Geen riviercruiseschepen in de Oosterhaven van Medemblik


Gast

#1

2014-04-02 13:00

Ik onderschrijf deze petitie volledig zoals deze is omschreven!.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-04-02 13:09



Gast

#3 Re:

2014-04-02 13:19

#1: -  

 wij danken u


Gast

#4

2014-04-02 13:41

Achter het gemeentehuis nog meer steigers laten bouwen Provincie sponsort toch gasten direct in de winkelstraat iedereen blij.Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Gast

#5

2014-04-02 14:49

Eerst Hoorn en nu Medemblik vol met die drijvende flatgebouwen? Zal een mooi authentiek plaatje opleveren.... Als schipper van de Bruine Vloot zou ik Medemblik gaan mijden!

Gast

#6

2014-04-02 18:07

Deze riviercruiseschepen zijn ook niet bevorderlijk voor het wedstrijdzeilen.
Te denken valt aan de veiligheid. Kan deze nog wel worden gegarandeerd?

Gast

#7

2014-04-03 15:16

Charme van het binnenvaren van Medemblik is voor een groot deel de bebouwing. Met zulke blokken valt het zicht weg

Gast

#8

2014-04-04 20:27

Waarom niet de steiger van de Friesland verlengen. Als je denkt geld te willen verdienen gemeente Medemblik zul je eerst moeten investeren. Voor niets gaat de zon op. Waar denken jullie de traditionele chartervaart neer teleggen, want die zijn weer het haasje samen met de bewoners van de Oosterhaven.

Gast

#9

2014-04-05 07:48

Het zou doodzonde zijn als de karakteristieke, gezellige en mooie aanblik van het romantische havenstadje Medemblik zou worden bedorven door veel te grote schepen. Juist deze romantische uitkijk over het haventje is wat Medemblik zo mooi maakt. Dat moet je niet verstoren.

Gast

#10

2014-04-05 08:23

Dit soort schepen zijn te groot om aan te meren in de Oosterhaven. Waar de veerboot nu afmeert aan de steiger achter het station is een uitstekende plaats. Er is zeker wel iets te bedenken om de passagiers op een andere wijze in de Nieuwstraat te kunnen ontvangen. Dit lijkt een mooie uitdaging voor de ondernemers om er gezamelijk de schouders onder te zetten.
Hans V

#11 Goed initiatief van de gemeente.

2014-04-06 10:28

Heel goed van de gemeente om te proberen deze schepen naar Medemblik te halen. Wellicht goed voor de economie en zeker voor de bekendheid van ons stadje. De locatie is ronduit slecht gekozen! Deze schepen voegen niets toe in de Oosterhaven! Sterker nog ze verstoren het historische beeld en zijn tot last van alle andere gebruikers, dat mag en kan niet. Kijk naar een andere locatie zodat de schepen wel kunnen komen maar niet aanleggen in de oude binnenstad. Dan zouden we een win win situatie kunnen creëren.

Gast

#12

2014-04-06 11:31

Cruiseschepen in de oosterhaven verpesten het mooie van onze haven !!

Gast

#13

2014-04-07 08:30

Er zijn jaren terug al voorzieningen voor deze te grote boten geplaatst, dat heeft bijna 1 miljoen gekost. Zorg dat deze voorzieningen verbeterd worden, is goedkoper en Medemblik behoud zijn karakteristieke aanzicht in de haven.

Gast

#14 Oosterhaven 39

2014-04-07 20:48

Lieve mensen. Ik heb mij gisteren uitgelaten op het stukje vanuit "Medemblik Actueel" Na het lezen van het artikel en het zien van de tv documentaire waarin de heer Brakeboer een zegje had. Als bewoner van de Oosterhaven was het moeilijk om precies te beschrijven hoe ik mij hierin moet plaatsen. Vol schaamte las ik het artikel van Medemblik actueel en vol schaamte hoorde ik hoe de gerespecteerde heer Brakeboer zich uitliet.
Het moet mij van het hart dat ik het buitengewoon gênant vindt hoe publiekelijke figuren zich uitlaten over GASTEN. Evenals de Bruine vloot of de geplande cruise schepen met mensen uit de hele wereld zijn naar mijn idee WELKOM in Medemblik. De gemeente Medemblik doet er goed aan om Medemblik een boost te geven. Wij mogen er blij mee zijn dat er EINDELIJK een plan komt waarbij… En dat wil ik benadrukken… Het heel bijzonder is dat de gemeente de Bewoners de gelegenheid geeft een mening te geven en een keuze voor te leggen. Vandaag kon dat aangaande het oude gemeentehuis…. BRAVO Ik verzoek alle burgers van Medemblik open te staan voor de HOOGNODIGE vernieuwing en de gemeente voor het kiezen van een DUURZAAM besluit voor ons prachtige authentieke stadJE. Wees GASTVRIJ zoals het hoort. We leven hier in een klein paradijs.

Gast

#15 Re: Goed initiatief van de gemeente.

2014-04-07 21:13

#11: Hans V - Goed initiatief van de gemeente.

Nee zeggen is makkelijk.... Laat ze eerst maar met een plan komen... Als er geen keuze is moet het zoals het kan in de Oosterhaven... ik woon daar en zie ook liever een meid van 19 als een oude taart...

 


Gast

#16

2014-04-22 18:26

De auteur geeft een realistisch beeld. Ik zal als schipper/eigenaar van een Bruine Vlootschip zeker deze haven mijden als dit beleid doorgezet wordt. Ik wil namelijk graag dat mijn gasten in een leuke havenplaats de nacht doorbrengen en niet in een haven waar meters witte muren, voorzien van ramen, van deze schepen het uitzicht en de plaatselijke sfeer bederven, aangevuld met ronkende generatoren en als toetje de reeds bestaande aanvulling van een gigantisch hoog boven de stad uittorende windmolen. Het beste recept voor het succes van een oude Zuiderzeestad. Succes, Gemeente Medemblik!

Gast

#17

2014-04-30 14:31

Zo raakt Medemblik , net als Hoorn, veel charterschepen kwijt, waar moeten die dan naar toe?
lelijke hoge witte bakken in de haven is toch lelijk, laat ze buiten op de veersteiger of op extra steigers daarvoor aanmeren.Dan hou je de binnenhaven veel gezelliger.