Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#1

2012-06-11 13:09

Vuurwerk op zich is een drempelverlagend, verkleuterend tijdverdrijf, een belediging ook naar zij toe die onder echt vuurwerk te lijden hebben: mensen in oorlogsgebieden. Heel weinig mensen staan daarbij stil en gapen maar naar ontploffingen in de lucht.

Dat dieren (en mensen met gehoorproblemen bijvoorbeeld) eronder lijden, staat al lange rijd vast. Ik vrees dat we nooit aan een voldoende aantal handtekeningen zullen geraken, maar als niemand iets probeert te ondernemen, gebeurt er niets!



Gast

#2 Re:

2012-06-11 20:02


Gast

#3

2012-06-11 20:05

Er is al genoeg vuur in deze brandende wereld, ban dit gevaarlijk spel, spendeer het geld liever aan behoeftigen. Of dieren die in nood verkeren !

Gast

#4 Re:

2012-06-11 20:44

#1: -

We kunnen alleen maar zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen... Bedankt voor de reactie én de ondertekening.

Wees vriendelijk gegroet,

Frank


Gast

#5 Re:

2012-06-11 20:45

#3: -

Volkomen mee eens!


Gast

#6

2012-06-11 22:35

Vuurwerk is zeker gevaarlijk, er zijn al vele doden door gevallen. Het zou eventueel nog kunnen op terreinen die afgesloten zijn, zodanig dat je op veilige afstand het vuurwerk kan zien.
Stefaan. amc1 m1.

Gast

#7

2012-06-11 22:44

Ik stel voor dat de enorme bedragen besteed aan vuurwerk, worden toegewezen aan de sociaal-culturele sector (Sering, het Zuiderpershuis...). Iedereen wordt daar beter van, ook een minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur.
En de dieren (katten, honden, vogels) worden niet opgejaagd als wild.
Rose Vandewalle
Netteke

#8

2012-06-12 00:07

Voor ons en onze poes is vuurwerk: verspilling, volksverlakkerij, vervuiling voor het milieu en menig
slakkenhuis....

Gast

#9 Re:

2012-06-12 10:06

#6: -

Als je er nuchter over oordeelt, alsje alles op een rijtje zet, kun je toch niet anders dan alle vuurwerk weren uit omgevingen waar mensen en dieren leven?!

Frank


Gast

#10 Re:

2012-06-12 10:06

#7: -

Misschien toch eens voorstellen aan 'ons Joke"...

Frank


Gast

#11 Re:

2012-06-12 10:06

#8: Netteke -

Tiens, ik wist niet dat ik een poes was...

F

Retteketet

#12 De pracht van rozen in de lucht

2012-06-12 12:02

Beste,

- tijdens onweders vallen koeien dood van de schrik, ook katten en honden
- onweders steken (varken)stallen in brand, met als gevolg honderden dode dieren
- een luchtballon maakt door het geluid van de ontbranders de paarden en varkens in de wei zenuwachtig
- een straaljager op lage hoogte zorgt ook voor overlast, zeker als die boven mach 1 vliegt.

Mensen, laat ons twee of drie keer per jaar dat vuurwerk. Het is mooi, het hoort bij de traditie, het beëindigt meestal de festiviteit van een dorp, gemeente of stad. Alleen amateurs of kinderen raken gewond door hun onkunde. Een goede controle door vuurwerkmakers en de brandweer- of politiediensten volstaat voor de nodige veiligheid. Hoeveel keer per jaar kan een mensenmassa nog eens "aaaahhhh" roepen bij de pracht van vuurwerk op muziek, aangevuld met eventueel laser...
Wees ook even positief, anders moeten de felle kaarsen op de taart van een huwelijk ook verdwijnen, ...

Gast

#13 Re: De pracht van rozen in de lucht

2012-06-12 15:53

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht

Beste Retteketet

Je mag geen appels met citroenen vergelijken, vind ik: een onweer is een natuurfenomeen waartegen geen mens opgewassen is. Vuurwerk, daarentegen... Als jouw kind, vader, moeder, man, vrouw, hond, kat, ... zwaargewond of dood raakt als gevolg van (overbodig) vuurwerk, zal je wellicht andere berichten posten. Als het jouw pony was geweest, jouw huis dat in de fik ging, enz.

(Tussen haakjes: ik heb niks tegen een discussie, maar laat het ons, in de goede blogtraditie, met open visier, en dus niet anoniem, doen.)

Frank


Gast

#14

2012-06-12 16:10

En gelijk hebt u. ik klen een hond die zo over zijn toeren ging bij het afschieten van vuurwerk in Antwerpen dat hij de neergekomen stukken probeerde te doven met zijn poten en uiteindelijk is die hond gaan lopen en heeft de eigenaar hem later met twee verbranbde voorpoten bij de politie gaan halen

Gast

#15

2012-06-13 21:04

dat het voor alle dierenleed mag ophouden!

Gast

#16

2012-06-13 21:20

Het doet deugd om te ervaren dat er nog mensen zijn met het hart op de juiste plaats. Bedankt

Gast

#17 Re:

2012-06-14 10:05

#15: -

Daar doen we het voor! Als je adressen weet waar ik een papieren versie mag achterlaten, dan graag. Ik denk aan dierenartsen, dierenwinkels...

Weesvriendelijk gegroet,

Frank


Gast

#18 Re:

2012-06-14 10:06

#16: -

Ach, er zijn wellicht genoeg mensen met het hart op de juiste plaats... Laat het ons hopen, want die ondertekenen de petitie :-)

Wwnvg

Frank


Gast

#19

2012-06-14 10:18

Eindelijk iemand die actie onderneemt. Ik heb lokaal (Aartselaar) ook al proberen om regels te laten naleven, maar weinig gehoor gevonden. Ik hoop dat dit de bal aan het rollen brengt. Mijn steun heb je volledig (en die van mijn hond).

Gast

#20 Re: De pracht van rozen in de lucht

2012-06-14 10:21

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht 

 Voor zover ik het begreep is deze petitie gericht tegen het onvergund afsteken van vuurwerk, dus zonder toelating en zonder verwittigen van de omwonenden. Dat is juist zo gevaarlijk, enkele harde knallen en dieren zijn helemaal de kluts kwijt.

"2222"

#21 Vuurwerk

2012-06-14 10:52

Ze beseffen echt niet wat ze beesten aandoen met zo'n vuurwerk. Mijn hond zit dan te rillen en weg te kruipen. En waarom is het ook allemaal nodig. Laat dat vooral aan profi's over die dan één à twee keer maximum per jaar een vuurwerk afsteken op een centrale plaats. Maar liefst geen vuurwerk meer!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-06-14 10:57


ezelhof

#23 doodsbang

2012-06-14 10:59

heel goed initiatief! onze dieren zijn ook doodsbang van vuurwerk :-( Oudejaar is zeker geen feest, noch voor de dieren, noch voor ons!
groetjes van ezelhof
http://www.ezelhof.be/2012/geen-vuurwerk-meer/

Gast

#24 Re:

2012-06-14 11:00

#19: -

Tja, misschien is het naïef, maar hoe meer volk zich hierachter schaart, hoe meer kans op succes. Denk ik. Hoop ik. Voor jou, voor je hond en voor vele ongeruste dierenliefhebbers...

Bedankt! Frank


Gast

#25 Re: Re: De pracht van rozen in de lucht

2012-06-14 11:01

#20: - Re: De pracht van rozen in de lucht

Zelfs vergund en verwittigd vuurwerk brengt dieren in paniek. Ik heb al genoeg gezien...

Wwnvg

Frank