Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

#5576

2014-09-05 14:13

Met een heel klein minimum inkomen is dit echt een idioot hoog bedrag!! Als je dan ook nog chronisch ziek bent betaal je dan ook altijd het volle bedrag!!

Gast

#5577

2014-09-05 14:36

Het gaat me er niet alleen om dat mensen met lage inkomens zich ook moeten kunnen verzekeren, het gaat me er ten minste evenveel om dat de zorgpremies de pan niet uit rijzen, dat we met zijn allen nog inkomen over houden om van te leven ipv dat er buitensporige bedragen richting ziektekostenverzekering gaan en dat ik goede zorg krijg voor mijn toch al torenhoge premie, zònder dat ik nog eens eigen risico moet betalen! Ik betaal voor ons gezin ong. 3000 euro premie PER JAAR! En dat is exclusief eigen risico! Dat is toch belachelijk? Ook moet er gekeken worden hoe het komt dat de zorg'kosten' zo buitensporig gestegen zijn de afgelopen jaren. Want dat komt echt niet alleen maar door de vergrijzing. Procedures, zorgcodes met daaraan verbonden buitensporige kosten, spullen die voor eenmalig gebruik gemaakt worden terwijl ze makkelijk gereinigd kunnen worden in een autoclaaf, enz. Vroeger ging het toch ook, en kostte het toch ook niet zo veel?

Gast

#5578

2014-09-05 15:10

Goed idee en ik hoop ook echt dat het werkt :)

Gast

#5579 Geen waarde aan het leven

2014-09-05 16:07

Nederland is allang geen land meer waar waarde aan het leven gehecht wordt. Van zorg is allang geen sprake meer. Sinds het geprivatiseerd is is de zorg verworden tot productiewerk waar winst gemaakt moet worden. In een artikel was eens te lezen dat een man met kanker in Nederland domweg werd afgeschreven. Hij ging naar België en is daar van zijn kanker afgekomen. Het beleid in Nederland bezuinigt zijn eigen volk de dood in. En dat gaat straks letterlijk gebeuren als dat zo door gaat. Straks hebben we geen besteedbaar inkomen meer omdat we alles inleveren aan belastingen en premies.. Dan zijn we financieel leeg gezogen en dan is er niets meer, geen dak boven je hoofd, geen voedsel op tafel, geen zorg, werk krijg je niet meer als je hier eenmaal ontslagen bent enz. Maar mensen komen ook niet zelf in beweging. Het volk laat het ook gebeuren. Niemand staat op. Als je het Nederlandse volk in beweging wilt krijgen moet je ze met een sjofel vooruit schuiven. Niemand staat op om voor zijn mensenrechten en eerste levensbehoeften op te komen. Petities zijn leuk maar als je iets snel wilt zien veranderen dan duren petities veel te lang en de kans dat er werkelijk iets verandert is zeer klein. De politiek dendert overal overheen en gaat gewoon door.

Als de petitie al een effect heeft dan komt het in de politiek terecht en wordt er eerst nog eindeloos over geouwehoerd. Intussen hebben ze nog alle tijd om gewoon door te gaan. De politiek hecht geen waarde aan mensenlevens maar de mensen hechten ook geen waarde aan hun eigen leven anders zou er in Nederland allang iets gebeurd zijn Het volk klaagt alleen maar en is daardoor hetzelfde als de politiek. Er is geen ruggengraat, niemand heeft ballen. Nederland is een school weekdieren, die hebben ook geen botten. In andere landen staan ze op straat als het er niet mee eens zijn. In Nederland zit iedereen thuis achter de computer te klagen en stemmen voor petities te verzamelen. Maar daar wordt je niet door gehoord want je gebruikt je stem helemaal niet. Die blijft stil. Ze horen de stem van het volk pas als Nederland zijn stem laat horen bij het Binnenhof. Mensen maken zich alleen maar druk om hun eigen hachje. En daarom verandert er nooit iets. Er is geen eenheidsvolk, alleen een versnipperd volk. Er is veel meer mogelijk maar dat moet je dan wel als één volk doen anders werkt het niet. En het hoeft niet eens met geweld gepaard te gaan. Het gaat er om dat ze het gaan voelen dat ze verkeerd bezig zijn met het hele land en op alle vlakken. Zij zijn met 225, wij met miljoenen. En toch gebeurt er wat die 225 bepalen terwijl het TEGEN eigen volk is. Raar volk, Nederlanders.


Gast

#5580

2014-09-05 17:12

Ik ben het helemaal met je eens . De zorg groeit inderdaad de pan uit,maar de verzekeringen ook. Als die nu eens stoppen met zoveel winst te maken en de winst potten terugstorten naar de staat en die het eigen risico afschaffen dan zal de zorg ook weer betaalbaar worden.Nu worden de winst potten alleen gebruikt om de top managers van grootte salarissen en bonussen te voorzien. Nu zogenaamde onderzoek commissies alles controleren of de verzekeringen het wel eerlijk doen dan denk ik dat we net zo corrupt bezig zijn als in een ontwikkelings-land.De rijken worden rijker en de armen worden armer en de rechtvaardigheid en hebberigheid staat hoog in het vaandel.Iedereen wordt een keer ziek in een gezin dan is het normaal dat je geholpen wordt en niet als een melkkoe gebruikt wordt.Inderdaad je moet 2 keer nadenken of je wel naar de dokter gaat want de verzekering bepaald hoe gezond je mag zijn! De omringende landen hebben ook een ziektekosten stelsel dat stukken goedkoper is als bij ons en de zelfde zorg bieden. 13 euro per maand met een gedeelte bijbetaling van medicatie in België.Daar kan het wel zonder dat ze met een regering hebben gezeten van bijna 3,5 jaar. Hier heb je een paar zieke geesten die alleen voor zich zelf bezig zijn en niet naar het gepeupel kijken die met moeite de einden aan elkaar moeten breien.Per gezin geef de Nederlander 11000 euro per jaar uit aan gezondheids-zorg .De zorg is helaas ook een melkkoe geworden net zoals de auto, de brandstof en de verzekeringen. Hoe meer je bezuinigt des te hoger de kosten worden gemaakt.Dus stop nu een keer met die onzin en ga weer terug naar het ziekenfondstarief!!! Ministers maak de gezond heids zorg vrij zoals in Engeland en Ierland dan pas ga ik weer vertrouwen krijgen in de politiek.

Gast

#5581 Re: Geen waarde aan het leven

2014-09-05 17:24

#5579: - Geen waarde aan het leven 

 U heeft helemaal gelijk en kan me bij uw schrijven zeker vinden . ik begin me te schamen om Nederlander te zijn door het politiek beleid van deze uitzuigers . Maar net wat u zegt , de politiek donderd gewoon voort omdat daar te veel vriendjes politiek wordt bedreven nu het Europarlement zo in trek is. Nooit hebben de politici genoeg want ze zijn ambitieus en cariere geil ! Er zouden in het parlement eens pomphouders, boeren en gewone mensen moeten zitten want die komen met praktijk oplossingen uit de normale wereld, maar niet uit de wereld van politiek.


Gast

#5582

2014-09-05 17:40

Het is voor een moeder alleen met kind niet mrer te betalen x

Gast

#5583 Re:

2014-09-05 17:58

#1: -  

Helemaal mee eens!!

Ik zou 26 jaar worden, dit jaar word ik 33 maar ben benieuwd hoe lang ik dit nog vol ga houden als ik de zorg straks niet meer kan betalen?!


Gast

#5584

2014-09-05 18:56

We lopem al leeg op de premie dus afschaffen die eigen bijdrage en eerst maar eens op een hoop andere onnodige zaken bezuinigen die bakken geld kosten.

Gast

#5585

2014-09-05 19:17

Het is schandalig wat wij in Nederland moeten betalen in vergelijking met België !

Gast

#5586

2014-09-05 20:21

Schandalig hoeveel je nog moet betalen voor zorg/medicatie naast de torenhoge zorgpremie en het verplichte eigen risico. Goed initiatief deze petitie!


Gast

#5587

2014-09-05 20:29

Kan maar 1 woord TOPPIE en nu hopen dat het jullie lukt

Gast

#5588

2014-09-05 20:34

En weer terug naar ziekenfonds/particulier, wel zo sociaal!

Gast

#5589

2014-09-06 00:18

schippers is een zakkevulster!

Gast

#5590

2014-09-06 09:19

alles wordt steeds duurder???????????????????

Gast

#5591

2014-09-06 11:29

als eerste wil ik even de gene bedanken wie dit heeft geplaast gelukkig kunnen mensen hier u mening zeggen

wij vinden allemaal dat wij al genoeg betalen voor de zorgpremie en eigen risico en het word elke keer maar meer zowel voor ons maar ook voor alle oudere mensen die durven bijna niet meer naar de dokter te gaan omdat het anders te duur voor u word ik vind dat de regering moet gaan minderen om naar alle landen geld te sturen en dat de regering meer geld in ons land moet steken alles word maar duurder
wij steunen altijd alle landen maar als er bij ons iets in nederland gebeurd worden wij niet gesteund
bij ons in nederland word het alleen maar slecht
voor de ouderen en voor de geestelijke mensen onder ons
dus bij deze zou ik willen vragen dat de regering maar eens naar onze mensen in nederland wil gaan luisteren en daar ook nog iets aan doen
en maar blijven zeggen dat wij bijna uit de resecie zijn maar mooi niet het word alleen maar slechter
genoeg is genoeg
mvgr fam thomassen
uit den bosch


Gast

#5592

2014-09-06 13:57

Het is niet meer om te doen maar ook voor de minder bedeelde maar ook voor de mensen die chronisch ziek zijn moeten toch steeds naar een arts dus stop hier mee zet alles terug zo als het vroeger was want dit kan niemand vol houden

Gast

#5593 Re: Re: Geen waarde aan het leven

2014-09-06 14:35

#5581: - Re: Geen waarde aan het leven 

 Ik weet niet of je het stuk goed gelezen hebt maar we zijn als volk zelf ook de oorzaak omdat we het toe staan en niet voor onze rechten en levensbehoeften op komen. Dan hechten wij zelf ook geen waarde aan het leven. Als je dat wel zou doen dan zou het volk massaal dingen ondernemen om het te stoppen. Maar dat gebeurt dus niet. Daardoor krijgt de politiek alle ruimte om zo door te gaan.


Gast

#5594

2014-09-06 16:51

Helemaal mee eens , kleinzoon net 18 jaar geworden en nu al opzadelen met hoge kosten die hij geeneens kan betalen . Dus zijn ouders zijn de klos en die moeten ook al zijn studie betalen , schandalig voor woorden .

Gast

#5595

2014-09-06 17:04

Wij met onze A.O.W kunnen straks niet meer eten omdat al het geld opgaat aan de zorg
Gast

#5596

2014-09-06 17:16

De managers de directeuren met hun veel te hoge salarissen ,moeten maar in gaan leveren,en geen snoep reisjes van onze centen ontvangen van de farmaceutische criminelen.

Minister schippers schippert lekker met de pillen industrie, misschien krijgt zij daar wel een baantje toebedeeld.

Je zou die klanten op mars neer moeten zetten kunnen zij elkaar uitzuigen.


Gast

#5597

2014-09-07 00:15

Mo

De regering gaat echt te ver.

Een heel verhaal hierover heeft niet zoveel zin,want ze weten in Den Haag donders goed,waar ze mee bezig zijn.Plunderen en de ouderen en de minima worde het hardtst gepaktNederland.....zorgstaat...............lachertje!!!!!!Allang geen Democratie meer. BAH.....BAH.....BAH.    Een DICTATUUR is het.Cronisch ziek,mjn man en ik....2x €360,-....betalingsregeling zorgeverzekeraar t/m maart 2015.Dan begint de teller in januari 2015, voor de eigen bijdrage van €375,- alweer te tikken,dus tja...hoe we dan het jaar doorkomen,met een inkomen op bijstandniveau........Chronisch pijn.wekelijks fysiotherapie nodig,dus ook noodzakelijkerwijs een hogere zorgverzekering (€251,- pm) Komt €10,- p.m bij. Daar kan ik 2/3 dagen van eten.......word je handig in op den duur,maar het wordt je zo wel erg moeilijk gemaakt.(Gekukkig is daar nog de voedselbank hè hoi,en daar wordt door de regering nog geen droog sneetje brood aan gegeven) Mevrouw Schippers het is niet uw eerste blunder als minister van Volsgezondheid.Ik heb zelf in de gezondheidszorg gewerkt met veel plezier en inzet.En ik weet dus ook wat uw blunders voor gevolgen hebben gehad,maar die zijn in de doofpot gestopt.En mijn chronische klachten door het zware werk in de verpleging,daar is mee te leven,alleen de enorme pijn in mijn portemonnee niet. GAAT ER NIET EEN HEEL GROOR SCHAAMTE GEVOEL DOOR U HEEN ALS U DIT LEEST??????  ALS U DIT AL LEEST ?? En alle andere verhalen van mensen die allemaal enorm in de problemen komen door die absurte maatregelen.Laat ik hier nu heel sterk mijn twijfels aan hebben,want er wordt nooit naar de Nederlandse burger geluisterd,laat staan dat dit gelezen wordt!!!!!Mark Rutte.......minister president..................SLAAP ZACHT........


Gast

#5598

2014-09-07 00:20

Weg met dit kabinet! Terug naar oude manier.

Gast

#5599

2014-09-07 00:22

Jullie moesten je schamen om zoveel geld te verdienen aan zorg wat we amper krijgen. Het enige wat dit kabinet doet is zakkenvullen.

Gast

#5600

2014-09-07 10:55

Het is in en in triest dat gezondheid een commercieel goed is geworden en gelijk een melkkoetje voor de overheid. Om misselijk van te worden. Dit is een hele goed actie en ik hoop dat het door gaat dringen tot de hersenen van mensen die wel alles kunnen betalen.