Zwarte piet is niet racistisch

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zwarte piet is niet racistisch.

hvczech
Gast

#1

2013-10-18 15:01

Beetje vervelend dat dit nodig is. Maar na al het gejammer uit Amsterdam over het zwart zijn van de Pieten kan ik alleen maar zeggen: Liever Zwarte Pieten dan Zielepieten!
De volgende gekwetste bevolkingsgroep staat al klaar: 1). Alle protestanten die niet herinnerd willen worden aan de wandaden van het rooms-katholicisme. Geen Sint in de vorm van nota bene een bisschop!
2). Alle mensen die Peper heten. De term Pepernoot is uiterst kwetsend.  3). De milieubeweging Nederland wordt ernstig gekwetst doordat de Sint krampachtig vasthoudt aan het gebruik van een stoomboot. En zo kunnen we nog even doorgaan.
Beste mensen, als je echt iets tegen discriminatie wilt doen zal ik je op een paar echte misstanden wijzen in onze samenleving. Maar ja, dat is natuurlijk veel lastiger te bespreken.


Gast

#2

2013-10-18 18:28

zwarte piet is zwart door het roet uit de schoorsteen , zwarte piet is geen slaaf en wat moeten kinderen die geloven zeggen als zwarte piet plots niet zwart meer is.
daarbij is het toch een stuk lastiger vorr de buurtpiet om onherkenbaar te blijven voor de kinderen.
trouwens de donkere mensen die uitgescholden worden moeten het probleem bij die persoon zoeken en dus niet bij eeuwenoud gebruik.
kortom houd dat gejammmer bewaard voor problemen die er daadwerkelijk aan toe doen.
en laat ons sinterklaasfeest met daar bij onze kindervriend zwarte piet met rust!

Gast

#3

2013-10-20 23:19

Dan wil ik ook geen blanke vla , en boerenjongens want er zijn zo veel dingen die dan racistisch genoemd kunnen worden en gewoon bij onze cultuur horen

Gast

#4

2013-10-21 06:07

zwarte piet is niet racistiche hij is gewoon zwart van de roet. het liedje zegt het al zo zwart als roet. kinderen zijn niet racistiche het is een kinderen feest blijf aub af van deze feest wat dan hebben we straks ook geen kerst meer, daar zijn ook engelen en dwergen aan het werk. dit i zo grote onzin wat er nu aan de hand is . zwarte piet hoort bij de sinterklaas.

Gast

#5

2013-10-22 21:13

TEKEN DE PETITIE HANDEN AF VAN DE NEDERLANDSE CULTUUR !!!!
http://petities.nl/petitie/zwarte-piet-moet-blijven

Gast

#6

2013-10-23 15:28

Ik ben tegen het sinterklaasfeest. Het mag van mij afgeschaft worden. MAAR, nu de verenigde nazi's zich ermee bemoeien, mag het blijven. Het mag net zolang blijven tot WIJ ZELF beslissen of het afgeschaft moet worden. Daar hebben wij deze lieden niet bij nodig.

Gast

#7

2013-11-19 07:52

Zwarte Piet is in geen geval racisme en heeft er ook helemaal niets mee te maken. Nog nooit heb ik in Zwarte Piet iemand anders gezien dan een verkleedde en geschminkte oom of tante, broer of zus. Nooit heb ik er een zwarte of een neger in gezien en nimmer in mijn leven heb ik een Nederlander daar iets over horen zeggen.

Daarbij, al zou het zo zijn dat men zich schminkt als een zwarte of neger, wat is daar erg aan? Voel ik mij gediscrimineerd of vind ik het racistisch wanneer een zwarte zich zou verkleden en schminken als een blanke? Nee hoor, prima, ga je gang. Gedraag je in het vervolg ook zo. Niks mis mee.
Met andere woorden, als jij je beledigd voelt, heb jij een probleem, dan moet je naar een psychiater. En verder? Wel, als mijn cultuur en de folklore die wij hier kennen jou niet aanstaat, dan is het je vrij om te gaan.

Iets anders is, dat je wel aan de gang kunt blijven wanneer je dit toestaat. Dan moet ook het Drie Koningen-feest in Spanje op zes januari ingrijpend veranderd worden vanwege racisme, want tijdens die viering rijden kilometers lange optochten door alle straten van alle steden van Spanje waarin blanken verkleed gaan als negers. Maar ja, zoals de Nederlanders de kritiek op het Sinterklaasfeest zich deemoedig laten welgevallen ten koste van hun eigen cultuur, hoef je daar bij de Spanjaarden niet mee aan te komen. Je moet niet in je hoofd halen de Spanjaarden racisme aan te wrijven, want dat pikken ze niet, het is een volk met ijzeren kloten.

Leve Zwarte Piet!