Lang Leve het Zuiderpershuis?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Lang Leve het Zuiderpershuis?.

De Vos R.

#326 Boer let op uw ganzen...

2012-04-24 17:26

Met verbazing hoorde ik iemand uit de kringen van het NICC, de belangenvereniging voor beeldende kunsten, pochen over het feit dat zij binnenkort een nieuwe stek krijgen in...jawel, het Zuiderpershuis. Hopelijk voorbarig, maar het getuigt van weinig artistieke solidariteit. Of is dit nu allemaal al lang beslist?


Gast

#327

2012-04-26 18:42

Het is de enige plaats met zo een cultureel pakket, neem ons dat aub niet af!!!!


Gast

#328

2012-04-26 19:34

mannen als ze dàt daar toe gaan doen, mogen ze van mij 't parlement ook opdoeken! waar gaan we naartoe met zulk een beleid?

Gast

#329

2012-04-26 22:02

Blij dat er mensen zijn die bekommerd zijn over het culturele aspect van onze maatschappij!!! ARM VLAANDEREN als de sluiting inderdaad zou doorgaan!!
Cultuur en zeker ook het multiculturele gegeven zijn zoooo nodig in onze steeds meer multiculturele samenleving. Culturele uitwisseling is een zo goede plaats om mekaar beter te leren kennen, Wij hebben cultuur écht nodig.
Laten we ajb hopen dat onze "wereldstad" met een zo groot internationaal verleden niet terugvalt tot een dorp waar alleen die van "achter 't hoekske" welkom zijn en waar alleen nog de plaatselijke valpartijen, voetbaluitslagen en overlijdens van belang zouden zijn... misschien is deze tekst beetje lang maar ik vind het gewoon zo erg dat wij, als gewone mensen, eens te meer zo machteloos staan tegen de uitholling van....

Gast

#330

2012-04-27 13:25

waarom moet dat sluiten ???? in de stad zijn ze alles aan't kapot maken ''' ANTWERPEN WORD BOKRIJK !!!!! ' dat is wat er aan het gebeuren is .
laat dit aub niet gebeuren !!!! doe er iets aan vvor het te laat is !!! dank u

Gast

#331

2012-04-27 14:40

Zuiderpershuis is uniek en onmisbaar voor het culturele landschap in België. Moet ontegenzeglijk BLIJVEN

Gast

#332

2012-04-27 17:47

Ik heb 37 jaar in Berchem gewoond & bezocht toen regelmatig samen met m'n zoon of met vrienden een concert of voorstelling in het Zuiderpershuis.
Ik heb er steeds van genoten. Het enige jammere vond ik dat het allemaal wel heel multicultureel is, maar er van eigen bodem niet veel aan bod kwam!
Ik zou het een hele grote fout vinden, cultureel & sociaal gezien, het Zuiderpershuis te sluiten, m'n leuze zou dan zijn : "arm Vlaanderen"....maar hopelijk komt het niet zo ver...

Gast

#333

2012-04-29 14:12

ik heb altijd genoten van de - vaak zeldzaam en mooie - uitvoeringen, tentoonstellingen , activiteite, lezingen ...aan een betaalbare prijs. Het totaal concept met een blik op de wereld vind ik nog steeds de moeite waard. Het is al 20 jaren goed toeven in het Zuiderpershuis, voor alle leeftijden...het zou jammer zijn dat dit verdwijnt.
(voor weer maar eens een of ander "good looking" en duur prestige-project? )

Gast

#334

2012-04-30 09:36

ZPH moet blijven!

Gast

#335

2012-05-01 23:03

Beste,
antwerpen en de ruime omgeving kan niet zonder z'n zuiderpershuis en de culturele werking.
vgr

jan

Gast

#336

2012-05-02 00:10

Als jullie moeten stoppen is dat net het zelfde alsof de wereld zou vergaan. Want jullie zijn meer Wereld dan al die politieke muppetshow ,Ik kom zeker naar TSIROUDIS en de BLENT. Volhouden vrienden !!!!!!!
Valerie - WCC Zuiderpershuis

#337 Kom mee onze petitie afgeven!

2012-05-02 12:59

Op maandag 14 mei om 14u gaan wij onze petitie afgeven op het kabinet van Joke Schauvliege. Heb jij zin om mee te gaan?
Meer informatie vind je op onze site en onze facebookpagina.
De link van de event op facebook is deze: https://www.facebook.com/events/371445819572608/

Gast

#338

2012-05-02 22:16

Deze brok cultuur mag in Antwerpen niet ontbreken.De lokatie maakt het alleen maar specialer

Gast

#339

2012-05-02 23:24

Als alle historische gebouwen verdwijnen omwille van de commercie, betekent dat een verarming van de cultuur.

Gast

#340

2012-05-03 15:55

Het is een vast punt bij vrijwel elk bezoek van mij en mijn vrouw aan Antwerpen Het is een onmisbaar podium voor wereldmuziek in Vlaanderen en Nederland.

Gast

#341

2012-05-03 16:15

Met veel plezier en warmte denk ik terug aan de vele voorstellingen die ik reeds bijwoonde. Eerst een lekkere lunch waardoor ik de multiculturele sfeer al kon voelen. Nadien mijzelf lekker laten meeslepen door fantastische voorstellingen die me naar andere plaatsen van de wereld lieten wegdromen.
Dankjewel! Doe zo voort! Een meerwaarde voor Antwerpen :0)
Riet VA
Kies een pseudoniem

#342 Re:

2012-05-04 14:43

kwazimodo

#343

2012-05-04 15:00

ongelooflijk dat men er zelfs ook maar aan denkt om zo'n initiatief kapot te maken ... ondenkbaar.
vzw sering moét bljven !!!!!

Gast

#344

2012-05-05 14:57

Het Zuiderpershuis is enig in zijn soort in het Antwerpse. Laat ons deze enige gelegenheid niet laten voorbijgaan om diversiteit op een positieve en aangename wijze in beeld en klank naar de mensen te brengen!

Gast

#345

2012-05-06 19:32

Mcc zuiderpershuis moet blijven Foor moet weg, Simpel!

Gast

#346

2012-05-09 15:27

Toen ik in 93 op 't Zuid in Antwerpen ging wonen was alles nieuw , het Zuiderpershuis , Den Hopper, den Alberto's. Het Zuiderpershuis,de plek op de gedempte Zuiderdokken waar net dat ietsje meer gebeurt! Jarenlang prachtige voorstellingen en dansfeesten , workshops en tentoonstellingen , alle culturen van de wereld kwamen werkelijk aan bod. Hiernaast was er ook het café als heerlijke ontmoetingsplaats en startplaats voor diverse acties, verkiezingshows en plaats waar alternatieve krachten zich kunnen verzamelen ontmoeten en cultuur beleven , zo'n plek moet blijven: absuluut! veel moed! Lieve Eyskens

Gast

#347

2012-05-09 17:25

Het Zuiderpershuis haalt heel de wereld in huis en haalt mensen uit hun huis. Mogen zij die geen affiniteit hebben met afgevlakte tv-programma's ook nog een plek hebben om zich te ontspannen? Of moet iedereen op een dieet van eenheidsworst?
lf

#348 Re: Re:

2012-05-11 11:44

#26: - Re:

't Zou jammer zijn mocht deze cultuurtempel verdwijnen, we duimen ervoor dat het mag blijven bestaan.


Gast

#349

2012-05-11 13:24

Ben twee keer te gast mogen zijn op deze locatie en heb er nog steeds aangename en veelbetekenende herinneringen aan zowel aan de plaats van gebeuren als het evenement erbinnenin. Het heeft iets oudbolligs langs de buitenkant maar modern binnenin.
Zeker met een gemotiveerde ploeg aan de basis MOET dit monument een tweede kans krijgen op activiteitenvlak en ontmoetingsruimte.

Gast

#350

2012-05-11 23:23

een onmisbaar instrument door de politiek gemanipuleerd als een waardeloos speeltje, schandalig maar dat is democratie nietwaar