Red het Meppelerbos

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het Meppelerbos.


Gast

#1

2014-05-29 17:01

dit bos moet gewoon blijven

Gast

#2 Re:

2014-05-29 17:19

#1: -

Bezwaarschrift ontvangen om nog meer actie te ondernemen? We hebben een standaard brief gemaakt voor wie wel bezwaar wil indienen maar niet weet hoe. Je kunt hem downloaden op mijn fb gaby geertsma redhetmeppelerbos of vraag hem aan per mail redhetmeppelerbos@outlook.com

Alvast bedankt


Gast

#3

2014-05-29 21:15

Het Meppelerbos is een waardevol stukje natuur in de directe nabijheid van Meppel. Eigenlijk ligt het vrij centraal in de gemeente tussen de wijken Oosterboer en Haveltermade. Voor nagenoeg alle Meppelers is het bos lopend te bereiken en biedt het een schat aan schijnbaar ongerepte natuur. Talloze vogelsoorten zijn hier,dankzij de beperkte wandelpaden en waterrijke gronden, eenvoudig te spotten, evenals vele insecten zoals vlinders en libellen. Het zou enorm jammer zijn, wanneer we dit kleine maar rijke bos zouden moeten inleveren voor het ontoegankelijke en meedogenloze water. Ter afwatering van hoge waterstanden zou een kanaal richting Noord ,parallel en ten Oosten van de spoorbaan naar Steenwijk- Leeuwarden ruimschoots volstaan. Het ontoegankelijke en laaggelegen gebied tussen A32 en het spoor aan de Noord kant van de Ruinerwoldseweg kan ongehinderd vollopen desnoods tot aan de Oude Vaart.

Gast

#4

2014-05-29 21:28

doodzonde om dat fijne stukje bos te laten verdwijnen! dit is een plek waar de kids zich tenminste nog lekker kunnen uitleven, zonder steeds op te moeten letten dat er een auto aan komt!
Francis Kors

#5 Onderwerp

2014-05-30 06:04

Als oud inwoonster weet ik hoe waardevol een stuk groen kan zijn. Niet alleen mooi maar ook om even te ontspannen. Er is al weinig groen. Als kind hadden wij veel speelplekken, nu allen verdnrongen  door huizen e.d. blijf van dit laatste stukje af.


Gast

#6

2014-05-30 09:29

Laat het Bos blijven, er is al genoeg water in Nederland. Ik zou zeggen probeer het bos juist uit te breiden. Hoe meer groen hoe beter!


Gast

#7 redhetmeppelerbos

2014-05-30 10:31

Download ook het bezwaarschrift op mijn facebook gaby geertsma en help nog meer
Te vinden onder red het meppelerbos

Gast

#8

2014-05-31 18:24

Behouden dit stukje bos !!! Juist op een plek waar veel autoverkeer is . (A32 en provinciale wegen). Komt luchtkwaliteit ten goede en gaat het verkeerslawaai tegen. Ook voor de wandelaars,met of zonder hond en voor de kinderen om te spelen. Vrij uit ravotten, klimmen, ontdekken en bouwen. Juist in deze tijd waarin de meesten opgroeien met computers en multimedia is de mogelijkheid tot "ouderwets" buitenspelen van wezenlijk belang!!

Gast

#9

2014-05-31 18:41

Wat blijft er nog voor natuur over?

Gast

#10 Re:

2014-06-01 13:41

#1: -

Het is zo'n prachtig mooi stukje natuur met vogels en vlinders en libellen. Het is genieten wanneer je daar wandelt. Dit stukje natuur moet echt behouden worden. Eeuwig zonde om dit onder water te zetten.


Gast

#11

2014-06-03 11:10

Hallo..

Ik woon dan wel niet in meppel..maar ben een vriendin van Jura boverhof..en kom regelmatig bij haar op visite en dan gaan we altijd in het meppelerbos een stukje wandelen met de hondjes en ff bij de paardjes kijken...red het meppelerbos!!!!


Gast

#12

2014-06-16 08:56

Ik heb een boom gepland in het Meppelerbos met mijn klas. Nu de bomen eindelijk aan het bloeien zijn, bedenkt de gemeente dat het een meer moet worden.. Ik heb er vroeger heerlijk paardgereden en de hond uitgelaten. Nu wandel ik er graag met alle herinneringen die dan opbloeien. Het meppelerbos moet blijven!