Red de Gooische herberg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de Gooische herberg.


Gast

#1 Viruswaarschuwing

2012-10-17 15:21

McAfee geeft een viruswaarschuwing als je de petitie bezoekt.
Nico

#2 Waarom redden?

2012-10-17 15:50

Waarom zou je de Gooische herberg willen redden? het is ontzettend vervelend dat het oude straatbeeld al verdwenen is en dat dit een van de laatste of misschien wel het laatste oude pand in Hilversum is. Maar het idee om hier een moderne disco neer te zetten lijkt me niet verkeerd.. Het is 2012 en geen 1908 meer. Hilversum is DE media stad en zal met de tijd mee moeten gaan!
Gooische Kunst

#3 Historische waarde moet worden behouden!

2012-10-17 18:17

De charme van zo'n oud gebouw kan nooit vervangen worden door een futuristisch pand. Hoe winstgevend dat ook moge zijn. De oude Tagrijn had toch ook veel meer sfeer dan de huidige Vorstin?
Stel je voor dat je alle monumentale panden neerhaalt en alleen maar moderne gebouwen neer zet, dan is de historische waarde toch tot een nulpult gekomen?

Er gaat al genoeg verloren door de overheid met betrekking tot kunst en cultuur! Laten we dat stukje geschiedenis nou koesteren svp.

R. Jongerden
(directeur Gooische Kunst)

Rob

#4 Re: Viruswaarschuwing

2012-10-17 20:32


Gast

#5 Gooische Herberg

2012-10-19 02:09

Er is al genoeg lelijks in Hilversum en te veel moois verdwenen. Heb een hart!
Bianca

#6

2012-10-22 15:07

Groot stuk historie neergezet door de geweldige familie Calis. Een prachtig pand, het gezicht van de Leeuwenstraat vooral vanaf het station, dit mag niet verdwijnen. Hilversum moet trots zijn op de cultuur die ze nog hebben!
Rein.

#7 De Gooische Herberg moet blijven.

2012-10-24 00:04

Hilversum wordt steeds lelijker en steeds kaler. Daar moet een eind aan komen.

En zo'n kolos op de hoek Leeuwenstraat-Kampstraat is helemaal geen gezicht.

Ik ga nooit naar de kroeg, maar geef mij de Gooische Herberg maar.
Te veel moois is al niet mooi meer.

#8 Afblijven!

2012-10-24 07:31

Beregoed initiatief! Het laatste wat nog over is van het Hilversum uit mijn jeugd. Het laatste wat nog over is van "het geweldige gebied rond het oude station". Blijf van mijn jeugdherinneringen af!

Gast

#9 Grootheidswaanzinnige bouwwerk

2012-10-24 10:00

Ben benieuwd wat er in Hilversum aan smeergeld door de aannemers wordt betaald.
Annemieke

#10 Bwaren

2012-10-24 10:08

Hilversum wordt steeds lelijker, vooral de binnenstad. Zo'n stuk geschiedenis moet bewaard blijven.
prdx

#11 Nee he..

2012-10-24 10:32

De zoveelste misstap van gemeente Hilversum..Wat blijft er nog over van ons mooie centrum..! De achteruitgang begon al met silverpoint en de sloop van ons mooie oude station.. 't is nu leuk geweest..! Handen thuis..!! Ik vraag mij ook af of de beslissingnemers in deze zelf wel in Hilversum wonen.

Gast

#12

2012-10-24 15:04

Er is al zoveel gesloopt in het hart van Hilversum! Zullen we met z'n allen proberen ook nog iets te bewaren?!

Gast

#13

2012-10-24 21:15

De laatste decennia zijn veel prachtige panden ingeruild voor torens en foeilelijke blokgebouwen. Hilversum pas op je sfeerbeplande, historische panden. Laat Hilversum geen nieuwbouwstad worden.
Walter

#14 Hilversum dozendorp

2012-10-29 12:50

Wie eens wil zien hoe Hilversum ná de oorlog (die hadden we hier niet nodig) verpest is zou eens op de volgende website moeten kijken: http://www.oudhilversum.nl/Collectie_Mark_g71.html . Fraaie luchtfoto's met een mooi fijnmazig centrum. Nu stond ik vorig jaar tijdens Open Monumentendag boven op de St. Vitustoren: parkeergarages, winkelblokken, appartemententorens; alleen maar grote, nietszeggende dozen...
Hilversum wil zo graag het grootste(delijke) broertje van het Gooi zijn. Intussen is het centrum voor 80% vernield en gaat men op deze voet door onder het mom van: 'gevarieerde stedenbouw, contrasten tussen oud en nieuw, hoog en laag'. Wat een zwaktebod, er is helemaal niets meer.
Volgens mij hoeven er 'maar' drie dingen in Hilversum te gebeuren om weer enige allure terug te brengen: 1) herstel het kleinschalige dorpsgezicht waar het nog kan (gebouwen mógen best daken hebben, hoor); 2) maak een mensvriendelijke verbinding tussen station en centrum (deze entree is toch het visitekaartje van je stad (neem bijv. Leuven) en 3) zorg dat er een wat hoogwaardiger horeca en winkelbestand komt met een herkenbaar zwaartepunt in het centrum (er wonen genoeg vermogende 40-plussers in het dorp, maar blijkbaar is het belangrijker om de holigasten uit de hele regio te faciliteren met al die dope-cafe's op de Groest). Probleem opgelost!

Marjolein

#15 Gooische Herberg

2012-10-31 09:25

Laten we oude panden koesteren en behouden. En niet alles maar slopen en nieuwbouw neerzetten. Vooral niet van die lelijke/smakeloze hoogbouw met appartementen die je aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Gast

#16

2012-11-01 10:23

Dit kan echt niet! Laat Hilversum niet verder slopen. Behoud van dit soort stukjes centrum zijn belangrijk!!!!

Gast

#17

2012-11-02 10:17

Kan er misschien een foto van de herberg bij? Ik kwam er niet meteen op om welk gebouw het precies ging
joka

#18

2012-11-04 15:18

Het is een prima initiatief om Hilversum te redden van de alleen maar op geld beluste project ontwikkelaars.
Ellen

#19 Nog zo'n futuristisch gebouw

2012-11-04 16:17

Ik ben niet bijzonder voor het behouden van de Gooise Herberg, ik heb er niks mee, maar om er op die plek nog zo'n hoog gebouw tussen te proppen vind ik geen goed idee.
Dus nieuwbouw: ok > het is nou eenmaal niet mogelijk om het oude Hilversum te bewaren zoals het was, niemand wil tegenwoordig ook meer wonen in de oude tochtige kleine huisjes die er ooit stonden. Maar dan niet van die torenhoge flitsende nieuwbouw, een architect kan best iets bedenken dat qua stijl in de oude Hilversumse traditie past. Zoals al eerder opgemerkt "iets met een dak"
Tatta

#20 Woonruimte

2012-11-04 19:21

Los van dat het een oud gebouw met een boel Hilversumse cultuur en geschiedenis bedraagt, is het pand momenteel nog bewoond.
Red De Gooische Herberg!
Dick

#21 Gooise Herberg

2012-11-17 16:45

Heel Hilversum is door projectontwikkelaars geruïneerd. Het is een sluipend proces begonnen toen het mooiste deel van de Leeuwenstraat in de jaren '70 en '80 werd gesloopt.

Groet,

Dick
Jet

#22 Waardigheid

2012-12-04 01:33

Laat Hilversum ajb nog een beetje waardigheid en karakter behouden!!!

Gast

#23

2012-12-04 15:24

Ik ben in Hilversum geboren en kom regelmatig mijn familie bezoeken. Daarbij vind ik het leuk om in de stad rond te kijken naar alle veanderingen van de
afgelopen 46 jaar! De stad is voor mij nu bijna onherkenbaar, laat a.u.b. nog wat moois staan!

Gast

#24

2013-06-20 15:59

Ik lees net dat de vergunning voor het bouwen van 12 appartementen, een café-restaurant en een discotheek door de gemeente is geweigerd. Dat is goed nieuws.

Gast

#25

2013-08-14 20:24

Hilversum 1965, wat gezellig !
Hilversum nu... moet er soms even zijn
Moet het nog erger worden??