Broese moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Broese moet blijven!.


Gast

#126

2014-03-25 19:36

Broese moet blijven! Het is een groet verarming van de stad als deze boekhandel verdwijnt!!

Gast

#127

2014-03-25 19:50

De grootste studentenstad in Nederland - zonder Broese???

Gemeente word wakker: studentenstad, kennisstad, vestigingsklimaat vragen om behoorlijk bestuur. Dus geen gemier met smalle beurs en nog smallere hersenpan over het huurcontract. Visie en ruimhartige ondersteuning zijn op hun plaats! Gewoon een kwestie van fatsoenlijk bestuur.

Gast

#128

2014-03-25 21:44

Tenminste een grote boekhandel lijkt mij een vereiste voor een belangrijke cultuurstad als Utrecht, vooral nu het nieuwe muziekcentrum daarin een duidelijke trend aangeeft. Nu nog een mediatheek in het oude postkantoor op het Neude en we zijn helemaal waar wij wezen moeten met Utrecht als cultureel centrum!

Gast

#129

2014-03-26 08:35

Hoe is het mogelijk dat een gemeente van een studentenstad met een gerenomeerde universiteit geen oplossing biedt voor een huurcontract op de middellange termijn!
Onvoorstelbaar.
Belasting betaler

#130 trek de stekker er uit!

2014-03-26 10:16

Als de verhuurder commercieel gezien een betere deal kan krijgen en dit ook nog eens ten goede komt van de belasting betaler zeg ik, trek direct de stekker uit die boekhandel. De gemeente is niet verantwoordelijk voor de teruglopende verkoop van boeken en digitalisering. Het zou te gek zijn als zij zich gaan bemoeien met de doorstart van failliete commerciële bedrijven, of gaan zij AKO, Bruna en V&D ook helpen dit jaar!!

Gast

#131

2014-03-26 11:17

Ook ik vind het belangrijk dat zo'n mooie, grote en drukbezochte boekhandel in hartje centrum blijft bestaan.
Heerlijk om even binnen te lopen en te snuffelen tussen de nieuwe boeken!

Gast

#132

2014-03-26 21:36

Waarom heeft Utrecht geen crowdfunding voor het behoud/een herstart van Broese? Er moeten toch Utrechters zijn die voldoende kennis van het vak hebben om zo'n aktie te organiseren en tot een levensvatbare algemene boekhandel te komen. voor een goed plan is heel wat enthousiasme los te maken.
groet
Frans van der Velden

Gast

#133

2014-03-27 08:48

Broese is historie die toekomst moet krijgen

Gast

#134

2014-03-27 08:53

Ik heb begrepen dat D66 al vragen gesteld heeft aan het college.
Het probleem is op dit moment wel dat de partijen midden in de college onderhandelingen zitten.
Het best kun je toch nog emails sturen aan de diverse partijen in de gemeenteraad
Hans

#135 Re: Regio functie = city marketing

2014-03-27 09:27

#76: Fringillus - Regio functie = city marketing

Ben het als Woerdenaar helemaal eens met #76 !!! Utrecht heeft ook een regionale functie. Broese is ook door zijn ligging voor ons altijd een vast bezoekpunt als we in Utrecht zijn. Niet alleen Utrecht, maar de regio kan niet zonder zo'n boekhandel !!!

De Gemeente Utrecht zou m.i. alles in het werk moeten stellen om Broese op die plek te behouden en dus in elk geval niet te "bezuinigen" over de rug van zó'n boekhandel door bijvoorbeeld de huurprijs in 2016 te verhogen. Gemeente: wees u bewust van het belang en de uitstraling van zo'n grote boekhandel en stel s.v.p. alles in het werk om die te behouden !!!

 

 

 


Gast

#136

2014-03-27 15:42


Broese moet blijven voor de stad Utrecht en omstreken.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#137

2014-03-27 15:46

Zeer mee eens

Gast

#138

2014-03-27 18:40

Broese moet blijven! En vooral op de huidige plek. Het is de meest markante winkel in Utrecht.

Gast

#139

2014-03-28 10:38

Wat is een betere bestemming voor dit pand dan een boekhandel? Op welke plek komt Broese beter tot zijn recht? Het lijkt mij eigenlijk niet zo moeilijk voor de gemeenteraad.

Gast

#140

2014-03-29 09:21

Geweldige actie! Brosse blijft, mede dankzij dit geweldige initiatief van het personeel en niet in de laatste plaats door de Boekhandel uit Zeist~! Gefeliciteerd! Utrecht krijgt zijn hart weer terug!

Gast

#141

2014-03-29 19:33

Een stad met een cultuurpaleis waar je in kan verdwalen zonder een boekhandel waar je in weg kan zakken. Ondenkbaar!!!!!!!!!!!

Gast

#142

2014-03-31 13:40

Een studentenstad als Utrecht behoort toch een fatsoenlijk boekenwinkel te hebben. Is ook goede reclame voor de gemeente Utrecht. Zij kan zich zo onderscheiden van provinciale steden elders in dit land.

Gast

#143

2015-03-24 09:32

Een centrum waar geen geestelijk voedsel meer te vinden is is een dood centrum. Iedere stad waar alleen nog maar aan het geld gedacht wordt is is ten dode opgeschreven. Dit wil ik niet voor het mooie Utrecht !