De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#1626

2013-09-12 16:53

Het mag niet zo zijn dat deze groep door het wegvallen van de zelfstandigenaftrek hun bestaan
zien vernietigd.Hun positie is al niet rijk.

Gast

#1627

2013-09-12 17:02

Als je als zelfstandige al je uren telt kom je al snel onder het minimum loon uit. Wanneer dan ook nog de zelfstandigenaftrek wordt verlaagd of afgeschaft is dat een flinke aderlating. Pak oneigenlijk gebruik aan, maar straf de hard werkende kleine ondernemer hier niet mee.

Gast

#1628

2013-09-12 17:29

Ik werk als zzp er in de schoonmaak .en mijn uurloon is niet zo hoog , omdat ze anders een poolse of straks een roemeense als hulp nemen. Als ik alles reken , met aftrek van alle kosten , zit ik niet zoveel boven het minimum.

Gast

#1629

2013-09-12 17:34

Als kleine ondernemer heb je al zoveel meer risico met ziekte en opbouw van pensioen. Je kunt je nooit zo verzekeren als iemand in loondienst. Voor veel zelfstandigen zal dit de nekslag zijn, zeker in een economie die niet floreert. En juist die kleine ondernemer is belangrijk in onze samenleving!

Gast

#1630

2013-09-12 18:32

Hoe gek en dom kun je zijn! Absurd gewoon!

Gast

#1631

2013-09-12 19:53

Tja, een vriend van mij zit in de bijstand. Dat is natuurlijk geen vetpot, maar hij mag misschien, via de GGZ van Amsterdam, samen met een aantal andere bijstandgerechtigden vier dagen naar New York voor een soort training. Volgens de GGZ zou het voor de deelnemers goed zijn om even niet in hun gebruikelijk omgeving te verkeren.Ik kan me echter genoeg plekjes in Nederland bedenken waar deze deelnemers ook prima kunnen vertoeven. Vermoedelijk heeft de GGZ nog een budget over en dat moet natuurlijk geheel opgesoupeerd worden. Wat zouden we toch een stuk minder hoeven te bezuinigingen als al die (semi) overheden minder gemeenschapsgeld over de balk gooien. Maar ja, de huidige regering heeft daadkracht niet in het woordenboek staan. Daarnaast is de regering als het waren door de oppositie gegijzeld. De focus van zowel de regering als de 1e en 2e kamer zou mijns inziens moeten liggen op het creëren van een goed ondernemersklimaat en op een efficiënt functionerende overheid. Als de overheid de bureaucratie weet terug te dringen kunnen we flink wat kosten besparen en kunnen bedrijven zich meer richten op hun core business in plaats van het naleven van veel stompzinnige regeltjes. De nul-lijn voor de ambtenaren kan de overheid dan ook loslaten (FNV en al die andere vakbonden ook weer tevreden), want dan zijn er ten slotte minder ambtenaren nodig.

Gast

#1632

2013-09-12 20:14

Schrijf een reactie...Zelfstandigenaftrek is een bittere noodzaak!

Gast

#1633

2013-09-12 22:05

Stuur svp door beste mensen, het begin van een rivier is een druppel

Gast

#1634 Re:

2013-09-13 06:47

#1631: -

Kern van het verhaal: laat dus iedereen gewoon lekker zijn werk doen (wat dan dan is), en duw mensen juist niet in de bijstand door deze domme maatregel.


Gast

#1635

2013-09-13 07:01

Geen onkostenvergoeding meer voor kabinetsleden.

Gast

#1636 Stand: van 0 tot bijna 57.000 handtekeningen!

2013-09-13 08:21

Vanaf 8 augustus tot en met nu reeds bijna 57.000 digitale handtekeningen! Onze frustratie is groot en eerlijk ondernemend werken wordt niet beloond door deze regering. Weg met de werkgevers die werknemers op grote schaal een worst voorhouden in de vorm van "nieuw" werk als ZZP'er! Geef hen een enorme boete zodat iedere vorm van schijnzelfstandigheid is uitgesloten. En Belastingdienst: hou je eens aan je eigen regels. Verleen dus geen uitzonderingen op jullie eigen regels die gelden om het kaf van het koren te scheiden...(TNT, Thuiszorg, etc.) Jullie verpesten zelf de markt en wij mogen nu het gelag betalen! Meer dan belachelijk!


Gast

#1637

2013-09-13 11:34

Houd het ondernemersschap hoog in het vaandel. Daarvan moet de economie het hebben en dus alle burgers.

Gast

#1638 Re: ZZP'ers vormen basis voor sociale innovatie en houden zorg en welzijn betaalbaar...

2013-09-13 13:01

#1527: - ZZP'ers vormen basis voor sociale innovatie en houden zorg en welzijn betaalbaar...

ONDERNEMERS/ZZP'ERS LEVEREN GROTE BIJDRAGE AAN MAATSCHAPPELIJKE ACTIVITEITEN:

Onderzoek laat zien dat ondernemers nog steeds RUIMHARTIG ook hun sociale en maatschappelijke bijdrage leveren in Nederland, ondanks de crisis. In zorg en welzijn, in de sport, tbv de leefbaarheid in de wijk/buurt. Alle hens aan zakelijke dek voor hen, maar dat weerhoudt de meesten er niet van om ook in die zin nog steeds hun bijdrage te leveren, naast de uren dat zij al met het ondernemerschap bezig zijn!!

Dat zou de overheid ook voor hen eens moeten doen: en dus als steuntje in de rug het laatste restje belastingfaciliteit niet wegnemen. Ondernemers/ZZP'ers nemen over het geheel dus ook andere taken in Nederland vrijwillig op zich. Wellicht niet zo zichtbaar, maar nu worden ze voor al hun moeite dus ook nog eens dubbel gepakt!! Zij zijn dus al "maatschappelijk" bezig zoals de overheid wil, maar die zin zal wel snel minder worden... Straks: Daag vereniging, daag wijk, daag sportclub.... Geen "sponsoring" in natura en uren meer!? Je kunt je geld en je uren tenslotte maar 1 keer besteden als ondernemer. Minder geld per maand over zal betekenen: nog meer werken voor hetzelfde, nog minder uren voor andere zaken.

Recent onderzoek Universiteit Tilburg:

http://www.josettedijkhuizen.nl/index.php/artikelen/256-onderzoek-josette-dijkhuizen-ondernemers-leveren-grote-bijdrage-aan-maatschappelijke-activiteiten.html#!

 

ZZPdoemee

#1639 Onderwerp

2013-09-13 13:27

aan alle ZZP-ers;
ik ben geen zzp-er maar ik ondersteun de petitie van harte. Laat als ZZP-er zien dat je voor jezelf opkomt maar ook voor anderen die inmiddels in de bijstand beland zijn of dreigen er in te belanden. help mee om de absurde bezuinigen op ZZP-ers ,zorg, uitkeringen, chronisch zieken en gehandicapten ,ouderen en velen die al in in een moeilijke situatie zitten te voorkomen. Doe daarom mee met de demonstratie op 21 september in Amsterdam.
Vervoer vanuit veel plaatsen is al geregeld.
Steeds meer mensen melden zich aan!

http://www.stopbezuinigingen.nl/

TECHNIEKMAN(TOT ZZPÉR GEDREVEN)

#1640 VISIE?

2013-09-13 13:48

DOM:
[bijvoeglijk naamwoord, zelfstandig naamwoord]• wie niet goed kan denken en weinig snapt
vb:deze domme regering vindt alles te moeilijk
• hij houdt zich van de domme [doet alsof hij het niet snapt]
synoniem: stom,regering
tegenstelling: wijs,ondernemer

regering MOET NU VOLGAS:GEEN TIJD VOOR GELUMMEL!
HET GRIEKSE VOORBEELD HEBBEN WE AL OP EEN PRESENTEERBLAADJE,TREK DAAR LERING UIT!
WE HOEVEN NIET TE GROEIEN,MAAR MINIMAAL OP HET ZELFDE NIVO,DE NUL LIJN WIL IK WEL RUILEN MET DE AMBTENAREN!
INLEVERN? IK HEB AL 37% INGELEVERD DIT JAAR!
IN LOONDIENST HOU IK MEER OVER VOOR MINDER UREN EN KRIJG WEL LOONSVERHOGING..EN ZIEKTEWET,DOORBETALING EN RECHT OP WW UITKERING.
DIT JAAR OOK AL DE AOV ER UIT GEDAAN(VERHOGING VAN 30%).
AL DIV VERZEKERINGEN ER UIT.
HET MOET ECHT NIET GEKKER WORDEN HIER IN DEZE BANANENREPUBLIEK!

IK WEET WEL WAT IK DOE ALS HET ERDOOR KOMT....OOK ALLEEN AAN ME ZELF DENKEN,FIJN ZO'N SOCIAAL LAND HE...

Gast

#1641

2013-09-13 15:49

Wanneer dit door gaat kan ik wel stoppen met mijn eigen bedrijf, na 22 jaar!

Gast

#1642

2013-09-13 15:54

Mensen die keihard werken en hun nek uitsteken daar moet maar eens vanaf blijven.
Mede door de oneerlijke concurentie van de oostblokkers die voor een tientje gaan werken en wij er dit bovenop krijgen wat een zooitje wordt het in Nedrerland,
En dan probeert de VVD ook nog te zeggen dat het voor deze klasse opkomt ONZIN.
Kortom blijf met je poten van de kleine zelfstandige af,

Gast

#1643

2013-09-13 17:08

Mijn dochter is als zelfstandige begonnen en moet er hard voor werken, heeft plezier in haar werk, neem hen dat toch niet af door dit soort maatregelen. Is dat nu prioriteit bij de VVD?
Ambachtsman

#1644 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-09-13 17:36

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Wat sta jij vreselijk uit je nek te lullen!

wie zegt dat jou inbreng minder is voor de nederlandse economie en waarom denk je dat je meer zou moeten doen dan een ZZPer.

Ik denk niet dat jij veel niet-gecalculeerde uren zal maken.
Als je denkt dat je al je kosten zomaar aan je klanten kan door calculeren zal je weinig werk krijgen.
er bestaat geen eerlijke concurentie als we mensen hier binnen laten die voor minder als de helft van een normaal uurloon werken.
Je kan in nederland echt geen bestaan opbouwen voor 20 euro per uur ( sommigen zelfs voor minder)
Als je zoals ik je geld moet verdienen met fisieke arbeid en daarbij ook nog kosten hebt als gereedschap en vervoer,
arbeids ongeschiktheids verzekering en pensioen dan blijft er niet zo veel meer over.

Jij kan gewoon op maandag bellen dat je misschien iets verkeerds hebt gegeten en je niet zo lekker voeld.
Maar je hebt gewoon in het weekend te veel gezopen.

Ik kan in zo'n geval gewoon naar mijn klant want die verwacht mij daar gewoon zoals afgesproken.


Gast

#1645

2013-09-13 19:14

Veel (kleine) zelfstandigen zorgen ook voor het draaiende houden van de maatschappij en de economie. door ze het werken te ontmoedigen werkt dit ook negatief door in veel andere sectoren.

Gast

#1646

2013-09-13 20:45

Net als zelfstandigen met personeel dragen zzpers eigen risico, itt werken in loondienst. Aftrek is tegemoetkoming aan dat risico. Zonder aftrek betalen zzpers verhoudingsgewijs veel meer belasting dan werknemers in loondienst, of houden netto veel minder over voor vergelijkbaar werk. Waarom zelfstandigen straffen voor wangedrag werkgevers die geen loondienstverband willen (of kunnen!) aanbieden? Waarom niet opkomen voor groeiende groep dienstverlenende zzpers, die hun expertise verkopen aan wisselende opdrachtgevers? Waarom zouden alleen zelfstandigen met personeel "echte" ondernemers zijn? Aftrek afschaffen bij zzp ers is broodroof.

Gast

#1647

2013-09-14 01:31

Deze petitie is zeer terecht. Het is algemeen bekend dat een zzp- er gemiddeld nog geen € 20.000 bruto (!) per jaar verdient. Zonder de zelfstandigenaftrek wordt het voor deze mensen onmogelijk om nog in een bestaan te voorzien. Dat zou kunnen betekenen dat een heel legioen zzp-ers zich voor de bijstand meldt. Een ongewenste situatie voor iedereen die wil werken - en voor de economie....
Veel merknemers moeten aan het eind van hun loopbaan al verstouwen dat ze als 'te oud' worden afgedankt en worden daarom noodgedwongen zzp-er: een fikse achteruitgang in hun inkomen en pensioenvoorzieningen. Pak deze mensen niet nog een keer!!
Mariska Hammerstein

Gast

#1648

2013-09-14 06:47

Prima petitie.

Als ze de zelfstandige aftrek afschaffen wil ik wel recht hebben op een WW uitkering als dat nodig mocht blijken, na een jaarlijkse aderlating van maar liefst 2500 Euro. Dat is bezopen en zal funest blijken te zijn voor minstens 30% van alle(800.000)ZZPers. Hebben we er in dit land 250.000 werklozen bij. Die geen recht hebben op een uitkering.Eerst stimuleren ze werklozen om ZZPer te worden om ze daarna een oor aan te naaien De overheid (en de Bankiers) stelen van hun eigen burgers, maar dat is al sinds mensenheugenis het geval.

Piet-Jan Hazenoot


Gast

#1649

2013-09-14 08:27

Ons land is gebouwd op ondernemerschap, laten we dit dan ook blijven stimuleren.

Gast

#1650

2013-09-14 10:07

Mensen die weigeren de hand op te houden en niet afhankelijk willen zijn worden weer gepakt.