Glasvezelvolgerlanden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Glasvezelvolgerlanden.


Gast

#1

2014-03-26 14:48

Ik ondersteun de actie van harte !!
Glasvezel is de toekomst. Het mag niet zo zijn dat een gedeelte van de gemeente wel en een ander gedeelte niet kan worden aangesloten.
De Volgerlanden is een nieuwbouwwijk. Het is niet uit te leggen waarom de woningen aan de ene kant van de Rietlaan wel en de andere kant (met dezelfde postcode 3344)in delfde gemeente van aansluiting op glasvezel wordt uitgesloten.

Gast

#2

2014-03-27 11:44

Waar ik mij over verbaas is dat in de bramengaarde een tijd geleden de stoepen zijn opengebroken om voorbereidingen te treffen voor glasvezel en nu word er gezegd dat deze straat niet aangesloten gaat worden!!! heel vreemd.

Gast

#3

2014-03-30 13:22

Super initiatief! Goed om te zien dat we als buurt iets kunnen opzetten. Dank hiervoor!
Bulsing

#4 Buren aansporen

2014-03-30 20:04

Goed om te zien dat er al veel response is op de petitie. Alleen zo kunnen we Reggefiber duidelijk maken dat er ook in deze twee gebieden grote interesse in voor glasvezel.

Spoor je buren dan ook aan om de petitie te tekenen als ze dat nog niet gedaan hebben.

8 April staat er een gesprek gepland met Reggefiber en het zou natuurlijk enorm helpen als we dan nog meer handtekening konden aanbieden en duidelijk kunnen maken dat ook de achtergebleven bewoners graag glasvezel willen ipv het arrogante Caiway.

We rekenen op jullie.
Alvast dank voor de genomen moeite en vergeet niet je buren aan te sporen

Gr. .pascal
ManMetslechtinternet

#5 K*T Internet

2014-03-31 12:23

Dit internet van Caiway en KPN is echt heel slecht. Het valt steeds uit of er is een hele hoge ping (ms). Als wij geen glasvezel krijgen....
Ronald

#6 Bedankt

2014-04-01 18:28

Hartelijk dank voor dit initiatief. Simpelweg niet uit te leggen dat een deel van een nieuwbouwwijk niet wordt aangesloten!
digitaal

#7 glas tot aan de voordeur

2014-04-08 15:29

Ik weet nog dat cai h.i.ambacht op zijn website vermelde in de volgerlanden ligt de glasvezel al tot aan de voordeur 10 jaar geleden. Dus de aansluiting komt er aan . Toen gingen ze ineens graven ongeveer 3 jaar geleden glas tot aan de voordeur? (dit lag er toch al)
En nu gaan we het niet afmaken?.
Anonymous

#8 Re: glas tot aan de voordeur

2014-04-08 22:54

#7: digitaal - glas tot aan de voordeur

Ja het duurt toch al wel erg lang. Eerst zeiden ze dat het binnen 2 jaar zou komen. De 2 jaren zijn om en nu zeggen ze dat het er niet komt? Beetje vaag dit.

Nobel

#9 be-lach-e-lijk!

2014-04-09 13:22

Ik kan hier gewoon niet bij...ik heb 13 jaar geleden de woning gekocht. Wij waren het eerste project aan de kant van ambacht. En je wordt gewoon aan de kant gezet. Vooral in een wijk als de Volgerlanden moet dit beschikbaar zijn. Dit kan de gemeente, college, raad toch ook niet accepteren.


Gast

#10

2014-04-09 14:06

Ik wil het
goed zat hier

#11 Re: be-lach-e-lijk!

2014-04-09 16:00

#9: Nobel - be-lach-e-lijk!

Ik ben bang van wel, aangezien ze de wijk ook nog steeds verdwijnt in het veen wat er ligt omdat ze vergeten waren de grond bouwklaar te maken.

Zitten wij nu nog met tuinen die je om de twee drie jaar moet ophogen.(hoe lang zal dit nog duren?)

Wordt het niet eens tijd dat er mensen opstappen bij deze gemeente of zijn ze inmiddels al vertrokken met een bonus.

De volgerlanden is te groot voor onze dorpsoudsten.

 

 

 


Gast

#12

2014-04-09 16:51

Ook wij hebben contact met de gemeente en de glasvezel leverancier gehad en ook wij werden heen en weer gestuurd. Wij hebben zelfs de aansluitpunten voor de hele wijk in de grond vlak voor onze deur, we hebben 2 weken over planken moeten lopen om binnen te komen en dan wordt je niet eens aangesloten.

Gast

#13

2014-04-09 20:52

Eigenlijk te gek voor woorden dat dit moet! Gelukkig dit initiatief
goed idee

#14 wie zal de eerste zijn

2014-04-10 16:30

Over de verzakkingen gesproken.
Een maal is het hoofdriool opgehoogd, vier maal is de regen pijp aan de voorzijde afgebroken.
De regenpijp van de schuur vijf keer afgebroken, de regenpijp aan de achterzijde is vier keer afgebroken.
Bijna twee keer ben ik onder de schuur beland.
Heeft iemand er al eens aan gedacht wanneer de eerste gasleiding gaat breken hier?
Misschien een idee om het gelijk mee te nemen als er glas wordt aangelegd, dan kunnen ze de kosten delen.

Gast

#15

2014-04-16 11:38

Het blijft een merkwaardige situatie dat wanneer er een besluit ligt voor de aanleg van glasvezel in een wijk, er een handjevol straten hiervan kunnen worden uitgesloten? Vroeger bestond er namelijk zelfs een verplichting op het aansluiten van elke woning op de infrastructuur, is zoiets dergelijks hierop niet meer van toepassing? Ingrijpen vanuit een overheid of gemeente lijkt mij gewenst hierbij.

Gast

#16

2014-04-16 13:21

Krijg net een brief van Stedin dat men gaat graven in de wijk. Kan de glasvezel er gelijk even bij?

Gast

#17 Re:

2014-04-18 17:51

#16: -

Ik ben benieuwd wat die komen doen ik heb nog niks gehad.

Als ze maar uit mijn tuin blijven of ze moeten het gelijk aansluiten.

Ik geloof niemand meer hier in ambacht. ( we sluiten het binnenkort aan trap ik niet meer in).


Gast

#18 Re:

2014-04-20 19:25

#15: -

Aangezien glasvezel geen nutsvoorziening is en cai en telefoon wel. Zijn ze helaas tot niets verplicht.

Bulsing

#19

2014-06-23 10:27

Wij van het team Glasvezel Volgerlanden gaan nu de laatste en beslissende fase in van het Reggefiber traject.
En daarvoor hebben we nu ook echt jullie hulp nodig.

Zeg het voort, zeg het voort en zet in je agenda.

Een inloop avond in Cultureel Centrum Cascade op 17 juli om 19.00 uur, waarbij Reggefiber en de providers aanwezig zullen zijn om u van alle informatie te voorzien wat betreft de aanleg, verschillende abonnementen en mogelijkheden.

Adres: Hoge Kade 50, Hendrik-Ido-Ambacht

http://www.bulsing.nl/Uitnodiging.pdf

En uiteraard onze eigen site:
http://glasvezelvolgerlanden.eu
Pseudoniem

#20 Re:

2014-07-06 13:55

#19: Bulsing -

Op 16 juni 2014 zijn wij voor de tweede keer in gesprek geweest met Reggefiber.


Wij kunnen u melden dat er flinke stappen zijn gemaakt en dat de Volgerlanden glasvezel krijgt!
Reggefiber start na de bouwvak al met de aanleg van het glasvezelnetwerk.

Kijk snel op www.eindelijkglasvezel.nl en vul daar je postcode en huisnummer in.

 

http://www.bulsing.nl/goed-nieuws1.jpg...