Thuis online bekijken

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Thuis online bekijken.


Gast

#51

2012-01-29 16:09

Ook mijn stem voor alle thuisfanaten.

Gast

#52

2012-01-29 16:27

Mijne maat Eddy gaat hopeloos verloren zijn zonder zijn vast programma.

Gast

#53

2012-01-29 16:29

ik woon in spanje waar films up en downloaden legaal is, stuur het anders op op een eigen ftp en ik upload het van hier, via vimeo of dailymotion enz ,kan mij niets gedaan worden

Gast

#54

2012-01-29 18:40

beste,
ik heb zelf geen televisieabonnement, omdat ik terug ben gaan studeren heb ik, wegens loonvermindering, een keuze moeten maken tussen tv of internet. Ik koos internet..., er is bijgevolg weinig mogelijkheid dat ik mijn favoriete Vlaamse serie kan opvolgen :-(
Het is jammer dat dit niet meer uitgezonden kan worden via dit medium. Tenslotte verliest de VRT geen klanten, ze wint er eerder bij.
Het Nieuws en andere programma's gelijk Koppen, Panorama, enz., kan je ook op 'dereadactie.be' bekijken, wat is hier eigenlijk het verschil? Thuis kan, via zijn gebruikelijke methodes, ook leerrijk zijn of voeding tot reflectie inhouden. De productie is ook grotendeels gesubsidieerd door de overheid neem ik aan,toch?
Ik hoop dat er kan ingezien worden dat dit geen verlies van klanten is, het is een extra dienst voor mensen die door omstandigheden niet op het gewoonlijke uur naar de serie kunnen kijken, en niet de mogelijkheid hebben om dit op te nemen en later af te spelen. Mocht de VRT schrik hebben voor verlies van kijkcijfers, dat ze deze cijfers meenemen in hun statistieken. Ze krijgen er weliswaar 1000 kijkers ineens bij....per aflevering...
De serie komt eerst op televisie, dan pas op internet. Ik zie eigenlijk niet goed in waarom het niet meer kan? Is er sprake van misbruik? Welke zijn eigenlijk de argumenten om dit niet meer toe te laten? Ik heb wat schrik dat het enkel een slechtgeluimde persoon geweest is die de mail stuurde, iemand die op dit moment in zijn leven het niet kan hebben dat anderen ergens plezier aan beleven, wat kan het anders zijn?

Gast

#55 Re:

2012-01-29 18:50

#54: -

Waarschijnlijk heeft de VRT zich laten omkopen door enkele 'kabel of digitale televisieaanbieders' gelijk Belgacom of Telenet. Er zijn altijd van die lieve schaapjes die zich laten inpakken door wolven, he, neem het ze niet kwalijk op de VRT, geld is dezer dagen schaars :-/


Gast

#56

2012-01-29 19:32

Ik kijk steeds naar thuis op TV :). Maar soms mis ik een aflevering, het is steeds fijn dat ik deze op internet kan herbekijken. Zo kan ik de volgende dag weer volgen!

Gast

#57

2012-01-29 19:54

Ik snap echt niet , waarom thuis niet gratis online kan worden aangeboden...Het is toch niet, omdat ik Thuis af en toe online bekijk, of herbekijk via de pc, dat ik mijn TV ga buitengooien?

Als ik het journaal van Eén gemist heb, (om wat voor reden dan ook,) dan kijk ik toch ook op de redactie.be?

Gast

#58

2012-01-29 21:03

Goed initiatief,het verbod van de VRT slaat inderdaad nergens op. Afgelopen jaar waren wij erg verheugd dat wij via uw forum toegang hadden tot ons favoriete programma op onze vakantiebestemming.Hopelijk gaat de VRT niet voorstellen om de serie uit te zenden in streaming mode zoals ze doen met het journaal. Dat is op vele plaatsen in het buitenland (o.a. Afrika en zuid Amerika ) niet te volgen wegens de traagheid van het internet aldaar. De afleveringen van thuis konden wij aldaar zeer goed volgen omdat we met jullie systeem het programma eerst enkele minuten konden bufferen voordat we het bekeken. Deze mogelijk bestond niet met het streaming model dat de VRT gebruikt, en dat maakte dat we het journaal daar niet konden bekijken.Keep up the good work, en succes in uw strijd tegen de VRT in deze.

Gast

#59 Re:

2012-01-29 21:11

#57: -

Denk dat de VRT geld ruikt. Hopelijk gaan ze het niet zelf aanbieden vie internet, want dan kan je het in het in vele landen niet meer bekijken via het internet. In vele Afrikaanse, Aziatische en Zuid Amerikaanse landen waar het internet niet zo performant is als hier valt het journaal zelfs niet te bekijken door het door de VRT gebruikte streaming model. ( 30 sec. kijken en dan 2 min. wachten op de volgende 30 sec.) Je hebt er een dagtaak aan.


Gast

#60

2012-01-29 21:19

Thuis moet online blijven komen. Ik kan niet naar thuis kijken 's avonds omdat ik te laat thuis ben van men werk, daarom is het thuisforum zo handig voormij.

Gast

#61

2012-01-29 21:26

jammer dat ze ons dat ook al afnemen...

Gast

#62

2012-01-29 21:56

Jammer, elke dag thuis opnemen is zo een onbegonnen werk als je met 6 in huis woont.

Gast

#63

2012-01-29 22:20

Ik zit in Leuven op kot en daardoor heb ik dan ook geen tv! Ik zou graag thuis willen blijven volgen!

Gast

#64

2012-01-29 23:07

Ik zit op kot en heb daar geen televisie. Dit is voor mij de enige manier om naar thuis te kijken. Neem dit alsjeblieft niet weg.

Gast

#65

2012-01-29 23:14

Dat is er toch weer nogal op!

Gast

#66

2012-01-29 23:24

101NIN02...

ik vind dat de vrt een GROTE FOUT heeft gemaakt en dat thuis terug op het internet moet komen.het is een HEEL GROTE SCHOK voor duizende mensen die in de buurlanden van belgie wonen.


Gast

#67 thuis kijken vanuit het buitenland

2012-01-30 00:41

ik ben al 16 jaar lang een trouwe thuis-kijker.
Sinds enkele maanden woon ik in het buitenland en kan ik dus niet meer via mijn tv naar mijn favoriete serie kijken.
Het thuisforum is dan ook de perfecte manier om vanuit het buitenland toch nog steeds de avonturen van het thuis-dorp te kunnen volgen.
Ik zou het dan ook ZEER jammer vinden als de trouwe fans niet meer zouden kunnen volgen omdat VRT dit wil stopzetten.
Liefst VRT, denk niet alleen aan jezelf, maar denk in eerste instantie aan de fans!!!


Gast

#68

2012-01-30 00:43

ik moet soms s'avonds ook werken. Ik volg thuis toch al even het zou jammer zijn dat we niet meer online konden zien.

Gast

#69

2012-01-30 12:45

ik hoop dat het lukt

Gast

#70

2012-01-30 14:04

Misselijk, dat de VRT deze niet commerciële vorm van thuis-kijken probeert te boycotten

Gast

#71

2012-01-30 14:36

Ik maak gebruik van de site om thuis te bekijken op kot, waar ik niet over een tv beschik. Wanneer ik niet meer zou kunnen kijken op het internet, zou ik waarschijnlijk afhaken van thuis.

Gast

#72

2012-01-30 17:16

Zou echt jammer zijn. Dit is net de reden waarom mensen toch nog thuis kunnen blijven volgen!

Gast

#73

2012-01-30 18:11

ik zou het jammer vinden dat ik thuis zou moeten missen en het forum was echt de enige manier om me gemiste afleveringen te kunnen kijken. echt jammer en ik denk dat ze nu heel veel kijkers gaan verliezen ? want af en toe een aflevering te kunnen zien omdat je een keer niet hoeft te werken is voor een echte fan niet leuk meer om dan te blijven kijken het heet niet voor niks een soap
en die is toch bedoeld om elke aflevering te kunnen kijken

Gast

#74

2012-01-30 21:00

Beste
Ik begrijp dat VRT wil verdienen aan initiatieven als 'ooit of nooit gemist', maar mensen zoals wij die bewust kiezen voor enkel TV zenders juist op VRT (door enkel een antenne te gebruiken), is dit forum ideaal voor een gemiste aflevering!
We zouden het jammer vinden...

Gast

#75

2012-01-30 22:11

Ik zou het zeer jammer vinden als thuis niet meer wordt getoond op het internet.
Ik bekijk thuis op het internet omdat ik op kot in Brugge niet de mogelijk heb om naar de televisie te kijken. Via de thuisforum was het dus de ideale manier om mijn programma te bekijken.
Misschien denk je dan ja maar waarom niet opnemen.
Als ik dit thuis opneem, zou ik het toch nooit kunnen bekijken. Ik heb namelijk nog al een zware studie en thuis is een echte ontspanning voor me na een zware klus.

Ik vind dus echt dat de thuisforum verder zou moeten tonen van thuis. Ze zouden volgens mij het recht hebben. De VRT heeft thuis toch al getoond op televisie dus waarschijnlijk zullen al de thuisfans dit gezien hebben.

Thuisforum is voor mij een ideale ontspanning.
Dus ze moeten echt verder blijven tonen met thuis.