Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#376

2016-01-01 09:32

Vuurwerk afsteken is niet meer als voorheen waarbij mensen na 00.00 uur naar buiten gingen om een beetje siervuurwerk af te steken en de buren gelukkig nieuwjaar te wensen.
Nee het zijn nu al weken bommen, prullenbakken en andere spullen worden gesloopt. Je kan niet meer veilig de straat over om je buren gelukkig nieuwjaar te wensen. Er wordt vuurwerk naar andere mensen gegooid of gericht. Hoe onverantwoordelijk kun je wezen.
De beesten zitten al dagen verscholen door de angst.
Hier moet een einde aan komen. Klaar met vuurwerk afschieten door particulieren.

Gast

#377

2016-01-01 10:13

Omdat het een kwelling is voor de dieren, en het merendeel van de mensen heeft er last van.
Daarnaast zijn er elk jaar ongelukken met ernstige verminking!

Gast

#378

2016-01-01 10:20

Tegenwoordig klinkt het alsof je je bevindt in een oorlogsgebied, ik gun dat iedereen met alle vingers het nieuwe jaar in gaat en daarom onderteken ik deze petitie.

Gast

#379

2016-01-01 10:30

Overlast voor (huis-)dieren en mensen
Milieuvervuiling
Geldverspilling

Gast

#380

2016-01-01 10:40

Omdat ik vuurwerk best mooi vind, maar de knallen en het onverantwoorde gedrag van de mensen die het afsteken, wegen daar niet tegenop. De straten vies, dieren doodsbang, veel gewonden.... lekker door iedere gemeente een mooi professioneel vuurwerk laten organiseren en de overlast is weg.

Gast

#381

2016-01-01 11:20

Mijn bezwaar tegen vuurwerk? Het is compleet uit de hand gelopen! De overlast is te erg. Weken voor de jaarwisseling wordt er al geknald. Na de jaarwisseling gaat het gewoon nog door met heel veel dagen van rotjes afschieten. Dit jaar was het geluidsoverlast zo hoog tijdens de jaarwisseling, mijn huis stond af en toe te trillen! Bommen zijn het. Heeft niets meer te maken met simpelweg een onschuldig rotje. Dieren zijn idd helemaal gestrest voorbeeld heb ik thuis, de poezen. Het feest van vroeger, om twaalf een rotje en een gillende keukenmeid, buiten champagne drinken met de buren, dat was leuk! Dat kon ook!!! Nu moet je binnen blijven want het is oorverdovend! En gevaarlijk en het gaat wel twee uur door. DUSSS...
Afschaffen het particuliere vuurwerk! Kappen!

Gast

#382

2016-01-01 13:09

Dagen overlast, zware bommen, jong en oud heeft maling aan regels en tijden. Ramen trillen van de oorverdovende klappen. En om middernacht een glaasje champagne en de buurtjes groeten? Ooit was het een gezellig avondje, nu is het een stressvolle en oorverdovende herrie avond. Dus vuurwerktraditie? Waar gaat het over. Alles potdicht en de boel stutten, belachelijk, maar waar, want de lawinepijlen vliegen om je oren. En de volgende dag mag je de troep opvegen, zelf doen ze dat niet. Regel per gemeente een vuurwerkshow, weg van woonhuizen, ouderen, jonge kinderen, dieren, hulpverleners en ziekenhuizen. Daar betaal ik met liefde aan mee, graag zelfs!

Gast

#383

2016-01-01 14:03

Het vele leed en de angst bij dieren en de milieu verontreiniging doen mij tekenen! Dank!

Gast

#384

2016-01-01 14:05

Omdat mensen er niet mee om weten te gaan en dieren er de dupe van zijn....een paard is overleden en een hond heeft een hartaanval gekregen en is overleden plus een heleboel wat ik niet weet....

Gast

#385

2016-01-01 14:08

Door het vreselijk hard knallende vuurwerk, o.a.mede door de achterbuurman in onze achtertuin gegooid, heb ik weinig of geen plezier gehad in de oudejaarsavond. Je schrikt zo enorm van zo'n knal.Dit is geen normaal vuurwerk meer!
Ook tijdens de kerkdienst op oudejaarsavond was de dominee zo nu en dan niet te verstaan. Het leek wel oorlog.
Hoe moeten de vluchtelingen dit alles hebben ervaren, het geluid van zo'n vreselijke knal roept toch herinneringen aan een voor hen traumatische tijd.
Ik zie nu al op tegen de volgende oudejaarsavond.
Hier moet echt aktie tegen worden ondernomen.

Gast

#386

2016-01-01 14:52

Beter voor mens en dier. Het gaat dagenlang beangstigend tekeer. Vooral veel dieren raken volledig gestrest. Veel mensen durven amper naar buiten. Onbestaanbaar.

Gast

#387

2016-01-01 15:08

Omdat het gewoon nodig is loop al dagen met zielige dieren . Veel overlast van jongelui die je nachten lang wakker houden . Kinderen die het van 3 hoog naar beneden gooien ook al lopen er mensen moet gewoon stoppen

Gast

#388

2016-01-01 15:21

Vind het echt niet grappig meer zijn hier al meer dan drie weken aan het knallen.

Gast

#389

2016-01-01 15:52

Vreselijk voor dieren mensen met een longaandoening kunnen niet normaal naar buiten

Gast

#390

2016-01-01 15:57

Ik teken dit onderhand ieder jaar, hopelijk helpt het deze keer wel. Het feest wordt letterlijk en figuurlijk verknalt.

Gast

#391

2016-01-01 16:19

Omdat mijn honden zo bang zijn dat ze vanaf dinsdag 29-12 maar 1 x per dag uit willen en op oud jaars dag helemaal niet en dat duurt dan tot 02-01 ze doen niks in huis maar houden het dus 48 uur op en dan ook nog heen en weer lopen de hele dag en trillen .zo zielig

Gast

#392

2016-01-01 16:24

Vuurwerk : overbodig , duur , geld smijt weg en dan nog eens schadelijk en gevaarlijk hmm laat ons lekker een stukje vuurwerk aansteken lijkt super veilig...NOT. Mijn hondjes zijn er ook enorm bang van

Gast

#393

2016-01-01 16:29

Zie het nut van deze verkwisting niet, mens en dier hebben er enorm last van, zoveel lawaai, daar worden mensen ziek van!!!

Gast

#394

2016-01-01 16:29


Omdat mijn honden erg bang zijn en ik ervan baal dat velen zich niet houden aan de tijden om het vuurwerk af te steken. Ik ben een dierenvriend en vind het vreselijk dat zoveel dieren daaronder lijden

Gast

#395

2016-01-01 16:41

Omdat ik 2 honden en 2 katten heb die helemaal gestrest zijn niet alleen op oudejaar maar al dagen ervoor en erna ...

Gast

#396

2016-01-01 16:58

Omdat het op een oorlogsgebied lijkt, met oudjaar. De knallen zijn oorverdovend. Voor huisdieren dus afschuwelijk! !

Gast

#397

2016-01-01 17:15

Vuurwerk valt wat mij betreft onder zinloos geweld, feestvieren kan ook anders.
Met de lichttechnieken van tegenwoordig kan je ook zonder knal de lucht verlichten.

Gast

#398

2016-01-01 17:17

Omdat er zoveel ogen vingers ed moeten worden gemist. De knallen steeds harder worden en de huisdieren dit allemaal niet meer aan kunnen


Gast

#399

2016-01-01 17:26

Er is zoveel overlast voor mens en dier en andermans eigendommen matriele schade etc rommel die niet opgeruimd word dagen zoniet
weken van te voren knalwerk en bommen geen respect meer voor elkaar afschaffen die rommel

Gast

#400

2016-01-01 17:27

Omdat ik het zat ben dat onschuldige diertjes,elk jaar weer de dupe zijn,voor 1 avondje knallen.