Herkansen tweedejaarsvakken svj

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Herkansen tweedejaarsvakken svj.

Bart Rutten

#1

2012-03-06 17:48

Stelletje klaagfetisjisten. Vierdejaars hebben die tweedejaarsvakken al zes keer kunnen maken. Als je herkansingen uitstelt, lijkt het me nogal logisch dat je studievertraging oploopt.

ernie (van bert)

#2 Re:

2012-03-06 18:23

#1: Bart Rutten -

ga koekjes bakken

Fart Kutten

#3 Re:

2012-03-06 20:28

#1: Bart Rutten -

De solidariteit is weer ver te zoeken. Studenten aller landen man!


Gast

#4

2012-03-07 04:29

Het is ontzettend moeilijk om zowel het volgen van een redactie als het volgen van tweedejaars vakken te combineren. Ik merk in mijn omgeving dat het vrijwel onmogelijk is om een voldoende te halen voor de herkansingen en dat de studenten dus met de tweedejaars mee moeten doen volgend jaar. Het zou fijn en ook logisch zijn om ook in het vierde en vijfde blok herkansingen aan te bieden.

Gast

#5

2012-03-07 11:21

Heel erg nodig en eerlijk om te organiseren!
Oud-student

#6

2012-03-07 16:36

Periode 4 moet kunnen, 5 vind ik te ver gaan (is dat niet de zomervakantie?). Er is - ook administratief - volgens mij geen enkele reden om studenten te weigeren 2e-jaarsvakken te herkansen in periode 4.

Toch blijf ik ook voelen voor het argument van Bart: een vierjarige studie kun je (normaal gesproken) in vier jaar halen.
Oud-student

#7 Re: Re:

2012-03-07 16:37

#2: ernie (van bert) - Re:

Lekker brugklas-argument weer. Als je het er niet mee eens bent zeg dan tenminste waarom.

Robert Smid

#8 Re:

2012-03-07 17:02

#6: Oud-student -

In periode 5 vallen de tentamens vroeg in het blok. Dat houdt in dat je eind juni/begin juli al de toetsen kan maken. Dat is toch niet een al te gekke tijd om tentamens te kunnen maken? In die periode zijn er sowieso nog veel tentamens, dus docenten zijn op dat moment gewoon aanwezig op school.


Gast

#9

2012-03-07 17:20

Zorgt voor een betere spreiding studiedruk
Sjaak

#10 3000 euries

2012-03-07 18:04

De twee tentamens die ik nog moet doen zijn naast het afstudeergesprek het laatste wat ik nog voor de boeg heb. Als ik ze nu dus niet in 1 keer haal (en vanwege studieplanning en bijwerken om mijn collegegeld te kunnen betalen kon ik het niet in periode 1 doen) ben ik in zekere zin een beetje de dupe en zou ik met deze opleiding moeten stoppen omdat ik volgend jaar dan niet kan betalen. Ik geef toe, het lang studeren is deels een eigen keuze geweest en deels een samenloop van omstandigheden. Maar een beetje flexibiliteit vanwege deze idiote, opgedrongen langstudeerregeling, zou ik wel op zijn plaats vinden. Voor sommigen hangt er meer van af dan alleen een cursusje overdoen met tweedejaarsstudenten.
bert (van ernie)

#11 Re:

2012-03-07 18:20

#6: Oud-student -

Beste oud-student,

De school (lees: FBO, examencommissie, bestuur, de vijand) mag het waarschijnlijk wél weigeren omdat dit van te voren is aangekondigd. Dat maakt het natuurlijk niet minder belachelijk.

Student betaalt 1650 euro per jaar. Dat doet student (lees: de svj-studenten) niet om alle herkansingen in twee blokken gepropt te krijgen zodat docent op tijd met vakantie kan. In het tweede jaar was dit ook het geval. Toen moest student nog een aantal eerstejaars vakken herkansen in het blok waarbij Deadline en Ruimtelijke Inrichting (Research / Interview / Economie/ noem het op) werden gegeven. Student (lees nog steeds: svj-studenten) deed daarnaast ook nog Campusradio, studievereniging, opleidingscommissie, schrijven voor kranten, werken bij een omroep, bijbaantjes om rond te komen, bier drinken met vrienden, dat soort nuttige en leerzame dingen.

Om redacties te mogen lopen (lees: ooit af te studeren) in het derde jaar, kregen de eerstejaars vakken prioriteit en dus kon student Ruimtelijke Inrichting een jaar later gaan herkansen in blok B en C (/A en C/ A en B). Even later, in blok D, kon student uit de neus eten tijdens Vormgeving en in blok E kon student gedwongen met vakantie omdat docent geen werk kan nakijken na de maand mei.

Het jaar daarop vulde student de blokken A, B en C met nuttige leerzame dingen als redacties, stages, keuzevakken. In blok D had student het even rustig, maar student kon alweer met vakantie want docent wilde de opzet voor de herkansing niet nakijken. Er werd namelijk alleen herkanst in blok A en C, niet in blok D. Dan kan student blok D natuurlijk nuttig gebruiken door alvast te gaan werken voor de herkansing in blok A, maar zonder actuele aanleiding en goedkeuring vooraf krijgt student geen punten.

Nu, in blok C, doet student nog een laatste stage, redactie of minor. In blok D/E is student klaar met zijn studie, student hoeft dan alleen nog af te studeren en freelance-punten te halen. En, o ja... vier tweedejaars vakken. Had student dat dan toch maar in blok C gedaan. Honderd interviews verder en nog steeds heeft student het Interviewen (als Genre/Economie/RI/Mediakritiek /Filosofie/Research/noem wat) niet gehaald.

Dus, ga koekjes bakken (lees: bemoei je niet met/zeur niet over andermans problemen).


Gast

#12

2012-03-07 19:11

En wat als iemand topsporter is en dus niet in staat is om het normale rooster te volgen? Het is echt belachelijk dat je daarom dus bovenop de vertraging die je al hebt , nog meer vertraging oploopt.

Gast

#13 Re:

2012-03-07 19:45

#1: Bart Rutten -

Echt wat een moeite zeg om niet de petitie te tekenen en dan alsnog hier zo'n opmerking te plaatsen. Je struint zeker ook alle Telegraaf / Geen Stijl/ Nu.nl mogelijkheden af om maar ergens te kunnen reageren? ...


Gast

#14 Watte dan?

2012-03-17 17:45

Wordt hier nog wat mee gedaan?