WIJ WILLEN GEEN VERSLAAFDENOPVANG IN ONZE CRONJÉBUURT

Rene

#1 Volgende stappen!

2013-09-07 13:53

De petitie is in de lucht. De flyer is opgeplakt op het pand. Een aantal flyers zijn in de bus gedaan bij bewoners aan de Gen de La Reijstraat. Hier moet het niet bij blijven!!!
Vanuit de Elbakerk is aangeboden om 4 spandoeken ( aan de straat einden en op het pand ) te sponsoren.
Er moeten nog meer flyers rondgedeeld worden in alle omringende straten! De hele wijk krijgt er straks last van.
#37 Bregje

#2 Re: Volgende stappen!

2013-09-07 14:31

#1: Rene - Volgende stappen!

Goed werk! Ik denk inderdaad dat de hele wijk een flyer moet krijgen en die spandoeken zou fantastisch zijn.

Mailen naar wethouder en ambtenaar is ook goed en een van de bewoners hier heeft connecties bij het Haarlems Dagblad, dus wie weet krijgen we een stuk in de krant.


Gast

#3

2013-09-07 17:35

Het is een smalle straat waarin geluiden vaak harder klinken, dus de geluidsoverlast zal meer dan vervelend worden. Zullen onze auto's en fietsen nog wel veilig zijn? Wie vergoedt eventuele schade? Als alleenstaande vrouw zou ik me niet meer veilig voelen en ik woon tegenover de school, dus ik kan het ook niet ontwijken door een andere route te nemen. Er is nu al niet genoeg ruimte om alle auto's en fietsen te parkeren en de bezoekers van de opvang komen echt niet allen te voet. Verhuizen is geen optie, de wachttijden voor een huurwoning zijn lang, erg lang. Buiten dat, wil ik niet eens verhuizen, dit is een fijne straat om in te wonen juist vanwege het vriendelijke karakter van deze buurt en haar bewoners. Natuurlijk moet er hulp en een opvang komen voor deze mensen, maar dit is absoluut niet de juiste plaats. We hebben een prachtig industrieterrein in de buurt, waar vast wel een geschikt pand gevonden kan worden. De overlast zal daar stukken minder merkbaar zijn!

Gast

#4

2013-09-08 07:12

Sinds 7 jaren mag ik eindelijk wonen in ons huis aan de Generaaal de la Reijstraat. Jaren lang moest ik vechten om de vergunning van mijn pand daar de gemeente vond das ons pand niet voldeed aan de eisen.
Enkele 10 tallen duizenden euro,s verder is mijn pand oke bevonden brandveiligheid omgevingsvegunningen leges voor elke aanvraag, en nu dit.
Al onze investeringen gaan nu in rook op en wil de gemeente dit waar zijn nu alle regels of wou u zeggen dat de brandveiligheid van deze school up to date.
Zeker zal ik mijn pand voor dit geheel laten taxeren en de gemeente aansprakelijk stellen voor alle schade die dit met zich mee zal brengen.
Ik shroom niet om mijn goederen en spullen te verdedigen. grt brt

Gast

#5

2013-09-08 09:14

Zet ze op een afgelegen weiland neer in een mooi pand en niet in een dicht bevolkte buurt waar de drank en alle andere troep voor het grijpen is door bv. het overschot aan winkels heb niets tegen deze mensen het is zielig genoeg maar dit is mijn mening.
ND

#6 #6

2013-09-08 09:44

We wonen recht tegenover de ingang van dit gebouw. Ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen die ,samen met de vele buurkinderen, veel buiten spelen, dit niet meer veilig kunnen doen. Daarnaast zijn er veel kinderkamers, waarbij ook onze, aan de straatkant. Omdat het al een smalle straat is en dus gehorig heb je al snel last van geluiden op straat.
We vegen al vaak zelf de stoep en straat omdat er veel troep uit de cronje waait en hier ligt. En er maar eens in de 6 weken een veegwagen komt. Ik denk dat degene die dit plan overweegt, alleen maar hoeft te bedenken hoe zij het zouden vinden als je kinderen niet meer veilig op straat kunnen en je recht tegenover een 24 uursopvang woont in een woonwijk en smalle straat..
President Steijnstraat

#7 GEEN OPVANG

2013-09-08 11:44

Ik zou zeggen laat ze lekker in de Waarderpolder hun behoeftes doe.
Niet in een woonwijk waar heel veel kinderen spelen.
We mogen geen vooroordelen hebben maar er hoeft er maar 1 tussen te zitten.
Er worden nu al sinds ruim een jaar of 2 dagelijks ramen ingegooid voor waardevolle spullen, en fietsen voor de deur weggeknipt.
dat zal ook niet voor het grote geld zijn maar voor de "gebruikers"die even snel willen scoren.
Ook ik zal mezelf en mijn gezin en onze leefomgeving zonder schroom verdedigen.

Want de politie doet er vrij weinig aan.


Opvang prima maar niet in ONZE wijk!

Gast

#8

2013-09-08 12:08

Het is al schering en inslag weer in de wijk met diefstallen uit auto's e.d , er zijn veel kleine kinderen in de buurt die veel buiten spelen waar zit je verstand om ze tussen verslaafden te zetten....de wijk had vroeger een slechte naam dat is eindelijk verbeterd en nu gaan jullie dit doen? Onverantwoordelijk en onaanvaardbaar .... Maar jaaaaaa jullie wonen hier niet dus wat maakt het uit toch? Zet ze lekker in je eigen woonwijk eens kijken of het plan dan nog zo'n goed idee is

Gast

#9

2013-09-08 12:48

Ik vind het niet passen dat er opvang en hulp geboden wordt aan verslaafden in een kinderrijke en dicht bewoonde buurt. Er staan genoeg panden leeg in de Waarde polder. Die kunnen beter dienst doen.

Gast

#10

2013-09-08 13:17

Ik ben niet uit Amsterdam verhuisd om nu in deze mooie en gezellige wijk weer tussen de junks te moeten wonen.

Gast

#11

2013-09-08 14:11

Het moet niet gekker worden! Eindelijk worden en hier geen straattegels meer door de ruiten gegooid om midden in de nacht je laptop van tafel mee te nemen. Eindelijk is het vernielen van onze auto's minder geworden en eindelijk laten ze je spullen in je auto zitten! Eindelijk durven jonge gezinnen naar onze wijk te komen en onze wijk nieuw leven in te balzen, en dat komt de Gemeente Haarlem dit even om zeep helpen met dit soort geintjes!?!? MIJN KIND kan straks niet meer veilig op straat spelen! We krijgen bergen overlast hier in de straat met dit plan, DIT KAN NIET WAAR ZIJN!!!!

IK ZEG NEE TEGEN DIT PLAN VAN DE GEMEENTE HAARLEM!! NEE NIET HIER MIDDEN IN ONZE BUURT MIDDEN IN EEN WOONWIJK MET SPELENDE KLEINE KINDEREN, SCHOLEN EN KINDEROPVANG!!!

Mijn huis is straks NIET meer te verkopen, het is dan helemaal geen hol meer waard!! IK WOON ER 30 METER VANDAAN EN IK VOEL ME DAN TOTAAL NIET VEILIG MEER IN MIJN STRAAT EN IN MIJN BUURT.

STOP DIT PLAN, LAAT HET NIET GEBEUREN MENSEN!! Ik zal er alles aan doen om dit niet door te laten gaan. Overal zal ik bezwaar maken waar het maar mogelijk is!!

Gast

#12

2013-09-08 17:25

Beste Gemeente.
Ga eens kijken in de Waarderpolder 10 tallen leegstaande panden.
Dat lijkt mij een logischer oplossing voor deze bevolkings groep.

Gast

#13 E-mail, zojuist verstuurd.

2013-09-08 17:31

Buurtgenoten, onderstaande mail heb ik zojuist verstuurd aan de drie adressen.


Geachte heren,

Met veel ontzet en grote ontsteltenis heb ik kennis genomen van de plannen van de gemeente Haarlem om een 24-uursopvang voor verslaafden, met daarin ook de mogelijkheid tot gecontroleerd gebruik van alcohol en andere middelen. Laat me heel duidelijk zijn: ik vind dit een belachelijk plan waar ik, samen met een groot deel van onze buurt, voor zal gaan liggen. Dit mag niet gebeuren. Waarom?

1) Ik ben twee jaar geleden met mijn partner in Haarlem komen wonen voor het vriendelijke karakter van de stad, maar ook voor het groeipotentieel van deze specifieke buurt. Wij hebben een huis gekocht, dat nu zoals u vast weet, onder water staat en wat wij natuurlijk graag weer willen verkopen over een aantal jaren om ons elders in Haarlem te vestigen. Een opvang als deze draagt geenszins bij aan de leefbaarheid van de buurt, en daarmee de huizenprijs. Simpel gezegd: dit volslagen idiote plan van de gemeente zorgt ervoor dat ik de boot in ga straks. En daarmee jaagt de gemeente Haarlem met het zelfde tempo jonge hoogopgeleide starters als wij weer weg uit de stad. Ik zal op zoek gaan naar een benchmark voor de mogelijke daling, voor zover daar gegevens over bekend zijn. Het verschil leg ik tegen die tijd graag in factuurvorm neer bij de gemeente: planschade.

2) De buurt heeft veel te kampen met overlast. Simpel gezegd: het is nog lang niet onder controle. Zwerfvuil vliegt door de straten, wordt slecht bijgehouden door Spaarnelanden en de gemeente, er is parkeeroverlast en daarbij sinds kort ook overlast van Oost-Europeanen. Laat me helder zijn: ik begrijp dat ieder het recht heeft om zich ergens te vestigen, en ook de laatste bevolkingsgroep heeft dat. Maar laten we dan vooral even verstandig zijn, laten we de problemen niet uitbreiden. Zo zou het verstandig zijn om eerst de huidige problemen aan te pakken, de rust te laten terugkeren, alvorens we er een probleem bij maken. Want, ook dat moet u met mij eens zijn, er zal wekelijks/dagelijks overlast zijn die nauwelijks te handhaven is. Daarbij: ellende trekt ellende aan. Zo zullen dealers hun weg vinden naar deze buurt, met de nodige onrust tot gevolg. Gespuis wachtend in auto's, hangend op straat.

3) Kinderen. Deze buurt is een kinderrijke buurt. Veel jonge gezinnen zijn hier gevestigd, waarvan kinderen op straten en pleintjes spelen. Hen in aanraking laten komen met verslaafden of onberekenbare figuren zou een kwestie van de kat op het spek binden zijn. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat hier problemen van komen (spuiten op straat, glas, etc.).

Eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan, maar dat zal ik nu niet doen. Ik zie dan ook uit naar een eerste antwoord van u, zodat we op basis daarvan onze correspondentie kunnen voortzetten. Over het vuilnisprobleem heb ik zeer recentelijk al contact gehad met onze burgemeester, hij heeft zich een waar burgervader getoond en persoonlijk op mijn en onze ergernis gereageerd. U zult begrijpen dat wanneer de plannen doorgezet lijken, ik ook mijn weg weer naar hem zal vinden. Daarbij zullen wij als buurt alle politieke mogelijkheden inzetten om voor dit hachelijke plan te gaan liggen. In de Waarderpolder staan panden genoeg leeg, ruimte genoeg voor zo'n plan.

Ik zie uit naar uw reactie. Vergeeft u mij de emotie in deze e-mail, ik ben erg, erg boos.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-09-08 17:33



Gast

#15

2013-09-08 17:39

Doe dat niet in deze buurt,we willen voor onze kinderen veiligheid,gezellige,leuke buurt houden,En voor de cronje wordt dit ook niet leuker,voor eigenaren en personeel!!!!!Tip buiten de stad,waardepolder!
Bewoner
Gast

#16

2013-09-08 18:28

Er wonen hier overal kleine kinderen! Het is hier al zo dicht op elkaar. De meeste nieuwe bewoners steken veel energie en geld in hun huis omdat ze er heel lang zullen blijven wonen. De restschuld op ons huis is nu al +_ 40.000 euro. Als er ook nog zo'n opvangcentrum komt, kunnen we ons huis nog moeilijker verkopen! Zoiets kan niet in zo'n dicht bevolkte wijk. Kan zoiets niet in de waarderpolder?
Bewoner Generaal de la Reijstraat

#17 Gevangenis leeg!

2013-09-08 18:39

Als de koepel straks leeg komt, kunnen ze daar mooi in! Prima plek om nachtopvang te hebben!

Gast

#18

2013-09-08 18:39

In n woon- en kinder rijke wijk hoort dit niet thuis!
De waarderpolder is n veel beter idee

Gast

#19

2013-09-08 18:42

Dit is niet de juiste plek voor een opvang. Deze hoort niet in een woonwijk thuis. Er zijn genoeg andere plekken in Haarlem om een opvang te beginnen, denk aan de Waarderpolder. Dat dit überhaupt in overweging wordt genomen is rondom schandalig. Als er daadwerkelijk een opvang komt in een woonwijk waar hardwerkende mensen wonen met kleine kinderen dan ze ik: GEMEENTE HAARLEM, SCHAAM JE DIEP!!!!!!!! maar jullie zullen hier niet in de wijk wonen anders waren jullie niet tot deze beslissing gekomen! walgelijk!!

Gast

#20

2013-09-08 21:21

Dat er een kleine groep verslaafden is die hulp nodig heeft is een probleem waar elke stad mee te maken heeft. Overlast door deze figuren verspreid over de stad krijg je zeker als ze geen plek hebben waar ze onderdak en hulp krijgen, dus wat dat betreft moeten ze ergens een plek krijgen.
Maar doe dat niet in een buurt zoals de onze, er is hier al genoeg overlast van meeuwen, zwerfvuil etc. Laat de gemeente dat probleem eerst eens oplossen voordat ze ze ons opzadelen met nog een probleem erbij want zo zie ik dit onderwerp.
Toen ik de folder ontving dacht ik gelijk aan de Waarderpolder, daar staan genoeg lege panden waar ze volgens mij prima terecht kunnen. Dus waarom in godsnaam in een woonwijk???
Laat dit aub. niet doorgaan gemeente Haarlem, dit is belachelijk!!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-09-09 07:53



Gast

#22

2013-09-09 08:35

De gemeente probeert gewoon wat uit.
Maar wat mij betreft zorg nou voor goeden opvang waar die verslaafden rondhangen, en ga ze niet door de stad jagen naar de Transvaalbuurt waar ze zich zullen gaan ophouden op plekken waar kinderen spelen met als gevolg dat onze kinderen veel te vroeg met deze verslaafden te maken krijgen.WEG WEG WEG.
Boon

#23 Borrelpraat

2013-09-09 10:35

Ik ben ook geen voorstander van deze opvang bij mij aan de overkant. Maar door er allerlei volstrekt niet ter zake doende borrelpraat bij te halen over Oost-Euopeanen diskwalificeren de opstellers van deze petitie zich in mijn ogen volledig. Jammer. Een gemiste kans. Het is namelijk absoluut niet mijn ervaring dat zij de hoofdveroorzakers zijn van het vuil op straat, in tegendeel zelfs. Zij volgen denk ik alleen goed Hollands voorbeeld. Ook stoor ik me niet aan mensen die een biertje drinken in het park. Ik neem zelf ook altijd wat mee als ik in een park ga zitten. Dat doet bijna iedereen. Ik heb begrip en waardering voor het initiatief, maar niet voor de manier waarop. Ik zal deze petitie dan ook niet tekenen maar mijn bezwaren kenbaar maken aan de gemeente. Dat raad ik iedereen aan. Iedere malloot kan een petitie starten op internet. Dat blijkt wel weer. Deze petitie zal om die reden dan ook niet serieus genomen worden. Gewoon een vakje aanvinken vanachter je computer is te makkelijk en gaat niks opleveren. Onderneem zelf actie, vanuit je eigen blikveld. Loop niet zomaar achter de xenofobe muziek aan. En laat je niet bang maken.

Gast

#24

2013-09-09 10:53

Ik ben het eens met de petitie indieners.
de wijk wordt overspoeld met appartementen
er leven mensen van diverse afkomsten en gezinten.
Als deze opvang er ook nog eens bijkomt dan raakt de emmer overvol en is het wachten op een escalatie.
Bovendien huizen hier diverse kinderdagverblijven en de match met het voorgestelde plan lijkt mij op zin zachtst gezegd strijdig met de doelstelling om kinderen ouderen en jounge gezinnen een gezonde en veilige buurt en toekomst te bieden.

Gast

#25

2013-09-09 10:57

Dit gaat de leefbaarheid in de buurt belemmeren