NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie NEEN aan de AFVALTAKS van IVAREM.


Gast

#351

2014-10-03 13:20

Ik heb ondertussen ook een groep opgericht op Facebook
https://www.facebook.com/groups/817109171642559/ met al meer dan 400 leden. Trouwens vandaag een groepsfoto die gemaakt word door de pers om 18u aan het stadhuis van Mechelen.
Ceuleers

#352 Afvalzakken Ivarem NEEN

2014-10-03 13:22

Vandaag trouwens de verzamelde pers om een groepsfoto te maken van de leden van deze groep aan het stadhuis van Mechelen tegen 18u.

https://www.facebook.com/groups/817109171642559/


Gast

#353

2014-10-03 21:41

is dat mijn beloning om goed te sorteren?

Gast

#354

2014-10-04 05:07

schandalig dieven !!!!!!!!!!!!

Gast

#355

2014-10-04 12:01

Ik woon in een appartementsblok waar het huisvuil wordt opgehaald door Van Gansewinkel - geen goedkope oplossing. Grof huisvuil wordt wel naar het Ivarem containerpark gebracht, wat betalend is. Hoeveel geniepige extra belastingen kan de stad ons nog opleggen!

Gast

#356

2014-10-04 14:29

gewoon weg schandalig betaal voor vuilzakken wat al duur is dan nog voor containerpark te gaan moet je betalen voor wa moeten we nog allemaal gaan betalen????
zelfs al de bewoners waar ik werk moeten hiervoor betalen rond uit schandalig.

Gast

#357 Re:

2014-10-04 21:12

#1: -  

 Wij betalen voor 3 man 54 euro, mijn moeder met een klein pensioen leeft alleen betaald ook 54 euro? Pure geldklopperij noem ik zoiets!


Gast

#358

2014-10-05 15:47

Gedaan en gedeeld !

Gast

#359

2014-10-05 18:13

We betalen al 25€ voor 10 vuilzakken is dat al niet genoeg? Waarom nog eens 54€ ?? Dan verschieten ze er binnenkort van dat de mensen geen zakken meer gaan kopen en hun vuilnis zullen gaan dumpen.

Gast

#360

2014-10-05 19:06

We betalen al genoeg!waar gaat het geld voor onze provinciebelastingen,grondbelastingen..... Naartoe?vuilzakken zijn ook niet bij de goedkoopste en dan hier nog voor betalen men wil van sluikstorten af maar hierdoor creeerd men sluikstorten we worden kaalgeplukt ,leeggezogen!Wat gaat het volgende weer zijn?

Gast

#361

2014-10-06 07:06

da den Bart ze beteuld van de niet verspilde kosten aan zenne wekker

Gast

#362

2014-10-06 11:19

Ik zeg neen tegen deze afvaltaks, om de onrechtvaardige verdeling.
Ik ben alleenstaande, zet maximum één vuilzak per maand aan de deur ( die al 2,50€ kost ) ik word gelijk gesteld met, met een groot gezin.
Waarom deze onrechtvaardige maatregel, of is het weer een verdoken belastingen van de stad Mechelen.

Gast

#363

2014-10-06 12:58

Ik ben een single vrouw die 1 vuilzakje(restafval) per maand buitenzet. 1xper maand 1 doos papier. De vuilzaken kosten 12euro per rol van 10. Dan nog extra 54 euro betalen is niet mals.
Hoeveel moeten mijn buren betalen die elke week 2a3 zakken buitenzetten??
Brave New World

#364 Re:

2014-10-06 17:59

#22: -  #363 en alle andere singles:

 Helemaal mee eens! Als alleenstaande betaal je meer gemeentetaks (40 euro ipv 60 euro voor een gezin) en nu moet je nog eens evenveel extra taks betalen terwijl je minder vuilzakken aanbiedt op een jaar dan een gemiddeld gezin! Als alleenstaande wordt je verdorie altijd dubbel gepluimd! :( Ik dacht dat alle Belgen gelijk waren voor de wet, maar blijkbaar is dat niet zo!


Gast

#365

2014-10-07 02:55

Trop is Trop

Gast

#366

2014-10-07 05:39

Schandalig van deze extra tax van 54€.
Betalen al gemeentebelastingen.
Kopen overdreven dure huisvuilzakken en pmd zakken.
En dan nog extra taxen.
Niet goed bezig als ge het mij vraagt!!!

Gast

#367

2014-10-07 11:39

Waarom twee keer betalen? Wat met de zwakkeren? Wat met groeiend sluikstorten?

Gast

#368

2014-10-08 10:02

afvaltaks is al opgenomen in gemeentetaks?

Gast

#369

2014-10-08 23:04

Ik ben pas in tisselt (willebroek) komen wonen, wat voor een idioot systeem is dat van die jaarlijkse taks ? Alsook het belachelijke systeem van die vuilbak die men aan de straat moet zetten !! Waarom kunnen ze niet gwn werken met vuilniszakken zoals in kapelle-op-den-bos en bena de rest van België ?
Men koopt ne rol vuilzakken en klaar, nadien geen extra kosten en onaangename rekeningen.
Nu met die vuilbakken kunnen ze ons wijsmaken wat ze willen, wie van ons weegt zelf zijn afval na ? Ze kunnen ons zeggen wat ze willen !
Als mijn vuilbak op straat staat, wie zegt dat mijn buurman er zijn afval niet bij gooit ? Ik zal wel betalen ! Met een vuilzakkensysteem is dat allemaal geen probleem !
Ik woon sinds maart in Tisselt en hebt 60eur betaald in maart voor mijn afval.. in julli kreeg ik een brief met de melding dat mijn 60eur opgebruikt was, en dat ik nu maar liefst 124 eur moest betalen om de rest van het jaar door te komen !!
184eur voor 9 maand ? Zijn die mannen nog normaal ? Ik woon alleen in Tisselr, nu moet je mij is vertellen hoe ik zoveel afval kan produceren ...
dikke zever en bedriegerij is dat heel gedoe met IVAREM ! schandalig !!!

Gast

#370

2014-10-25 19:56

Dit was mijn vraag aan IVAREM i.v.m. de afvaltaks:

Beste, ik heb een vraag naar aanleiding van de extra belasting van 54€ die voortaan door IVAREM geïnd mag worden. In de PDF met de FAQ aangaande 54€ staat een tabel. Daarin staat de situatie vroeger en 2014 opgelijst en komen de kosten netjes tweemaal uit op 170€ per jaar per gezin. Als ik het goed begrijp betalen wij voortaan 54€ rechtsteeks aan IVAREM die vroeger door de gemeente uit "Algemene Middelen" betaald werd. Die Algemene Middelen zijn natuurlijk ook gewoon belastingsgeld. Die redenering volgend zouden wij dus voortaan 77€ (100€ - 23€) minder gemeentebelastingen moeten gaan betalen. Ik vrees echter dat dit laatste niet zal gebeuren waardoor dit gewoon neerkomt op een belastingsverhoging die verkocht wordt als een verschuiving naar een andere inner. Heb ik het mis? Vriendelijke groeten, Wouter

Dit was hun antwoord:

Vanaf 1 januari betaalt dus ieder gezin (ongeacht het aantal gezinsleden) in Mechelen deze jaarlijkse vaste bijdrage voor afvalbeheer. De bijdrage is verschuldigd per gezin, ongeacht het aantal gezinsleden. Ieder gezin dat op 1 januari 2014 officieel is ingeschreven in het bevolkingsregister van Mechelen moet de bijdrage van 54 euro betalen.

Het vrijgekomen bedrag gaat naar algemene werkingsmiddelen van de stad. Het kan dan bijvoorbeeld geïnvesteerd worden in andere projecten zoals nettere voetpaden, buurtparkjes, veiligheid,… IVAREM heeft er geen zicht op exact welke uitgaven/projecten er met de vrijgekomen middelen zullen gefinancierd worden.


Gast

#371

2014-10-27 11:47

Dit is een schande, een regelrechte afstraffing van de goede sorteerder, de alleenstaande die amper een zak afval PER MAAND buitenzet en die evenveel betaalt als de grote gezinnen waar twee of meer zakken per week buitenstaan. Als ze willen besparen kunnen ze het zeker doen op de mensen die ze nu een bedrag laten betalen totaal onevenredig met hun gebruik!!

Gast

#372

2014-11-01 12:19

54 euro voor om de 14 dagen een kleine vuilzak en
om de 6 weken een pmd buiten te zetten ?

fuck off !!!!

Gast

#373

2014-11-25 23:05

IK vind dit weer een van die schandalige zakkenvullende regels in het nadeel van de sorteerders en ALLEENSTAANDEN of KLEINE gezinnen .Ikzelf met mijn nog thuis wonende dochter , hebben maar 1 gevulde vuilnis zak om de 3 a 4 weken .Wij sorteren alles , wassen alle plastiek die in de roze zakken mag uit , en doen dit al vanaf dag 1 toen deze beschikbaar waren . Toch worden wij met alle andere sorteerders nog gestraft voor ons goede werk !!! ??? Daarboven op zijn de vuilnis zakken SCHANDALIG DUUR IN VERGELIJKING MET ANTWERPEN bvb , daar kost een rol vuilnis zakken 7,50 voor 10 zakken van 60L. Waarom dat grote verschil . Wat IK nu terug zie langs de openbare weg is dat er mensen hun vuil terug gewoon uit de wagen ergens droppen , Ja zelfs SALONS e.d.m. , terug zoals 30j. geleden . Goe bezig !!! Is dit dan de bedoeling ? Sorry Mr. Somers maar dit kan niet langer .Ik vind persoonlijk dat er aan de ROZE ZAKKEN CONTAINER een kaart lezer moet staan die jouw paspoort leest alvorens een roze zak te storten . Dit kan elektronisch bijgehouden worden zowel als dat bij het binnenrijden de nog te goede beurten gecontroleerd worden . Zo kunnen ze PERFEKT na gaan wie de goede sorteerders zijn , enzo deze mensen minder zwaar belasten !!! PLUS , hoe kan dit verantwoord worden dat alleenstaanden , kleine gezinnen allen hetzelfde moeten betalen als de GROTE GEZINNEN , die toch automatisch véél méér afval voort brengen !!! Dit moet véél correcter aangepakt worden . Dit gezegd zijnde , Mr. Bart Somers Ik hoop dat JIJ dit OOK leest , en UW burgers die hun uiterste best doen , ééns te belonen in plaats van te straffen , met vriendelijke groeten , Victor .

Gast

#374 Re: Re: broninformatie

2014-11-25 23:11


Gast

#375

2016-11-18 06:57

omdat ik er geen huisvuil meegeef en toch al 3 jaar 54 Euro moet betalen voor niets. het is een dievenbende goedgekeurd door het gemeentebestuur.