, als een hele groep mensen dat doet dan heet het gewoon een religie...  Maar daar kan ik nog tegen. Wat ik niet oké vind is dat moslims ook hun allah als enige ware god verkondigen. Dat ze het een misdaad vinden om de profeet te tekenen bv.  Want het is voor mij helemaal geen profeet. Dus eisen dat ik hem respecteer is eisen dat ik het geloof aanvaard als enige echte geloof. En dat doe ik helemaal niet.  Ik geloof niet in die mohammed, net zoals jij niet gelooft in jezus of boedha, en dat is mijn goed recht.  Net zoals het mijn goed recht is om helemaal niets te geloven.  Ik vind niet dat iemand moet vermoord worden omdat hij een boek schreef over of een karikatuur maakte van een zogenaamde profeet.  Dat moslims hun geloof willen opdringen en eisen dat iedereen het respecteert is het zaad waaruit bij vele gematigde anders gelovigen of atheisten toch een afkeer ontstaat tegenover islam.  Er zijn zoveel uiterlijke en sociale verschillen die ons heel erg vreemd lijken (slachtingen, bedekken van haar of aangezicht, vrouwen hoeren noemen omdat ze niet 'halal' gekleed zijn, vrouwen die geen handen mogen schudden met mannen enz).  Er is weinig toenadering van moslims naar anderen toe, het respect is blijkbaar éénrichtingsverkeer dat opgeeist wordt.  Aanvaard allah of anders sodemieter je maar op.  Neen bedankt, ik vind het hele islam gedoe niet zo aangenaam.

En nu ga ik mijn broodje gezond verder opeten.   Ik vind dat ik een beter mens ben als ik helemaal geen dieren slacht, ook niet op een pijnloze manier.   U wil ze pijn doen en opeten om beter te zijn...    raar.