Antwerpen verwelkomt de sinksenfoor

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Antwerpen verwelkomt de sinksenfoor.


Gast

#276

2013-03-23 00:23

de Sinksenfoor staat er van 1969, en nu willen enkele nieuwkommers die weg. Moet dan +/- 1.500.000 mensen hun vermaak kwijt zijn voor die enkele ???????
Stadsmus

#277

2013-03-23 00:28

De laksheid van de vorigge stadsbesturen?
Waarom is er geen aanvraag gebeurd om van deze plein een evenementen plein te maken?
Dan had men nu niet met die absurde burenruzie gezeten.
Maar voor zo ver ik weet, is er tot vandaag nog steeds niets gebeurd ze hopen dat de storm luwt. DE FOOR MOET BLIJVEN.....


Gast

#278

2013-03-23 02:38

sinksenfoor moet blijven

Gast

#279

2013-03-23 08:31

de sinksenfoor moet op zijn plaats blijven staan .Kermis is een groot volksfeest waar duizende en duizende mensen op af komen, het is een reuze evenement vol plezier waar mensen van alle afkomst en van overal samen komen in een ongedwongen plezante sfeer.is nog een plek waar hele famillie's nog eens samenkomen wat nog zelden gebeurd in deze toch zo ieder voor zich tijd en vooral een groot evenement waar men nog kosteloos naar toe kan wat van andere evenementen niet gezegd kan worden .wat men aan kermis spendeerd is voor iedereen zijn eigen beslissing .
Ik ben een geboren kermiskind en de kermissen van 1966 en als ik zo eens kijk naar hoeveel kinderen wij als kermismensen in alle steden en dorpen en gehuchten. telkens een niet te evenare vreugde hebben gegeven die zij hun hele leven koesteren. dat ons plezier.en aan hen die ons uit de centrums willen verbannen naar ver afgelegen plaatsen, en kermissen willen afschaffen of inkorten.de p.t op , hopen dat de poletiekers hun ziel niet verkopen voor wat luttele stemmmen.
als er wat fouten in staan en slechte zinsbouw bij zijn in dit relaas dat komt omdat ik maar een maand of 9 naar school ben geweest .
eugene.

Gast

#280

2013-03-23 18:37

Goed initiatief. Dat men niet te veel raakt aan kermissen en folklore, ze zijn de ziel van ons volk. Laat de Antwerpenaar nog een beetje van zijn stad houden, we leveren zo al genoeg in.

Gast

#281

2013-03-23 19:10

Kermis moet blijven

Gast

#282

2013-03-25 14:05

Als je naast Zaventem gaat wonen, dan moet je niet zeuren dat er vliegtuigen over je hoofd vliegen. Zo is dat ook met de gedempte Zuiderdokken. Als je daar gaat wonen, dan weet je dat er jaarlijks de Sinksenfoor staat. Dit heeft te maken met consequent zijn.

Gast

#283

2013-03-25 18:32

het is altijd het zelfde liedje hé. wanneer een buurt "opgewaardeerd" word en het een "place to be" wordt dan gaan daar ook de bijhorende mensen wonen en ze beginnen te klagen.... wat deze mensen echter vergeten is dat ze op voorhand wisten dat de sinksenfoor daar stond met bijkomende "geluidsoverlast". als je daar niet tegen kunt ga daar dan toch niet wonen. dat is hetzelfde met mensen die in landbouwgebied gaan wonen en dan klagen dat de boeren in alle vroegte of "s avonds laat hun veld bewerken ... VERDRAAGZAAMHEID!!! MENSEN VERDRAAGZAAMHEID !!!! en niet IK! IK! IK!

Gast

#284

2013-03-26 10:40

het is maar normaal de sinksenfoor is en blijft van het zuid

Gast

#285

2013-03-26 12:44

Laat dit Antwerpse feest aub op de zuiderdokken blijven, de bewoners wisten waarschijnlijk toch wel dat de sinksenfoor er was! In mijn ogen...dikke nekken!

Gast

#286

2013-03-26 13:30

De sinksenfoor staat er véél langer dan die paar dikke nekken die op het nu trendy-zuid zijn gaan wonen.Als een jaren bestaande traditie moet wijken voor een paar zuurpruimen die de helft van de tijd niet eens doorbrengen in hun poepchique lofts......FOUT !!! Denk maar eens aan de duizenden kinderen die hier jaarlijks naar uitkijken en de mensen die hier moeten van leven !!!

Gast

#287

2013-03-27 12:56

gewoon omdat het een echte antwerpse traditie is en die chicki micki's daar maar mee moeten leven

Gast

#288 sinsefoor

2013-03-30 18:41

Laat deze maar blijven
Ivo Van Praet

#289 Re: sinksenfoor

2013-03-31 13:14

#13: mdg - sinksenfoor

Klopt volledig! ik snap niet dat die advocate haar daar voor wil inzetten, om de foor te doen verdwijnen, tenzij.... ze belangen heeft in de nieuwe projecten.... De sinksefoor staat daar al meer dan 50 jaar, dus wat is't probleem???


Gast

#290

2013-03-31 15:02

het is altijd hetzelfde die buren (snobs)wisten toch dat de sinksenfoor daar stond maar ja die buurt moet voor hen alleen zijn volksvermaak past niet in hun status en projectontwikelaars gaan over lijken dat is algemeen geweten geld geld geld en stadsbestuur heult daarrustig in mee

Gast

#291 sinksenfoor

2013-03-31 15:46

in de jaren 70 kon je op het zuid een woning kopen met 3 verdiepingen voor 1 miljoen bf niemand wou daar wonen omdat de stad het zuid altijd links heeft laten liggen en de woningen zeer verouderd en bijna vervallen waren TOT de opening van de e3 en kennedytunnel en dan viel hun zogezegde frank met een paar slimme gluipaards heeft men die buurt opgewaardeert en dan kon daar het grote geld komen men heeft als zoenoffer in de kloosterstraat op de oude gendarmerie sociale woningen gebouwd en toen kwamen de projectontwikelaars voor het grote geld die mensen die daar hun geld in eigendom gestoken hebben wisten dat de jaarlijkse sinksenfoor daar stond dus ik denk dat het gewoon onozelaars zijn die nu van hun oren maken het soort dat zijn kleren gaat kopen in de boetiekjes van de kammenstraat en nationalestraat met veel pretentie en op alles en nog wat iets aan te merken hebben de millet en allstar mensen

Gast

#292

2013-04-09 22:10

de foor moet blijven!!!
Slimme

#293 sinksefoor weg

2013-04-09 22:27

Sinksefoor verplaatsen naar andere beter t bereiken lokatie , is volledig uit haar voegen gebarsten met veel t grote dreun en schreew attracties die onbetaalbaar zijn vr d jeugd. T wordt trouwens al 20j beloofd om ze t verplaatsen...

Gast

#294 Re: foor weg

2013-04-16 02:25

#226: ambetaneriekske - foor weg

ik vind dat gerechtsgebouw ook nogal storend.......


Gast

#295

2013-04-18 09:39

meer democratie,die 5 bewoners dat is geen democratie,maar een machtspelletje.

Gast

#296

2013-04-18 09:46

5000 euro per dag? a moeder :p

Gast

#297

2013-04-18 11:03

dat die 5 zagepieten maar naar ergens anders verhuizen....de foor moet blijven.Ik heb er zelf gewoond en nooit last van lawaai gehad....

Gast

#298 Re: En dan nu de realiteit van het verhaal

2013-04-18 11:14

#49: stads fanneke - En dan nu de realiteit van het verhaal

zever in pakskes....lawaai tot snachts....ik heb er gewoond en heb nooit iets gehoord om wakker van te liggen zenne.....


Gast

#299

2013-04-18 12:03

een schande na al die jaren dat de sinksenfoor moet wijken voor enkele nieuwkomers die zich beter achten dan de rest. De sinksenfoor moet blijven op de plaats waar het begon al is het maar dat beetje nostalgie van vroeger sinds de komst v/d euro is alles sowieso verpest!!!!!!!!

Gast

#300

2013-04-18 13:33

Goed initiatief,sinksefoor moet blijven.