De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#1576

2013-09-11 18:00

Peppie en kokkie beleid...willen nog meer slachtoffers maken!!Laat ddie gasten in Den Haag maar lekker opdonderen,en mensen die voor ons eigen volk opkomt!!

Gast

#1577

2013-09-11 18:26

In de tweede Kamer schijnen maar 8 mensen te zitten die in het verleden zelfstandig ondernemer waren. Maar dat geeft al die anderen toch niet het recht om de zelfstandig ondernemers nog een trap na te geven, terwijl de meesten het al zo moeilijk hebben om hun hoofd boven water te houden in deze jarenlange crisis. En zonder ondernemers nog nauwelijks banen.

Gast

#1578 Zelfstandig ondernemers zijn parasieten

2013-09-11 19:31

Een zelfstandig ondernemer is een vervelend beestje. Het is een beestje dat de maatschappij leegzuigt, vervolgens nog eens weinig belasting betaald en leeft als een god in Frankrijk…

Dit is de stelling die de Nederlandse politiek (waaronder de VVD!) inneemt.

Ondernemers zijn geen mensen die investeren in hun bedrijf van hun eigen geld.
Ondernemers zijn geen mensen die werkgelegenheid creëren.
Ondernemers zijn geen mensen die risico lopen.
Ondernemers verdienen bakken met geld ondanks de crisis.
Ondernemers zijn mensen met een 9 tot 5 mentaliteit.
Ondernemers verdienen geld voor ieder uurtje dat ze werken.
Ondernemers zijn geen mensen die zelfstandig opereren zonder ww-rechten.

Of was het nou andersom?

Den Haag, wordt eens wakker! Schijn ZZP-ers aanpakken, maar laat de echte ondernemers hun ding doen!

Gast

#1579

2013-09-11 19:45

Zelfstandigenaftrek of naar de sociale dienst cabinet Rutten mag kiezen!!!

Gast

#1580 Re:

2013-09-11 20:03

#1540: -

Ja idd je maakt als zzp-er hoge kosten en veel zzp-ers  bouwen op dit moment al geen pensioen meer op dus ik zeg STOP het is klaar nu. De zelfstandigen aftrek ook nog inleveren is geen optie.


Gast

#1581

2013-09-11 20:07

Nederland heeft al een groot tekort aan vakmensen en dat zal als deze plannen allemaal doorgezet worden alleen maar erger worden.
Maar zeg nou eerlijk wie wil er nu tegenwoordiger nog vrijwillig de bouw in jongelui zien het helemaal niet meer zitten. Het zijn zeer zware jaren ook voor de zzp-er. De maandelijkse kosten als zelfstandige zijn gelijk gebleven maar de inkomsten gigantisch gedaald. Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn kom in opspraak mensen. Hoe eng het ook kan zijn we moeten weer van ons laten horen anders worden we kapot gemaakt!!!

Gast

#1582

2013-09-11 20:08

Ik onderteken omdat ook kleine zelfstandigen moeten blijven bestaan.

Gast

#1583

2013-09-11 20:33

Langzaam, doch zeker schrijdt het e.e.a. voort als een slopende ziekte.
Begon met tsaar Den Uyl en zijn " hofhouding" en de wens tot nivellering en
"wie wil binnenkomen (herinnert u zich nog het grapje over Surinamers met een gans onder hun arm?) zijn welkom.
Nu wordt vaak volstrekt ondoordacht allerlei bezuinigingsmaatregelen bedacht ter invoering. Maatregelen, welke te vaak vanwege het ondoordachte dienen te worden
aangepast of ingetrokken.
Als liberaal in hart en nieren heb ik enige tijd geleden mijn lidmaatschap VVD opgezegd. Waarom? Omdat ook mijn partij volstrekt onbetrouwbaar is gebleken.
Een aantal zaken zijn voor mij zonneklaar:
1. Bij deze coalitie schort het aan inhoudelijke kennis, reële visie en zakelijkheid .
Dit is in mijn beleving zo beschamend nog nimmer voorgekomen.
2. De bereidheid om naar de deskundigen zwaargewichten buiten de coalitie wordt
niet tot nauwelijks geluisterd. Neen, Rutte en overige ministers weten het allemaal
beter en trekken zich van niemand wat aan. Ik noem dit arrogant, naief en vooral
heel doen..
3. Thans heeft men bedacht dat er bij de ondernemers ook het e.e.a. te halen door
te gaan bezuinigen op reeds jarenlang bestaande rechten.
Als je de hen slacht krijg je ook geen eieren en kuikens meer.

Kortom, ik vind deze regering volstrekt verkeerd bezig als ze ook nog onderdelen van de ZZP-motor te gelde denken te gaan maken.
Nederlanders zijn er het volk niet voor, maar als men denkt zo door te kunnen gaan gaat het volk de straat op.

Gast

#1584

2013-09-11 20:34

We hebben het al zwaar genoeg de klanten staan ook niet in de rij!!

Gast

#1585

2013-09-11 20:58

Met alle ontslagen tegenwoordig en de onmogelijkheid om een baan te vinden tegenwoordig, is de enige optie iets voor jezelf beginnen... en dan verzinnen ze dit????!!!

Gast

#1586

2013-09-11 21:01

Ik ben bewust zelfstandig ondernemer sinds 2000 en leidt mijn onderneming als een bedrijf en niet als tijdverdrijf!

Gast

#1587

2013-09-11 21:14

Het erge is dat eerst zzp'ers worden aangemoedigd voor zichzelf te beginnen en ze nu als uitschot worden afgeserveerd.
Ronduit schandalig!

Gast

#1588

2013-09-11 21:18

Ik sta helemaal achter deze actie! Als deze plannen doorgaan, zal ik als ambachtelijk bedrijfje moeten stoppen. Minder opdrachten, de btw verhoging kon ik ook al niet aan mijn klanten doorberekenen terwijl de kostprijs van de materialen wel steeds hoger wordt.

Gast

#1589

2013-09-11 21:32

lijkt nergens op

Gast

#1590

2013-09-11 22:30

bij afschaffen zelfstandige aftrek verliezen wij ,mijn vrouw en ik, samen tussen de drie en zeshonder € p/mnd (beide zelfstandige ondernemer),hoe moet je dit overleven? Daarom is deze petitie een zeer goed idee.

Gast

#1591

2013-09-11 22:35

Dit plan is volslagen waanzin. Als zelfstandig ondernemer (inmiddels meer dan 25 jaar) kan ik stellen dat hogere belastingen veel mensen de kop zullen kosten. Ondernemen brengt op zich al risico's met zich mee, pensioen en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn voor velen onbetaalbaar. Met name de kleine zelfstandige ondernemer zal hierdoor de bijstand in gedreven worden. Absurd plan.

Gast

#1592

2013-09-11 22:48

Eerst werknemers uit de ww houden door ze te ondersteunen bij het starten van een eigen bedrijf en daar na deze groep op laten draaien voor het wanbeleid van de huidige regering

Gast

#1593

2013-09-12 06:50

Een ZZP's draagt risico's. Een zelfstandige is geen werknemer. Als de overheid wat wil doen aan de schaduw ZZP'r prima. Maar niet over de hoofden die er voor gekozen hebben om voor zich zelf te beginnen.

Gast

#1594

2013-09-12 06:53

Zelfstandige sinds 2009

Gast

#1595

2013-09-12 07:01

Genoeg is genoeg! Nederland betaald elk jaar miljarden euro`s aan de EU.
(Waar we volgens het referendum van 2005 tegen hebben gestemd, wat nou democratie?!) Terwijl alle voorzieningen en subsidies in eigen land worden vernietigd. Het moet maar eens afgelopen zijn met dit infantiele wanbeleid

Gast

#1596

2013-09-12 07:24

Hermens Vastgoed Advisering.

Kleine onderneming in de vastgoedsector (makelaardij). Hebben de laatste 5 jaar al veel klappen moet incasseren. Nu dit ook nog. Blijkbaar kiest het kabinet onder aanvoering van de VVD alleen voor het groot kapitaal. Saneer de economie nu maar in eens door pesioengelden vrij te maken. De gemiddelde burger in Nederland is straat arm in tegenstelling tot de Grieken. Er is in Nederland geen persoonlijk vermogen. Dit komt door de sterke fiscaliseren.

Gast

#1597

2013-09-12 07:48

ZZP'er sinds 2009. Ik red het nu net mét hulpmiddelen als de zelfstandigheidsaftrek en ik moet en ik wil het redden, omdat ik als 53-jarige nog moeilijk aan de bak zou komen!

Gast

#1598

2013-09-12 07:59

Laat zelfstandigenaftrek blijven !!!

Gast

#1599

2013-09-12 08:07

Dankzij de veranderende arbeidsmarkt (en de crisis) is de situatie bestaat werkend Nederland voor een flink deel uit ZZPers. Ze dragen een aanzienlijk steentje bij aan de Nederlandse economie maar hebben minimale sociale zekerheid. Slechts de bijstand nadat alle (eventuele - vaak geen ) reserves zijn opgebruikt. Vaak een zeer minimaal pensioen want ondanks jarenlange inleg van de 'fantastische financiële producten' zijn ingekochte verzekeringen/beleggingen tijdens de crisis verdampt. Dikwijls geen mogelijkheden voor leningen, hypotheken etc... en dan korten op de zelfstandigen aftrek?... De zelfstandige aftrek is een steun die heel veel ZZPer goed kunnen gebruiken. Niet afschaffen.

Gast

#1600 Thuiszorgmedewerkers worden via omweg stiekem geworven als ZZP'er!

2013-09-12 08:20

Laatste nieuwsbericht: dit zijn dus de praktijken van "werkgevers" in de zorg. Om mensen te ontslaan en vervolgens als ZZP'er weer aan te nemen om zodoende 30% aan loonkosten te besparen! En het meest idiote is: met toestemming van de lokale overheid, c.q. gemeente om kosten te besparen op hun budget! Dit soort smerige constructies is dus de oorzaak van het negatieve beeld wat aan eerlijk ondernemerswerk wordt gegeven. Dat uitgerekend de overheid zelf meedoet met dit soort praktijken is te gek voor woorden. Ik neem het de mensen niet eens kwalijk dat ze aan het werk willen blijven, maar dit zijn de praktijken waardoor een hele groep ondernemers gepakt worden...en die dus ook nog eens veroorzaakt worden door de overheid zelf! Te schandalig voor woorden! Dus blijf met je fikken van de zelfstandigenaftrek af, en maak eens schoon schip in je eigen overheidsorganisatie!
http://www.abvakabofnv.nl/over-ons/nieuws/nieuwsoverzicht/554462-massaontslag-thuiszorg-sensire-blijkt-vooropgezet/