NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM.


Gast

#326

2014-03-13 08:11

Poenscheppers en uitzuigers !!!!!!

Gast

#327

2014-03-13 08:30

Het gaat er wel over elke storting betalen jaarlijks 150 euro en nu van 1 januari zie ik dat er maandelijks de 4.50 van u kaart gaat over poenscheppers gesproken

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-03-16 15:14


Kies een pseudoniem

#329

2014-03-16 15:24

Dat wij moeten betalen voor alles dat weten wij maar ivarem gaat er over als wij een container laten plaatsen van Van Gansenwinkel samen met de buren is veel goedkoper want onder tussen komt er altijd bij voor ivarem in het begin 0,69 cent voor een klein storting nu 96 cent 2,07 euro voor een grote nu 2,90 De 1 ste van de maand gaat er 4,50 euro af en dan nog is de taks van 150 euro is dat geen beetje overdreven
Bol

#330

2014-03-22 18:01

Ik heb verleden jaar 2013 geen afval aangeboden aan Ivarem, niet in men afvalcontainer en ook niet in het containerpark, dus waarom moet ik dan toch 54 euro betalen voor afval, die ze van mij niet moeten verwerken ? Het zijn gewoon dieven en ze hebben geen concurrentie, dus vragen ze toch wat ze willen. Men betaald toch ook al per kg of aangeboden eenheid, dus waarom dan nog eens extra bedrag betalen. In Antwerpen, zijn er ondergrondse afvalcontainers, waar men tegen een klein bedrag zijn afval kwijt kan en GEEN EXTRA bedrag hoeft te betalen. De vervuiler betaald toch normaal, degene die hun afval beperken, moeten ook extra betalen ! Onze politiekers schuiven alles af op de zwaksten, zoals gewoonlijk. Ik zou zeggen, presenteer op 25 NVA en GROEN in uw stemgedrag de rekening, zij zijn mede de oorzaak van deze extra belasting !!! Ik stem nooit meer voor deze asociale partijen, nooit meer van mijn leven nog !

Gast

#331

2014-04-03 07:25

ik gebruik IVAREM niet meer, en als ik naar het containerpark ga dan betaal ik ervoor ofwel heb ik al recupel betalld.

Gast

#332

2014-04-25 14:01

En je ziet het sluikstorten ondertussen al gestaag toenemen... Mijn stem krijgen ze bij NVA of VLD nooit meer... oh wacht, die hebben ze ook nooit gekregen...

Gast

#333

2014-04-29 09:07

Net mijn overschrijving betaald, 108 euro voor een alleenstaande in tijden van crisis?! En dit voor gemiddeld een twintigtal vuilniszakken op een jaar. Vorig jaar kostte dit me 35 euro! En dit voor huisvuil dat je dan nog zelf naar een container moet brengen. Enkele jaren geleden woonde ik in Antwerpen en daar kostte het 15 euro voor een rol huisvuilzakken van 10 stuks en daar werd het dan nog voor de deur opgehaald, dus mijn huisvuil kostte daar 30 euro op een jaar.

Ik kan echt niet begrijpen dat stad Lier dit pikt
Annick

#334 Door vaste bijdrage stijgt kost afvalophaling met 300%

2014-06-06 19:19

Door goed te sorteren en producten met weinig verpakkingsafval te kopen, heb ik de voorbije jaren mijn huisvuilbijdrage kunnen drukken tot 25 euro per jaar (1 maal per maand ophaling, gemiddeld 8 kilo afval per keer). Door de vaste bijdrage is mijn jaarlijkse kost voor huisvuilophaling in 2014 niet meer 25 euro maar eerder 75 euro. Dat is 3 keer zo veel als vorig jaar. Een vast bedrag is een administratief makkelijke oplossing, maar ontmoedigt de burgers die milieubewuste met hun afval omgaan.

Gast

#335

2014-08-05 00:33

Geachte, Ik had ook al diverse mails gestuurd naar de Gemeente en Ivarem om mijn ongenoegen te uiten. Makkelijk voor de Gemeente en meer winst voor Ivarem op kap van de burgers. Ik had de vraag gesteld of de vuilniszakken nu goedkoper zouden worden... niet dus! Ik had voorgesteld om dan de prijs van de zakken te verhogen. Wie veel afval heeft, betaalt meer. Nu is het voor iedereen hetzelfde, rijk of arm. Ik kan dit best betalen, maar voor mijn dochter die alleenstaande moeder is, is het de zoveelste hap uit haar budget. Bovendien wordt hier een precedent geschapen.Wat let hen volgend jaar het dubbele te vragen? Als ex-reclameman ben ik bereid om mijn medewerking te verlenen waar en indien nodig. Ik stel voor om elke inwoner via de media te benaderen en op te roepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Niet betalen. Als een enkeling dit doet staat die nergens, als iedereen het doet staan zij (Ivarem) nergens. Ze kunnen moeilijk tegen een paar duizenden families een proces beginnen. U mag mij steeds contacteren. Ik ga hier trouwens morgenvroeg nog eens spel van maken bij Ivarem zelf en de Gemeente. Was de kreet van N-VA niet - "geen nieuwe belastingen meer" ? Ik zal er hen mee confronteren! Of bedoelden zij ermee "geen nieuwe belastingen, simpelweg de oude verhogen. Goed initiatief overigens. Wat de sponsoring van de advertentieruimte betreft... daar heb ik zo mijn twijfels over. Ik vind dat jullie gezamenlijk naar de media moeten stappen. Ik ben semi-professioneel filmer vanuit mijn beroep als reclameman. We zouden zelf een videoreportage kunnen maken en die doorsturen of liever zelf bezorgen bij VTM en de VRT. Interviews met mensen her en der. Dat zal zoden aan de dijk zetten. Enfin succes ermee. Ik ga er werk van maken om ook een luis in hun pels te worden.
Beorn

#336

2014-08-12 19:44

De huisvuilzakken zijn al duurder geworden en op de koop toe kleiner dan de vorige. Een schande!!!


Gast

#337

2014-08-13 08:24

Wij betalen al 23 € per 15 zakken en dan trekken ze nog op nix en nu nog dit betalen ze kunnen hier in Bornem dan beter containers zetten dan halen we tenminste nog iets uit dat geld da we moeten betalen schande gewoon
nen tegenstander van de maffia !!

#338

2014-08-13 14:10

KL**TZAKKEN !!!!!


Gast

#339

2014-08-13 17:45

mensen betalen al genoeg , nu ook al voor afval ?? !!! dat volstaat niet dat de huisvuilzakken duurder geworden zijn + de zakken zijn kleiner en zijn snel kapot + in het containerpark moeten we ook nog eens betalen en nu komen ze met dit af ,schandalig !!
straks leggen ze nog taksen op de uitgeademde lucht die we verbruiken ,kom seg . we willen allemaal een proper leefmilieu maar na dit gaan de mensen zeker sluikstorten , doe hier iets aan want de werkende mensen gaan dit niet blijven pikken ! genoeg is genoeg !!

Gast

#340

2014-08-13 18:32

Betalen we nog ni genoeg gvd? Ze kloppen al genoeg geld uit onze zakken..ik ben niet van plan dit te betalen...
IVA

#341 Re:

2014-08-13 21:41

#12: -  

 N-VA is niet verantwoordelijk voor het slecht bestuur en gemaakte schulden uit het verleden...


Gast

#342

2014-08-14 08:52

altijd maar de werkmens zijn zakken leeg halen. Wanneer gaan ze nu eens het geld halen waar het zit???

Gast

#343 Re:

2014-08-14 08:54

#342: -  

 maar ja, tegen de volgende verkiezingen zijn ze het vergeten en geven ze weer loze beloften....... IK DACHT HET NIET !!!!!!!!!!!!


Gast

#344

2014-08-14 11:11

Goed wetend dat ze een fout gemaakt hebben bij het aanschaffen van de vuilbakken ...en daar wij moeten voor opdraaien !!! Denk dat we al genoeg moeten betalen zeker ..




Gast

#345

2014-08-20 17:29

Wat gaat er nog allemaal komen waar wij de dupe van zijn, we betalen nog niet genoeg zeker

Gast

#346

2014-10-01 12:25

pure diefstal van de gewone burger als we hier niet massaal voor opkomen wat wordt dan het volgende genoeg is genoeg

Gast

#347 Re:

2014-10-01 12:29


Gast

#348 Re:

2014-10-01 12:33

#335: -  

 wij gaan dit zeker niet betalen en we hopen dat niemand betaald dit is gewoon legale diefstal


Gast

#349

2014-10-01 20:04

SCHANDALIG ! Vroeger had men vuilbakken die men wekelijks kwam ledigen. Daarvoor betaalde men jaarlijks 1x "taks" aan de gemeente. Deze propere en milieuvriendelijke methode werd afgeschaft waardoor men plastic zakken moest gaan kopen die veel duurder uitkwamen. Bovendien heb ik als alleenstaande bijna geen afval gezien ik in de week op mijn werk warm eet. Waarom zou ik in godsnaam "taks" moeten bijbetalen, doe ik al bij de aankoop van vuilzakken !!!


Gast

#350

2014-10-03 13:02

Betalen we nog niet genoeg aan containerpark en de vuilzakken en de gemeente. Het is genoeg geweest.